Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain haukut tästä ruuasta

Vierailija
11.10.2016 |

Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:
Kinkkukiusaus
peruna-sipulisekoitusta
pizzasuikaleita
ruokakermaa 5%
tomaattia, kurkkua
rasvatonta maitoa

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, valmiissa peruna-sipuliseoksessa ei ole yhtään mitään vikaa. Ei ole säilöntäaineita, ja säästää aika hitosti arki-iltana aikaa heittämällä pussista sitä vuokaan. Toki jos on aikaa, itse silppuamalla saa konsistenssista kivempaa kuin pakasteesta, mutta laatikkoruoassa ei sillä ole kovastikaan väliä.

Ainoa, mitä en kauheasti pidä hyvänä, ovat valmiit kinkkusuikaleet. Mutta hei, niissäkin on eroja, ja parhaimmillaan ne on ihan samaa palvikinkkua, ainoastaan vain jämäpaloja pilkottuna kuin mitä nirppa-mammat ostavat kimpaleena.

Ruokakerma on ok, jos haluaa pitää kalorit kurissa. Karppaajat aina täällä melskaavat vähärasvaisia maitotuotteita vastaan, mutta ei niissä nyt aikuisten oikeasti vikaa ole. Itse käytän kuohukermaa, mutta ymmärrän hyvin halua vähentää kaloreita.

Salaattia tekisin itse, mutta hei: ei joku paprika ja lehtisalaatti nyt kurkkua ja tomaattia kauheasti rikasta.

Joten ap, ihan ok arki-illan ruoka tuo on. Ja vain idiootti alkaa yökötellä toisen muonille. 

t. ammattikokki

Pussissa olevat suikaleet ei todellakaan ole samaa kamaa kuin esim. palvikinkku, sen näkee siitä pussin kyljestä, jos lukemaansa ymmärtää.

Ruokakerma ja kuohukerma eroaa toisistaan myös ainesosaluettelon pituuden mukaan.

Karppaajat syövät aitoa ruokaa, siksi välttelevät esim. ruokakermaa. Kaloreilla ei ole siinä asiassa mitään tekemistä.

Palvikinkkusuikaleitakin on olemassa, jos et ole sattunut kaupassa huomaamaan. Pitsasuikaleet vastaavat makkaraa, mutta palvikinkkusuikaleet ovat samaa palvikinkkua kuin se kimpaleenakin oleva, esim. Saarioisilla on palvisuikaleita, joissa tasan sama säilöntäaine, hiukan enemmän mausteita (suolaa ja mustapippuria) tosin.

Karppaajat syövät mielin määrin eläinrasvaa. Heistä se on "aitoa ja puhdasta", mutta Sydäntautiliiton mielestä kyse on rasvasta ja kolesterolista.

Joka tapauksessa vähärasvaiset maitotuotteet OVAT aivan ok. Jos sinä mieluummin mätät rasvaisempia versioita, niin feel free, se ei silti tee ruokakermasta huonoa tai yök.

Se huonous noissa tekokermoissa ei ole rasvan määrässä, vaan siinä kaikessa muussa ylimääräisessä, joka ei kuulu kermaan.

Vierailija
142/146 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa, joka kyllä söisi tuota ruokaa :) mutta itse tekisin täyskermasta, palvikinkkusuikaleista ja peruna-sipuliseoksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaa suhtautua aikuismaisesti, jotkut ei. Näinhän se on. Tekisin kiusauksen samalla tavalla kuin Ap. Tosin, koska en pidä sipulista, saattaisin käyttää tuoreita perunoita ja pilkkoa ne itse. Mutta ostaisin todellakin sen pizza/kinkku/savusuikalepussin.

Minä ja mies tehtiin just tänään helppoa ja nopeaa pastaa:

Savusuikaleita

Pekonia

Creme fraichea Valkosipuli & yrtit

Tagliatelle pastaa (K-menu xPP)

Tuolla logiikalla meidän tämän päivän herkku torpataan taatusti, vaan kerrankos sitä herkuttelee!

Vierailija
144/146 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:

Kinkkukiusaus

peruna-sipulisekoitusta

pizzasuikaleita

ruokakermaa 5%

tomaattia, kurkkua

rasvatonta maitoa

Yäk. Pizzasuikaleita kunnon kinkun sijaa ja ruokakermaketta oikean kerman sijaan. Tomaatti ja kurkku eivät  riitä kasvislisäkkeeksi eikä safkan kanssa juoda maitoa, varsinkaan rasvatonta maitoa. Ois jääny multa syömättä.

Jätä ne kermakkeet, kurrit ja lihakkeet (makkarasuikaleet) kauppaan ja opettele tekemään oikeasti maistuvaa ruokaa, jooko?

Hyvä vaan kun tuetaan mahdollisimman vähän maitotaloutta, jota kerma edustaa. Ja toi pizzasuikalekki sisältää sen ns.jätteen joka ilman käyttöä menisi roskiin. Eläimen ja luonnon haaskausta. Hyvä vaan kun kaikki sisäelimet ja rustot jauhetaan valmispulliksi ym nii tulee koko eläimelle käyttöä. Pakasteetkin on ekologisia, kun hävikki pilaantumisen myötä pienenee.

Asioilla on aina monta puolta. Musta ihan ok ruoka, tuskin tuota koko kuukautta syödään ja silloin tällöin varmasti ok.

Vierailija
145/146 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää näitä morkkaajia. Itse teen näin.....  No, minä itse ollu 10 v vähähiilarisella todellakin teen alusta lähtien ja erittäin paljon vihanneksia, juureksia, voita ja kuohukermaa käytän. Mutta. Just vetäsin eineslaatikon (no puolet), pottumuusia ja jauhelihapihviä. 

Tiedän hemmetin hyvin, ettei kuulu vähähiilariseen ku en pottua yleensä käytä enkä suosi missään nimessä valmistuotteita. Hieman on ollu kiirus töissä ja elämää helpottaakseen miksi ei silloin tällöin? Ei se maailmaa kaada...

Niin ja eilen söin sipsejä.

Fatalji

Miten on nopeampaa ostaa ne pizzasuikaleet kuin metri samaa hyllyä eteenpäin on ne palvikinkut?

Jos ei ole veistä kotona?

Vierailija
146/146 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusaat kinkkua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi