Tuli Ilmariselta kirje, oon tienannu eläkettä 1euron verran ja ikää 26v. Mies nauroi. Pahoitin mieleni.
Kommentit (61)
Mikä Ilmarinen? (tyhmä kysyy)
Katsoin oman työeläkkeen olikos se kevan sivuilta äsken ja oli kertynyt 180€/kk. Siellä oli kaikki työt mitä olen tehnyt kunnalla ja ne mitä kertyi opiskeluaikana (olen saanut eläkkeen myös alle 23-vuotiaana tehdystä työstä). Lisäksi sitä on kertynyt kaikista kelan etuuksista, äitiysrahoista jne ja ammatillisesta tutkinnosta.
Täytän 28v ja kotona lapsien kanssa ollut sentään jo 4 vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tuo on edes mahdollista? Jo ammatillisesta perustutkinnosta saa 32 euroa kuukaudessa eläkettä. Olen sinua vuoden vanhempi opiskelija, ja itselläni olisi viime vuoden perusteella 135 euroa kuussa. Et ole tainnut paljoa työtä tehdä tai mitään muutakaan tuottavaa?
Mitä? Ihmettä ei todellakaan saa.
Itse valmistuin kun täytin 18 vuotta ja sain työpaikan melkein heti. Tein töitä sairastumiseen saakka töitä, sitten 22 vuotiaana sairastuin. Jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ja kyselin eläkettä...
Vastaus oli 0,00 euroa. Koska eläke alkoi kertymään vasta 23 vuotiaasta lähtien...
Joo hieman kyrpii.
ETTÄ MITÄHÄN VITTUA? 22-vuotiaana eläkkeelle yhteiskunnan elätiksi. Ei jumalauta, toivottavasti meidän selkänahastamme revitty vapaarouvailusi maistuu hyvältä.
Ite 37 v ja eläkelaskelma 550 euroa/ kk. No onhan tässä aikaa kerryttää..
Sulle nauraa muuten jo kaikki naapuritkin :D Tiedoksi.
Mulle on kertynyt eläkettä 296€ ja olen 33-vuotias. Eläkettä on siis kertynyt nyt kymmenen vuoden ajalta.
Mitä ihmettä :D Olen 23 -vuotias ja mulla on 54e/kk. Opiskelen ja olen tehnyt vähän töitä koko ajan siinä sivussa. Ajattelin että ei tuo nyt mitenkään paljon ole mutta näköjään ainakin kun vertailee täällä.
Mitä olet tehnyt ap? :0
Mä olen 27, ja saisin 200e kuussa. Tehnyt osa-aikatöitä, keikkoja jne jne opiskeluiden ohella. Onneksi on vielä about 30v aikaa kerryttää..
Mitä sillä on väliä sillä yhteiskunnan velvollisuus on elättää meidät ja muu maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta otin oman eläketietoni esille ilmarisen palvelusta. Ja ikää on 48v.
Arvio 31.12.2015 mennessä kertyneestä eläkkeestä on
1 559
€/kk
Miksi alapeukku?
Ei liity mitenkään aloitukseen. Olen 53v ja minun tämänhetkinen eläkesaldo ei minun mielestä liity aloittajan aiheeseen.
oliko pakko :((((((((((((((((((((((((
Mä 43, eläkettä kertynyt tähän mennessä vähän yli 800 euroa. Siinä mielessä tosi hyvin, että mun ikäisille ei kertynyt alla 23-vuotiaana tehdyistä töistä. Lisäksi valmistuin yliopistosta ja sain kaikki lapseni ennen vuotta 2005, joten niistäkään ei ole kertynyt eläkettä. Jokainen euro on tullut töitä tekemällä. Onneksi niitä on ollut.
Minä olen yli 40v, ja tehnyt pitkään töitä, ja noissa laskelmissa on joku yksi euro juuri, ja johtuu siitä, että julkisen sektorin eläkkeet ovat eri rekistereissä, eivätkä näy niissä kotiin lähetettävissä.
Ei varmaan ilkeyttään tai ivallisessa mielessä nauranut, vaan tilanteen absurdiudelle, kun tulee oikein kirje, jossa ilmoitetaan yhden euron eläkkeestä. Hmmm... mitähän sitä sillä eläkkeellään sitten aikoinaan ostaisi? Suklaapatukan?
No en ole tehnyt juuri mitään, mitä nyt muutaman kuukauden ehkä ollu töissä elämäni aikana. Oon ollu sairaslomalla ja nyt vuosia kuntoutustuella, siksi eläke onkin mitätön. En ole opiskellut mitään, paitsi käynyt vaan peruskoulun.
Ahdistaa kyllä tuleva vanhuus, toivottavasti en elä sinne asti :(
AP
Ammatillinen koulutus tosiaan kerryttää eläkettä, kuin saisit palkkaa n.700€ kk. Vaatii tietysti sen valmistumisen. Myös kotihoidon tuki kerryttää samalla periaatteella, ja siksi kannattaakin jäädä kotiin niiden alle kolme vuotiaden kanssa jos ei ole töitä saatavilla. Eli markkinatuelle ei kannata jäädä jos on oikeus kotihoidon tukeen, poikkeuksena liiton päiväraha joka sekin kerryttää työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Ammatillinen koulutus tosiaan kerryttää eläkettä, kuin saisit palkkaa n.700€ kk. Vaatii tietysti sen valmistumisen. Myös kotihoidon tuki kerryttää samalla periaatteella, ja siksi kannattaakin jäädä kotiin niiden alle kolme vuotiaden kanssa jos ei ole töitä saatavilla. Eli markkinatuelle ei kannata jäädä jos on oikeus kotihoidon tukeen, poikkeuksena liiton päiväraha joka sekin kerryttää työeläkettä.
Ennakoiva teksti ei näköjään tunnista yhdyssanoja.
Minäkin nauroin kun sain eläkeotteeni. Tulee olemaan eläke huikeat 40e kuussa.
Tuskinpa miehesi nauroi ilkeää naurua jonka tarkoitus oli pahoittaa mielesi.
Eiköhän hänellä ollut nauruna ihan puhdas huvitus koomisesta summasta.