Jokos luitte P-N Kaupin ja miehen viikon intian matkasta?
Kommentit (87)
Vierailija:
Toivottavasti p-n on varautunut siihen, että itse hoitaa omia lapsenlapsiaan, kun vanhemmat tekevät uraa ympäri Eurooppaa.
Me ainakin yritetään miehen kanssa hoitaa lapsemme itse, siis jos mä joudun lähtemään jonnekin niin kyllä mies sitten hoitaa. Kyllä mun tekis pahaa jättää lapset mummoille ja vaareille jatkuvasti. Kävisi MUMMOJAKIN sääliksi kun joutuvat jatkuvasti uhrautumaan!!!
Ja kun ajattelee miten pienen ajan lapsetkin on pieniä:(((. Eikö sitä ämmää yhtään kiinnosta olla lastensa kanssa?
Vierailija:
äitikin!!! Eikä vaan keski-ikäisiä mummoja!!! Miten niitä lasikattoja rikotaan, jos kenenkään ei anneta niitä rikkoa.Se, että joku toinen on valinnut kotiäitiyden, ei oikeuta häntä halveksimaan toisten valintoja.
Eiks meidän pitäisi olla ylpeitä, että joku jaksaa? Ja kannustaa Pia-Nooraa jaksamaan vastuullisessa työssään ja lasten kanssa.
MIKSI KUKAAN EI ARVOSTELE JYRKI KATAISTA???
Musta on iso ero, onko kotona vanhempi vai hoitaja. Jos kys. perheessä olisi päätetty, että isä jää kotiin ja äiti luo uraa, niin se olisi minusta ihan ok. Mutta kun äiti luo uraa ja isi luo uraa ja kokopäivätoiminen hoitaja hoitaa lapsia, niin miksi ihmeessä sitten niitä lapsia?
Voisihan sitä keskittyä vaan siihen uraan sitten.
Tuskin P-N ja Jussi ovat ainoa pariskunta tässä maassa, jotka ovat viikon olleet poissa lastensa luota. En mäkään nyt ihan täysin ymmärrä, että miksi heidän molempien on täytynyt Piitun työmatkalle lähteä, mutta tuskin siitä ihan tässä määrin tarvitsee muiden huolta kantaa. Eivät ne lapset siihen ole kuolleet, ja ihan varmasti ovat olleet hyvässä, rakastavassa hoidossa.
Kun ei tunne ihmisiä, ei voi arvostella ainakaan pelkkien lehtijuttujen / blogien perusteella - eihän sitä tiedä, mitä kaikkea kunkin ihmisen valintojen takana on.
Mutta onhan se loogista. Kyllä kateuden ymmärtää, kun itsekin haaveilisivat pääsevänsä edes kerran Tallinnassa käymään puhumattakaan jostain Intian reissusta kahden kumppanin kanssa, mutta sen sijaan kestomatkakohde on jo kymmenen vuoden ajan ollut paikallinen kylpylä (lue: uimahalli jossain kallion sisässä) tahi perhekesäreissu Tuurin kyläkauppaan.
matkusteltiin miehen kanssa aivan riittämiin ennen lasten syntymää. kierreltiin eurooppaa, amerikkaa ja aasiaa.
nyt kun on lapsia, matkustellaan toisenlaisissa kohteissa lasten kanssa.
mä oon kotona lasten kanssa ja mies käy töissä. yhteistä vapaa- aikaa vietetään ehkä 1-3 kertaa vuodessa: enempään ei oo tarvetta!
kateellinen en ole yhtään tippaa, meillä on ihan erilaiset elämät, onneksi. Minä en uhraa lapsiani uran alttarille.
Eihän hänkään ole jäänyt kotiin, vaikka uransa lienee vaatimattomampi kuin Piia-Nooran. (Näin luulisin, mutta tunnustan,etten edes tiedä, kuka lasten isä on.) Piia-Nooran tilaisuus uraan on nyt, ei myöhemmin. Jos hän on kotona sen aikaa, että kaikki lapset ovat ainakin kolmivuotiaita, hän tuskin enää pääsee politiikkaan mukaan. Ainakaan yhtä hyvin.
En tunnusta!
Mä olen ainakin niiiin mielelläni lasteni kanssa niin kauan kun ovat pieniä. Enemmänkin olen ylpeä siitä, että olen nyt jo niin viisas että olen ymmärtänyt, että työ osaa kyllä odottaa, mutta lapset eivät. Tuskinpa mä kiikkustuolissa menetettyä uraani itken. Sen sijaan voin miettiä paljonkin omaa suhdettani kolmeen lapseeni...
Ja minusta on tosi hyvä, että joku jaksaa perehtyä ja innostua noinkin tylsän tuntuisesta työstä kuin tuo mepin työ tuntuu olevan.
Go, Kauppi, GO!!
Vierailija:
matkusteltiin miehen kanssa aivan riittämiin ennen lasten syntymää. kierreltiin eurooppaa, amerikkaa ja aasiaa.
nyt kun on lapsia, matkustellaan toisenlaisissa kohteissa lasten kanssa.
no joo, eipähän tossa mun mielestä mitää kauhisteltavaa ollut. hyvässä hoidossahan lapset olivat. ja tuskin se ihan joka kuukaus tekee tollaisia viikon reissuja pois.. ja ymmärtäähän sen työnkin puolesta..
Kukaan ei ole edes huomannut samanikäisen pojan äidin Paula Lehtomäen paluuta ministeriksi, joka nyt on varmasti rankempaa reissausta kuin jokin tyhjänpätöinen mepin homma!
En kerta kaikkiaan voi ymmärtää tätä hänen mollaamistaan. Mikä meitä naisia vaivaa?
Huomenna on vielä naisten päiväkin... Eikö edes silloin jätettäisi naisille mahdollisuus omiin valintoihin ilman syyllistämistä?
...
Piitu Kauppi on yksi parhaita roolimalleja nuorille naisille
Roolimalli? Siis tämä uran ja äitiyden yhdistäminen?
Eihän tuollaista elämää voisi viettää ilman isovanhempien tukiverkkoja. Kun lapset ovat isompia, niin useamman lastenhoitajan palkkaaminen lienee onnistuisi.
Tarkoitan vaan, että suurimmalla osalla ei ole moisia tukiverkkoja oman URAN luomisen tueksi.
Itse en lapsiani haluaisi antaa toisten hoidettavaksi. Jonkin verran varmaan ottaisin hoitoapua vastaan, jos lähellä eläisi " tukiverkkoihmisiä" .
" Toisaalta Ella-Miinan ruokavalio on jo sen verran monipuolinen, etten usko, että rintamaidosta on enää sen suurempaa ravintohyötyä. Tuntuu vaan mukavalta, sillä imettäminen luo läheisyyttä ja se on ollut minulle helppoa, maitoa on riittänyt ja Ellis on ollut hyvä syömään."
Luulisi Piitun koulutettuna naisena tietävän, että äidinmaidolla on suuri " ravintohyöty" niin pitkään kuin imetetään, ja maidon (ensisijaisesti äm, toissijaisena korvike) tulisi olla lapsen pääravinto ensimmäisen vuoden.
Kun kerran imetyskin on ollut niin helppoa ja maito riittänyt, niin miksi " Ellikselle" on alettu syöttämään soseita jo 3-4 kk vanhana?? Eikö Rouva MEPillä ole ollut aikaa tutustua imeväisikäisten ravitsemussuosituksiin..? Luulisi, että olisi helppoa soittaa STM:n kavereille ja tarkistaa asia ;).
Vai että tämä piitu on " parhaita malleja " nuorille naisille... Eiköhän tuollainen piittaamaton ja tunneköyhä (voi jättää pienen VAUVAN viikoksi muiden hoitoon) ihminen ole paras malli ainoastaan siihen, että millaiseksi EI kenenkään pitäisi ryhtyä.
Minä en ole kateellinen Kaupille siitä, että hän on ollut viikon matkalla kahden miehensä kanssa. Itse en nauttisi kahdenkeskeisestä ajasta miehen kanssa, sillä ikävä olisi lastani kohtaan todella suuri jo parin päivän jälkeen.
Kukin tehköön tyylillään, mutta totuushan on se, että lapsi kasvaa ja kehittyy todella paljon ensimmäisen elinvuotensa aikana. Itse koen olevani etuoikeutettu, että olen saanut jakaa sen arjen lapseni ja mieheni kanssa.
Kyllä ne lapset kasvaa niin, ettei oma äiti enää ole samalla tavalla tarpeellinen kuin pienelle lapselle. Silloin niitä viikokin kestäviä matkoja voi tehdä miehen kanssa hyvillä mielin.
Pitää vielä kommentoida erään kirjoittajan mielipidettä siitä, että Kauppihan on hyvä roolimalli kaikille nuorille naisille: Eihän Kauppi YKSINÄÄN mahdollista sitä, että voi olla viikonkin poissa kotoa, vaikka pieniä lapsia onkin. Sen mahdollistaa ihmiset, jotka HÄNEN pieniä lapsia hoitaa! Eihän se Kauppi mikään yli-ihminen ole! Lapsille toitotetaan, ettei kaikkea voi saada, niin kuinka sitten aikuinenkaan voisi saada?
eli ura ennen lapsia.
Minusta siinä ei ole mitään roolimallia nykyajan naisille! Päinvastoin, eikös yhteiskunnan pitäisi sen verran muuttua että jokaiselle, sekä naiselle että miehelle, sallittaisiin kunnon äitiys- ja isyyslomat lasten ollessa pieniä. Lisäksi pitäisi patistaa ihmisiä tekemään lyhyempiä päiviä jos perheessä on pieniä lapsia!
Minusta TÄMÄ on se suunta, johon meidän tulisi mennä. Ei mikään Kauppimainen tapa rynniä paikasta toiseen vaikka perheessä on sekä taapero että vauva!
Sitä on vaikea ymmärtää miksi Jussinkin piti Intiaan lähteä. Piitun omilla sivuilla päivän vihastuksena on mainittu se, että joutui jättämään kuumeisen Elliksen isovanhempien hoitoon kun piti lähteä Alexin kanssa meppikierueelle ja seuraavaksi jo lähdettiinkin Jussin kanssa Intiaan. Kauankohan menee kun Ellis kutsuu lastenhoitaja kaisaa äidiksi?