Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain haukut tästä ruuasta

Vierailija
11.10.2016 |

Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:
Kinkkukiusaus
peruna-sipulisekoitusta
pizzasuikaleita
ruokakermaa 5%
tomaattia, kurkkua
rasvatonta maitoa

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoisia vastaajia tässä ketjussa. Mitä ihmettä syövät nuo, jotka tätä haukkuvat? Ehkä tällä palstalla on useampikin työkaverisi ...

Ihan normaalia kotiruokaahan tuo on. En minä siinä mitään äärimmäisen epäterveellistä huomaa, eikä hiilarit ole myrkkyä.

Sulla ei näköjään ole mitään hajua terveellisestä ravinnosta.

Ei mullakaan vissiin, mutta kerro sinä toki minkälaista arkiruokaa teillä syödään?

Meillä syödään yksinkertaista ruokaa aidoista aineista tehtyä. Liha on lihaa, maito maitoa, kerma kermaa, voi voita ym.ym.

Juu, eli minkälaista ruokaa teillä syödään arkena? Jos ihan vaikka lyhyitä kuvauksia, ihan reseptitasolle ei tarvii mennä.

Esim. Kasviksia kuullotettuna vuokaan, jauhelihakastike päälle, vielä juustoraastetta ja käynti uunissa.

Ja taas kasviksia kuullotetaan voissa, lisätään kalanperkeistä keitetty liemi (tämä on jo valmiina). Lisätään sulatejuustoa ja kalaa/makkaraa

Voidaan syödä lihapullia, jotka on valmiiksi tehty pakkaseen.

Ruokia on niin paljon, mutta tässä oli pari.

Käynyttä jauhelihavuokaa ja kalaliemessä haudutettua makkaraa? Ennemmin söisin ap:n luona kuin teillä.

Vierailija
82/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette ihmiset käytä kaurakermaa noiden kuohukermojen sijaan?

q

Mietin ihan samaa. Tavallisen kerman ja kinkun vois unohtaa kokonaan ja korvata terveellisemmillä ja eettisemmillä vaihtoehdoilla.

Kyse on mausta, ei eettisyydestä tai terveellisyydestä joten ei kiitos.

Oletko maistanut ruokaa, jossa on käytetty kaurakermaa? Olen itse sekasyöjä ja ajattelin kerran huvikseen kokeilla kaurakermaa ruoanlaitossa. Yllätyin tosi positiivisesti, ettei ruokaan tullut ollenkaan sitä "viljaisaa" sivumakua, joka esim. kauramaidossa maistuu. En ole sen kokeilun jälkeen käyttänyt ollenkaan maitopohjaista kermaa ruoissa. Maku ja täyteläisyys on ennallaan mutta paljon paremmalla rasvan laadulla ja eettisesti kestävämmin! :) Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

Mä jätän kaikki korvikkeet kauppaan koska ne ovat törkeää rahastusta. Eettisyyttä toteutan omalla tavallani, en hurskastellen elintarvikkeiden kanssa. Suosin puhdasta käsittelemätöntä lähiruokaa, en käytä eineksiä tai puolivalmisteita. Btw, maitorasvoissa ei ole mitään vikaa. Ne eivät härskiinny kuten siemenöljyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua päivälliseni maistuvan kaurapuurolta.

Vierailija
84/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa joka on joskus syönyt oikeista perunoista tehtyä kiusausta jättää perunasipulipakasteen kaupan altaisiin.

Itse kuorin 3kg perunoita ja muutaman sipulin (15min.). Suikaloin perunat monitoimikoneella ja sipulit myös (5min.) Laitan voideltuun vuokaan kerroksittain anjovisfileiden/ruskistetun jauhelihan/silputun kinkun/tms. kanssa ja 8dl kermaa päälle (5min.). Maistan toki jos tarpeen.

Uunissa 2h 175 asteessa. Täydellistä.

Ja arkena siis tämä tehdään illalla valmiiksi: ruokaa seuraaviksi kahdeksi päiväksi (salaatti lisänä).

Kuka tahansa, joka on joskus tehnyt oikeista perunoista (no, onhan pakasteperunakin oikeaa perunaa...) tehtyä kiusausta, valitsee arkena työpäivän jälkeen peruna-sipulipakasteen. Varsinkin, jos ei omista monitoimikonetta.

Vierailija
85/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku edes käyttää näitä pizzasuikaleita?

Onhan se nyt koko lihatuotannon kannalta sekä ekologisempaa että eettisempää käyttää ruoaksi koko ruho, entä tappaa eläimiä pelkän sisäfileen vuoksi.

Olet kyllä oikeassa, mutta pizzasuikaleet on jotain ihan muuta kuin lihaa. Tai mitään osaa siitä ruhosta.

Vierailija
86/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa joka on joskus syönyt oikeista perunoista tehtyä kiusausta jättää perunasipulipakasteen kaupan altaisiin.

Itse kuorin 3kg perunoita ja muutaman sipulin (15min.). Suikaloin perunat monitoimikoneella ja sipulit myös (5min.) Laitan voideltuun vuokaan kerroksittain anjovisfileiden/ruskistetun jauhelihan/silputun kinkun/tms. kanssa ja 8dl kermaa päälle (5min.). Maistan toki jos tarpeen.

Uunissa 2h 175 asteessa. Täydellistä.

Ja arkena siis tämä tehdään illalla valmiiksi: ruokaa seuraaviksi kahdeksi päiväksi (salaatti lisänä).

Kuka tahansa, joka on joskus tehnyt oikeista perunoista (no, onhan pakasteperunakin oikeaa perunaa...) tehtyä kiusausta, valitsee arkena työpäivän jälkeen peruna-sipulipakasteen. Varsinkin, jos ei omista monitoimikonetta.

Jep, sitä ei myöskään tarvitse hautoa uunissa kahta tuntia. 200 astetta, 40 min. Täydellistä.

Vierailija
87/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

q

Mietin ihan samaa. Tavallisen kerman ja kinkun vois unohtaa kokonaan ja korvata terveellisemmillä ja eettisemmillä vaihtoehdoilla.

Kyse on mausta, ei eettisyydestä tai terveellisyydestä joten ei kiitos.

Oletko maistanut ruokaa, jossa on käytetty kaurakermaa? Olen itse sekasyöjä ja ajattelin kerran huvikseen kokeilla kaurakermaa ruoanlaitossa. Yllätyin tosi positiivisesti, ettei ruokaan tullut ollenkaan sitä "viljaisaa" sivumakua, joka esim. kauramaidossa maistuu. En ole sen kokeilun jälkeen käyttänyt ollenkaan maitopohjaista kermaa ruoissa. Maku ja täyteläisyys on ennallaan mutta paljon paremmalla rasvan laadulla ja eettisesti kestävämmin! :) Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.

Arvostan aitoa ruokaa ja "kaurakerma" (eihän se edes ole kermaa) ei sitä ole. Maitorasva on sitä terveellistä rasvaa.

Vierailija
88/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku edes käyttää näitä pizzasuikaleita?

Onhan se nyt koko lihatuotannon kannalta sekä ekologisempaa että eettisempää käyttää ruoaksi koko ruho, entä tappaa eläimiä pelkän sisäfileen vuoksi.

Tiedätkö, mitä ne pizzasuikaleet on?

Vierailija
89/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ruokia ei saatana haukuta!

Vierailija
90/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin itse näin:

Perunaa viipaloituna

Kauraruokakermaa maitopohjaisen sijaan

Silputtua sipulia

Kinkkusuikaleet korvaisin kesäkurpitsa suikaleilla

Sekaan laittaisin myös ehkä paprikaa

Lisukkeeksi tuoretta kurkkua ja tomaattia (ehkä porkkanaraaste)

Juomaksi vettä (johon on oman mielen mukaan puristettu hieman limeä tai sitruunaa)

Vierailija
91/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin itse näin:

Perunaa viipaloituna

Silputtua sipulia

Juomaksi vettä (johon on oman mielen mukaan puristettu hieman limeä tai sitruunaa)

+ Mausteet tottakai!

- 91

Vierailija
92/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:

Kinkkukiusaus

peruna-sipulisekoitusta

pizzasuikaleita

ruokakermaa 5%

tomaattia, kurkkua

rasvatonta maitoa

Aivan hyvä nopeasti valmistuva arkiruoka.

Vierailija
93/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kinkkukiusaus

peruna-sipulisekoitusta

pizzasuikaleita

ruokakermaa 5%

tomaattia, kurkkua

rasvatonta maitoa

Aivan hyvä nopeasti valmistuva arkiruoka.

On varmasti sellaiselle, joka ei tiedä hyvästä ruuasta mitään.

Vierailija
94/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sanotaan kotiruuan olevan terveellistä. Ap

Ei se ole jos se tehdään ruoankorvikkeista ja on vain hiilarihöttöä. Sulta puuttu kasvikset miltei kokonaan.

Olen aina ollut siinä luulisin että peruna on kasvikunnan tuote. Mutta ilmeisesti se sitten onkin lihaa tai kalaa.

Vierailija
95/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on epäterveellistä joka tapauksessa, oli se sitten jämäeinestä tai "kunnon palvikinkkua".

Vierailija
96/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole jos se tehdään ruoankorvikkeista ja on vain hiilarihöttöä. Sulta puuttu kasvikset miltei kokonaan.

Olen aina ollut siinä luulisin että peruna on kasvikunnan tuote. Mutta ilmeisesti se sitten onkin lihaa tai kalaa.

Perunaahan ei lasketa siihen ravitsemussuositusten mukaiseen "puoli kiloa päivässä"-kasvisannokseen.

Vierailija
97/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin itse näin:

Perunaa viipaloituna

Silputtua sipulia

Onko tämä ruoka nimeltään kinkkukiusaus?

Vierailija
98/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha on epäterveellistä joka tapauksessa, oli se sitten jämäeinestä tai "kunnon palvikinkkua".

Liha ei ole epäterveellistä. Parasta ravintoa on juuri ne rasvaiset "jämäpalat"

Vierailija
99/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennyt mitä on pizzasuikaleet ennen tätä ketjua!!

Mutta vaikken tekis tuollaista ruokaa, en nyt haukkuisi muiden ruokia kuitenkaan. Kummallista porukkaa ap:n töissä.

Vierailija
100/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei eli provohan tää siis oli.

Oliko siitä jossain kohtaa jotain epäselvyyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän