Sain haukut tästä ruuasta
Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:
Kinkkukiusaus
peruna-sipulisekoitusta
pizzasuikaleita
ruokakermaa 5%
tomaattia, kurkkua
rasvatonta maitoa
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette ihmiset käytä kaurakermaa noiden kuohukermojen sijaan?
q
Mietin ihan samaa. Tavallisen kerman ja kinkun vois unohtaa kokonaan ja korvata terveellisemmillä ja eettisemmillä vaihtoehdoilla.Kyse on mausta, ei eettisyydestä tai terveellisyydestä joten ei kiitos.
Oletko maistanut ruokaa, jossa on käytetty kaurakermaa? Olen itse sekasyöjä ja ajattelin kerran huvikseen kokeilla kaurakermaa ruoanlaitossa. Yllätyin tosi positiivisesti, ettei ruokaan tullut ollenkaan sitä "viljaisaa" sivumakua, joka esim. kauramaidossa maistuu. En ole sen kokeilun jälkeen käyttänyt ollenkaan maitopohjaista kermaa ruoissa. Maku ja täyteläisyys on ennallaan mutta paljon paremmalla rasvan laadulla ja eettisesti kestävämmin! :) Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.
Mä jätän kaikki korvikkeet kauppaan koska ne ovat törkeää rahastusta. Eettisyyttä toteutan omalla tavallani, en hurskastellen elintarvikkeiden kanssa. Suosin puhdasta käsittelemätöntä lähiruokaa, en käytä eineksiä tai puolivalmisteita. Btw, maitorasvoissa ei ole mitään vikaa. Ne eivät härskiinny kuten siemenöljyt.
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua päivälliseni maistuvan kaurapuurolta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa joka on joskus syönyt oikeista perunoista tehtyä kiusausta jättää perunasipulipakasteen kaupan altaisiin.
Itse kuorin 3kg perunoita ja muutaman sipulin (15min.). Suikaloin perunat monitoimikoneella ja sipulit myös (5min.) Laitan voideltuun vuokaan kerroksittain anjovisfileiden/ruskistetun jauhelihan/silputun kinkun/tms. kanssa ja 8dl kermaa päälle (5min.). Maistan toki jos tarpeen.
Uunissa 2h 175 asteessa. Täydellistä.
Ja arkena siis tämä tehdään illalla valmiiksi: ruokaa seuraaviksi kahdeksi päiväksi (salaatti lisänä).
Kuka tahansa, joka on joskus tehnyt oikeista perunoista (no, onhan pakasteperunakin oikeaa perunaa...) tehtyä kiusausta, valitsee arkena työpäivän jälkeen peruna-sipulipakasteen. Varsinkin, jos ei omista monitoimikonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku edes käyttää näitä pizzasuikaleita?
Onhan se nyt koko lihatuotannon kannalta sekä ekologisempaa että eettisempää käyttää ruoaksi koko ruho, entä tappaa eläimiä pelkän sisäfileen vuoksi.
Olet kyllä oikeassa, mutta pizzasuikaleet on jotain ihan muuta kuin lihaa. Tai mitään osaa siitä ruhosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa joka on joskus syönyt oikeista perunoista tehtyä kiusausta jättää perunasipulipakasteen kaupan altaisiin.
Itse kuorin 3kg perunoita ja muutaman sipulin (15min.). Suikaloin perunat monitoimikoneella ja sipulit myös (5min.) Laitan voideltuun vuokaan kerroksittain anjovisfileiden/ruskistetun jauhelihan/silputun kinkun/tms. kanssa ja 8dl kermaa päälle (5min.). Maistan toki jos tarpeen.
Uunissa 2h 175 asteessa. Täydellistä.
Ja arkena siis tämä tehdään illalla valmiiksi: ruokaa seuraaviksi kahdeksi päiväksi (salaatti lisänä).
Kuka tahansa, joka on joskus tehnyt oikeista perunoista (no, onhan pakasteperunakin oikeaa perunaa...) tehtyä kiusausta, valitsee arkena työpäivän jälkeen peruna-sipulipakasteen. Varsinkin, jos ei omista monitoimikonetta.
Jep, sitä ei myöskään tarvitse hautoa uunissa kahta tuntia. 200 astetta, 40 min. Täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
q
Mietin ihan samaa. Tavallisen kerman ja kinkun vois unohtaa kokonaan ja korvata terveellisemmillä ja eettisemmillä vaihtoehdoilla.Kyse on mausta, ei eettisyydestä tai terveellisyydestä joten ei kiitos.
Oletko maistanut ruokaa, jossa on käytetty kaurakermaa? Olen itse sekasyöjä ja ajattelin kerran huvikseen kokeilla kaurakermaa ruoanlaitossa. Yllätyin tosi positiivisesti, ettei ruokaan tullut ollenkaan sitä "viljaisaa" sivumakua, joka esim. kauramaidossa maistuu. En ole sen kokeilun jälkeen käyttänyt ollenkaan maitopohjaista kermaa ruoissa. Maku ja täyteläisyys on ennallaan mutta paljon paremmalla rasvan laadulla ja eettisesti kestävämmin! :) Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan.
Arvostan aitoa ruokaa ja "kaurakerma" (eihän se edes ole kermaa) ei sitä ole. Maitorasva on sitä terveellistä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku edes käyttää näitä pizzasuikaleita?
Onhan se nyt koko lihatuotannon kannalta sekä ekologisempaa että eettisempää käyttää ruoaksi koko ruho, entä tappaa eläimiä pelkän sisäfileen vuoksi.
Tiedätkö, mitä ne pizzasuikaleet on?
Toisen ruokia ei saatana haukuta!
Tekisin itse näin:
Perunaa viipaloituna
Kauraruokakermaa maitopohjaisen sijaan
Silputtua sipulia
Kinkkusuikaleet korvaisin kesäkurpitsa suikaleilla
Sekaan laittaisin myös ehkä paprikaa
Lisukkeeksi tuoretta kurkkua ja tomaattia (ehkä porkkanaraaste)
Juomaksi vettä (johon on oman mielen mukaan puristettu hieman limeä tai sitruunaa)
Vierailija kirjoitti:
Tekisin itse näin:
Perunaa viipaloituna
Silputtua sipulia
Juomaksi vettä (johon on oman mielen mukaan puristettu hieman limeä tai sitruunaa)
+ Mausteet tottakai!
- 91
Vierailija kirjoitti:
Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:
Kinkkukiusaus
peruna-sipulisekoitusta
pizzasuikaleita
ruokakermaa 5%
tomaattia, kurkkua
rasvatonta maitoa
Aivan hyvä nopeasti valmistuva arkiruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkkukiusaus
peruna-sipulisekoitusta
pizzasuikaleita
ruokakermaa 5%
tomaattia, kurkkua
rasvatonta maitoaAivan hyvä nopeasti valmistuva arkiruoka.
On varmasti sellaiselle, joka ei tiedä hyvästä ruuasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sanotaan kotiruuan olevan terveellistä. Ap
Ei se ole jos se tehdään ruoankorvikkeista ja on vain hiilarihöttöä. Sulta puuttu kasvikset miltei kokonaan.
Olen aina ollut siinä luulisin että peruna on kasvikunnan tuote. Mutta ilmeisesti se sitten onkin lihaa tai kalaa.
Liha on epäterveellistä joka tapauksessa, oli se sitten jämäeinestä tai "kunnon palvikinkkua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole jos se tehdään ruoankorvikkeista ja on vain hiilarihöttöä. Sulta puuttu kasvikset miltei kokonaan.
Olen aina ollut siinä luulisin että peruna on kasvikunnan tuote. Mutta ilmeisesti se sitten onkin lihaa tai kalaa.
Perunaahan ei lasketa siihen ravitsemussuositusten mukaiseen "puoli kiloa päivässä"-kasvisannokseen.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin itse näin:
Perunaa viipaloituna
Silputtua sipulia
Onko tämä ruoka nimeltään kinkkukiusaus?
Vierailija kirjoitti:
Liha on epäterveellistä joka tapauksessa, oli se sitten jämäeinestä tai "kunnon palvikinkkua".
Liha ei ole epäterveellistä. Parasta ravintoa on juuri ne rasvaiset "jämäpalat"
Mä en tiennyt mitä on pizzasuikaleet ennen tätä ketjua!!
Mutta vaikken tekis tuollaista ruokaa, en nyt haukkuisi muiden ruokia kuitenkaan. Kummallista porukkaa ap:n töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei eli provohan tää siis oli.
Oliko siitä jossain kohtaa jotain epäselvyyttä?
Käynyttä jauhelihavuokaa ja kalaliemessä haudutettua makkaraa? Ennemmin söisin ap:n luona kuin teillä.