Voi luoja, kirurgi 00,00 euroa haluatko miljonääriksi ohjelmassa
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saihan se tonnin.
Ja tää blondi ei tunne bondeja.Mitä blondilta kysyttiin bondeista?
Kysyttiin, mikä rikollisjärjestö on James Bondin arkkivihollinen. Vaihtoehdot: Cosa Nostra, Spectre, Nasa, Unifem.
Koulutus ei tee fiksuksi. :D
Mä tunnen duunarin joka tietää paljon eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen duunarin joka tietää paljon eri asioita.
Mun mielestä nuo nykyiset kysymykset ei mittaa yleistietoa tai fiksuutta vaan sitä että kuinka paljon on lukenut ip-lehtiä ja katsonut youtubea (kysymykset painottuu voimakkaasti viihde ja tubettaja-osastolle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen duunarin joka tietää paljon eri asioita.Mun mielestä nuo nykyiset kysymykset ei mittaa yleistietoa tai fiksuutta vaan sitä että kuinka paljon on lukenut ip-lehtiä ja katsonut youtubea (kysymykset painottuu voimakkaasti viihde ja tubettaja-osastolle).
Nimenomaan näin. Sekä se, että av-mamma pitää älyn mittarina tietää jotain viihdemaailman tähtiä, kertoo oikeasti heidän oman älynsä puutteensa. En itsekään mikään nero ole, mutta en pidä tarpeellisena tietää julkkiksia. Vanhainkodit on täynnä fiksuja ja paljon tietäviä ihmisiä, joilla ei ole hajuakaan kuka on Justin Bieber.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen duunarin joka tietää paljon eri asioita.Mun mielestä nuo nykyiset kysymykset ei mittaa yleistietoa tai fiksuutta vaan sitä että kuinka paljon on lukenut ip-lehtiä ja katsonut youtubea (kysymykset painottuu voimakkaasti viihde ja tubettaja-osastolle).
Mun ei ehkä olisi pitänyt vastata. Nykyisin en ole katsonut sitä ohjelmaa. Sori.
Nelonen petaa katsojalukujen laskua, pian ketään ei huvita seurata tolloja kilpailijoita eikä tyhmiä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne kirurgin viihdekysymykset olivat laadukkaasta viihteestä, eli Netflix-sarja ja Wimbledonin tennisturnaus. Ei kysytty mitään tubettajia tai Kardashianeja. Olisi pitänyt tietää.
Miten voisi tietää jotain Netflix-sarjojen näyttelijöitä, jos ei itse käytä kyseistä palvelua?
Ei minullakaan ole Netflixiä, mutta tiedän kyllä, että Kevin Spacey on kyseisen sarjan pääosassa. Asiasta on ollut esim. Helsingin Sanomissa, kun on käsitelty sarjauutuuksia. Myös Kontisen Wimbledon-voitto on taatusti ollut Hesarin uutisena.
Kuopio.
En ole mitään tubettajia koskaan seurannut, mutta lapset seuraa niitä ja puhuvat useastikin tubettajista. Olisin pelkästään siksi tiennyt kaikki tähän saakka esitetyt tube-kysymykset.
Tarvitseeko joku noin montaa kallista ja työllistävää tutkintoa? Tekeekö joku kaupan alan ja kirurgin hommia yhtä aikaa?
Ymmärrän että tuntuu mahtavalta kun ego pullistuu ja naisetkin tykkäävät titteleistä mutta kansalaisopisto, avoin yliopisto ja aikuislukion aineopiskelu on vaihtoehtona ja opiskelupaikkaa tarvitsevat pääsevät ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne kirurgin viihdekysymykset olivat laadukkaasta viihteestä, eli Netflix-sarja ja Wimbledonin tennisturnaus. Ei kysytty mitään tubettajia tai Kardashianeja. Olisi pitänyt tietää.
Miten voisi tietää jotain Netflix-sarjojen näyttelijöitä, jos ei itse käytä kyseistä palvelua?
Ei minullakaan ole Netflixiä, mutta tiedän kyllä, että Kevin Spacey on kyseisen sarjan pääosassa. Asiasta on ollut esim. Helsingin Sanomissa, kun on käsitelty sarjauutuuksia. Myös Kontisen Wimbledon-voitto on taatusti ollut Hesarin uutisena.
Kuopio.
Ei se Savon Sanomat hirveästi eroa Hesarista.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko joku noin montaa kallista ja työllistävää tutkintoa? Tekeekö joku kaupan alan ja kirurgin hommia yhtä aikaa?
Ymmärrän että tuntuu mahtavalta kun ego pullistuu ja naisetkin tykkäävät titteleistä mutta kansalaisopisto, avoin yliopisto ja aikuislukion aineopiskelu on vaihtoehtona ja opiskelupaikkaa tarvitsevat pääsevät ammattiin.
No ei todellakaan tarvitse. Onneksi tuollainen ei enää ole mahdollista. Äijähän oli lähes viisikymppinen ja ollut vasta 10 vuotta työelämässä. No tietty neurokirurgin tuloilla saa ihan kivan eläkkeen ja aina voi pitää vielä eläkeiän jälkeenkin kallista yksityisvastaanottoa.
Vierailija kirjoitti:
Mussakin herätti vähän myötähäpeää tuo usean loppututkinnon mainostaminen. Ei mulle ainakaan tule tuosta mieleen mikään poikeuksellisen fiksu ihminen (hyvällä pohjalla ja ahkeralla opiskelulla kyllä pääsee minne tahansa tiedekuntaan) vaan nimenomaan tuo että halutaan brassailla, pönkittää egoa ja ennen kaikkea että siinä on nyt turhaan viety opiskelupaikka joltain sellaiselta joka olisi oikeasti halunnut opiskella ko. alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mussakin herätti vähän myötähäpeää tuo usean loppututkinnon mainostaminen. Ei mulle ainakaan tule tuosta mieleen mikään poikeuksellisen fiksu ihminen (hyvällä pohjalla ja ahkeralla opiskelulla kyllä pääsee minne tahansa tiedekuntaan) vaan nimenomaan tuo että halutaan brassailla, pönkittää egoa ja ennen kaikkea että siinä on nyt turhaan viety opiskelupaikka joltain sellaiselta joka olisi oikeasti halunnut opiskella ko. alaa.
Eihän se ite niitä mainostanut.
Sitä paitsi, voi vaikka markkinoida itseään, myydä välineitä sairaaloille/toisille kirurgeille, olla yksityinen yrittäjä, omistaa lääketieteellisen yrityksen.. Mikä sinä olet sanomaan, että mikä kullekkin on tarpeen. Sitä paitsi, kun on jo yksi tutkinto taskussa niin ei sitä todellakaan kilpailla samoista aloituspaikoista ummikkojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tarvitse. Onneksi tuollainen ei enää ole mahdollista. Äijähän oli lähes viisikymppinen ja ollut vasta 10 vuotta työelämässä. No tietty neurokirurgin tuloilla saa ihan kivan eläkkeen ja aina voi pitää vielä eläkeiän jälkeenkin kallista yksityisvastaanottoa.
Onko sulla hajuakaan kauanko kirurgiksi valmistuminen vie? Ja vielä päälle erikoistuminen juuri neurokirurgiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ite niitä mainostanut.
Sitä paitsi, voi vaikka markkinoida itseään, myydä välineitä sairaaloille/toisille kirurgeille, olla yksityinen yrittäjä, omistaa lääketieteellisen yrityksen.. Mikä sinä olet sanomaan, että mikä kullekkin on tarpeen. Sitä paitsi, kun on jo yksi tutkinto taskussa niin ei sitä todellakaan kilpailla samoista aloituspaikoista ummikkojen kanssa.
Eiköhän hän ihan itse ole päättänyt tuoda nuo tutkintonsa esiin kun on pyydetty ennakkotietoja kilpailijasta. Jos tarkoituksena on omien palveluiden mainostaminen kohderyhmälle, niin eiköhän joku tv-tietovisan alkuspiikki ole kohtlaisen huono kanava sellaiseen. Se ensikertalaisten kiintiö yo-opintoihin on ollut voimassa vasta muutamia vuosia, joten tämä mies on hakenut opiskelemaan nimenomaan silloin kun kaikki hakijat hakivat samoissa kiintiöissä ja silloin aikaisemmasta tutkinnosta oli todellakin hyötyä (hallitsee yliopistomaailman, akateemisen vastaustekniikan, tottunut pänttäämään ja ilmeisesti oli aika hyvät alkupisteet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla hajuakaan kauanko kirurgiksi valmistuminen vie? Ja vielä päälle erikoistuminen juuri neurokirurgiaan.
En ole ylempi, mutta se pelkkä opiskelu työelämän ulkopuolella vie n. 4 vuotta. Erikoistuminen ja jatko-opinnothan hoidetaan työsuhteessa.
Niin ja voisi muistaa sen, että siellä yleisön edessä jännittää aivan hirveästi. Alat epäilemään kaikkea faktatietoasi. Vaikka kysyttäisiin minkä värinen taivas on ja tietäisit sen olevan sininen, tuntuu kysymys liian helpolta ja epäilet sen olevan sittenkin vihreä. Musta on naurettavaa haukkua ihmisiä jotka tuonne ohjelmaan menee, tuskin itselläkään olisi pokkaa tai tietotaitoa/nopeutta sinne lähteä ja voittaa suurempi summa.
Jokaisella ihmisellä on oma tietämys, ei kukaan kaikkea tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa on kerrottu, että kone arpoo kysymykset. Ei niitä pohdita jokaisen kohdalla erikseen.
Yleistieto on kyseessä, eli tietoa mahdollisimman laajasta aihepiiristä. Sivistys on sitten eri juttu.
Yleistietokilpailussa ei pärjää, vaikka olisi opiskellut kaikkia maailman tutkintoja, ellei samalla seuraa maailman kulkua eri vinkkeleistä.
En kyllä usko että satunnaisesti arvotaan. Joskus aikaisemmin jollekin sattui alkupään kysymyksenä joku roomalaisia jumalia ja kultaa koskeva kysymys. Melko vaikea siis ensimmäisiksi kysymyksiksi, mutta vastaaja sattui olemaan ammatiltaan kultaseppä, joten hän toki tiesi vastauksen. Monta muutakin tapausta, jossa ensimmäisenä tai toisena tulee joku kohtalaisen vaikealta vaikuttava kysymys, mutta kilpailija taustansa tai kiinnostuksensa vuoksi tietää vastauksen.
Niin ja salkkarit liittyy tähän siten, että jos tuota kysyttäisiin, sadattuhannet salkkareiden ja viihdesivujen seuraajat pitäisivät tyhmänä, siksi ettei lue samoja asioita kuin he. Kuitenkin ihmiset, jotka saattavat haukkua tällaisten tietämättömyydestä, saattavat itse olla ihmisiä, jotka eivät tiedä miten verovähennys toimii tai miten prosenttilaskut lasketaan. Minusta nuo ovat kuitenkin tärkeämpiä alueita tajuta kuin tietää joku julkkis.