Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vihreästä teestä oppia pitämään?

Vierailija
14.10.2016 |

Kylmiin talvi-iltoihin kuuluu kaloriton, vähäkofeiininen kuuma juoma. Vihreä tee on todellinen terveyspommi, joten tahtoisin oppia juomaan sitä. Ainoa ongelma on maku. Olen ostanut kaupasta monia erilaisia vihreitä teitä, niin maustettuja kuin maustamattomiakin. Olen myös kokeillut erilaisia veden lämpötiloja ja haudutusaikoja. Maku on kuitenkin ollut pahimmillaan jotain aivan järkyttävää ja parhaimmillaankin aika ällöä. Mikä mättää? En ole muuten nirso, joten luulisi että oppisin pitämään myös vihreästä teestäkin. Onko mitään tehtävissä vai joudunko luovuttamaan ylivoimaisen haasteen edessä?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku määritellä, mitä ne paljon parjatut "markettiteet" on? Olen nähnyt Sittarissa myös Teepolun teetä. Onko sekin paskaa markettiteetä? Muuttuko se laadukkaaksi, jos käyn ostamassa sen Teepolun omasta teekaupasta?

Markettiteelle tuskin löytyy yksiselitteistä määritelmää. Siitä kaikki lienee kuitenkin yhtä mieltä, että siihen kuuluu tyypillisesti marketeista ostettavat teet eli kaikki Liptonit, Pirkat, Twiningsit, Forsmanin ja Nordvistin perusvalikoima yms.

Joissain marketeissa myydään myös laadukasta teetä, mutta ne on niitä kuuluisia poikkeuksia jotka vahvistaa säännön. :)

Et varmasti tunnistaisi eroa, jos joisit esim. Liptonia ja jotain ns. parempaa merkkiä. Samaa teetä se on, mutta eri paketissa.

Tyypillinen kommentti ihmiseltä, joka ei ole koskaan juonut ns. parempaa teetä. Ainakaan kunnolla haudutettuna. Mitä jos joskus kokeilisit? Saattaisit yllättyä kovasti.

Ei kiitos. Itse pidän kaupan teestä. Pysyn siinä.

Onpa sulla ylimielinen asenne. Väität että kaksi juomaa maistuu samalta, vaikket ole edes maistanut niistä toista.

Olen maistanut kumpaakin. Tarkoitin sanoa, että merkittävää eroa ei ole ja pidät enemmän tavallisesta teestä. Ehkä en ole törmännyt näihin parempiin laatuihin sitten.

Mitä teetä tarkoitat sillä ns. paremman merkin teellä, jota olet maistanut kunnolla haudutettuna?

Vierailija
62/67 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmiin talvi-iltoihin kuuluu kaloriton, vähäkofeiininen kuuma juoma. Vihreä tee on todellinen terveyspommi, joten tahtoisin oppia juomaan sitä. Ainoa ongelma on maku. Olen ostanut kaupasta monia erilaisia vihreitä teitä, niin maustettuja kuin maustamattomiakin. Olen myös kokeillut erilaisia veden lämpötiloja ja haudutusaikoja. Maku on kuitenkin ollut pahimmillaan jotain aivan järkyttävää ja parhaimmillaankin aika ällöä. Mikä mättää? En ole muuten nirso, joten luulisi että oppisin pitämään myös vihreästä teestäkin. Onko mitään tehtävissä vai joudunko luovuttamaan ylivoimaisen haasteen edessä?

No se mättää että kehosi ei halua ottaa vastaan mitään epäsopivaa!!! Kun opit tulkitsemaan kehosi signaalit niin ymmärrät että sinun ei passaa juoda sitä vihreetä teetä. Se ei sovi kaikille. Itse saan jo miedosta vihreästä teestä jumalattoman päänsäryn.

Oletko testannut valkoista teetä? Mulle se sopii. - ainoa mulle käypä teesortti .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa lukea, kuinka moni käskee käyttämään selvästi kiehuvaa viileämpää vettä haudutukseen. Yleensähän japanilaiset vihreät teet kestää huonosti korkeita lämpötiloja, mutta useimmat kiinalaiset ei ota siitä lainkaan nokkiinsa. Jotkut vihreät teet suorastaan vaatii melkein kiehuvaa vettä, jotta niiden maku pääsee kunnolla oikeuksiinsa. Ja mitä halvempi vihreä tee on kyseessä, sitä todennäköisemmin se on kiinalaista... Eli yleensä on ihan turha nähdä vaivaa sen veden viilentämisen kanssa, koska ei se maku siitä paremmaksi muutu.

Vierailija
64/67 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku määritellä, mitä ne paljon parjatut "markettiteet" on? Olen nähnyt Sittarissa myös Teepolun teetä. Onko sekin paskaa markettiteetä? Muuttuko se laadukkaaksi, jos käyn ostamassa sen Teepolun omasta teekaupasta?

Markettiteelle tuskin löytyy yksiselitteistä määritelmää. Siitä kaikki lienee kuitenkin yhtä mieltä, että siihen kuuluu tyypillisesti marketeista ostettavat teet eli kaikki Liptonit, Pirkat, Twiningsit, Forsmanin ja Nordvistin perusvalikoima yms.

Joissain marketeissa myydään myös laadukasta teetä, mutta ne on niitä kuuluisia poikkeuksia jotka vahvistaa säännön. :)

Et varmasti tunnistaisi eroa, jos joisit esim. Liptonia ja jotain ns. parempaa merkkiä. Samaa teetä se on, mutta eri paketissa.

Kuulut varmaan niihin harvoihin, jotka ei maista eroa halvan puolalaisen Ida Redin ja kalliin herkutteluomenan välillä. Omenoitahan ne molemmat on, vaikka näyttää vähän erilaisilta ja toisesta pyydetään monta kertaa kalliimpi hinta kuin toisesta.

Vierailija
65/67 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut varmaan niihin harvoihin, jotka ei maista eroa halvan puolalaisen Ida Redin ja kalliin herkutteluomenan välillä. Omenoitahan ne molemmat on, vaikka näyttää vähän erilaisilta ja toisesta pyydetään monta kertaa kalliimpi hinta kuin toisesta.

Omena kuin omena, paitsi että kotimaiset on parhaita.

Vierailija
66/67 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omena kuin omena, paitsi että kotimaiset on parhaita.

Joo ja niissäkin lajikkeella on väliä.

Vierailija
67/67 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä