Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain haukut tästä ruuasta

Vierailija
11.10.2016 |

Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:
Kinkkukiusaus
peruna-sipulisekoitusta
pizzasuikaleita
ruokakermaa 5%
tomaattia, kurkkua
rasvatonta maitoa

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisia vastaajia tässä ketjussa. Mitä ihmettä syövät nuo, jotka tätä haukkuvat? Ehkä tällä palstalla on useampikin työkaverisi ...

Ihan normaalia kotiruokaahan tuo on. En minä siinä mitään äärimmäisen epäterveellistä huomaa, eikä hiilarit ole myrkkyä.

Vierailija
42/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei toi ehkä ihan ravinnerikkainta ruokaa ole, mutta mihinkä on ihmisten käytöstavat kadonneet?? Ei toisten tekemää ruokaa haukuta! Eri asia on pyytää kommentteja tai analyysiä ruoastaan, mutta jos kahvipöydässä käydään keskustelua tasolla "Mitä tänään syötäisiin, vinkkejä kehiin" niin pää pidetään kiinni, jos ei mitään positiivista sanottava ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö millai ne haukku sua ja sun ruokaa?

Jos mulle joku avautuis mitä ruokaa kotona on laittanut niin en tiedä sanoisinko juuri mitään. Ei kiinnosta...

Vierailija
44/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin aina naurattaa nämä "pakasteet on saa&%¤#sta, pilkoin itse ja on niiiiin paljon parempaa" -kommentit. Huoh. Ihan yhtä ravinteikasta ruokaa ne pakasteetkin on...

Vierailija
45/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoisia vastaajia tässä ketjussa. Mitä ihmettä syövät nuo, jotka tätä haukkuvat? Ehkä tällä palstalla on useampikin työkaverisi ...

Ihan normaalia kotiruokaahan tuo on. En minä siinä mitään äärimmäisen epäterveellistä huomaa, eikä hiilarit ole myrkkyä.

Sulla ei näköjään ole mitään hajua terveellisestä ravinnosta.

Vierailija
46/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan vissiin, mutta kerro sinä toki minkälaista arkiruokaa teillä syödään?

Vierailija
47/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua niin aina naurattaa nämä "pakasteet on saa&%¤#sta, pilkoin itse ja on niiiiin paljon parempaa" -kommentit. Huoh. Ihan yhtä ravinteikasta ruokaa ne pakasteetkin on...

Eihän tossa ne pakasteet ollut se juttu.

Vierailija
48/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan vissiin, mutta kerro sinä toki minkälaista arkiruokaa teillä syödään?

Meillä syödään yksinkertaista ruokaa aidoista aineista tehtyä. Liha on lihaa, maito maitoa, kerma kermaa, voi voita ym.ym.

Vierailija
49/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytän kuohukermaa ruuanlaitossa, joskus ruokakermoja. En huomaa niin minkäännäköistä eroa. Se on korvien välissä.

Vierailija
50/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,  mitäs mammat tästä sanoo. Meni tämän ketjun innoittamana juuri uuniin valmistumaan;

-perunoita suikaloituna joku vähän alta kilo

- sipuli kuutioituna

- pari sipuli kuutioituna

- vihannessuikalepussin jämät

- palvirouheen jämät (lihapitoisuus 74%)

- pekonipussin jämät pieniksi palasiksi n. 100g

- mustapippurituorejuustoa

- kuohukermaa pari prk a 2dl.

- aromisuolaa

- hitunen Viipurista ostettua saslik-maustetta

- päälle raastettua mustaleima emmentalia ja parmesania

Tunnin päästä ihmettelemään tuliko hyvä kakku vai paha kakku :9

Eka omatekoinen kiusauksen tapainen ikinä :D

M

Vierailija
51/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käytän kuohukermaa ruuanlaitossa, joskus ruokakermoja. En huomaa niin minkäännäköistä eroa. Se on korvien välissä.

Se ero ei ole korvien välissä, vaan siinä ainesosaluettelossa.

Vierailija
52/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas piti olla siis pari porkkanaa kuutioituna. Niin nälkä jo ettei näpit toimi.

M

Vierailija
53/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään yksinkertaista ruokaa aidoista aineista tehtyä. Liha on lihaa, maito maitoa, kerma kermaa, voi voita ym.ym.

Juu, eli minkälaista ruokaa teillä syödään arkena? Jos ihan vaikka lyhyitä kuvauksia, ihan reseptitasolle ei tarvii mennä.

Vierailija
54/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,  mitäs mammat tästä sanoo. Meni tämän ketjun innoittamana juuri uuniin valmistumaan;

- sipuli kuutioituna

- aromisuolaa

M

Aromisuola, o-ou :O

Vierailija
55/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- sipuli kuutioituna

- aromisuolaa

M

Aromisuola, o-ou :O

Täytyihän teille kiihkoilijoille joku täky jättää...

M

Vierailija
56/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- sipuli kuutioituna

- aromisuolaa

M

Aromisuola on ainoo mikä sen pilaa. Heitä se mauste hittoon.

Vierailija
57/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän, jos googlaisit ihan aidon Janssonin kuisauksen reseptin ja tekisit todella alusta asti itse ruuan. Aito kiusaus on nimittäin herkullista. Pitsasuikaleita ostin kerran, kun ajattelin että teen jauhelihakeiton vaihteeksi noista suikaleista. Kerta riitti, palasin entiseen eli jauhelihaan. On se muuten jännää, miten nykyään valmistajat ovat keksineet, miten valmistuksesta yli jääneet perkeet voi myydä kalliilla hinnalla, kuten nyt nuo pitsasuikaleet ja keittokinkun nimellä myyty silppuliha / liimaliha. Ostan harvoin lihaleikkeleitä, mutta silloin kun ostan, valitsen kunnon kinkkua.

Vierailija
58/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eli minkälaista ruokaa teillä syödään arkena? Jos ihan vaikka lyhyitä kuvauksia, ihan reseptitasolle ei tarvii mennä.

Esim. Kasviksia kuullotettuna vuokaan, jauhelihakastike päälle, vielä juustoraastetta ja käynti uunissa.

Ja taas kasviksia kuullotetaan voissa, lisätään kalanperkeistä keitetty liemi (tämä on jo valmiina). Lisätään sulatejuustoa ja kalaa/makkaraa

Voidaan syödä lihapullia, jotka on valmiiksi tehty pakkaseen.

Ruokia on niin paljon, mutta tässä oli pari.

Vierailija
59/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän, jos googlaisit ihan aidon Janssonin kuisauksen reseptin ja tekisit todella alusta asti itse ruuan. Aito kiusaus on nimittäin herkullista. Pitsasuikaleita ostin kerran, kun ajattelin että teen jauhelihakeiton vaihteeksi noista suikaleista. Kerta riitti, palasin entiseen eli jauhelihaan. On se muuten jännää, miten nykyään valmistajat ovat keksineet, miten valmistuksesta yli jääneet perkeet voi myydä kalliilla hinnalla, kuten nyt nuo pitsasuikaleet ja keittokinkun nimellä myyty silppuliha / liimaliha. Ostan harvoin lihaleikkeleitä, mutta silloin kun ostan, valitsen kunnon kinkkua.

Mulla on 20 vuotta vanha legendaarinen ruutukokki -keittokirja. Piti oikeen katsoa sieltä, koska googlettamalla kaikissa janssoninkiusaus resepteissä oli perusraaka-aineena perunasipulisekoitus.

Ruutukokki toki neuvoo siinä varsinaisessa reseptissä pesemään, kuorimaan ja suikaloimaan perunat, silppuamaan sipulit, kuivaamaan silputut perunasuikaleet ja latomaan ne anjoviksen (säilyke) kanssa vuokaan. Vuokaan lisätään anjoviksen liemi ja kerma/kerma-maitoseos.

Sitten on vinkki: kiireisen kiusaus: käytä valmista perunasipulisekoitusta.

Noi pizzasuikaleetko nyt tosta ap:n ruoasta teki niin huonoa?

Vierailija
60/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 20 vuotta vanha legendaarinen ruutukokki -keittokirja. Piti oikeen katsoa sieltä, koska googlettamalla kaikissa janssoninkiusaus resepteissä oli perusraaka-aineena perunasipulisekoitus.

Ruutukokki toki neuvoo siinä varsinaisessa reseptissä pesemään, kuorimaan ja suikaloimaan perunat, silppuamaan sipulit, kuivaamaan silputut perunasuikaleet ja latomaan ne anjoviksen (säilyke) kanssa vuokaan. Vuokaan lisätään anjoviksen liemi ja kerma/kerma-maitoseos.

Sitten on vinkki: kiireisen kiusaus: käytä valmista perunasipulisekoitusta.

Noi pizzasuikaleetko nyt tosta ap:n ruoasta teki niin huonoa?

Juuri ne. Tiedätkö, mitä ne pizzasuikaleet on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan