Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D
Kommentit (574)
Ruokailuvälineet laitetaan kaappiin järjestykseen: Haarukka, Veitsi, Lusikka. Eli HaaVeiLu.
EX-mies kerran tyhjensi astianpesukoneen ja laittoi ne järjestykseen LuHAaVei. Seuravana päivän jätin hänet. Se on HaaVeiLu eikä LuHHaavie
Sähkötekniikkaan liittyen PUIMURI, joka tarkoittaa että teho P = jännite U kertaa virta I ja että jännite U = vastus R kertaa virta I
Opittu koulussa fysiikan tunnilla.
ADEK
Rasvaliukoiset vitamiinit :
A, d, e ja k
Ensin happo, sitten vesi.
Muuten palaa orvaskesi.
Vasen on vasemman käden puolella. Oikea vastaavasti oikean käden puolella.
Jostain syystä on jääny mieleen, että vaikka harakka alkaa h:lla ja varis v:llä, niin harakassa on valkoista (v) ja variksessa harmaata (h). Eli kimet ja värit menee ristiin.
Ei sillä, että ilman tätä ei erottaisi
Tyyrpuuri ja paapuuri.
Vasen -sanassa toinen kirjain on a, kuten paapuurissa.
Eli paapuuri on vasemmalle.
Muistan määrän kymmenen katsomalla sormiani.
Ruubeen, simeon, leevi, juuda gaad, naftal, isaskar sebulon joosef ja benjam Tämä piti osata ulkoa,vaikka opettaja herättäisi keskellä yötä kysymään. Tästäkään ei elämän varrella ole ole ollut hyötyä🙂🙂
Partsi kirjoitti:
Ruubeen, simeon, leevi, juuda gaad, naftal, isaskar sebulon joosef ja benjam Tämä piti osata ulkoa,vaikka opettaja herättäisi keskellä yötä kysymään. Tästäkään ei elämän varrella ole ole ollut hyötyä🙂🙂
Ja silti meni väärin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on:
Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku.
Terveisiä tutuille! :D
Voisko joku selittää tän? Mä en ymmärrä yhtään....liittykö nuo apinat miten vuosilukuun?
No, en minäkään. En pysty hahmottamaan apinoita numeroiksi.
Itse muistan Pähkinäsaaren rauhan 323 Pösöstä. Eikä silläkään olen ko. rauhan kanssa mitään tekemistä.
Sähköoppia kirjoitti:
Sähkötekniikkaan liittyen PUIMURI, joka tarkoittaa että teho P = jännite U kertaa virta I ja että jännite U = vastus R kertaa virta I
Kun UIt, niin teet työtä.
Sähköoppia kirjoitti:
Minulle jäi päähän kun kosmetologi (:D) kertoi että muistaa U=R*I aina Uri Gelleristä.
Muita mitä jäänyt mieleen mm:
-suu auki suurempaan >
-lefty loosy righty-tighty mitä ruuveihin jne tulee
- Mikä on maailman homoin nimi?
- P ut1n 😄
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee aina sekaisin laskevat ja nousevat kuun vaiheet. Oliko se C muoto kun se pienenee ja D kun suurenee vai toisinpäin?!
Kuu aina valehtelee.
Eli laitat vasemmalle puolelle viivan, jos siitä tulee P niin kasvaa (ei pienene) ja jos tulee K niin pienenee (ei kasva).
Mun pankkikortin tunnusluvun muistisääntö: jos et muista tunnuslukua, aloita alusta.
Sähköoppia kirjoitti:
P on U kertaa I, U on R kertaa I ja Ämmiä ei työmaalla tarvitakaan.
Sori, open suusta kuultua tämä
Mun säilykepurkit avataan nostamalla siitä renkaasta tai purkinavaajalla.