Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi haluta pelastaa tulipalosta koiran mieluummin kuin lapsen?

Vierailija
05.10.2016 |

Ne, jotka pelastaisivat mieluummin koiran kuin lapsen hengen ovat yksinkertaisesti pahoja ihmisiä. Ihmettelen, että mitä tuollaisille ihmisille on tapahtunut, mikä on tehnyt heistä sellaisia.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta. En pysty käsittämään, että tälläkin palstalla on paljon sellaisia ihmisiä. Normaalille, täysjärkiselle ihmiselle pitäisi olla täysin selvää, että ihmisen henki on koiran henkeä arvokkaampi. Jos ei ymmärrä tätä, täytyy olla jotain vikaa päässä.

Vierailija
2/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, pelastaisitko oman lapsesi vai naapurin lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä ei ole moraalin näkökulmasta mitään eroa sillä, kumman pelastaa, ainakaan, jos ei ole mitään tarkempaa tietoa asiasta. Pelastaisin siis oman lapseni, koska se on parempi vaihtoehto minulle.

Vierailija
4/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka pelastaisivat mieluummin koiran kuin lapsen hengen ovat yksinkertaisesti pahoja ihmisiä. Ihmettelen, että mitä tuollaisille ihmisille on tapahtunut, mikä on tehnyt heistä sellaisia.

Miten sun mielestä ihminen on jotenkin niin paljon parempi laji kuin joku muu?

Vierailija
5/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä ei ole moraalin näkökulmasta mitään eroa sillä, kumman pelastaa, ainakaan, jos ei ole mitään tarkempaa tietoa asiasta. Pelastaisin siis oman lapseni, koska se on parempi vaihtoehto minulle.

Olet sinä melkoinen hirviö. Jättäisit lapsen palamaan elävältä ja alat vain kylmän viileästi pohdiskella moraalisia näkökulmia ja omaa etuasi. Olet kauhea ihminen. Todella kauhea.

Vierailija
6/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos oma lapsi olisi niin kaukana tulen keskellä, että tietäisit, ettet voi millään sitä pelastaa. Pelastaisitko itsesi ja vieraan lapsen, vai yrittäisitkö sittenkin hakea oman lapsesi, vaikka tietäisit, että edessä hyvinkin saattaa olla kolmen ihmisen kuolema: sinun, oman lapsesi ja vieraan lapsen?

Vierailija
7/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta ja koirasta. En pelastaisi naapurin ilkivaltaa harjoittavaa kuusivuotiasta räkänokkaa enkä sairaan rodunjalostuksen tuloksena hytisevää hermoheikkoa räksyttäjää, jos olisi jotakin muuta pelastettavana.

Vierailija
8/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt jo toi vinkuminen! Kukaan jaksa märistä samasta asiasta ketju toisensa perään. Lisäksi kyseessä oli KUVITTEELLINEN tilanne, joka tuskin tulee seuraavassakaan elämässä av-mammojen eteen. Onko yöunetkin menetetty?

Vierailija
9/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman ap itse pelastaisit? Jonkun täysin vieraan, vai oman ja rakkaan? En ymmärrä ihmisiä jotka eivät kykene rakastamaan omaa koiraa perheenjäsenenään, joidenkin vieraiden ihmisten edelle. Enkä myöskään ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että se koira on todella perheenjäsen ja tärkeä sellainen. Itse yrittäisin toki pelastaa molemmat, mutta tietenkin pelastan ensin sen, johon minulla on tunneside. Jos palavassa talossa olisi vieras koira ja vieras lapsi, niin silloin pelastaisin lapsen.

Vierailija
10/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt jo toi vinkuminen! Kukaan jaksa märistä samasta asiasta ketju toisensa perään. Lisäksi kyseessä oli KUVITTEELLINEN tilanne, joka tuskin tulee seuraavassakaan elämässä av-mammojen eteen. Onko yöunetkin menetetty?

Oletko mode vai pakottaako joku muu sinut lukemaan kaikki ketjut alusta loppuun?

Vierailija
11/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastan tasan sen asian joka on minulle tärkein. Miksi ihmeessä välittäisin joidenkin muiden lapsista?

Vierailija
12/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä melkoinen hirviö. Jättäisit lapsen palamaan elävältä ja alat vain kylmän viileästi pohdiskella moraalisia näkökulmia ja omaa etuasi. Olet kauhea ihminen. Todella kauhea.

Pelastaisin tietysti molemmat, jos mahdollista, mutta oletin kysymyksen olevan tilanteesta, jossa voi pelastaa vain toisen.

13/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsia hankkivat ihmiset ovat julmureita, joille oikeudenmukainen kohtalo olisi hirttäminen katuvalopylväästä.

Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.

Vierailija
14/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

See what u did there? Se olisi parepi vaihtoehto sinulle. Koiran pelastajille parempi vaihtoehto olisi pelastaa oma koiransa jonkun tuntemattoman ihmisen sijaan.

Tästä aiheesta on turha jauhaa monen ketjun verran, ette tule ikinä ymmärtämään miksi jotkut valitsisivat koiran ihmisen sijasta.

Ps. Taidan olla seinähullu kun kunnioitan eläimiä paljon enemmän kuin ihmisiä ja toivoisin ihmisten kuolevan sukupuuttoon pikkuhiljaa. Onneksi puskette niitä lapsia ulos kovaa tahtia niin toiveeni ei tule toteutumaan.

Vierailija
15/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos oma lapsi olisi niin kaukana tulen keskellä, että tietäisit, ettet voi millään sitä pelastaa. Pelastaisitko itsesi ja vieraan lapsen, vai yrittäisitkö sittenkin hakea oman lapsesi, vaikka tietäisit, että edessä hyvinkin saattaa olla kolmen ihmisen kuolema: sinun, oman lapsesi ja vieraan lapsen?

Miksi ihmeessä antaisin itseni ja molempien lasten kuolla, jos toinen vaihtoehto on itseni ja toisen lapsen pelastaminen?

Vierailija
16/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman ap itse pelastaisit? Jonkun täysin vieraan, vai oman ja rakkaan? En ymmärrä ihmisiä jotka eivät kykene rakastamaan omaa koiraa perheenjäsenenään, joidenkin vieraiden ihmisten edelle. Enkä myöskään ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että se koira on todella perheenjäsen ja tärkeä sellainen. Itse yrittäisin toki pelastaa molemmat, mutta tietenkin pelastan ensin sen, johon minulla on tunneside. Jos palavassa talossa olisi vieras koira ja vieras lapsi, niin silloin pelastaisin lapsen.

Eli ajattelet päätöksissä vain omaa etuasi, eikä muilla ihmisillä ole sinulle merkitystä. Kuten sanoin, olet paha ihminen.

Vierailija
17/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ajattelet päätöksissä vain omaa etuasi, eikä muilla ihmisillä ole sinulle merkitystä. Kuten sanoin, olet paha ihminen.

Hyvä haukkua jotakuta toista oman etunsa ajattelijaksi kun juuri itse kuulutit pelastavasi oman lapsesi, koska se olisi _sinulle_ parempi vaihtoehto.

Vierailija
18/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan gallupeista laskettuna "vain" noin kuudesosa niistä, joilla on omia lapsia, pelastaisi oman koiran ennen vierasta lasta. Vaikuttaa siltä, että ne koiranomistajat joilla ei toistaiseksi ole omia lapsia, on niin vahva tunneside koiraansa, että heistä useampi vastaa toisin, ehkä ymmärrettävää.

Vierailija
19/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

See what u did there? Se olisi parepi vaihtoehto sinulle. Koiran pelastajille parempi vaihtoehto olisi pelastaa oma koiransa jonkun tuntemattoman ihmisen sijaan.

Tästä aiheesta on turha jauhaa monen ketjun verran, ette tule ikinä ymmärtämään miksi jotkut valitsisivat koiran ihmisen sijasta.

Ps. Taidan olla seinähullu kun kunnioitan eläimiä paljon enemmän kuin ihmisiä ja toivoisin ihmisten kuolevan sukupuuttoon pikkuhiljaa. Onneksi puskette niitä lapsia ulos kovaa tahtia niin toiveeni ei tule toteutumaan.

Nyt et ymmärtänyt. Tilanteessa, jossa voin pelastaa oman koiran tai vieraan lapsen, lapsen pelastaminen on moraalisesti oikea teko, joten tekisin sen, vaikka se on minulle itselleni huonompi vaihtoehto. Tilanteessa, jossa voin pelastaa oman tai vieraan lapsen, ei kumpikaan vaihtoehdoista ole toista parempi moraalisesti. Tässä tapauksessa ei siis ole väärin valita itselleen parempaa vaihtoehtoa, koska kumpikin vaihtoehto on moraalisesti aivan yhtä oikein.

Vierailija
20/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on ilmeisesti pakko-oireinen häiriö, eikö olekin?

siihen kuuluu kontrolloinnin tarve. Pakko-oireisilla oireet tulee usein tilanteissa, joita ei voi hallita, joihin liittyy jokin järkyttävä asia, jota he eivät voi hyväksyä.

ap ei kestä ajatusta ilmeisesti siitä, että jos hänen asuntonsa syttyisi tuleen, naapuri pelastaisi mielummin koiransa. Tai ex-miehen vaimo pelastaisi mielummin koiransa kuin miehen lapset.

Joku tällainen pelko on nyt herännyt ap:n päässä, ja se tulee esiin näissä toistuvissa aloituksissa. Kyse on täysin kuvitteellisesta tilanteesta, mutta se ei estä pakko-oireisen häiriön esiintuloa. järkytys ja pelko aiheuttaa tämän.

T. toinen pakko-oireinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi