Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi haluta pelastaa tulipalosta koiran mieluummin kuin lapsen?

Vierailija
05.10.2016 |

Ne, jotka pelastaisivat mieluummin koiran kuin lapsen hengen ovat yksinkertaisesti pahoja ihmisiä. Ihmettelen, että mitä tuollaisille ihmisille on tapahtunut, mikä on tehnyt heistä sellaisia.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, pelastaisitko oman lapsesi vai naapurin lapsen?

Mielestäni tässä ei ole moraalin näkökulmasta mitään eroa sillä, kumman pelastaa, ainakaan, jos ei ole mitään tarkempaa tietoa asiasta. Pelastaisin siis oman lapseni, koska se on parempi vaihtoehto minulle.

See what u did there? Se olisi parepi vaihtoehto sinulle. Koiran pelastajille parempi vaihtoehto olisi pelastaa oma koiransa jonkun tuntemattoman ihmisen sijaan.

Tästä aiheesta on turha jauhaa monen ketjun verran, ette tule ikinä ymmärtämään miksi jotkut valitsisivat koiran ihmisen sijasta.

Ps. Taidan olla seinähullu kun kunnioitan eläimiä paljon enemmän kuin ihmisiä ja toivoisin ihmisten kuolevan sukupuuttoon pikkuhiljaa. Onneksi puskette niitä lapsia ulos kovaa tahtia niin toiveeni ei tule toteutumaan.

Nyt et ymmärtänyt. Tilanteessa, jossa voin pelastaa oman koiran tai vieraan lapsen, lapsen pelastaminen on moraalisesti oikea teko, joten tekisin sen, vaikka se on minulle itselleni huonompi vaihtoehto. Tilanteessa, jossa voin pelastaa oman tai vieraan lapsen, ei kumpikaan vaihtoehdoista ole toista parempi moraalisesti. Tässä tapauksessa ei siis ole väärin valita itselleen parempaa vaihtoehtoa, koska kumpikin vaihtoehto on moraalisesti aivan yhtä oikein.

mutta sinun on ymmärrettävä, että vaikka kuinka huutaisit täällä palstalla, kaikki ihmiset eivät välttämättä silti toimi moraalisesti oikein. Se ei vain mene niin, eikä se asia ole sinun käsissäsi, eikä se muutu vaikka kuinka moraalisesti tuomitsisit ihmisiä.

22/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä on ilmeisesti pakko-oireinen häiriö, eikö olekin?

siihen kuuluu kontrolloinnin tarve. Pakko-oireisilla oireet tulee usein tilanteissa, joita ei voi hallita, joihin liittyy jokin järkyttävä asia, jota he eivät voi hyväksyä.

ap ei kestä ajatusta ilmeisesti siitä, että jos hänen asuntonsa syttyisi tuleen, naapuri pelastaisi mielummin koiransa. Tai ex-miehen vaimo pelastaisi mielummin koiransa kuin miehen lapset.

Joku tällainen pelko on nyt herännyt ap:n päässä, ja se tulee esiin näissä toistuvissa aloituksissa. Kyse on täysin kuvitteellisesta tilanteesta, mutta se ei estä pakko-oireisen häiriön esiintuloa. järkytys ja pelko aiheuttaa tämän.

T. toinen pakko-oireinen

Yllättävän uskottava selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolmen lapsen äiti pelastaisi sen yhden vaarassa olevan lapsensa naapurin lapsen sijaan ja tämä lapsi olisi naapurin ainokainen niin se olisi sairaan itsekästä, pienempi suru kolmen lapsen äidille joka menettää yhdenkuin naapurille joka menettäisi sen ainoan ja sitten veikkaus...Kaikki tämän palstan äidit tai isät omaavat juuri noin itsekkään, omahyväisen ja sairaan luonteen.

Vierailija
24/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siihen kuuluu kontrolloinnin tarve. Pakko-oireisilla oireet tulee usein tilanteissa, joita ei voi hallita, joihin liittyy jokin järkyttävä asia, jota he eivät voi hyväksyä.

ap ei kestä ajatusta ilmeisesti siitä, että jos hänen asuntonsa syttyisi tuleen, naapuri pelastaisi mielummin koiransa. Tai ex-miehen vaimo pelastaisi mielummin koiransa kuin miehen lapset.

Joku tällainen pelko on nyt herännyt ap:n päässä, ja se tulee esiin näissä toistuvissa aloituksissa. Kyse on täysin kuvitteellisesta tilanteesta, mutta se ei estä pakko-oireisen häiriön esiintuloa. järkytys ja pelko aiheuttaa tämän.

T. toinen pakko-oireinen

Tämä on ainoa aloitukseni tästä aiheesta.

Vierailija
25/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä ei ole moraalin näkökulmasta mitään eroa sillä, kumman pelastaa, ainakaan, jos ei ole mitään tarkempaa tietoa asiasta. Pelastaisin siis oman lapseni, koska se on parempi vaihtoehto minulle.

See what u did there? Se olisi parepi vaihtoehto sinulle. Koiran pelastajille parempi vaihtoehto olisi pelastaa oma koiransa jonkun tuntemattoman ihmisen sijaan.

Tästä aiheesta on turha jauhaa monen ketjun verran, ette tule ikinä ymmärtämään miksi jotkut valitsisivat koiran ihmisen sijasta.

Ps. Taidan olla seinähullu kun kunnioitan eläimiä paljon enemmän kuin ihmisiä ja toivoisin ihmisten kuolevan sukupuuttoon pikkuhiljaa. Onneksi puskette niitä lapsia ulos kovaa tahtia niin toiveeni ei tule toteutumaan.

Nyt et ymmärtänyt. Tilanteessa, jossa voin pelastaa oman koiran tai vieraan lapsen, lapsen pelastaminen on moraalisesti oikea teko, joten tekisin sen, vaikka se on minulle itselleni huonompi vaihtoehto. Tilanteessa, jossa voin pelastaa oman tai vieraan lapsen, ei kumpikaan vaihtoehdoista ole toista parempi moraalisesti. Tässä tapauksessa ei siis ole väärin valita itselleen parempaa vaihtoehtoa, koska kumpikin vaihtoehto on moraalisesti aivan yhtä oikein.

mutta sinun on ymmärrettävä, että vaikka kuinka huutaisit täällä palstalla, kaikki ihmiset eivät välttämättä silti toimi moraalisesti oikein. Se ei vain mene niin, eikä se asia ole sinun käsissäsi, eikä se muutu vaikka kuinka moraalisesti tuomitsisit ihmisiä.

Tiedän kyllä. Pahoja ihmisiä on maailmassa paljon.

Vierailija
26/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä melkoinen hirviö. Jättäisit lapsen palamaan elävältä ja alat vain kylmän viileästi pohdiskella moraalisia näkökulmia ja omaa etuasi. Olet kauhea ihminen. Todella kauhea.

Pelastaisin tietysti molemmat, jos mahdollista, mutta oletin kysymyksen olevan tilanteesta, jossa voi pelastaa vain toisen.

Kysymys olikin että voi pelastaa vain toisen, ja sinä sanoit että jättäisit lapsen palamaan elävältä. Siksi olet hirviö.

Vierailija
27/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. toinen pakko-oireinen

Tämä on ainoa aloitukseni tästä aiheesta.

Valehtelet.

Vierailija
28/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen olisi miehensä kanssa ulkona käyskentelemässä ja jostakin sinkoaisi kovaa vaikka pesäpallo lantion korkeudelle, niin pitäisikö naisen mennä pallon eteen ettei se osuisi miehen jalkoväliin? Voisi naisellekin aika iso mustelma tulla ja semmoista mutta äitiys ei varmaan menisi kuten mieheltä voisi mennä isyys. Pitäisikö naisen olla ritarillinen ja ottaa osuma miehen puolesta?

Vierailija
29/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. toinen pakko-oireinen

Kiitokset tästä selvityksestä. Taidankin sitten lakata avaamasta noita ketjuja, ilman tuota selitystäsi olisin varmaan jankannut tunteja tämän pakko-oireisen kanssa. Kiitos kun pelastit iltapäiväni, ehkä saan jopa jotain tehtyä tänään :)

Vierailija
30/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on minulle tärkeä kuin kasa paskaa, koirani taas äärettömän rakas eli valinta on selvä ja aloittaja keksi taas uuden nimityksen sille joka ei ajattele asioista samoin kuin MINÄ, narsisti, sosiopaatti, psykopaatti, sairas on saanut seurakseen pahan.

Vierailija
31/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän heitä koska

1) Pelastaisin itsekkin

2) Koska kun näet oman uikuttavan koirasi otat vaistomaisesti rakkaasi

Vierailija
32/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos oma lapsi olisi niin kaukana tulen keskellä, että tietäisit, ettet voi millään sitä pelastaa. Pelastaisitko itsesi ja vieraan lapsen, vai yrittäisitkö sittenkin hakea oman lapsesi, vaikka tietäisit, että edessä hyvinkin saattaa olla kolmen ihmisen kuolema: sinun, oman lapsesi ja vieraan lapsen?

Miksi ihmeessä antaisin itseni ja molempien lasten kuolla, jos toinen vaihtoehto on itseni ja toisen lapsen pelastaminen?

Eli ns. äidinvaisto on siis opittu käyttäytymiskaava eikä mitään biologista alkuperää? Kiitos, tuon halusinkin kuulla, koska olen itse aina ollut sitä mieltä. :)

Vierailija
33/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin olla katsomassa sitä yleisön reaktiota, kun on palava talo, jossa tiedetään oleva A:n koira ja B:n 3-vuotias lapsi. A ryntää sisään, B huutaa hädissään lastaan ja kaikki katsojat pitelevät henkeään. A kompuroi nokisena ulos koira sylissään ja toteaa, ettei ollut aikaa pelastaa kumpaakin.

Vierailija
34/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin olla katsomassa sitä yleisön reaktiota, kun on palava talo, jossa tiedetään oleva A:n koira ja B:n 3-vuotias lapsi. A ryntää sisään, B huutaa hädissään lastaan ja kaikki katsojat pitelevät henkeään. A kompuroi nokisena ulos koira sylissään ja toteaa, ettei ollut aikaa pelastaa kumpaakin.

Miksi luulet että yleisö olisi samaa mieltä sinun kanssasi?

Vierailija
35/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on minulle tärkeä kuin kasa paskaa, koirani taas äärettömän rakas eli valinta on selvä ja aloittaja keksi taas uuden nimityksen sille joka ei ajattele asioista samoin kuin MINÄ, narsisti, sosiopaatti, psykopaatti, sairas on saanut seurakseen pahan.

Kuolemanvaarassa oleva vieras lapsi on sinulle vailla ihmisarvoa ja perusoikeutta elää oleva kasa paskaa.

Samalla sinä ja kaltaisesi kiljutte täällä päät punaisina miten asekuntoisilla eurooppalaisella kaupunkilomalla olevilla elintasosurffareilla on ehdoton ihmisoikeus tulla Suomeen "turvaan", vaikka siitä kantaväestön turvallisuus vaarantuisikin.

Omituisesti valikoivaa on teille milloin vieras on kasa paskaa ja milloin ehdottomasti suojelua tarvitseva hauras olento...

Vierailija
36/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pelottavaa, että tapaan todennäköisesti joka päivä sinun kaltaisiasi ihmisiä. Onko sinulle tapahtunut jotakin kamalaa, joka on tehnyt sinusta tuollaisen, vai oletko paha ihan luonnostasi?

Vierailija
37/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän heitä koska

1) Pelastaisin itsekkin

2) Koska kun näet oman uikuttavan koirasi otat vaistomaisesti rakkaasi

Vaistojen varassa toimiminen ei välttämättä ole moraalisesti oikein.

Vierailija
38/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs yleisön reaktio, kun äiti viskaa lapsensa palavaan taloon ja koiran lapsen perään ja juoksee kiskomaan ohikulkijoita hihasta ja kirkuu, kumman pelastat tulipalosta, lapsen vai koiran? Mitäpä suuri yleisö siitä tuumaa? Sen aloittaja nimittäin täsmälleen tekee tässä aloituksessa.

Vierailija
39/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä melkoinen hirviö. Jättäisit lapsen palamaan elävältä ja alat vain kylmän viileästi pohdiskella moraalisia näkökulmia ja omaa etuasi. Olet kauhea ihminen. Todella kauhea.

Pelastaisin tietysti molemmat, jos mahdollista, mutta oletin kysymyksen olevan tilanteesta, jossa voi pelastaa vain toisen.

Kysymys olikin että voi pelastaa vain toisen, ja sinä sanoit että jättäisit lapsen palamaan elävältä. Siksi olet hirviö.

Jos tilanteessa voi pelastaa vain toisen, ei voi olla moraalisesti väärin olla pelastamatta kumpaakin. Ei voi olla moraalisesti väärin tehdä jotain, jota on mahdotonta välttää.

Vierailija
40/134 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pelottavaa, että tapaan todennäköisesti joka päivä sinun kaltaisiasi ihmisiä. Onko sinulle tapahtunut jotakin kamalaa, joka on tehnyt sinusta tuollaisen, vai oletko paha ihan luonnostasi?

Minusta on pelottavaa että sinä olet vapaalla jalalla, kun fantasioit lasten polttamisesta. Onko sinulla lapsia? Mitä kerrot heille että äiti tekee juuri nyt? "Äiti keskustelee muiden äitien kanssa miten te kullannuput olette tulipalossa kuoleman kielissä, elävältä palamassa. Otatteko maitoa ja keksejä?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme