Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö muka saa mennä ex-mieheni perheen mökille?

Vierailija
07.10.2016 |

Homma on tämä: erosimme mieheni kanssa alkuvuonna, lapsia on kolme. Olemme aina viettäneet aikaa miehen perheen mökillä, jolla käy vain meidän perhe ja miehen vanhemmat. Nyt syksyllä lapset kinusivat multa että lähdetään mökille vielä kerran ennen lunta. Ajattelin että mikä ettei, lapset pääsee mökille leikkimään ja haravoidakin pitäisi. Kysyin ex-mieheltäni (olemme hyvissä väleissä) että lähdetäänkö, hän sanoi ettei ehdi töiden takia, menkää te vain. Soitin miehen äidille (olen hänenkin kanssaan hyvissä väleissä) että haluaako hän tulla mukaan, kun miehensä on matkoilla. Hän suuttui minulle kamalasti ja sanoi, ettei mulla ole enää mitään oikeutta mennä perheen mökille, olen ulkopuolinen.

En ymmärrä? Olemme juu eronneet miehen kanssa, mutta olen silti lasten äiti. Omassa suvussa on näitä erotapauksia, ja kyllä se toinenkin vanhempi on läheinen vaikka verisidettä ei ole, koska on kumminkin lasten toinen vanhempi. Tiedän ettei mulla ole oikeutta mökkiin, mutta yksinkö lapset pitäisi sinne jättää? Olisin menossa sinne juurikin lasten takia, ne tykkää mökistä, en omaa etuani ajaen. Tullaan miehen vanhempien kanssa juttuun, vieläkin käyn kylässä ja he mun luonani.

En ymmärrä mikä siinä olisi niin pahaa, jos lapsenlapset ja niiden äiti menee mökille.

Kommentit (281)

Vierailija
181/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ex-appivanhemmilla avain sinun kotiisi ja vapaa pääsy sinne koska tahansa, Ap? Kyllä aika mulkvisti olet, ellet tähän suostu.

Vierailija
182/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummuhan toivotti ap:n lapsineen tervetulleeksi kotiinsa, koska vaan. Mutta mökille menemisestä mummo suuttui. Eli ap saa tuoda lapsia käymään mummon luona koska se on mummulle mukavaa. Ap ei saa mennä mökille lasten kanssa ettei vaan ap:lla olisi mukavaa, viis lapsista. Nyt ottaisin valitettavasti etäisyyttä mummoon, voi olla häiriintynyt tapaus.

Kyllä mäkin "valitsen", keitä vieraita pyydän kotiini ja keitä mökillemme. Enkä todellakaan halua, että kukaan perheen ulkopuolinen menee kiinteistöihimme omin luvin ja avaimin. Sehän on vain ajan kysymys, koska Ap:llä on joku uusi rakkaus kainalossa ja kuka menee takuuseen, mitkä jauhot sellaisten pussissa on.

Taas täällä heitettiin tämä häiriintynyt-kortti esiin. Muutaman henkilön kannattaisi avata sivistyssanakirja ja tarkistaa, mitä tarkoittaa häiriintynyt.

Tässäkin tapauksessa sanoisin, että anoppi on ystävällinen ap:lle , mutta muistutti ap:lle, että hän on ulkopuolinen. Eikö se näin mene avioeroissa, että poistutaan sisäpiiristä. Ei tuo tee kenestäkään häiriintynyttä ihmistä vaan ihmisen, joka puolustaa itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jotkut haluaa erota kunnolla. Pysy erossa anopista. Sitähän tuo yrittää sanoa itsekin.

Vierailija
184/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ainakin lottovoitto, kun pääsin erossa eroon myös anopista. Oli juoppo ja ihan pimee. Lastani en todellakaan antanut hänelle. Mummoilla ei ole mitään oikeutta lastenlapseensa, jos eivät osaa itse käyttäytyä. Laki ei tunne mummojen oikeutta. Onneksi.

Vierailija
185/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voi myös määrittää rajansa, mummo ei enää kuulu ap:n perheen sisäpiiriin vaan pamahtaa ulkokehälle kuin ohjus konstailullaan. Ei siis hassua hattua mummolle synttäreille, ripareille tai ylppäreille. Mummo voi halutessaan järjestää poikansa kanssa varjobileet vaikka sinne viihtyisälle mökkilukaalille. Jos poika töiltään ehtii ja mummu jaksaa laittaa sen seittemän sorttia tarjolle. Tunnearvoahan riittää vaikka koko suvulle. Huom. sisäpiirin suvulle.

Ja taas mamma kostaa oman eronsa syyttömille lapsille.

Semmoista se elämä on eron jälkeen. Myös suvut eroavat. Minä olen jättänyt ex-anoppisuhteet exän kontolle. En koske pitkällä tikullakaan. Ei ole minun ongelma jos exällä ei ole aikaa tavata äitiänsä tai viedä lapsiaan tapaamaan äitiänsä. Aikuinen mies ja anopin ihan itsensä kasvattama. Sitä niittää mitä kylvää.

Meillä kumpikin perheen aikuisista hoitaat suhteet omiin vanhempiinsa ja sopii kyläilyt. Hyvin toimii. En ole koskaan käsittänyt tätä naisen ottamaa roolia perheen kaikkien asioiden hoitajana 😂 Sitten jos erotaan niin kipuillaan ihan tosissaan kuten ap.

Vierailija
186/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummuhan toivotti ap:n lapsineen tervetulleeksi kotiinsa, koska vaan. Mutta mökille menemisestä mummo suuttui. Eli ap saa tuoda lapsia käymään mummon luona koska se on mummulle mukavaa. Ap ei saa mennä mökille lasten kanssa ettei vaan ap:lla olisi mukavaa, viis lapsista. Nyt ottaisin valitettavasti etäisyyttä mummoon, voi olla häiriintynyt tapaus.

Kyllä mäkin "valitsen", keitä vieraita pyydän kotiini ja keitä mökillemme. Enkä todellakaan halua, että kukaan perheen ulkopuolinen menee kiinteistöihimme omin luvin ja avaimin. Sehän on vain ajan kysymys, koska Ap:llä on joku uusi rakkaus kainalossa ja kuka menee takuuseen, mitkä jauhot sellaisten pussissa on.

Jep. Niistä lapsenlapsista tuli ulkopuolisia eron jälkeen.

Isovanhemmat voivat edelleenkin pyytää lapsenlapset mökille. Tai pyytää Ap:nkin, mutta ei niin päin, että Ap käy siellä "omilla" avaimilla kuin omalla mökillään. 

Mutta ap:n kertoman mukaan tuli vähän sellainen viba, ettei se mummu niitä lapsiakaan sinne halua.

Ainoa viba, joka siitä tuli oli, että ap:ta ei haluttu sinne. Lasten mökillä oleilu on tästä eteenpäin isästä kiinni ja isovanhemmista.

Vierailija
187/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jotkut haluaa erota kunnolla. Pysy erossa anopista. Sitähän tuo yrittää sanoa itsekin.

Lapsetkin varmaan tuolla logiikalla tulee aika vieraiksi isovanhemmille, koska lasten isähän on koko ajan jossain menossa. Turha sitten itkeä.

Vierailija
188/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi puolustaa itseään niin ettei ehdottomasti päästä lapsia mökille äitinsä kanssa, ihmisen jonka on tuntenut yli 14 vuotta? Vaikka poikansa on asian kanssa sinut. Katsotko itse sivistyssanakirjasta sanat häiriintynyt, vainoharha, defenssit, dementia, alkoholismi, vallankäyttö ja kusipäisyys ;)

Vierailija
189/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai isovanhemmat voivat jatkossa pyytää lapsia mökille heidän kanssaan? Tuskin lasten mökilläkäynti siihen kaatuu, ettei Ap voi mennä enää mökille kuin omalleen.

Ap keksii nyt omat tavat viettää kivaa vapaa-aikaa lasten kanssa. Tämä tapa meni eron mukana.

Ex-lapset menee pesuveden mukana.

Lapsien odotuksen mökkeilystä kannattaa pitää matalalla kun eivät enää kuulu ssisäpiiriin.

Ap. sun kannattaa aidosti alkaa miettiä muut lomavaihtoehdot lapsille jatkossa. Hae tuettuja lomia, tsekkaa ammattiyhdistyksesi tai työnantajasi mahdolliset mökit. Risteilyjä ja rantalomakohteita löytyy edullisestikin. Niistä lapset usein tykkää.

Jos rahaa on niin oman mökin ostaminenkin on hyvä vaihtoehto jos oikeasti käytte säännöllisesti mökillä.

Etkö pysty näkemään rooliasi ex miniänä? Lapset eivät koskaan ole ex, paitsi siinä tapauksessa kun ex miniä kostaa ex appivanhemmille.

Vierailija
190/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tainnut jaella pimppaa ympäri kylää ja eronnut kun mies on "tylsä" ja käy vain töissä. Nytkin mies on kuin mikäkin tossukka koko tilanteessa. Sitten Ap ihmettelee kun ex-anoppikaan ei ole ihan yhtä lämminhenkinen kuin ennen. Mulle kaikki heti nyt - sekä vapaus peuhata uusien miesten kanssa että exän suvun omaisuuden vapaa käyttöoikeus. Voivathan hekin tulla sinne myös mukaan kun minä pyydän. Olenhan ihan jalo ja kun Lapset haluaa. Muutenhan isovanhemmilla ei ole mahdollisuutta tavata lapsenlapsiaan kuin vain silloin kun Minä menen omilla avaimillani heidän mökille.

Vierailija
191/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi puolustaa itseään niin ettei ehdottomasti päästä lapsia mökille äitinsä kanssa, ihmisen jonka on tuntenut yli 14 vuotta? Vaikka poikansa on asian kanssa sinut. Katsotko itse sivistyssanakirjasta sanat häiriintynyt, vainoharha, defenssit, dementia, alkoholismi, vallankäyttö ja kusipäisyys ;)

Mikä osa termeistä sopii sinuun?

Vierailija
192/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai isovanhemmat voivat jatkossa pyytää lapsia mökille heidän kanssaan? Tuskin lasten mökilläkäynti siihen kaatuu, ettei Ap voi mennä enää mökille kuin omalleen.

Ap keksii nyt omat tavat viettää kivaa vapaa-aikaa lasten kanssa. Tämä tapa meni eron mukana.

Ex-lapset menee pesuveden mukana.

Lapsien odotuksen mökkeilystä kannattaa pitää matalalla kun eivät enää kuulu ssisäpiiriin.

Ap. sun kannattaa aidosti alkaa miettiä muut lomavaihtoehdot lapsille jatkossa. Hae tuettuja lomia, tsekkaa ammattiyhdistyksesi tai työnantajasi mahdolliset mökit. Risteilyjä ja rantalomakohteita löytyy edullisestikin. Niistä lapset usein tykkää.

Jos rahaa on niin oman mökin ostaminenkin on hyvä vaihtoehto jos oikeasti käytte säännöllisesti mökillä.

Huoh. Isovanhemmat voivat pyytää lapsia mökille kanssaan. Ei isovanhempien ja lasten suhde siinä mihinkään häviä.

Ei se eronnut puoliso ole enää sellainen, jolla on avaimet ja vapaa kulku suvun kiinteistöihin. Sillä tavalla hän ei siis ole sisäpiiriä. Jossain vaiheessahan hänellä on uusi uroskin kuvioissa.

Kyllä ne mökkireissut käytännössä usein päättyy eroon, jos mökki ei satu olemaan äidin suvussa. Eron jälkeen kolmannes isistä ei tapaa lapsiaan ollenkaan, kolmannes tapaa epäsäännöllisesti ja kolmannes säännöllisesti. Isän puolen suku jää usein paitsioon. Joskus haluamattaan, joskus tietoisesti.

Ei eroperheessä enää toimita niin että torstaina päätetäänkin mennä viikonloppuna mökille. Nyt suunnitellaan sitä pääseekö lapset isän kanssa ensi kesänä juhannuksena mökille. Elämä on, mutta turha väittää ettei lasten elämä muutu erossa.

Vierailija
193/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi ei ole käynyt kertaakaan eron jälkeen ex-mieheni vanhempien mökillä. Serkkunsa viettävät kaikki kesänsä siellä. Niin on tasapuolista mummojen rakkaus. 

Tylsä isä lapsilla. Miksei vie lapsia mökille? Vai etkö sinä päästä lapsia sinne isänsä kanssa? Lapset kärsii vanhempien kostosta toisilleen. 

Ap:llä on mieheen hyvät välit ja miehen mielestä oli aivan ok, että lapset + äitinsä lähtevät viettämään syysviikonloppua mökille. 

Ap kylläkin sanoi myös, että häbnellä on ex -anoppiinsa hyvät välit. Luulisi, että siinä tapauksessa ap ja ex -anoppi olisivat voineet kinata ja sopia tämän aika pienen käyntiasian. Jos ex -appivanhemmat olisivat suunnitelleet omaa mökkikäyntiä juuri samalla viikonlopulle, eivätkä he vielä haluaisi tavata ap:tä (oli syyt mitkä tahansa, heidän syitään, joita on kunnioitettava), he olisivat voineet ottaa lapsenlapsensa mukaan. 

Vierailija
194/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP - et ole nyt noteerannut hyvin olennaista pointtia. Sinä soitit ex-anopille ja kysyit, että haluaako hän lähteä muka kun olette menossa lasten kanssa. Sinun olisi pitänyt kysyä, että olisitte menossa ja miehesi kanssa näin jo sovitte, mutta halusit nyt vielä a) kysyä, että onko se ok anopille ja b) haluaisiko hän lähteä mukaan. Olisi vastaanotto varmasti ollut hieman erilainen.

Juuri näin! Ja sama toista ihmistä (ja mökin toista omistajaa) kunnioittava lähestymistapa olisi ollut syytä olla käytössä jo avioliiton aikanakin. Hassua että vielä nykyäänkin joku ajattelee, että avioliitto tuo automaattisesti käyttöoikeuden toisten ihmisten omaisuuteen. Saatika että se jatkuisi vielä eron jälkeen.

Vierailija
195/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä osa termeistä sopii sinuun?

Varmaan vallankäyttö koska äly on aina valtaa.

Vierailija
196/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ex-anopilla sun kodin avaimet ja vapaus käydä miehensä kanssa siellä kun itse olet poissa?

Tai soittaa vaikka sulle töihin, että kuule, me ollaan menossa teille ja ajateltiin keittää kahvit. Otetaan pullaakin mukaan. Ehditkö tulla kahviseuraksi esim. klo 16.30 sinne teille.

Vierailija
197/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä trollinpoikanen täällä jyllää? Koko tilanne on keksitty, tai sitten joku toinen trolli kaappasi ap:n ketjun jossain tuolla sivun 6 paikkeilla. Heh, "alkoholismia ja dementiaa taustalla", jos näin olisi, tuskin ap olisi anopin kilahtamisesta loukkaantunut, koska kuuluu taudinkuvaan.

Vierailija
198/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas yksi syy, miksi ei kannata elinaikana siirtää omaisuutta perillisille ennakkoon, vaikka ne saisi verovapaasti.

Määräysvalta kiinteistöihin ja muuhun, voi siirtyä jopa suvun ulkopuolelle eli näille ex-puolisoille, jotka haluavat suvun edut ja hyödyt vielä avioeron jälkeen ja appivanhemmista tehdään ilkeitä ja syyllisiä, kun yritetään laittaa jotakin tolkkua hyväksikäyttöön.

Vierailija
199/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli anoppi, jota en arvostanut ihmisenä mutta yritin itse olla reilu ja kunnioittava. Anoppi vaan oli tyhmä kuin saapas ja vähän ilkeilyyn taipuvainen. Kun ero tuli 15 vuoden jälkeen niin ex-appi suuttui pojalleen ja ex-anoppi oli pettynyt. Yritti soittaa minulle että eikö sitä nyt vielä voisi harkita niin vastasin, että tämä on jo nähty.

En ole vuosiin pitänyt mitään yhteyttä exän perheeseen ja exään vain pakolliset lasten vuoksi, selkeät rajat. Lapset voivat olla tekemisissä miten haluavat mutta ex saa huolehtia itse tapaamiset. Nyt minä olen kuulemma julmin ihminen mitä maa päällään kantaa. Minulle ihan sama. Ap, et voi millään tavalla miellyttää kaikkia ihmisiä, älä edes yritä.

Vierailija
200/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ex-anopilla sun kodin avaimet ja vapaus käydä miehensä kanssa siellä kun itse olet poissa?

Tai soittaa vaikka sulle töihin, että kuule, me ollaan menossa teille ja ajateltiin keittää kahvit. Otetaan pullaakin mukaan. Ehditkö tulla kahviseuraksi esim. klo 16.30 sinne teille.

Tää on hyvä :) Sitten isovanhemmat pyörittelisivät silmiään, että on se nyt kumma kun emme voi mennä hänen kotiinsa omin lupinemme, kun haluaisimme niitä lapsiakin nähdä. Sitten itkisivät kun lapsenlapset menivät eron mukana, kun heille ei anneta avainta ja käyttöoikeutta Ap:n kotiin! Ei vain ole mitään muuta mahdollisuutta nähdä lapsenlapsia kuin, että saamme käydä Ap:n kotona koska haluamme! 

Asian kääntäminen toisin päin opettaa empatiakykyä eli kykyä asettua toisen asemaan sellaisillekin kuin Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi