Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyajan nuorissa miehissä ei ole herrasmiehiä?

Vierailija
06.10.2016 |

Sitä näin nuorena naisena ihmettelen, että miksi nuorissa miehissä ja vähän vanhemmissakin miehissä ei ole herrasmiehiä nykyään juuri ollenkaan? Ei ole miehiä, jotka esimerkiksi tarjoaisivat naiselleen kivan ravintolaillan ja illan päätteeksi maksaisivat laskun. Eikä ole miehiä, jotka ostavat ja antavat naisille lahjoja, kuten vaikka koruja. Myös käytöstavat ovat kaukana herrasmiesten käytöstavoista. Eivät useimmiten avaa naisille ovea tai päästä naista menemään ovesta ensin, eivät auta naiselle takkia pois päältä tai takkia päälle, eivätkä puhu herrasmiesmäiseen sävyyn.

Sen olen huomannut, että herrasmiehiä löytyy vielä joistakin eläkeläismiehistä, vielä lähinnä 1930-luvulla ja 1940-luvulla syntyneistä. Joo, ovat toki aivan liian vanhoja minulle, että sillä silmällä heitä katselisin ja että heistä kiinnostuisin, mutta silti, he olivat herrasmiehiä aikanaan nuoruudessaan ja ovat sitä naisilleen vieläkin. Ovat ikäänsä nähden oikein tyylikkäitä herrasmiehiä. Ja joitakin vanhoja TV-ohjelmiakin kun katsoo, niin ennen vanhaan olivat miehet herrasmiehiä.

Mitä miehille on tapahtunut?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan hetkeen tavannut kunnollista vanhan ajan hienoa neitiäkään.

Niin, mutta ei naisilta voi vaatia asettumista mihinkään ahtaaseen muottiin tai sitä, että ne miellyttäisi miestä. Tasa-arvo on poistanut naisilta moiset vaateet, mutta vain säälittävät lassukat olettaa, että myös mies voisi heittää herrasmiesmäisyyden nurkkaan ja lopettaa naisten passaamisen. 

Vierailija
22/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirikkönaiselle joka ei puhetta tajua ei kannata tarjota muuta kuin sitä mitä tilaa.

Mikäli meinaa jatkaa huutamistaan ja häiriköintiä pakkomielteensa kanssa, sitä pysähdytään ja lopetetaan se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulta munille -siskojesi esiintuleminen, perusnaisten painu vittuun -reaktiot keskustelunavauksiin, tasa-arvolässytykset ovenavaajille, naisten pohjaton lompakkoloisiminen kuten aloittajankin tekstistä ilmenee, minäminäminä.

Tarvitsetko vielä muuta?

Miesten vikaa kaikki.

Vierailija
24/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan hetkeen tavannut kunnollista vanhan ajan hienoa neitiäkään.

Niin, mutta ei naisilta voi vaatia asettumista mihinkään ahtaaseen muottiin tai sitä, että ne miellyttäisi miestä. Tasa-arvo on poistanut naisilta moiset vaateet, mutta vain säälittävät lassukat olettaa, että myös mies voisi heittää herrasmiesmäisyyden nurkkaan ja lopettaa naisten passaamisen. 

Mitä vittua! Tää on nykyaikaa, ei miestä enää ahdeta mihinkään vanhanaikaiseen herrasmiesmuottiin. Mies maksaa omat juomat ja nainen voi maksattaa omansa jollain butch-lesbolla, tai millä vaan, ei kiinnosta.

Vierailija
25/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrDapper kirjoitti:

Mietipä millaisia ovat nykyajan nuoret naiset sitten? Kukapa sellaiselle haluaisi mikään herrasmies olla.

Niin Tämä. Kuinka moni nuori nainen ansaitsisi herrasmiesmäistä kohtelua.

Mitä naisille on tapahtunut?

Vierailija
26/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä feminismiä.

Vierailija
27/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin tuota tyyliä ikävuosina 18-22, naisten kaatoja tuona aikana tasan kolme. Sitten vaihdoin tyyliä "possuksi", ja hups, saantionnistumiskerroin +15x verrattuna tuohon toiseen.

Lyhyesti: herrasmiehenä olemalla mies ei saa pillua.

Vierailija
28/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät naisetkaan enää pukeudu kalliisiin silkkimekkoihin, käytä päivänvarjoa ja juo iltapäiväteetä pikkurilli pystyssä. ;) Lisäksi feminismi on tehnyt tehtävänsä. Nykyään korostetaan yksilöllisyyttä tapakoodien sijasta. Siinä on tietysti hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija
29/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin tuota tyyliä ikävuosina 18-22, naisten kaatoja tuona aikana tasan kolme. Sitten vaihdoin tyyliä "possuksi", ja hups, saantionnistumiskerroin +15x verrattuna tuohon toiseen.

Lyhyesti: herrasmiehenä olemalla mies ei saa pillua.

Tässä on varmasti perää. Herrasmiesmäisyyttä varmaan pidetään liian hienostelevana, kun ei monilla naisillakaan käytöstapoja sen suuremmin ole. Naisvalikoima on "herrasmiehellä" pienempi, mutta laadukkaampi.

Vierailija
30/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, huono. Oliko tämä provo kuittailua sille yhdelle jankkaajalle?

Vierailija
31/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ap on siis mies, unohtu kertoo, t. ap

Vierailija
32/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on! Olen itse nelikymppinen ja olen törmännyt todella ihaniin, kohteliaisiin ja huomaavaisiin nuoriin miehiin. Varmasti on mätämuniakin joukossa, mutta oma kokemukseni on, että 20 vuotta sitten niitä oli paljon enemmän.

Vierailija
33/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ei ole enää perinteisen naisellisia naisiakaan.

Vierailija
34/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole?

Minun kokemukseni mukaan on kyllä, eikä ole edes mitenkään harvinaista.

Hyväkäytöksisiä, tunteistaan puhuvia, keskustelutaitoisia, reiluja ja tyylikkäitä on nykyiset nuoret miehet (18-27v) kokemukseni mukaan.

Avaavat ovia, kantavat kauppakassit, matkalaukut, puhuvat kunnioittavasti ja kauniisti, eivät lääpi ja ahdistele, hierovat, antavat taivaallista suuseksiä, hoitavat jos on kipeänä, auttavat remppa ymv. jutuissa, auttavat takin päälle ja pois päältä, tarjoavat olkapäätä jos on paha mieli (minulle on tullut ihan julkisella paikallakin pahaa mieltä itkiessäni joku parikymppinen gentlemanni tarjoamaan teen ja olemaan läsnä ettei tarvitse yksin väentungoksessa pillittää) jne.

Rahaa ja materiaa en miehiltä tarvitse enkä halua, vaikka tietysti esim. ravintolaillallisen, oopperan, teatterin, luontoelämysten ymv. tarjoaminen välillä on mukavaa ja normaalia.

Toisaalta voin itsekin kustantaa molempien laskun enkä oleta miehen maksavan minun osuuttani, etenkin kun

harva nuorimies on mikään massikeisari.

Hyviä kokemuksia pääasiassa on miehistä, etenkin nuorista miehistä.

N24

Vierailija
35/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

Hyväkäytöksisiä, tunteistaan puhuvia, keskustelutaitoisia, reiluja ja tyylikkäitä on nykyiset nuoret miehet (18-27v) kokemukseni mukaan.

Avaavat ovia, kantavat kauppakassit, matkalaukut, puhuvat kunnioittavasti ja kauniisti, eivät lääpi ja ahdistele, hierovat, antavat taivaallista suuseksiä, hoitavat jos on kipeänä, auttavat remppa ymv. jutuissa, auttavat takin päälle ja pois päältä, tarjoavat olkapäätä jos on paha mieli (minulle on tullut ihan julkisella paikallakin pahaa mieltä itkiessäni joku parikymppinen gentlemanni tarjoamaan teen ja olemaan läsnä ettei tarvitse yksin väentungoksessa pillittää) jne.

Rahaa ja materiaa en miehiltä tarvitse enkä halua, vaikka tietysti esim. ravintolaillallisen, oopperan, teatterin, luontoelämysten ymv. tarjoaminen välillä on mukavaa ja normaalia.

Toisaalta voin itsekin kustantaa molempien laskun enkä oleta miehen maksavan minun osuuttani, etenkin kun

N24

Kiitos kauniista sanoista ja kokemuksesi jakamisesta!

Vierailija
36/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on herrasmies. Avaa ovet, jopa auton oven. Tuo mulle herkkuja kaupasta ilman pyytämistä. Maksaa ravintolassa ja baarissa. Kyllä mäkin olen tarjoutunut tietenkin joka kerta maksaa, mutta mies haluaa, ruuat kotiin ostetaan puoliksi. Ihana mies :) Syntynyt -69

Vierailija
37/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun toosas niin erikoinen oo, että sen takia pitäis ovia ruveta aukomaan. Samanlainen reikä löytyy joka naiselta.

Vierailija
38/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on herrasmies. Avaa ovet, jopa auton oven. Tuo mulle herkkuja kaupasta ilman pyytämistä. Maksaa ravintolassa ja baarissa. Kyllä mäkin olen tarjoutunut tietenkin joka kerta maksaa, mutta mies haluaa, ruuat kotiin ostetaan puoliksi. Ihana mies :) Syntynyt -69

Myös mulla, synt -78. Ja sillä on se perinteinen ja naisellinen nainen, synt. -79. Oltiin samanlaisia nuorempinakin eli kyllä niitä jossakin lienee vieläkin.

Vierailija
39/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole?

N24

Kiva kuulla. Mitä kaikkea sinä tarjoat miehille?

Vierailija
40/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmiehyys ei lyö oikein leiville. Jos sitä harrastaa, niin naiset jäävät nautiskelemaan siitä, eivätkä anna nopeasti pimppaa. Jos sikailee ja on töykeä, niin seksiin voi loikata heti ilman turhia muodollisuuksia, koska nainen tietää ettei mitään herrasmiesmäistä kohtelua ole missään vaiheessa tulossakaan. Toisaalta ap:n kuvailemalle lähes prostituutiolle ei ole nykyisin sijaa, kun naiset voivat tienata elantonsa ihan itsekin. Tehokkuusajattelua varmaan yksinkertaisuudessaan. Aikamme lahja/vitsaus.