Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vuokra-asunnon saanti

Vierailija
06.10.2016 |

Miksi se on niin vaikeata?!
Luottotiedot kunnossa, vakituinen työpaikka ja mukana muuttaa lapsi.

Akuutti tarve uudelle asunnolle terveyssyistä. Hakemukset (kaupunki, vvo/lumo, avara, M2 kodit) ollut sisässä nyt 2kk ja mistään mitään kuulu. Olen jopa soittanut ja kysellyt ja vastaus joka kerta "ei ole tarjolla" vaikka nettikin täynnä sopivia kaksioita.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia on sitten se, että asuntoja tarjotaan mutta ne ovat aivan ala-arvoisia vuokrapyyntöön nähden ,vuokraa kuitenkin kinnutaan naurettava summa koska asunnot ovat omistajansa mukaan "hyvällä paikalla".

Vierailija
2/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk ei ole mitään. Monet jonottaa vuosia tuloksetta. Luuletko että lapsi takaa sulle asunnon automaattisesti jonon ohi? Ehkä jos olet muslimi ja lapsia vähintään 5 ja sossu maksaa kaiken. Menee suomalaisten terveyssyiden edelle. Näin, valitettavasti. Ja jos kieltäydyt tarjotuista asunnoista niin katsotaan ettei sulla mitään tarvetta uudelle asunnolle olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi ja mene näyttöihin.

Vierailija
4/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutan huomenna vuokra-asuntoon, josta oli ilmoitus keskiviikon lehdessä. Aamulla kävin katsomassa ja vuokrasin sen saman tien. Oletko yksityisiäilmoituksia katsonut?

Vierailija
5/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain asunnon kun perustelin yksityiselle vuokranantajalle miksi ansaitsen ja haluan kyseisen asunnon. Asunnonhaku varsinkin Helsingissä ym on nykyään kuin työnhakua. Täytyy profiloitua, perustella, olla hyvä tyyppi. Enää ei sori vaan riitä, että laittaa hakemuksen.

Vierailija
6/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon katsellu myös yksityisiä mutta meillä päin ei näitä juuri ole tarjolla minun tarpeisiin, ja näillä muutamilla mitkä olisivat varteenotettavia onkin sitten takuu 2kk, ja ei rahat todellakaan riitä maksamaan melkein kahta tonnia takuuta + ekan kuun vuokraa.

Terveydelliset syyt on = hometta keittiössä ja vessassa ja lähes kaikelle allergisoiva lapsi.

Ap

Vierailija
7/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pikavippi takuuta varten.

Vierailija
8/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon katsellu myös yksityisiä mutta meillä päin ei näitä juuri ole tarjolla minun tarpeisiin, ja näillä muutamilla mitkä olisivat varteenotettavia onkin sitten takuu 2kk, ja ei rahat todellakaan riitä maksamaan melkein kahta tonnia takuuta + ekan kuun vuokraa.

Terveydelliset syyt on = hometta keittiössä ja vessassa ja lähes kaikelle allergisoiva lapsi.

Ap

Mikset sitten osta asuntoa, jos on vakityöpaikka ja luottotiedot ok? Silloin saisit valita paremmin itselle ja lapselle sopivan asunnon.

Vierailija
9/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sittenhän se on kunnan vastuulla osoittaa se asunto kiireellisesti. 

Sosiaalitoimesta saa myös vuokravakuuden terveydellisistä syistä tapahtuvaan "pakko"muuttoon.

Onko sinulle kunnanterveystarkastajan lausunto tuosta homeongelmasta?

Vierailija
10/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pikavippi takuuta varten.

Noin 3 tonnin pikavippi? En missään nimessä! Talous ei anna periksi.

Pankissakin kävin jo kyselemässä mahdollista lainaa/visaa mutta tulot ei riitä (pankkiirin laskelman mukaan) saamaan.

Tienaan siis bruttona 1200€ joten nettona käteen sitten jääkin erittäin huonosti. Elatustuen maksaa Kela ja tietty lapsilisät myös.

Vierailija
11/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikset sitten osta asuntoa, jos on vakityöpaikka ja luottotiedot ok? Silloin saisit valita paremmin itselle ja lapselle sopivan asunnon.

Ostaisin jos saisin lainaa, mutta en saa koska pienet tulot. Eikä ole edes pääomaa.

Vierailija
12/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssyyt?

Vierailija
13/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sosiaalitoimesta saa myös vuokravakuuden terveydellisistä syistä tapahtuvaan "pakko"muuttoon.

Meillä kävi joku mies tekemässä kosteusmittauksen (soitin siis huoltoyhtiöön, josta tuli eka duunari katsomaan ja hänen jälkeen tämä joku) pian 3kk sitten mutta en ole saanut mitään paperia mistään. Kyseessä on kaupungin asunto ja kun soitin kaupungin vuokrapalveluihin asiasta niin ei kuulemma tiedetä mitään mistään "homeesta".

Ja tämä mittaaja sanoi minulle suoralta kädeltä että mittari värähtää, eli kosteutta on ja selkeää homekasvustoa näkyy lattiassa muovimaton alla.

Vierailija
14/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä kävi joku mies tekemässä kosteusmittauksen (soitin siis huoltoyhtiöön, josta tuli eka duunari katsomaan ja hänen jälkeen tämä joku) pian 3kk sitten mutta en ole saanut mitään paperia mistään. Kyseessä on kaupungin asunto ja kun soitin kaupungin vuokrapalveluihin asiasta niin ei kuulemma tiedetä mitään mistään "homeesta".

Ja tämä mittaaja sanoi minulle suoralta kädeltä että mittari värähtää, eli kosteutta on ja selkeää homekasvustoa näkyy lattiassa muovimaton alla.

Eli et ole ottanut yhteyttä kunnan terveysviranomaiseen?

Pitäisikö sinun se tehdä, että pääset asiassa eteenpäin?

Vierailija
15/15 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jotkut vuokranantajat suostuvat neuvottelemaan takuuvuokran määrästä. Minä tein kerran niin, että maksoin vain yhden kuukauden takuun, ja lisäksi kirjasimme vuokrasoppariin, että jos aiheutan asunnossa jotain vahinkoa, maksan korjaukset.