Kamomilla tee on todella hyvä lääke ahdistusta vastaan..!
Pakko kertoa jollekin, mulla on tänään ollut melko hankalaa ahdistuksen vuoksi, se aiheuttaa mulle esimerkiksi keskittymis- ja muistihäiriöitä, tietenkin jatkuvan pelokkuuden ja murehtimisen lisäksi. Mutta nyt tein itselleni teetä ja valitsi kamomillan, ja todella selkeästi auttaa tuohon ahdistukseen! Kannattaa kokeilla jos täällä on joku jolla on samanlaista :D
Kommentit (8)
Myös unitee rauhoittaa, joskus teen sitä keskellä päivääkin jos on ahdistunut ja rauhaton olo. Yogi tean unitee on mielestäni parhaimman makuista, siinä on ainakin kamomillaa ja valeriaanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Mulla löytyy kaapista, lähinnä lapsille ostettu, mutta kokeilenpa itsekin. Kauanko haudutat?
Noin minuutin niin että vesi värjääntyy tarpeeksi
Joskus aloitin aiheen kamomillateestä, mut se ei ottanut tuulta alleen. Mietin kerran, miksi vaihtarivuotena Sveitsissä en ollut oikein ikinä ahdistunut, ja muistin kuinka siellä usein join iltaisin tuota. Voisikohan se olla yhtenä syynä?
Keski-Euroopassahan myös käyttävät tuota vauvoille lievittään hampaiden puhkeamiseen liittyvää särkyä (kamomillateehen kastetulla harsolla painellaan ikeniä). Auttaakohan oikeasti?
Jostain vain on muistikuva, että oliko tuo haitallista usein käytettynä? Oliko jotain haittavaikutuksia maksalle (mulla eräs maksasairaus)? Entä onko rajoituksia lapsille? Piparminttuteetähän ei suositella alle 3-vuotiaille?
Voiko kamomillateetä juoda säännöllisesti? Itse huomasin tuon ahdistusta lievittävän vaikutuksen, ja olen sittemmin juonut joka päivä kupin tai kaksi, joskus enemmänkin, kamomillateetä. Mutta sitten luin jostakin, että kamomillatee voi olla haitallista maksalle. Pitääkö paikkansa?
Oma ahdistukseni lievittyi varmaan 95%, kun jätin kofeiinin kokonaan pois. Ja ryhdyin juomaan yrttiteetä. Minttuteetä join paljon, mutta se jotenkin vaikutti hormonitoimintaan! Jätin pois. Ruusunmarjateetä juon myös....
Vinkkejä hyvistä yrttiteelaaduista otetaan vastaan!
Ihan yleisesti, melatoniinit, eri teet,luontaislääkkeet, toimivat mainiosti plasebon tavoin niille jotka eivät ole edes ahdistuneita kunnolla, tai unettomuudesta kärsiviä.
Se pikku teehetki kun masennus iski kun ei ollutkaan lottovoittoa ja ulkona tuulee, riittää rauhoittamaan .
Melatoniinia olen käyttänyt pitkään säännöllisesti uniongelmiin, nyt yhtäkkiä sillä ei tunnu olevan tehoa. Tänään ostin kamomillateetä ja meinaan juoda kupillisen ennen nukkumaanmenoa.
Kiitos vinkistä. Mulla löytyy kaapista, lähinnä lapsille ostettu, mutta kokeilenpa itsekin. Kauanko haudutat?