En kestä miesystäväni lasten äitiä!
Tiedän, että menimme pikaisesti kihloihin ja muutimme yhteen miehen kanssa, mutta heillä on kuitenkin eropäätös tehtynä ja meillä on tarkoitus mennä naimisiin samantien kun eronsa on virallisesti selvä. Me olemme onnellisia, piste. Miehen alle kouluikäiset lapset ovat myös ihania ja teemme mielellämme perheenä asioita kun on meidän vikkkomme. Ongelma on tämä lasten äiti!
- valittaa etten tiedä mitään lastenhoidosta kun mulla ei vielä ole omaa (vauva on kyllä yrityksen alla!)
-valittaa että hemmottelen lapsia/olen liian tiukka/en hemmottele riittävästi/en ole riittävän tiukka
- arvostelee ikääni, ulkonäköäni, ammattiani, harrastuksiani
- olen kuulemma huono esimerkki (?) ei ole perustellut...
Tsempatkaa mua, jooko. Onko lasten äidillä joku erokriisi, miksi röykyttää mua tai purkaa muhun jotain olojaan. Lasten asioista on minusta ok olla yhteydessä jos tarve mutta muuten en haluaisi viestejä tolta ihmiseltä. Menee usein päivä pilalle :(
Kommentit (174)
Jep. Nuorikko hoitaa ilmaiseksi juristin lapset, silläaikaa kun isi on tienestissä. Ja kun naimisiin meno on ajankohtainen tulee avioehto käsille. Erotessaan ei saa penniäkään ja isän hoitovuorot lasta hoitaa uusi nuorikko.
Miksi naisten eläkkeet ovat pienempiä kuin miesten? Siksi että tekevät töitä ilmaiseksi.
Näin ulkopuolisena katsottuna, olisin enemmän huolissani sinun kohtalosta.
Millainen mies jättää perheensä ja menee kihloihin saman tien uuden kanssa ja alkaa tehtailemaan uutta vauvaa, vaikka entisestä vaimosta on vielä eroprosessi vielä kesken.
Mies ei kuullosta vastuulliselta ja moraaliselta. Sinuna panisin vauvahaaveet syrjään ja hidastaisin vauhtia, sillä noilla arvoilla olevan miehen kanssa, pian olet tulevan lapsesi kanssa samassa asemassa, kuin lasten äiti, kun mies löytää taas uuden naisen.
Ja eikö kihlaus jo juridisesti ole pätemätön, jos mies ei vielä ole saanut virallista eroa entisestä vaimosta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varattu mies selittää aina olevansa juuri eroamassa päätös on tehty pitkään tiedetty yms. Se pommi posautetaan kuitenkin kotona kun se uus roilo on varma. Eli ei ollut selvä. Yleensä sitä akkaa ei edes jätetä. Sul kävi tuuri tai huuhkit oikein urakalla vällyjen välis. Voi voi ku voi olla sinisilmänen. SINÄ RIKOIT SEN PERHEEN. Lohduttaudun siihen että mies jatkaa sinulle saman. Vaikka kuvitteletkin olevasi joku uniikki perhonen joka vaan elää tässä näin lehytellen omaa elämää.
Ja mies oli siinä vaan tahdoton ja toimeton nukke välissä? Eiköhän se perheenrikkoja ollut se mies kuitenkin. Ei kukaan sinkku pysty perhettä rikkomaan jos perhe haluaa yhdessä pysyä. Ja sinkku olen itse. Miksi miehen heikkoudesta naista syyllistät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies on siis eronnut jo ennen heidän tapaamistaan. Oletetaan siis että ap on tavannut miehensä heti seuraavana päivänä erohakemuksen jättämisestä. Harkinta-aika, joka on puoli vuotta, on vielä kesken ja ap ja hänen miehensä ovat jo kihloissa ja yrittävät vauvaa. Kuka menee kihloihin ja yrittää vauvaa ihmisen kanssa jonka on tuntenut alle 6 kk? :O
SISÄISTÄ AP TÄMÄ! 6KK! PUOLI VUOTTA! mä en luota edes hyväpv tuttuun tossa ajassa. Ja sä olet kykenevä toteamaan että kiitos otan miehesi ja perheesi koska heillä on parempi olla meillä. Onkohan muuten ihan laiton kihlaus. Vai voiko suomes kihlata vaikka kahdeksan lehmää vaimon kylkeen.
No ei ole mitään laitonta, miesystävä on juristi. Ja sen vaan tietää kun löytää sen oikean jonka kanssa haluaa jakaa elämän. Ollaan ihan hulluina toisiimme enkä halua ketäön muuta. Ollaan onnellisia, mieskin sanojensa mukaan pitkästä aikaa onnellinen ja miksei ois. Varmaan ihmiset on sitten kateellisia. Ap
Aika hyvä provo mutta turhan kipeästä aiheesta. Hyvin matkittu nuorta naivia tyttöä, esitetty tilanne jolle tiedetään palstailevien yh-mammojen ja kotiäitien kirkastuvan. Ainoa kysymykseni: miksi? Vastaavia hölmöjä tyttöjä on oikeasti, huvitteletko heidän kustannuksellaan? Vai noiden mammojen? Arvelisinpa näppäinten takaa löytyvän työtön/graduaan viidettä vuotta väkertävä humanistinainen joka huvittaa tylsää elämäänsä kehittämällä tällaisia. TUO on minusta tylsää.
Kihlauksella ei ole mitään juridista merkitystä. Se on keskinäinen sopimus ja voit olla kihloissa vaikka kuuden ihmisen kanssa. Yhdessä asuminen, virallisesti, taas on avoliitto.
Ilmotapa sille lasten äidille, että löysit kihomatoja. Ja alat siivoamaan hulluna. Äidinkin pakko keskittyä muuhun kuin sinuun, kun siivoaa ja pyykkää kaiken mahdollisen kotonaan. Ja pääsette ihan vaarattomalle matolääkitykselle. SItten tasaisin välein kerrot, että ei oo vieläkään lähteneet, voisko se tehostaa siivousta ja käsien pesua. Viet ystävällisesti sille aina kertakäyttökäsipyyhkeitä ja Sanitolya, että saa aina vaan paremmin ja paremmin siivottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko rikkonut toisen perheen saadaksesi itsellesi miehen? Miksi lähdit varatun mukaan? Luuletko olevasi parempi kuin tuo halveksimasi OIKEA vaimo?
Olet perheenrikkoja, avionrikkoja, jolla on hyvin tyypillinen asenne tuossa kuviossa! Myötätuntoni ovat petetyn vaimon ja äidin puolella. Hän ansaitsee paremman miehen kuin pettäjän! Pettäjät eivät kykene pitkään vakiosuhteeseen.
Ne lapset eivät ole sinun lapsiasi, eikä heidän kasvatuksensa kuulu sinulle, vaan heidän äidilleen ja isälleen, jotka ovat noiden yhteisten lapsiensa kautta useimmiten KOKO LOPPUELÄMÄNSÄ yhteydessä toisiinsa, tavalla tai toisella. Lapset muistuttavat miestä vaimostaan, ja kun teille tulee kriisejä, mies miettii, miksi hylkäsi sinun takiasi vaimonsa! Usko pois, moni mies katuu sitä, että vaihtoi vaimonsa ja lastensa äidin johonkin muuhun, joka ei ollut yhtään senkään veroinen kuin se ex. Tätä olen näin ikääntyneenä kuullut niin monen miehen sanovan, nuoren ja vanhan. Jopa isäni, joka erosi vanhoilla päivillään naisesta, jonka kanssa eli petettyään äitiäni. Hän tajusi, että oli tehnyt elämänsä virheen!!! He ovat jo pois tästä maailmasta.
Kukaan pettäjä ja perheensä hylkääjä ei ole sisimmässään onnellinen!
Ennen minua hakivat eroa, mutta kiitos vaan. Ap
Ennen eroa on harkinta-aika. Kävit kuormassa kuitenkin tänä aikana.
Älä nyt vaan vauvaa tee tuohon tilanteeseen. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mies on siis eronnut jo ennen heidän tapaamistaan. Oletetaan siis että ap on tavannut miehensä heti seuraavana päivänä erohakemuksen jättämisestä. Harkinta-aika, joka on puoli vuotta, on vielä kesken ja ap ja hänen miehensä ovat jo kihloissa ja yrittävät vauvaa. Kuka menee kihloihin ja yrittää vauvaa ihmisen kanssa jonka on tuntenut alle 6 kk? :O
SISÄISTÄ AP TÄMÄ! 6KK! PUOLI VUOTTA! mä en luota edes hyväpv tuttuun tossa ajassa. Ja sä olet kykenevä toteamaan että kiitos otan miehesi ja perheesi koska heillä on parempi olla meillä. Onkohan muuten ihan laiton kihlaus. Vai voiko suomes kihlata vaikka kahdeksan lehmää vaimon kylkeen.
No ei ole mitään laitonta, miesystävä on juristi. Ja sen vaan tietää kun löytää sen oikean jonka kanssa haluaa jakaa elämän. Ollaan ihan hulluina toisiimme enkä halua ketäön muuta. Ollaan onnellisia, mieskin sanojensa mukaan pitkästä aikaa onnellinen ja miksei ois. Varmaan ihmiset on sitten kateellisia. Ap
Aika hyvä provo mutta turhan kipeästä aiheesta. Hyvin matkittu nuorta naivia tyttöä, esitetty tilanne jolle tiedetään palstailevien yh-mammojen ja kotiäitien kirkastuvan. Ainoa kysymykseni: miksi? Vastaavia hölmöjä tyttöjä on oikeasti, huvitteletko heidän kustannuksellaan? Vai noiden mammojen? Arvelisinpa näppäinten takaa löytyvän työtön/graduaan viidettä vuotta väkertävä humanistinainen joka huvittaa tylsää elämäänsä kehittämällä tällaisia. TUO on minusta tylsää.
Aika hyvä kuvaus/arvaus kirjoittajasta eli komppaan. Juristimies nyt oli ihan pelleosastoa. Seuraavaksi ap varmaan kertoo, kuinka lasten äiti haluaa ap:n kihlajaislahjaksi saamansa lemmikkilohikäärmeen.
Ei kukaan mies tollasta AP:n kaltaista vuodattajaa kauaa jaksa. Ei mies jaksa kelata tällasta, se haluu nauttii tästä hetkestä ja kun tää hetki on ohi, niin etsii seuraavan hyvän hetken. Tää erokuvio, uusperhe, uusi ja ex-eukko tuntemuksineen, lastenhoitojärjestelyt ja kihomadot - nää kaikki haluu fiksu mies vain ohittaa. Että sais vaan olla. Tosi hyvä, että toi uusi " morsmaikku" säätää ex:n kanssa tota soppaa - ja ihan ilmaiseksi!!! Mies keskittyy työhönsä - tekee tosi pitkää päivää ja väistää työpäivää venyttämällä siviilielämän ämmien höpinät. Fyrkkaa tulee, työkokemus kasvaa ja nää ämmät näännyttää itseään kotikuvioiden setvimisessä. Kun tää just nyt " kaikkein onnellisinta aikaansa elämässään viettävä " mies muutaman vuoden kuluttua jälleen kävelee ulos suviilielämänsä sotkuista ja kääntää uuden puhtaan lehden elämässään entistä kokeneempana ja vauraampana, on tää AP nääntynyt uusperheen äiti ja yh, joka on sitten vuorostaan uuden nuorikon hampaissa, kun ei hänkään tn. kestä ex:ää eli AP:ta.
Säilytä AP tää ketju. Muutaman vuoden kuluttua voit lukea tästä kuinka sun elämä meni. Kato täällä on vanhoja naisia pitkällä elämänkokemuksella, ollaan oltu vuorollamme noissa kaikissa rooleissa. Juu, susta toi teidän onni on jotain erilaista, mutta 1/2 vuoden suhteen jälkeen kaikki ajattelee noin. Elämä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä kuvaus/arvaus kirjoittajasta eli komppaan. Juristimies nyt oli ihan pelleosastoa. Seuraavaksi ap varmaan kertoo, kuinka lasten äiti haluaa ap:n kihlajaislahjaksi saamansa lemmikkilohikäärmeen.
Oisko provo kuitenkaan? Tollasia miehiä - juristeja ja muita- kun kuitenkin on niin paljon. Äijä seuraa sivusta ja väistää. Aina mies passiivisessa roolissa. Sanokaa joku mies, joka itse ja oma-aloitteisesti ottaa avioeron. En tiedä ketään. Aina on niin, että vaimo potkaisee pihalle tai tulee uusi nainen, joka järjestää miehelle eron. Nainen on se toimija miehen avioerossa, mies ei ikinä. Ja jaksetaan peräänkuuluttaa miehen vastuuta. Ei sitä ole. Ex tai nyx ottaa eron miehestä. Mies itse ei ikinä.
Ei se Aatami tajunnut itse omenaa ottaa. Eevan se tarvitsi sille omenan tarjoamaan. Ei oo Aatami subjekti ikinä. Aatami komppaa. Eeva tekee aloitteen ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko rikkonut toisen perheen saadaksesi itsellesi miehen? Miksi lähdit varatun mukaan? Luuletko olevasi parempi kuin tuo halveksimasi OIKEA vaimo?
Olet perheenrikkoja, avionrikkoja, jolla on hyvin tyypillinen asenne tuossa kuviossa! Myötätuntoni ovat petetyn vaimon ja äidin puolella. Hän ansaitsee paremman miehen kuin pettäjän! Pettäjät eivät kykene pitkään vakiosuhteeseen.
Ne lapset eivät ole sinun lapsiasi, eikä heidän kasvatuksensa kuulu sinulle, vaan heidän äidilleen ja isälleen, jotka ovat noiden yhteisten lapsiensa kautta useimmiten KOKO LOPPUELÄMÄNSÄ yhteydessä toisiinsa, tavalla tai toisella. Lapset muistuttavat miestä vaimostaan, ja kun teille tulee kriisejä, mies miettii, miksi hylkäsi sinun takiasi vaimonsa! Usko pois, moni mies katuu sitä, että vaihtoi vaimonsa ja lastensa äidin johonkin muuhun, joka ei ollut yhtään senkään veroinen kuin se ex. Tätä olen näin ikääntyneenä kuullut niin monen miehen sanovan, nuoren ja vanhan. Jopa isäni, joka erosi vanhoilla päivillään naisesta, jonka kanssa eli petettyään äitiäni. Hän tajusi, että oli tehnyt elämänsä virheen!!! He ovat jo pois tästä maailmasta.
Kukaan pettäjä ja perheensä hylkääjä ei ole sisimmässään onnellinen!
Ennen minua hakivat eroa, mutta kiitos vaan. Ap
Ennen eroa on harkinta-aika. Kävit kuormassa kuitenkin tänä aikana.
Sitähän tarina ei kerro onko päätös erosta tehty jo paljon aiemmin. Odotettu vain, että lapset on aloittaneet koulun tai kerhon tai mitä ikinä. Missään ei myöskään sanottu, että mies on "lähtenyt kävelemään". Ehkä aloite eroon on tullut vaimolta, ehkä vaimo on käynyt vieraissa.
Kieltämättä nopeaa toimintaa jos puolen vuoden jälkeen jo lasta suunnitellaan, mutta näillä tiedoilla nuo "hajotit perheen" huutelut ovat aika älyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen lapsi oireilee aina äidiltään tultuaan ja oon siitä huolissani ja mies myös. Ei siellä oo varmaan ihan hyvä olla :( meillä niillä on paremmin vaikka sitten minut haukutaankin. Ap
Juu, pienet lapset monesti oireilevat, kun joutuvat pois ÄITINSÄ luolta. Tämä ei tarkoita, etteivätkö he varmasti rakastaisi isäänsä tai haluaisi nähdä tätä, mutta jos lapsi jo ennalta tietää ettei tule näkemään äitiään useaan päivää, on aivan luonnollista reagoida.
Ja miten teillä on paremmin? Pienet lapset eivät myöskään välitä mistään materiasta.
Jep jep. Syyttäkää vain naiset, exät ja nyxät, toisianne. Sehän sen ratkaisee. Alkakaas oikein sotajalalle. Ja silläaikaa ukko tienaa.
Ap, sä oot kosmetologi. Mieti, voitko sä olla hyvä äiti. Sä oot varmasti WT ja vaikutat halvalta. Häpeä. Ei susta hyvää äitiä saa tekemälläkään.
Oon lapsi ja kyllä mua hävettäis jos äiti ois kosmetologi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen lapsi oireilee aina äidiltään tultuaan ja oon siitä huolissani ja mies myös. Ei siellä oo varmaan ihan hyvä olla :( meillä niillä on paremmin vaikka sitten minut haukutaankin. Ap
Ei sitten tule mieleen että on ikävä äitiä ja kenties sitä aikaa kun olivat oikea kokonainen perhe. Kokemattomana et voi ymmärtää lasta siten kuin sellainen joka on kasvattanut lapsia. Ja lopeta se päsmäröinti niiden lasten kanssa.
Ero ei ole vielä virallinen, ja ap sanoo ryhtyneensä suhteeseen vasta eropapereiden jätön jälkeen. Ja jos ap ei siinä vaiheessa ollut jo seisomassa oven takana, niin nyt puhutaan mahdollisesti vasta muutaman kuukauden vanhasta suhteesta. Nyt ap on jo avovaimo uudessa kodissa, sormus sormessa, lähes vauva kohdussa ja hoitaa miehen lapsia, siis lapsia, jotka ei varmaan ole vielä edes kunnolla sisäistäneet että mitä heidän ympärillään on tapahtunut. Yhtäkkiä lapset hakee päiväkodista joku vieras täti eikä äitiä näy missään. Isääkin sitten joskus kun töiltään nyt ehtii, onhan se tärkeä mies. Kukaan perheen jäsenistä ei ole kerennyt käsitellä eroa, mutta uusi perhe on jo tekeillä.
Sääliksi käy lapset...
Todellisessa elämässä ihmettelen: minkälainen on avioliitto, jossa toinen ei huomaa, että puoliso ei rakastakaan vaan haluaa erota? Yks on sokea ja kuuro, toinen taas erinomainen näyttelijä?
Äijä on siis juristi. Niin tuttu kuvio- oma ex-mies asianajaja- ovat kuumaa kamaa pariitumiarkkinoilla- rumat, lihavat, alkoholisoituneet ja perheelliset ja " keskellä eroa olevatkin" kelpaavat pilvilinnoja rakenteleville muotiliikettä. Näitähän on - hetkessä eläjiä. Just nyt kiva olla, helpottaa erokuviota uusi tuntematon nainen, joka vielä jaksaa ihailla ja rakastaa, kun ei tunne tyyppiä. Kihlat - pah! Naimisissakin voi pistäytyä, mutt avioehto on sellainen, että saa kosmetologi lähteä ihan yhtä tyhjänä kun tulikin. Ja kyllähän miehisellämiehellä jälkeläisiä pitää olla! Kun on muija poikimisesta väsähtänyt, niin ei kun uutta nuorikkoa kehiin. Nää naisethan tavallaan sitten hoitaa sen eroamisen riitoineen ja lastenhoitosopimisineen keskenään. Ei tartte juristi- isän osallistua akkain torailuun, kun kuuntelee riitelyä, niin ottaa siitä hintaa työkseen.