Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukkuu usein riidellessä mua hulluksi ja käskee syömään enemmän lääkkeitä

Vierailija
04.10.2016 |

Jos jostain riidellään niin mies huutaa tosi usein "Vitun hullu!" "Vitun sekopää!" "Syö vitun hullu enemmän niitä lääkkeitä!".

Mulla on vakava masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko, johon tosiaan syön lääkkeitä ja aina noi miehen sanat satuttaa. Hullu mielenterveys ongelmainen sekopää olenkin, enhän minä muuten lääkkeitä söisi ja psykoterapiassa kävisi. Siltikin tuo miehen haukkuminen ottaa koville, kun en halua että tuota asiaa pitää vielä hänenkin ääneen muistuttaa.

Mies oli ennen kiltti, rauhallinen ja aina ajatellu mun parasta. Huolehtii, osallistuu kotitöihinkin jne. Miksi ihmeessä sellaisesta ihmisestä ajan saatossa tuleekin tuollainen? Ihan kun mies olisi aivan eri ihminen, johon aikoinaan ihastuin ja rakastuin :(

Onko 6vuotta suhdetta sitten vaan liian paljon, että sitä väkisinkin muuttuu tuollaiseksi.. Olen sanonut että miksi ei erota, niin ei tartte sunkaan olla hullun kanssa? Mutta aina se sama väsynyt lause... "En halua". Huoh.. Ehkäpä mä haluan... :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt olemaan "äitisi"?

Vierailija
2/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku on netissä haukkunut miestäsi hulluksi ja käskenyt ottamaan lääkkeet. Näin hän siirtää kiukun ulkopuoliseen kohteeseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun sairautesi on sairastunut hänetkin. Vastuunsa tunteva ihminen voi koskaa jättää sitä josta tuntee olevansa vastuussa ja se vastuu tekee avuttomaksi.

Vierailija
4/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt olemaan "äitisi"?

Tätä minäkin veikkaan. Itsellä myös mt-ongelmia ja poikaystävällä moniongelmainen sukulainen. Joutunut välillä pitämään huolta kahdesta. Joskus sanonut, että hänellä on jo kaksi lasta: meidät.

Vierailija
5/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Mä olen sitä mieltä, että ihminen joka tarkoituksella loukkaa toista kivuliaimpaan paikkaan, ei rakasta oikeasti. Etenkään, jos ottaa esille luottamuksella kerrottuja, kipeitä asioita aina riidan aikana ja raivoaa niiden avulla.

Sussa ei Ap ole mitään vikaa, mutta miehessäsi on! En katselisi tuollaista käytöstä.

Vierailija
6/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ollut koko tuon 6 v noita ongelmia?

Vierailija
7/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain riidellään niin mies huutaa tosi usein "Vitun hullu!" "Vitun sekopää!" "Syö vitun hullu enemmän niitä lääkkeitä!".

Mulla on vakava masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko, johon tosiaan syön lääkkeitä ja aina noi miehen sanat satuttaa. Hullu mielenterveys ongelmainen sekopää olenkin, enhän minä muuten lääkkeitä söisi ja psykoterapiassa kävisi. Siltikin tuo miehen haukkuminen ottaa koville, kun en halua että tuota asiaa pitää vielä hänenkin ääneen muistuttaa.

Mies oli ennen kiltti, rauhallinen ja aina ajatellu mun parasta. Huolehtii, osallistuu kotitöihinkin jne. Miksi ihmeessä sellaisesta ihmisestä ajan saatossa tuleekin tuollainen? Ihan kun mies olisi aivan eri ihminen, johon aikoinaan ihastuin ja rakastuin :(

Onko 6vuotta suhdetta sitten vaan liian paljon, että sitä väkisinkin muuttuu tuollaiseksi.. Olen sanonut että miksi ei erota, niin ei tartte sunkaan olla hullun kanssa? Mutta aina se sama väsynyt lause... "En halua". Huoh.. Ehkäpä mä haluan... :(

Oletko sinä minä? :o mulla aivan sama tarina. Mies oli tavatessamme aivan erilainen, rauhallinen ja tyyni. On sitä edelleenkin kodin ulkopuolella, mutta kotona neljän seinän sisällä hermostuessaan (hyvin, hyvin pienistä asioista) aivan kammottava : huutaa, raivoaa, haukkuu, alistaa, vähättelee. Tunnen olevani ansassa, johon hän on mut huijannut teeskentelemällä aivan eri ihmistä kuin mitä oikeasti on. Lähtisin, mutta lapset. Enkä tiedä jaksaisinko edes, kun masennus vaan pahenee.

Vierailija
8/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneen kanssa eläminen on kamalaa. Ja älä masennu tästä kommentista. Se että miehesi ei halua erota siitä huolimatta tarkoittaa että hän haluaa yrittää jokatapauksessa.

Vierailija
9/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei varmaan estä sinua kantamasta vastuuta tilanteesta? Suhteenne on sairastanut teidät molemmat ja molempien pitää hakea apua tai jatkaa erilleen.

Vierailija
10/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sairauteni ovat olleet minulla jo 14vuotta ja loppua ei näy. Mies oli tietoinen näistä tavatessamme, kun avoimesti asiasta kerroin. Eipä tuntunut haittaavan, mutta ehkä on sitten kyllästynyt tähän jo.

Voisi kyllä sanoa suoraan, en minä osaa toisten ajatuksia lukea. Ei tarttisi siltikään haukkua noin. Muutenkin jo ihan tarpeeksi vaikeaa ollut tämä elämä ja on edelleenkin, niin vielä tuon pitää tehdä mun olon entistä kurjemmaksi.

AP

Vierailija
11/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran "usein riidellään" niin eipä tuo kovin auvoiselta suhteelta kuulosta muutenkaan.

Vierailija
12/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kerran jonkun älyttömän riidan yhteydessä ottanut esiin siihen aikaan käyttämäni masennuslääkityksen, välitön palaute oli sen mukainen että ei tee sitä virhettä enää toiste... Ihminen voi suutuspäissään laukoa asioita joita ei tarkoita, se on ihan inhimillistä. Ja riidatkin on parisuhteessa normaaleja. Jatkuva riitely kuitenkaan ei ole, eikä myöskään tuollainen haukkuminen jonka tarkoituksena on vaan loukata toista. Riidellä voi myös rakentavasti ja toista pitäisi kunnioittaa riidan keskelläkin... Mistä aiheista teillä noita riitoja tulee ja kuinka paljon? Miten sulla arki sujuu masennuksen kanssa? Masennus kuormittaa aina parisuhdetta ja puolisoa. Taakka voi kasvaa kohtuuttomaksi ja riskinä on että myös puoliso sairastuu.

Vierailija
13/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä minä? :o mulla aivan sama tarina. Mies oli tavatessamme aivan erilainen, rauhallinen ja tyyni. On sitä edelleenkin kodin ulkopuolella, mutta kotona neljän seinän sisällä hermostuessaan (hyvin, hyvin pienistä asioista) aivan kammottava : huutaa, raivoaa, haukkuu, alistaa, vähättelee. Tunnen olevani ansassa, johon hän on mut huijannut teeskentelemällä aivan eri ihmistä kuin mitä oikeasti on. Lähtisin, mutta lapset. Enkä tiedä jaksaisinko edes, kun masennus vaan pahenee.

Otan osaa :( Kumpa osaisin jotenkin auttaa. Ihan hirveää, että oma kumppani voi toimia noin :( Kukapa sitä itselleen mitään mielenterveys ongelmia haluaa, taikoisin itseltänikin nämä pois jos voisin. Tsemppiä, kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin.. (joo, kuulostaa niin kuluneelta, mutta tuohon haluaisin uskoa että tulevaisuus vielä jossain vaiheessa näyttäisi paremmalta)

AP

Vierailija
14/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä tavalla sitten itse riitelet ja mistä riidat alkavat, jos mies reagoi noin? Aika yksipuolisen avauksen kirjoitit.

Vierailija
15/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstinne ovat kuin minun elämästä mutta ilman lapsia.. Asiaa olen monet kerrat miettinyt miksi näin on ja varmasti sairauteni vaikuttaa häneen mutta samalla olen ymmärtänyt että hän on myös osa syyllinen tilanteeseeni. Alussa oli kaiken näköistä pientä satuttamista joka murensi pikkuhiljaa itseluottamuksen ja ajoi vain syvemmälle suohon ja nyt kun tilanne on mikä on kaikki on minun syytäni. En tiedä oliko hänen tarkoitus tehdä minusta täysin riippuvainen itsestään jotta saa itselleen paskasäkin uhriksi vai eikö vain älynnyt mihin tilanne voi johtaa.. anteeksi sekava teksti..

Vierailija
16/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä sairauteni ovat olleet minulla jo 14vuotta ja loppua ei näy. Mies oli tietoinen näistä tavatessamme, kun avoimesti asiasta kerroin. Eipä tuntunut haittaavan, mutta ehkä on sitten kyllästynyt tähän jo.

Voisi kyllä sanoa suoraan, en minä osaa toisten ajatuksia lukea. Ei tarttisi siltikään haukkua noin. Muutenkin jo ihan tarpeeksi vaikeaa ollut tämä elämä ja on edelleenkin, niin vielä tuon pitää tehdä mun olon entistä kurjemmaksi.

AP

Kun ei ole riittävästi kokemuspohjaa mitä elämä masentuneen kanssa on ei voi tietää miten raskasta se on. Eihän masentunutta voi jättää ilman syytöksiä. Hän ei tiedä mitä tehdä niin koittaa siirtää vastuuta ja päätöstä sinulle?

Tilanteen ollessa rauhallinen voisiko asiasta puhua?

Vierailija
17/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kun ei ole riittävästi kokemuspohjaa mitä elämä masentuneen kanssa on ei voi tietää miten raskasta se on. Eihän masentunutta voi jättää ilman syytöksiä. Hän ei tiedä mitä tehdä niin koittaa siirtää vastuuta ja päätöstä sinulle?

Tilanteen ollessa rauhallinen voisiko asiasta puhua?

Miten niin masentunutta ei voi jättää ilman syytöksiä? Johan ap kertoi jo aloituksessakin ehdottaneensa eroa mutta mies ei halua erota.

Vierailija
18/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai annat hänelle sijaa käyttäytyä välillä huonommin kuin sinä, ymmärrystä ja tukea ja tilaisuuden purkautua? Itse ainakaan en osannut masentuneena antaa tätä lähipiirilleni vaan kavahdin tilanteissa puolustus kannalle. Elikkä kokeiles välillä olla niinkuin miehesi ja ottaa sitä paskaa niskaan. Hiljaa tyynenä tukien. Sen jälkeen tarjoa vaikka halaus tai seksiä piristeeksi. Mitä nyt tykkäät miehelles tehdä, vaikka ruokaa. Ruuan laiton ohella voit kauniisi kysyä että nyt kun tunteet laantui osaatko järkeillä mistä tunnemyrsky johtui? Ja koska mies on ongelman ratkaisulähtöinen ajattelultaan nainen taas syventyy miksi ja mistä tämä johtuu, voit helpottaa hänen sinun tukemista: kertomalla kun olet onnellinen, miksi olet onnellinen. Ja jättää ne ylimääräiset tunteessa pyörimiset arjesta vähemmälle (välillä siis, ei tarvitse sulkeutua kuitenkaan) ja näillä pienillä hetkillä lataat miehesi akkua jaksaa sinua.

Vierailija
19/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kykene hallitsemaan tilannetta.

ja suuttuu.

Vierailija
20/20 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi