Onko kellään luomi muuttunut ja silti ollut hyvänlaatuinen??
Kommentit (12)
Kumpikin silmäluomi toimii ihan ok: päivällä auki, yöllä useimmiten kiinni!
Kasvanut on, mutta lääkäri ei ollut siitä huolissaan.
On mulla useampikin. Mutta poistaa ne pitää silti. Ei voi muuten selvittää ovatko hyvänlaatuisia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
On mulla useampikin. Mutta poistaa ne pitää silti. Ei voi muuten selvittää ovatko hyvänlaatuisia vai ei.
Ja mulla tuli siis esim uusi luomi varpaaseen josta alkoi levitä tumma viiva ulospäin. Eikä sekään ollut melanoma. Toki poistettiin heti.
Tottakai pitää käydä lääkärillä ja poistaa, lähinnä vaan kysyn että onko kokemuksia että onkin hyvänlaatuinen!
Tavallisen ruskean luomen toiseen reunaan tuli vaaleampi reunus. Poistettiin mutta ei ollut pahanlaatuinen. Poistettiin ehkä normaalia herkemmin, koska taustalla yksi melenoomaluomi.
Kiitos teille. Huolettaa kun vaikuttaa että kaikki luomet muuttuu, mitä enemmän niitä tulee tutkittua.
Minulta on poistettu yhteensä kolme luomea, koska rupesivat kasvamaan ja olivat hyvälaatuisia kaikki.
Joskus luomi onkin rasvasyylä, jolle on ihan normaalia muuttua. Ne ovat hyvälaatuisia.
Oma luomi oli sellainen, että lääkäri sitä katsoessaan sanoi "Mielenkiintoista, tälläistä en koskaan ennen olekaan nähnyt". Kommentti vei yöunet, mutta labratulokset poiston jälkeen kertoivat ettei ollut syytä huoleen.
Vaaraton luomi saattaa muuttua ilman että se on merkki pahanlaatuisuudesta mutta pahanlaatuiset luomet muuttuvat siksi että ne ovat pahanlaatuisia. Siksi kaikki muuttuvat luomet pitää käydä näyttämässä lääkärissä ja mielellään poistattamassa. Varmuuden vuoksi siis.
On, vyötäröllä ollut luomi leikattiin sen vuoksi että oli kasvanut. Patologi katsoi näytteen luomesta ja se oli hyvälaatuinen. Tulos tuli pari viikkoa leikkauksesta postilla. Tämä tapahtui 90-luvulla. Myöhemmin löysin toisesta rinnasta patin, mutta sekin osoittautui hyvälaatuiseksi. Vain tiheämpää kudosta siinä kohtaa.