Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset kokee MATKUSTELUN luksuksena?!

Vierailija
12.10.2016 |

Matkustelu on turhinta rahanhukkaa mitä voin ajatella! Mitä ihmeellistä on lentää "etelään ottamaan aurinkoa"? Mitä siellä "ulkomailla" on niin jännää että kannattaa tuhlata tonneja?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ymmärrä: "Huvittelen katsomalla lentoja ja hotelleja." Reissaamisesta kyllä tykkään.

Vierailija
22/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa ja yleissivistää. Kansainvälistyminen on vääjäämätöntä nykymaailmassa ja itsellä ainakin turvallinen olo, kun tietää, että lapsetkin ovat tottuneet eri kieliin ja kulttuureihin jo pienestä pitäen, pärjäävät aikusina elämässä eri tavalla, jos oltaisiin nökötetty aina kotinurkilla. Matkoja on ihana muistella ja suunnitella, kotonaolosta sitten taas nauttia rauhoittuen aloilleen. Meillä nämä kaksi asiaa kulkevat käsikädessä. Lapset pääsevät lähestulkoon kaikille matkoille mukaan, ovat päässeet syntymästään asti ja nauttivat lomalla täysin rinnoin. Oli se sitten talvella kylmässä, kesällä kuumassa tai talvella lämpimässä, autoloma, rantaloma, kaupunkikohde, mikä vain. Ja vaikka kaksi lapsista on nk. erityislapsia ovat he hyvin reipasta matkaseuraa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustella voi monella tavalla - voin sanoa että vain muutama reissu on ollut luksusta, kun oltu Karibialla tms 4,5-5 tähden hotelleissa. Mutta esim. normi pari yötä Ranskassa tai Sveitsin alpeilla on vaan pieni "irtiotto" arjesta/kotioloista (vaikka ei niissäkään mitään vikaa ole :))  mutta en koe sitä luksuksena, niin vaan tehdään sitten kun tekee mieli vähän käydä jossain tai alkaa tuntea itsensä kotona vähän mökkihöperöksi.

Vierailija
24/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kokee ja osa ei.

Minulle se on luksusta kun saa esim. viikon olla vaan ja tehdä vain kivoja asioita omaan tahtiin mahtavassa ympäristössä.

Ei tarvitse siivota, ei pestä pyykkiä, ei tarvitse miettiä ruokia/käydä ruokakaupassa/kokata eikä maksaa laskuja tai käydä töissä/koulussa.

Valmiin aamiaisen jälkeen voi mennä drinksu kädessä uima-altaalle tai voi lähteä rannalle kävelylle/ottamaan aurinkoa/uimaan ym ym. Pelataan tennistä, minigolfia, pingistä tai biljardia. Käydään hieronnassa ja kasvohoidossa. 4+ tai 5 tähden hotelleissa on myös todella paljon ohjelmaa mihin voi osallistua jos haluaa. itse en osallistu kuin vesijumppaan ja rantajumppaan ja illalla käyn katsomassa esityksiä.

Näkee ihan livenä vanhat kaupungit, linnat ja rauniot.

Koko perhe on yhdessä kiireettömästi ja hyvällä mielellä. Se lämpö ja aurinko on ihanaa.

Vierailija
25/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oli niin onnesta soikea ekalla etelänlomalla 3v. että hän muistaa matkan koko elämänsä.

Niin muista minäkin vaikka reissusta on jo 16 vuotta aikaa...ihan kuin se olisi ollut eilen :)

Ja olemme reissanneet monessa paikassa senkin jälkeen ja muisti pelaa yhä koko perheellä.

Vierailija
26/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksuksesta en tiedä, mutta pröystäilyä se on joka tapauksessa.

Vierailija
27/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah mä oon kyllä todellinen kotihiiri, tykkään eniten olla kotona. Lentokoneessa tuntikaupalla paikallaan nököttäminen on vihoviimeistä hommaa. Jo 2 tuntia on liikaa. Samoin lentokentällä odottelu, laukkujen pakkaaminen purkamisesta puhumattakaan. Hyi hitto. Olen matkustellut, jopa asunut ulkomailla mutta ei tosiaan oo mun juttu, vaikka nyt olis rahaakin matkustella. Lisäksi ahdistaa kamalasti katsoa esim flightradar24:ää, ja huomata miten typeriä ihmiset on, miten ympäristömme saastuu joka päivä.