Jokos luitte P-N Kaupin ja miehen viikon intian matkasta?
Kommentit (87)
että korostaa imetystä siksi, että tietää jossain sopukassa tekevänsä lapsilleen hallaa, ja imetys on mielestään jonkinsortin " hyvän äidin" leima, joka otsassa voi sitten kirkkain silmin julistaa, että hyvin menee ja lapset on onnellisia, vaikka äitinsä suurin työ ei olekaan heidän hoitamisensa vaan ihan muut jutut menee lasten edelle, aina...
Miten kukaan voi jättää tuon ikäisiä lapsia viikoksi?! En ikinä voisi, ikävä olisi raastava. pariksi päiväksi ehkä, juuri ja juuri.
Ja täytyy sanoa että on kyllä uskomattoomat mummit ja vaarit, ovat varmaan niin huolissaan lasten selviämisestä tuossa rytyytyksessä että osallistuvat siksi ihan 110% hoitamiseen. Ei tavallisten perheiden isovanhemmilla ole mahdollisuuksia ja tuskin halujakaan tuollaiseen, eihän se ole heidön vastuullaan hoitaa täyspäiväisesti lapsenlapsia.
HUH HUH!
Käsittääkseni koskaan ei ole kyse ollut siitä, saako tarvittavaa läheisyyttä, tai tarvittavaa määrää, kyse on ollut siitä, että imetykseen liittyvä läheisyys on ihan oma juttunsa, jota ei voi oikein verrata mihinkään. Mutta ei se tietenkään yksistään mihinkään riitä, eikä korvaa kaikkea muuta.
Samoin kun on ihan tutkittu, että korvikevauvat saa keskimäärin. vähemmän läheisyyttä, niin eihän sekään tarkoita, että jokainen korvikevauva saa vähemmän läheisyyttä kuin kuka tahansa imetetty. Mutta ymmärtäähän tuon tutkimustuloksen jo ihan sillä, että esim. yksi ystäväni oli tosi iloinen vauvan alettua juoda pullosta, koska sen jälkeen hän pystyi tekemään muita hommia vauvan syödessä pullo tuettuna itsekseen sitterissä.
ei ole noin vaativaa työtä, kun on pieniä lapsia. ja onko piia-noorallakaan, vai eikö vain " uskalla" jäädä kotiin lasten kanssa? Ihmettelen myös sitä, miten nuo isovasnhemmat suostuvat hoitamaan noin paljon lastenlapsiaan?
Itse ainakin tuossa vaiheessa elämää haluaisin viettää jo vähän omaakin elämää.. Mutta mikäs siinä. Kukin tyylillään. Minun äänet kyllä menee ens kerralla muualle. Viimeksi kovasti vielä kannatin Piia-Nooraa.
Ja ehkäpä P-N:n lapset ovat perineet äitinsä supergeenit, eivätkä he millään lailla kärsi siitä, että vanhemmat ovat viikon pois.
(No joo, kunhan vitsailen).
Oman kokemukseni perusteella on myös sellaisia lapsia, jotka kyllä huomaavat, jos äiti ei ole maisemissa muutamaan päivään. Sittenkin, vaikka olisivat ihan omassa kodissaan, oman isänsä kanssa. Ja on myös äitejä, jotka eivät välitä lähteä pitkille matkoille lasten ollessa pieniä. Itse olen töissä käyvä äiti, joka joutuu joskus vasten tahtoaan 2-5 päivää kestäville työreissuille. Ja se on kamalinta mitä tiedän. Minulla on Otiksen kanssa samanikäinen poika.
Mutta kukin taaplaa tyylillään. Ihan selvästi Piia-Nooralla on missio: uran ja äitiyden yhteensovittaminen niin, ettei muka joudu kummastakaan tinkimään. Liekö se sitten edes mahdollista. Itsekin ura-äitinä olen sitä mieltä, että kaikkea ei voi saada. Oma valintani on pitää lapsi ja perhe sijalla yksi ja toivoa, että ura ei lipsahda käsistä sillä aikaa kun lapset ovat pieniä. Mutta jos niin käy, niin ei voi mitään. Vanhana kiikkustuolissa uran laiminlyönti kaduttaa takuulla vähemmän kuin lasten.
mulla menee nyt hermo tuon P-N:n kanssa, en jaksa enää ainuttakaan juttua lukea hänen superäitiydestään, imetyksestään tai yhtään mistään.
Olis edes silloin kun on vähänkin aikaa niiden lastensa kanssa, vaan ei kun lehtijuttuja antamaan ja kuvauksiin ja vielä pitää ehtiä blogiakin kirjoittamaan.
Poistun tästä perumaan Meidän Perhe- lehteni tilauksen, nyt riittää tätä lajia!
meidän perheestä, siis mun lapsesta, miehestä ja minusta ja koirastakin jopa, mut ei, se reppana on vaan huolissaan. Ja miks se sitä haluaa aina päiväkodistakin hakea? Pelkää varmaan että mä tai ukko työnnetään rattaat auton alle!
Vierailija:
Ja täytyy sanoa että on kyllä uskomattoomat mummit ja vaarit, ovat varmaan niin huolissaan lasten selviämisestä tuossa rytyytyksessä että osallistuvat siksi ihan 110% hoitamiseen. Ei tavallisten perheiden isovanhemmilla ole mahdollisuuksia ja tuskin halujakaan tuollaiseen, eihän se ole heidön vastuullaan hoitaa täyspäiväisesti lapsenlapsia.
HUH HUH!
Älkää ymmärtäkö väärin, en itsekään mitenkään ihannoi ko. henkilöä, mutta onhan se nyt käsittämätöntä että jatkuvasti pitää syyllistää niitä äitejä, jotka eivät pysyttele lapsensa kanssa kotona sitä kolmea vuotta. Tai edes koko vanhempainvapaakautta.
Ajatellaanpa, että Piia-Noora olisi miespoliitikko. Veikkaan, että teistä kukaan ei silloin kauhistelisi hänen työmääriään ja matkusteluaan vastaavassa tapauksessa - vaikka syytä ehkä olisi, sillä se nyt vaan on fakta, että keskimäärin vastuut on täysin epätasa-arvoisesti jaettu suomalaisissa lapsiperheissä. Olen ymmärtänyt, että Kaupin perheessä hänen miehensä kuitenkin on se, joka on pitänyt nuo vanhempainvapaat P-N:n mentyä äitiysloman jälkeen töihin.
Joo, en minäkään ihan tiedä, että oliko välttämätöntä molempien vanhempien matkustaa Aasiaan, mutta ihan turha siitäkään on syyllistää, että ko. perheellä on mahdollisuus tuollaiseen tukiverkkoon, että isovanhemmat pystyvät hoitamaan paljon lapsenlapsiaan.
t: " pulloäiti"
Vierailija:
Mutta ymmärtäähän tuon tutkimustuloksen jo ihan sillä, että esim. yksi ystäväni oli tosi iloinen vauvan alettua juoda pullosta, koska sen jälkeen hän pystyi tekemään muita hommia vauvan syödessä pullo tuettuna itsekseen sitterissä.
Piia-Noora, sinulla on oikeasti jotakin häikkää äiti-lapsisuhteen muodostamisessa ja omissa kiintymyssuhteissasi mitä tulee lapsiisi ja äitiyteen. Oikeasti, ei ole niin sanotusti normaalia eikä oikein kyetä olemaan viikko erossa 5kk vauvastaan, ei edes 2v taaperosta.
Säälin lapsiasi ja sinuakin, et tiedä mitä menetät mikä tietty samalla myös armeliasta, sinulle.
Ugh, olen puhunut, ensimmäinen ja viimeinen kommenttini hänestä ja aiheesta.
Vierailija:
Piia-Noora, sinulla on oikeasti jotakin häikkää äiti-lapsisuhteen muodostamisessa ja omissa kiintymyssuhteissasi mitä tulee lapsiisi ja äitiyteen. Oikeasti, ei ole niin sanotusti normaalia eikä oikein kyetä olemaan viikko erossa 5kk vauvastaan, ei edes 2v taaperosta.
Säälin lapsiasi ja sinuakin, et tiedä mitä menetät mikä tietty samalla myös armeliasta, sinulle.
Ugh, olen puhunut, ensimmäinen ja viimeinen kommenttini hänestä ja aiheesta.
Vierailija:
Oikeasti, ei ole niin sanotusti normaalia eikä oikein kyetä olemaan viikko erossa 5kk vauvastaan, ei edes 2v taaperosta.
äitikin!!! Eikä vaan keski-ikäisiä mummoja!!! Miten niitä lasikattoja rikotaan, jos kenenkään ei anneta niitä rikkoa.
Se, että joku toinen on valinnut kotiäitiyden, ei oikeuta häntä halveksimaan toisten valintoja.
Eiks meidän pitäisi olla ylpeitä, että joku jaksaa? Ja kannustaa Pia-Nooraa jaksamaan vastuullisessa työssään ja lasten kanssa.
MIKSI KUKAAN EI ARVOSTELE JYRKI KATAISTA???
on lapselle tärkeä,
mutta äiti on aina äiti, joten turha vedota näihin uraisiin...
Ei hyvänen aika! Kyllähän se on sillätavalla, että läheisyys syntyy vain ja ainoastaan yhdessä olosta ja huolenpidosta. Vrt. adoptiolapset.
Ja tuollanen lasten retuuttaminen ei kertakaikkiaan voi olla oikein.
Hävetköön, lukenut ihminen ei tuon vertaa ymmärrä.
Jokainen meistä tekee valintansa.
Kyse on VAIN JA AINOASTAAN ARVOISTA! Piitun arvot tietää jo jokainen. ihan säälittää..
Miten niin äiti olisi tärkeämpi lapselle kuin isä? Siis läheisyyden tai kehityksen kannalta?
Nykyisen tutkimustiedon mukaan kummankin sukupuolen edustajat voivat aivan täysin samalla tavalla olla lapsensa pääasiallisia hoitajia.
Miten kahden pienen lapsen äiti voi...?
Minä en ymmärrä. asia ei kuulu minulle, mutta silti julkista päiväkirjaa voin täällä kommentoida. Hän siis lypsämällä maitoa korvaa äidin lämmön ja rakkauden viikoksi.
HYI!
Pyytäkää seuraavaksi äiti vieraaksi Piia-Noora Kauppi!!
En muutenkaan ymmärrä, että miten ura ja työt voi olla tärkeämmät kuin omat lapset.
Ja mä en kommentoisi yhtään tuota hänen uran luomistaan, JOS LASTEN ISÄ OLISI LASTEN KANSSA KOTONA!! Minä kun oon sitä mieltä, että molemmat vanhemmat on tasapuolisesti yhtä hyviä hoitamaan lapsiaan...
Mutta ei tunnu isääkään kovin kiinnostavan.
Toivottavasti p-n on varautunut siihen, että itse hoitaa omia lapsenlapsiaan, kun vanhemmat tekevät uraa ympäri Eurooppaa.
Vierailija: