Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D
Kommentit (574)
Mulla oli yks tosi hyvä, mutta en nyt millään muista sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puimuri
Puimuri-sääntö, ämmiä ei tarvita!
Eli puiuri? En ymmärrä...
Minulle opetettiin aikoinaan PIU ja URI.
Onneksi lamppu on aika helppo vaihtaa, vaikka ei tunnekaan ohmin lakia puimuria.
Alakoulussa luokassa oli sopivasti ovi oikealla ja näin siis ikkunat vasemmalla. Sillä opeteltiin oikea ja vasen.
Tai osoittaja orrella, nimittäjä nurmella.
Vierailija kirjoitti:
- Väli-ilmansuunnille pomminvarma kokalolu, lähtien yläoikealta ja kiertäen myötäpäivään.
- Oven lukkonapsulle "aamulla alas, yöllä ylös". Eli ovi ei mene lukkoon napsauttaessa alas sen putikan. Yöksi lukkoon eli ylös.
Alhaalla auki riittää hyvin. Kuun kierrossa, vasen valaistu vähenee.
Volvoa ajaessa muistisääntö kummalla puolella on vasen ja kummalla oikea lukee ratissa. V(vasen)olvO(oikea)
Kuukaudet joissa on vain 30 päivää: kesy marhu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee aina sekaisin laskevat ja nousevat kuun vaiheet. Oliko se C muoto kun se pienenee ja D kun suurenee vai toisinpäin?!
C cutistuu P pullistuu. Parempi kuitenkin on vasen valaistu vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"harakalla harmaa takki, variksella valkoinen, ei ku vi*'u toistepäin".
Jostain syystä pääni haluaa aina ajatella valkohöyhenisen varikseksi ja harakan harmaaksi, tuolla opin vihdoin muistamaan oikein.
Aika monelta kuullut tuon saman! :D
Itsellä muistisääntö näihin on ala-asteella opetettu "hieno herra harakka", kun sillä on puku ja valkoinen paita. Ja varis on sitten se toinen. :D
Luin Mimmi Lehmää ja Väristä lapsilleni, kun olivat pieniä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut muistella kumpi lintu oli kumman värinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puimuri
Puimuri-sääntö, ämmiä ei tarvita!
Eli puiuri? En ymmärrä...
P=U*I (M) U=R*I
Breast fed children have good teeth
Breast - brilliance
Fed - focus
Children - centre
Have - heading
Good - gain
Teeth - tuning
eli missä järjestyksessä tehdään tutkan säädöt käynnistämisen jälkeen
Murtolukuihin:
Silmien väliin kuvitteellinen viiva ja otsa eli osoittaja on ylhäällä ja nenä eli nimittäjä on alhaalla.
Presidenttejä luetellessani järjestyksessä ajattelen Kalliossa Rytisee Mannerheimin takia jne.. :D
Heinäkuu (July) sai nimen keisari Juliukselta ja keisarilla piti olla 31 päivää, elokuu (August) keisari Augustukselta eikä sillä voinu olla lyhyempi kuukausi.
Hiukan on monimutkainen, mutta itsellä on jäänyt mieleen. Eikä tarvii nolosti laskea sormilla, niinkuin jotkut aikuisetkin ihmiset tekee.
älä puhu muista pahaa äläkä kirjoita nimeä vekseliin.
Vierailija kirjoitti:
- Väli-ilmansuunnille pomminvarma kokalolu, lähtien yläoikealta ja kiertäen myötäpäivään.
- Oven lukkonapsulle "aamulla alas, yöllä ylös". Eli ovi ei mene lukkoon napsauttaessa alas sen putikan. Yöksi lukkoon eli ylös.
Mun väli-ilmansuunnat muistisääntö on kolo-kalu😅
Vierailija kirjoitti:
Kuukaudet joissa on vain 30 päivää: kesy marhu.
Käden rystysillä lasketaan alkaen tammikuusta, jossa on rystynen korkealla ja se kuoppa on sitten, kun päiviä on vähemmän.
Paras muistisääntö on se mitä et muista ei ole muistamisen arvoista.