Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D
Kommentit (574)
Pistorasioissa "vaihe väärin vasen". Ni menee oikein.
EKG:n piuhojen sijoittelu.
Raajakytkennät: Kukkaset ylös ja vaaleet vasemmalle. (keltainen ja punainen tulee käsiin ja keltainen ja ruskea vasemmalle käteen/ jalkaan).
Rintakytkennät: pu-ke-vi ruu-mii-si (järjestyksessään punainen-keltainen vihreä ruskea-musta-sininen).
Autonomian aikaisten tsaarien järjestys ja banaani. Poistetaan banaanista b ja i, jäljelle jää anaan. Aleksanteri I, Nikolai I, Aleksanteri II, Aleksanteri III, Nikolai II.
Lämmöllä lukion historianopettajaa muistaen. :)
Raudus on röpelöinen, hieS on sileä.
Vierailija kirjoitti:
5678
7x8=56
?
Ketjussa esitetyt muistisäännöt ovat pitkiä ja monimutkaisia. Helpommin muistaa itse asian kuin muistisäännön.
Vems+a+ingenting.
Sydämeen mahtuu vain yksi ämmä.
Mihin suuntaan kellot siirretään: "lähimpää kesää kohden"
Englannin sanajärjestys spotpa subjekti, predikaatti, objekti, tapa, paikka ja aika
"Rasia" kotoa lähtiessä
Rahat, silmälasit ja avaimet
No aika huono "muistisääntö" mutta että äitienpäivä on toukokuun toinen sunnuntai, isänpäivä marraskuun toinen sunnuntai.
Vierailija kirjoitti:
- Väli-ilmansuunnille pomminvarma kokalolu, lähtien yläoikealta ja kiertäen myötäpäivään.
Mulla on: koira kaatu loukkas luun.
Jenni Haukion kala = hauki on kala
Erittäin helppo muistisääntö :)
Kello kiertää kiinni, eli myötäpäivään suljetaan ruuvit ja hanat sun muut.
Kelloja siirretään kesää kohden.
Paavo on Nörtti, eli ideaalikaasun tilanyhtälö pV = nRT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Väli-ilmansuunnille pomminvarma kokalolu, lähtien yläoikealta ja kiertäen myötäpäivään.
Mulla on: koira kaatu loukkas luun.
Ja mulla "koira kaluaa lounaaksi luuta"
"harakalla harmaa takki, variksella valkoinen, ei ku vi*'u toistepäin".
Jostain syystä pääni haluaa aina ajatella valkohöyhenisen varikseksi ja harakan harmaaksi, tuolla opin vihdoin muistamaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
"harakalla harmaa takki, variksella valkoinen, ei ku vi*'u toistepäin".
Jostain syystä pääni haluaa aina ajatella valkohöyhenisen varikseksi ja harakan harmaaksi, tuolla opin vihdoin muistamaan oikein.
Aika monelta kuullut tuon saman! :D
Itsellä muistisääntö näihin on ala-asteella opetettu "hieno herra harakka", kun sillä on puku ja valkoinen paita. Ja varis on sitten se toinen. :D
- Oven lukkonapsulle "aamulla alas, yöllä ylös". Eli ovi ei mene lukkoon napsauttaessa alas sen putikan. Yöksi lukkoon eli ylös.