Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö muka saa mennä ex-mieheni perheen mökille?

Vierailija
07.10.2016 |

Homma on tämä: erosimme mieheni kanssa alkuvuonna, lapsia on kolme. Olemme aina viettäneet aikaa miehen perheen mökillä, jolla käy vain meidän perhe ja miehen vanhemmat. Nyt syksyllä lapset kinusivat multa että lähdetään mökille vielä kerran ennen lunta. Ajattelin että mikä ettei, lapset pääsee mökille leikkimään ja haravoidakin pitäisi. Kysyin ex-mieheltäni (olemme hyvissä väleissä) että lähdetäänkö, hän sanoi ettei ehdi töiden takia, menkää te vain. Soitin miehen äidille (olen hänenkin kanssaan hyvissä väleissä) että haluaako hän tulla mukaan, kun miehensä on matkoilla. Hän suuttui minulle kamalasti ja sanoi, ettei mulla ole enää mitään oikeutta mennä perheen mökille, olen ulkopuolinen.

En ymmärrä? Olemme juu eronneet miehen kanssa, mutta olen silti lasten äiti. Omassa suvussa on näitä erotapauksia, ja kyllä se toinenkin vanhempi on läheinen vaikka verisidettä ei ole, koska on kumminkin lasten toinen vanhempi. Tiedän ettei mulla ole oikeutta mökkiin, mutta yksinkö lapset pitäisi sinne jättää? Olisin menossa sinne juurikin lasten takia, ne tykkää mökistä, en omaa etuani ajaen. Tullaan miehen vanhempien kanssa juttuun, vieläkin käyn kylässä ja he mun luonani.

En ymmärrä mikä siinä olisi niin pahaa, jos lapsenlapset ja niiden äiti menee mökille.

Kommentit (281)

Vierailija
201/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun pitäisi edes saada mennä täysin ulkopuolisen ihmisen mökille? Ihmisen, joka ei ole sinulle edes olemassa ? Pitäisikö sinun saada mennä jonkun kadulla tapaamasi tuntemattoman mökille noin vain?

Vierailija
202/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummun luokse saa mennä ap ja pienet piltit, ja ap on toivottanut mummun ja papan tervetulleiksi kylään. Iskä on sanonut että menkää meidän mökille, lapsille mukavaa. Mummu sanoo ettei saa mennä. Mikähän mummua vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP - et ole nyt noteerannut hyvin olennaista pointtia. Sinä soitit ex-anopille ja kysyit, että haluaako hän lähteä muka kun olette menossa lasten kanssa. Sinun olisi pitänyt kysyä, että olisitte menossa ja miehesi kanssa näin jo sovitte, mutta halusit nyt vielä a) kysyä, että onko se ok anopille ja b) haluaisiko hän lähteä mukaan. Olisi vastaanotto varmasti ollut hieman erilainen.

Juuri näin! Ja sama toista ihmistä (ja mökin toista omistajaa) kunnioittava lähestymistapa olisi ollut syytä olla käytössä jo avioliiton aikanakin. Hassua että vielä nykyäänkin joku ajattelee, että avioliitto tuo automaattisesti käyttöoikeuden toisten ihmisten omaisuuteen. Saatika että se jatkuisi vielä eron jälkeen.

Tuntuu että me kaikki luemme aloituksen omasta näkökulmasta ja iso osa vastaajista ei lukenut aloitusta ollenkaan. Minun silmiin osui että lapset kinusivat mökille. Isällä ei ole aikaa viedä lapsia sinne. Ap mietti että siellä olisi haravointia ja muita syksyn hommia jota hän voisi hoitaa samalla kun lapset pääsee mökille. Ap. kysyi lupaa exältään jolle meno sopi ja soitti myös ex-anopille jos haluaa samalla reissulla mökille. Minusta se oli kohteliasta kun tietää ettei monilla vanhemmilla rouvilla ole omaa autoa käytössä jos mies on työmatkalla ja osa mummoista ei 'uskalla' mökkeillä yksin.

Viikonloppu lastenlasten kanssa mökillä kun ex miniä tekee syyshommat ja hoitaa lapsensa. Minusta se ei kuulostanut ollenkaan törkeältä, mutta kaikesta saa pahoittaa mielensä.

Vierailija
204/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummun matelijaluonne vaan tuli näkyville. Vaatii luonteelta paljon katsoa asioita helikopterinäkymästä. Ei riidellä, ei kanneta kaunaa, pidetään välit kunnossa ja tuetaan toisiamme erossa. Antaa lasten totutella muutokseen ajan kanssa, ei muuteta heti kerralla tuttuja tai totuttuja asioita, kärsitään kaunat omissa nahoissamme ja saunotaan vaikka kuona pois, ei heitellä sitä tuttujen ihmisten silmille, ei ainakaan lasten mielipahaksi.

Ap ja ex-mies pystyvät olemaan itseään parempia ihmisiä lasten tähden, respect. Mummo ei nähtävästi voi pienuudelleen mitään mutta hän siinä todennäköisesti menettää jotain. Sääli mummoa.

Vierailija
205/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi puolustaa itseään niin ettei ehdottomasti päästä lapsia mökille äitinsä kanssa, ihmisen jonka on tuntenut yli 14 vuotta? Vaikka poikansa on asian kanssa sinut. Katsotko itse sivistyssanakirjasta sanat häiriintynyt, vainoharha, defenssit, dementia, alkoholismi, vallankäyttö ja kusipäisyys ;)

Ero on aina ero ja sitä suree yksi jos toinen... Anoppikin. Ja yleensä kun erotaan toisesta, niin siinä eroaa myös suvut ja omaisuus jaetaan.

Mutta en tajua, mitä tuolla toisella kappaleella haet. Jos tätä palstaa lukee, niin oletan niiden olevat ex-miniöihin verrattavia adjektiiveja.

Vierailija
206/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on viisi hirttä poikki. Toiset tekee enemmän töitä ylläpitääkseen suhteet exän sukuun lasten tähden. Minä laitan omat tunteet taustalle ja mietin miten kannattaa toimia nin että lasten on hyvä olla. Olen lapset tuonut maailmaan niin olen hyväksynyt vastuut ja velvollisuudet. Ainakin kun he ovat pieniä, aikuisena voivat itse hoitaa sukulaissuhteensa. Ja siihen mennessä minunkin tunteet ovat tasoittuneet ajan myötä. Olin sitten äiti, isä, mummu tai pappa - kuka tahansa.

Vierailija
207/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä se on, joka tuhoaa lasten ja isovanhempien välisiä suhteita, jos laittaa sen "ehdoksi", että hänellä on heidän mökin käyttöoikeus. Olemassa kun on satoja muitakin tapoja säilyttää lasten ja isovanhempien välinen suhde. Nyt vähän aikuisuutta ja rakentavaa asennetta peliin, Ap! Älä kiristä mökillä ja lapsilla.

Vierailija
208/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi edes ihmetellä, ettei saa käyttää toisten omaisuutta kuin omaansa! Ei ikipäivänä tulisi mieleenikään.

Silti pystyy kyllä säilyttämään hyvät välit ja lapset saavat nähdä isovanhempiaan.

Vierailija
209/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti mennään mökille, olisi mukavaa, saadaan leikkiä, äiti mennään. No äiti soittaa iskälle ja kysyy voidaanko mennä kaikki. No mutta uskä ei nyt pääse, iskällä on töitä mutta iskä sanoi, että me voidaan mennä. Soitetaanko mummolle ja pyydetään mummokin mukaan. Joo, soitetaan mummolle.

Äiti soitti ja mummo suuttui äidille ja sanoi, että ei äidillä ole sinne mitään oikeutta mennä, äiti on nyt ulkopuolinen kun ollaan erottu iskän kanssa. Ei me nyt mennäkään mökille, menette joskus toisen kerran sitten iskän kanssa. Keksitään me jotain muuta mukavaa.

Vierailija
210/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitäisiköhän ketjun kommentoijien katsoa asiaa lasten näkökulmasta, voisitte oppia empatiasta jotain.

Vierailija
211/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP - et ole nyt noteerannut hyvin olennaista pointtia. Sinä soitit ex-anopille ja kysyit, että haluaako hän lähteä muka kun olette menossa lasten kanssa. Sinun olisi pitänyt kysyä, että olisitte menossa ja miehesi kanssa näin jo sovitte, mutta halusit nyt vielä a) kysyä, että onko se ok anopille ja b) haluaisiko hän lähteä mukaan. Olisi vastaanotto varmasti ollut hieman erilainen.

Juuri näin! Ja sama toista ihmistä (ja mökin toista omistajaa) kunnioittava lähestymistapa olisi ollut syytä olla käytössä jo avioliiton aikanakin. Hassua että vielä nykyäänkin joku ajattelee, että avioliitto tuo automaattisesti käyttöoikeuden toisten ihmisten omaisuuteen. Saatika että se jatkuisi vielä eron jälkeen.

Tuntuu että me kaikki luemme aloituksen omasta näkökulmasta ja iso osa vastaajista ei lukenut aloitusta ollenkaan. Minun silmiin osui että lapset kinusivat mökille. Isällä ei ole aikaa viedä lapsia sinne. Ap mietti että siellä olisi haravointia ja muita syksyn hommia jota hän voisi hoitaa samalla kun lapset pääsee mökille. Ap. kysyi lupaa exältään jolle meno sopi ja soitti myös ex-anopille jos haluaa samalla reissulla mökille. Minusta se oli kohteliasta kun tietää ettei monilla vanhemmilla rouvilla ole omaa autoa käytössä jos mies on työmatkalla ja osa mummoista ei 'uskalla' mökkeillä yksin.

Viikonloppu lastenlasten kanssa mökillä kun ex miniä tekee syyshommat ja hoitaa lapsensa. Minusta se ei kuulostanut ollenkaan törkeältä, mutta kaikesta saa pahoittaa mielensä.

No ehkä tässä oli kuitenkin kyse siitä, kuinka asia esitettiin: ex-miniä kertoi ilmoitusasiana menevänsä anopin mökille ja kutsui tämän vieraaksi omalle mökilleen. Kyllä aika monella nousisi karvat hieman pystyyn.

Varmaan asia olisi saanut erilaiset vivahteet, jos ex-miniä olisi esittänyt asian esim. niin, että lapset haluaisivat kauheasti mennä mökille, mutta "Mikko" ei ehdi töiden takia heitä viedä sinne. Mietin, että olisiko ok jos minä menisin lasten kanssa? Voisin laittaa paikkoja samalla syyskuntoon. Vai oletteko te menossa sinne viikonloppuna? Ai ette. Jos haluat mennä, niin pääset meidän mukana kun kerran "Matti" on reissussa.

Ap:n otsikkokin on hiukan hassu: "enkö muka saa mennä ex-mieheni perheen mökille?"

Vierailija
212/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on miehen vanhempien mökki, niin heidän vallassaanhan sen käyttö on. Nyt ette enää ole hyvissä väleissä. Aika säälittävää jos eronneen vanhemmille ero on katkerampi paikka kun eronneelle itselleen. Lastenlasten äiti on kuitenkin oleellinen palikka kuviossa, kannattaisi pysytellä väleissä.

Vierailija
213/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tässä oli kuitenkin kyse siitä, kuinka asia esitettiin: ex-miniä kertoi ilmoitusasiana menevänsä anopin mökille ja kutsui tämän vieraaksi omalle mökilleen. Kyllä aika monella nousisi karvat hieman pystyyn.

Varmaan asia olisi saanut erilaiset vivahteet, jos ex-miniä olisi esittänyt asian esim. niin, että lapset haluaisivat kauheasti mennä mökille, mutta "Mikko" ei ehdi töiden takia heitä viedä sinne. Mietin, että olisiko ok jos minä menisin lasten kanssa? Voisin laittaa paikkoja samalla syyskuntoon. Vai oletteko te menossa sinne viikonloppuna? Ai ette. Jos haluat mennä, niin pääset meidän mukana kun kerran "Matti" on reissussa.

Ap:n otsikkokin on hiukan hassu: "enkö muka saa mennä ex-mieheni perheen mökille?"

Sanojen asettelu haisee aika vahvasti provolle. Asia ok, mutta asenne omituinen.

Vierailija
214/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on lapsilta pois, ei niinkään ex-miniältä. Että voi aikuinen ihminen olla niin katkera, ettei näe sen yli.. Sellainen mummu.

Vierailija
215/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

fsdsfsdf kirjoitti:

Tuohan on lapsilta pois, ei niinkään ex-miniältä. Että voi aikuinen ihminen olla niin katkera, ettei näe sen yli.. Sellainen mummu.

Mummu näkee sen niin, että ex-miniä soittaa hänelle ilmoitusasiana, että on menossa hänen mökilleen ja kehtaa vielä kutsua hänet mukaan kuin jonkun vieraan. Kyllä minäkin kiehahtaisin. Oleellista onkin, että miten tästä eteenpäin. Yhden mökkireissun peruuntuminen kun ei ole lapsille mikään katastrofi, vaikka varmaan ikävältä tuntuukin.

Vierailija
216/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta se avain. Äläkä mene kuherteleen sinne uusien miesten kanssa. Se ei oo sun mökki. Palauta myös veneen avain samalla. Auton saat pitää.

Vierailija
217/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ajattelee yhtenä mökkireissuna niin joo ei mikään katastrofi. Minulle totuus jätti ikuisen karsastuksen mummoon, mummo muka oli kiintynyt koiranpentuuni mutta kun uintireissulta käännyinkin takaisin hakemaan pyyhettä niin näin kuinka mummo potkaisi koiranpentua ja sanoi painu vittuun siitä. Tajusin alta kouluikäisenä ettei mummoni ollut mikään mukava ihminen. Enkä enää ikinä luottanut tai tuntenut kiintymystä mummooni.

Lapsi voi tuntea itsensä petetyksi jos tajuaa että aikuinen ei ole hyvä ihminen eikä häneen voi luottaa, yhtäkkiä tuttu ja turvallinen onkin jotain muuta. Erossa lapset kaipaavat turvallisuutta. Tyhmä mummo kaunoineen voi olla historiaa jo ennen kuolemaansa.

Vierailija
218/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii ex-anoppi sai viimein syyn ja oikeuden kieltää ex-miniää hulttio kakaroineen menemästä mökilleen loisimasta ja sotkemasta.

Ihan oikein, mummolle pisteet.

Miks muuten kaikki täällä oletta että isovanhempien pitäis tykätä noista pennuista.

Vierailija
219/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä ajattelee yhtenä mökkireissuna niin joo ei mikään katastrofi. Minulle totuus jätti ikuisen karsastuksen mummoon, mummo muka oli kiintynyt koiranpentuuni mutta kun uintireissulta käännyinkin takaisin hakemaan pyyhettä niin näin kuinka mummo potkaisi koiranpentua ja sanoi painu vittuun siitä. Tajusin alta kouluikäisenä ettei mummoni ollut mikään mukava ihminen. Enkä enää ikinä luottanut tai tuntenut kiintymystä mummooni.

Lapsi voi tuntea itsensä petetyksi jos tajuaa että aikuinen ei ole hyvä ihminen eikä häneen voi luottaa, yhtäkkiä tuttu ja turvallinen onkin jotain muuta. Erossa lapset kaipaavat turvallisuutta. Tyhmä mummo kaunoineen voi olla historiaa jo ennen kuolemaansa.

Siksi sillä onkin suuri merkitys, kuinka tämä yksittäinen pettymys kerrotaan lapsille. "Mummu ei halua meitä sinne" vai "nyt ei päästäkään vaan tehdään jotain muuta kivaa yhdessä, menette sitten isän kanssa mökille".

Vierailija
220/281 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii kertoo, että olet idiootti. Kuka käyttää "hihii" täytyy olla vähä-älyinen tyyppi. Masentavaa tämä ihmisrotu, osan olisi pitänyt pysyä matelijatasolla, tai kalana. Voitko palata takaisin mateeksi tai nahkiaiseksi? Mummo nahkiaissyötiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme