Voi luoja, kirurgi 00,00 euroa haluatko miljonääriksi ohjelmassa
Kommentit (140)
Tykkäsin eilisen jakosssa siitä miten se bloggari-Emilia naureskeli itsekin itselleen, kun ei osannut edes vastata niihin nopeuskarsintakyssäreihin.
Millä perusteella ihmiset ovat päässeet edes tonne studioon asti yrittämään?
Vierailija kirjoitti:
Jos väitetyn kysymysten arvonnan sijasta osallistujat oikeasti profiloidaankin haastattelujen avulla ja kysymykset laaditaan sen mukaan, voisiko esim. sanoa, että heikko kohta on lintulajit ja biologia ylipäänsä eikä seuraa lainkaan viihdeuutisia tms. Ja sitten saisikin luonnontieteeseen ja Iltapäiväjuoruihin liittyviä kysymyksiä, joissa olisikin varsin haka? ;) Ja voisi haastatteluissa hehkuttaa jalkapollotuntemustaan ja kertoa olevansa taidemuseossa töissä, jolliin välttyisi noiden alijen kysymyksiltä, joista ei todellisuudessa tietäisi mitään? ;) Vai tarkistavatko he tutkinnot ja työpaikat? No, kiinnostuksenkohteita ja omaa harrastuneusuutra eivät välttämättä pääsisi urkkimaan, jos ei jaa niistä mitään julkista tietoa.
Samaa oon miettinyt. Mä ainakin kertoisin kaikissa esitietolomakkeissa, videoissa, ja mahdollisissa haastatteluissa että oon haka semmoisissa asioissa mistä en oikeasti tiedä mitään ja kertoisin kuinka olen huono sellaisissa aihepiireissä, joissa olen oikeasti hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne kirurgin viihdekysymykset olivat laadukkaasta viihteestä, eli Netflix-sarja ja Wimbledonin tennisturnaus. Ei kysytty mitään tubettajia tai Kardashianeja. Olisi pitänyt tietää.
Miten voisi tietää jotain Netflix-sarjojen näyttelijöitä, jos ei itse käytä kyseistä palvelua?
Ei minullakaan ole Netflixiä, mutta tiedän kyllä, että Kevin Spacey on kyseisen sarjan pääosassa. Asiasta on ollut esim. Helsingin Sanomissa, kun on käsitelty sarjauutuuksia. Myös Kontisen Wimbledon-voitto on taatusti ollut Hesarin uutisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne kirurgin viihdekysymykset olivat laadukkaasta viihteestä, eli Netflix-sarja ja Wimbledonin tennisturnaus. Ei kysytty mitään tubettajia tai Kardashianeja. Olisi pitänyt tietää.
Miten voisi tietää jotain Netflix-sarjojen näyttelijöitä, jos ei itse käytä kyseistä palvelua?
Ei minullakaan ole Netflixiä, mutta tiedän kyllä, että Kevin Spacey on kyseisen sarjan pääosassa. Asiasta on ollut esim. Helsingin Sanomissa, kun on käsitelty sarjauutuuksia. Myös Kontisen Wimbledon-voitto on taatusti ollut Hesarin uutisena.
Kaikenlisäksi se vielä tiesi sen Spaceyn, muttei luottanut itseensä, kilautti ihan väärälle kaverille, koska House of Cards on miesten seuraama poliittinen sarja (minkä tietää katsomattakin, ainakin minä, en ole katsonut). Mietityttää kirurgi, jolla ei ole itseluottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlisäksi se vielä tiesi sen Spaceyn, muttei luottanut itseensä, kilautti ihan väärälle kaverille, koska House of Cards on miesten seuraama poliittinen sarja (minkä tietää katsomattakin, ainakin minä, en ole katsonut). Mietityttää kirurgi, jolla ei ole itseluottamusta.
Mä taas olen äärimmäisen tyytyväinen, ettei esim. aivojani operoiva kirurgi tee päätöksiä vain mutu-tiedon pohjalta vaan ainoastaan varman tiedon. Tietämissään kysymyksissähän hän ei epäröinyt lainkaan.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tutkinnon mies!
En seuraa ohjelmaa, mutta mistä syntyy ajatus, että jos ihmisellä on joku tutkinto, tai useampia, hän olisi sivistynyt? Kolme tutkintoa kertoo mulle pätemisentarpeesta, ei yleissivistyksestä. Varsinkin jos tutkinto on joltain suoritepohjaiselta alalta (insinöörit, lääkärit). Oikiksessa voi sentään ohtia lain ja oikeuden suhdetta, kauppatieteissä käsitellä globalisaatiota, ilmastonmuutoksen vaikutuksia jne.
Kun istuu koko ajan pänttäämässä ja suorittamassa ei ehdi nähdä, kuulla, lukea, ajatella, maistella, matkustaa, tavata erilaisia ihmisiä, hämmästyä jne. eli tehdä sivistäviä asioita.
Happamia, sanoi kettu... :)
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tutkinnon mies!
En seuraa ohjelmaa, mutta mistä syntyy ajatus, että jos ihmisellä on joku tutkinto, tai useampia, hän olisi sivistynyt? Kolme tutkintoa kertoo mulle pätemisentarpeesta, ei yleissivistyksestä. Varsinkin jos tutkinto on joltain suoritepohjaiselta alalta (insinöörit, lääkärit). Oikiksessa voi sentään ohtia lain ja oikeuden suhdetta, kauppatieteissä käsitellä globalisaatiota, ilmastonmuutoksen vaikutuksia jne.
Kun istuu koko ajan pänttäämässä ja suorittamassa ei ehdi nähdä, kuulla, lukea, ajatella, maistella, matkustaa, tavata erilaisia ihmisiä, hämmästyä jne. eli tehdä sivistäviä asioita.
Plääh blablaa, mitä lässyttävää paskaa. Hämmästy ja maistele vaan, nää toiset heput hoitaa sitten vaikka sen ajattelemisen.
Miten idiootteja nuo kaks oli sen tohtorin jälkeen!! Molemmat lähtevät tyhjin käsin!!
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tuon näköisellä miehellä olla noin kaunis nainen??
Siis kenellä?
Mun tuttavapiirissä on yksi Pertti perusduunari, vähän viinaan menevä. Hänellä on aivan helkkarin hyvä yleistieto ja on ollut jossain tietokilpailussakin takavuosina, pärjäsi aika hyvin. Se oli sitä aikaa, kun noita kaikenlaisia kilpailuja tuli paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kysyttiin, kuka näyttelee jotain tiettyä hahmoa siinä sarjassa. Se, että Spacey näyttelee sarjassa, ei tarkoita, että näyttelee sitä kysyttyä hahmoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin kans että tuon kysymyksen olisi kyllä pystynyt päättelemäänkin, kun kerta tiesi että Kevin Spacey oli sarjassa. Yksinkertaisesti miettimällä laitetaanko monta samaa sukupuolta olevaa A-sarjan näyttelijää samaan sarjaan, jota esitetään suoratoistopalvelussa? Ei laitetta. Tavallaan vaikka olisi laaja sivistys, täytyisi olla myös sellaista suhteellisuudentajua, millä hahmottaa eri asioiden yhteyksiä ja kokonaisuuksia. Jos se puuttuu, niin ei voi pärjätä tuollaisessa tietokisassa, jossa voidaan kysyä kaikkea maan ja taivaan väliltä. Sillä kukaan ei voi tietää kaikkea.
Ei tiennyt sitä tenniskysymystä, ei oo niin tarpeellinen tieto. Hän on DI, KTM, juristi ja neurokirurgi. Pistäkääpä paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Saihan se tonnin.
Ja tää blondi ei tunne bondeja.
Mitä blondilta kysyttiin bondeista?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tutkinnon mies!
Opiskelen lääkikessä ja aikaa ei kyllä aina jää "yleissivistykselle". Kyllä tentteihin lukeminen on tärkeämpää kuin Iltalehden, seiskan tai juorujen lukeminen. Jos hesaria ehtii välillä lukea se on jo plussaa. Harmi vaan että sieltä harvoin näitä kysymyksiä tulee. Viihdemaailmasta en oikein tiedä mitään... Voin kertoa anatomiasta mutta miljonääriä minusta ei tässä ohjelmassa todellakaan tulisi. Pidän silti itseäni ihan fiksuna.
lukiossa saadaan yleissivistys, ei oo niin tarpeellista tiet'' kuka voitti tenniksessä nelinpelin jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitsisi tuota rahasummaa, niin hyvin tienaavat kirurgit Suomessa. Olisivat ottaneet kilpailemaan jonkun, jolle se voittosumma merkitsisi jotakin.
Ai että jos on nähnyt jotain vaivaa elämässään ja sivistänyt itseään, ei saisi saada mitään hyvää?
Joo sossupummit ja muut laiskat kotonamakaajat pelaamaan vaan, että on reilua!!
+ se mihin tämä mies olisi voittorahat käyttänyt (tutkimuksenteko -välivuosi) kuulosti aika ihailtavalta. Sen sijaan nää sossupummit ostaisi varmaan kaljaa ja naapurin esallekin kaljaa tmv, ei minusta olisi miljoona tolla miehellä mennyt ollenkaan hukkaan!!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä on vara nauraa neurokirurgille mutta hän on oikein pätevä ja huolellinen sekä luotettava työssään. Hoitanut tuttua syöpää sairastuneita lapsia. Pätevästi.
Tuskin kukaan paitsi ap nauroi ja sekin oli ehkä provoa. Tosi väärin että tälle osui pinnalliset kysymykset. Ois hallinnut muille osuneet yleistietokysymykset 6-0:(
En minä tiedä viihdemaailmasta paljon mitään, enkä pidä itseäni tyhmänä, vaikka luen ip-lehtiä joka päivä. Sivuutan suurimman osan sen puolen jutuista, jotain luen toki. Mutta jos mun pitäisi luetella ihmisiä, jotka ovat näytelleet salkkareissa, mieleen tulee vain Venla Saartamo ja Jasper Pääkkönen. En edes muista sen vaalean naisen nimeä, joka on kyllä jonkinlainen julkkis muutenkin. Kun en seuraa, en tiedä. Enkä minäkään osannut tuota nelinpelin voittajaa nimetä googlettamatta, eikä nimi kovin tuttu ollut muutenkaan.
Jos väitetyn kysymysten arvonnan sijasta osallistujat oikeasti profiloidaankin haastattelujen avulla ja kysymykset laaditaan sen mukaan, voisiko esim. sanoa, että heikko kohta on lintulajit ja biologia ylipäänsä eikä seuraa lainkaan viihdeuutisia tms. Ja sitten saisikin luonnontieteeseen ja Iltapäiväjuoruihin liittyviä kysymyksiä, joissa olisikin varsin haka? ;) Ja voisi haastatteluissa hehkuttaa jalkapollotuntemustaan ja kertoa olevansa taidemuseossa töissä, jolliin välttyisi noiden alijen kysymyksiltä, joista ei todellisuudessa tietäisi mitään? ;) Vai tarkistavatko he tutkinnot ja työpaikat? No, kiinnostuksenkohteita ja omaa harrastuneusuutra eivät välttämättä pääsisi urkkimaan, jos ei jaa niistä mitään julkista tietoa.