Roihuvuori, Kontula, Mellunmäki, Vuosaari
Missä näistä olisi rauhallisinta asua? Haluan asua idässä, Vantaa tai Espoo ei houkuttele yhtään ja kantakaupunki on nähty, ei kiinnosta.
Kommentit (143)
Kivikossa ei ole oikein palveluita, mutta Kontulan ostari on lähellä ja siellä on kaikki, kauppoja, kirjasto, uimahalli ja terveyskeskus. Kaljakuppiloiden (joita on valitettavasti monta) lisäksi löytyy pari mukavaa ruokapaikkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä Kontulassa metsää. Pohjoisessa, Kivikon ja Rajakylän lähellä on kallioista metsäaluetta, jossa vanhoja vallihautoja ja tykkiteitä. Mustikkaa ja puolukkaakin kasvaa. Kivikossa nurmialueita, hiihtolatu, lenkkipolut, frisbeegolfrata.
T:49No nurmialueet ei kiinnosta, eikä hiihtolatu tai frisbeegolf.
Mahdollisimman paljon metsää ja muuta rakentamatonta seutua pitäisi olla. Olen asunut Mellunmäessä ja se on tuhottu ihan täysin. Siellä en asuisi mistään hinnasta enää.
Joten olen ajatellut Kontulaa. Se Mellunmäki-Kontula väli ei kiinnosta eikä Kontulan ostarin ympäristö.
Mutta muuten se alue voisi olla mukavaa seutua.
Kivikossa on kyllä metsää enempi kuin nurmikoita...
Kuulostaa mukavalta seudulta toi Kivikko :).
Onko siellä missään mitään palveluja? Muuta kuin joku lähimarketti?
Mitä palveluita tarviit?
Nallin koulu keskellä Kivikkoa, leikkipuisto, terveyskeskus, 3 päiväkotia, 2 kauppaa.
Kivikon asukastalot: moottorihalli jossa on 2 nosturipaikkaa omatoimiseen autonhuoltoon ja pesupaikka autolle, Kivenkolo jossa on ompelukoneita, kangaspuita ja jossa voi pitää juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Kivikossa ei ole oikein palveluita, mutta Kontulan ostari on lähellä ja siellä on kaikki, kauppoja, kirjasto, uimahalli ja terveyskeskus. Kaljakuppiloiden (joita on valitettavasti monta) lisäksi löytyy pari mukavaa ruokapaikkaakin.
Onhan Kivikossa oma terveyskeskus ja hammaslääkäri, samassa talossa myös nuorisotalo,
Ja pari kauppaa: Alepa ja K-market, sekä 2 pizzeriaa ja kioski.
Seurakuntakeskuskin löytyy.
Eli yllättävän paljon palveluita näinkin pieneen lähiöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Kivikossa oma terveyskeskus ja hammaslääkäri, samassa talossa myös nuorisotalo,
Ja pari kauppaa: Alepa ja K-market, sekä 2 pizzeriaa ja kioski.Seurakuntakeskuskin löytyy.
Mun moka, luulin että t-keskus on yhteinen Kontulan kanssa. No mutta joka tapauksessa Kontulan ostari lähellä. Myös Itis on suht lähellä ja siellä onkin ihan kaikkea. T :
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä Kontulassa metsää. Pohjoisessa, Kivikon ja Rajakylän lähellä on kallioista metsäaluetta, jossa vanhoja vallihautoja ja tykkiteitä. Mustikkaa ja puolukkaakin kasvaa. Kivikossa nurmialueita, hiihtolatu, lenkkipolut, frisbeegolfrata.
Mahdollisimman paljon metsää ja muuta rakentamatonta seutua pitäisi olla. Olen asunut Mellunmäessä ja se on tuhottu ihan täysin. Siellä en asuisi mistään hinnasta enää.
Joten olen ajatellut Kontulaa. Se Mellunmäki-Kontula väli ei kiinnosta eikä Kontulan ostarin ympäristö.
Mitä palveluita tarviit?
Nallin koulu keskellä Kivikkoa, leikkipuisto, terveyskeskus, 3 päiväkotia, 2 kauppaa.
Kivikon asukastalot: moottorihalli jossa on 2 nosturipaikkaa omatoimiseen autonhuoltoon ja pesupaikka autolle, Kivenkolo jossa on ompelukoneita, kangaspuita ja jossa voi pitää juhlia.
No mahdollisimman paljon tietenkin. Mutta tärkeimpiä on se että kauppoina on muitakin kuin surkea pieni Siwa (niitä ei tosin enää taida olla edes).
Olen asunut paikassa missä oli se ainoa kauppa oli se pikku Siwa ja se oli aika kauheaa. Vaikka muuten oli mahtava paikka. Koska ruokaostokset oli mitä oli. Vaihtoehto oli että lähti hakemaan kauempaa ruokaa.
Mutta nyt kun asun lähellä Itäkeskusta niin on tottunut liiankin hyviin palveluihin. Mutta täältä on päästävä pois kun täältä on tuhottu kaikki luonto.
Minulle riittää se että siellä on kohtalainen kauppa/kaupat, liikenneyhteydet järkevän yhteyden päässä ja terveyskeskus järkevän matkan päässä. Muita en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pari kauppaa: Alepa ja K-market, sekä 2 pizzeriaa ja kioski.Seurakuntakeskuskin löytyy.
Mun moka, luulin että t-keskus on yhteinen Kontulan kanssa. No mutta joka tapauksessa Kontulan ostari lähellä. Myös Itis on suht lähellä ja siellä onkin ihan kaikkea. T :
No ei Itis nyt lähellä ole millään tavalla.
Täällä on moneen kertaan mainittu Mellunmäki ja romanikerjäläiset. Mitä ihmettä? Olen asunut Mellunkylässä kohta 10v ja lähimmät kerjäläiset ovat olleet Itiksessä.
Metsästä sen verran että tässä Itäväylän vieressä kun asun, kivenheiton päästä alkaa Mustavuori jonka hiekkateitä pitkin pääsee vaikka Östersundomiin saakka. Saattaa jopa hirviin törmätä. Toiseen suuntaan kun lähtee, löytyy Vartiokylänlahtea ympäröivää ulkoilureittiä myös monta kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä palveluita tarviit?
Kivikon asukastalot: moottorihalli jossa on 2 nosturipaikkaa omatoimiseen autonhuoltoon ja pesupaikka autolle, Kivenkolo jossa on ompelukoneita, kangaspuita ja jossa voi pitää juhlia.No mahdollisimman paljon tietenkin. Mutta tärkeimpiä on se että kauppoina on muitakin kuin surkea pieni Siwa (niitä ei tosin enää taida olla edes).
Olen asunut paikassa missä oli se ainoa kauppa oli se pikku Siwa ja se oli aika kauheaa. Vaikka muuten oli mahtava paikka. Koska ruokaostokset oli mitä oli. Vaihtoehto oli että lähti hakemaan kauempaa ruokaa.
Mutta nyt kun asun lähellä Itäkeskusta niin on tottunut liiankin hyviin palveluihin. Mutta täältä on päästävä pois kun täältä on tuhottu kaikki luonto.
Minulle riittää se että siellä on kohtalainen kauppa/kaupat, liikenneyhteydet järkevän yhteyden päässä ja terveyskeskus järkevän matkan päässä. Muita en tarvitse.
Kivikossa on Alepa ja K-market (ent. Valintatalo)
Bussit: 57 Kontula-Munkkivuori, 94A kiertää 8 mallista reittiä Kontulaan (risteyskohta Kontulan ostarilla) ja pari pienbussia jotka kiertää pienempiä teitä...
Vierailija kirjoitti:
Täällä on moneen kertaan mainittu Mellunmäki ja romanikerjäläiset. Mitä ihmettä? Olen asunut Mellunkylässä kohta 10v ja lähimmät kerjäläiset ovat olleet Itiksessä.
Metsästä sen verran että tässä Itäväylän vieressä kun asun, kivenheiton päästä alkaa Mustavuori jonka hiekkateitä pitkin pääsee vaikka Östersundomiin saakka. Saattaa jopa hirviin törmätä. Toiseen suuntaan kun lähtee, löytyy Vartiokylänlahtea ympäröivää ulkoilureittiä myös monta kilometriä.
No siellä nyt vaan on. Viimeksi alkuviikosta kun kävin siellä niin vanha raunio on valloitettu ja siellä on joko asunnottomia tai romanikerjäläisiä jotka ovat tehneet sinne asunnon.
Mustavuori nyt ei ole edes Helsingissä eikä todellakaan mikään lähialue. Mutta sinne johtavat entiset metsät on osittain jo tuhottu ja tuhotaan edelleen. Joten koko Mustavuorella ei ole enää mitään merkitystä jos puhutaan Mellunmäen viheralueista.
Sama asia on Vartiokylänlahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä palveluita tarviit?
Kivikon asukastalot: moottorihalli jossa on 2 nosturipaikkaa omatoimiseen autonhuoltoon ja pesupaikka autolle, Kivenkolo jossa on ompelukoneita, kangaspuita ja jossa voi pitää juhlia.No mahdollisimman paljon tietenkin. Mutta tärkeimpiä on se että kauppoina on muitakin kuin surkea pieni Siwa (niitä ei tosin enää taida olla edes).
Bussit: 57 Kontula-Munkkivuori, 94A kiertää 8 mallista reittiä Kontulaan (risteyskohta Kontulan ostarilla) ja pari pienbussia jotka kiertää pienempiä teitä...
Kuinka pitkä matka Kivikosta on Kontulan ostarille? Tai muulle isolle paikalle/metroasemalle?
Mellunkylän tuhoaminen jatkuu:http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/esikaupungit/rakentaminen/mellunkyla
Roihuvuori. Puotilan ottaisin myös huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Roihuvuori. Puotilan ottaisin myös huomioon.
Puotilassa ei juuri ole palveluja. Liikenneyhteydetkin on mitä on.
Tietenkin se riippuu missä kohtaa Puotilaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä palveluita tarviit?
Bussit: 57 Kontula-Munkkivuori, 94A kiertää 8 mallista reittiä Kontulaan (risteyskohta Kontulan ostarilla) ja pari pienbussia jotka kiertää pienempiä teitä...Kuinka pitkä matka Kivikosta on Kontulan ostarille? Tai muulle isolle paikalle/metroasemalle?
Riippuu kummassa päässä Kivikkoa asuu.
Toisesta päästä n. 500m Kontulaan ja toisesta n. 1,5km.
Kivikko kun on pitkulainen lähiö, Kivikonkaari on päätie.
Katso kartasta niin hahmotat paremmin
Vierailija kirjoitti:
Mellunkylän tuhoaminen jatkuu:http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/esikaupungit/rakentaminen/mellunkyla
Tuohan on täydennysrakentamista eli jo olemassa olevien asuinrakennusten lähelle.
Ei tuossa mitään metsää kaadeta...
Yksi kallio Kontulan ostarin takana pilkotaan ja sekin on metroradan varrella...
Eli miten tuossa luontoa tuhotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vuosaari ja siellä etenkin Aurinkolahti. Meri ja luonto mutta kuitenkin metrolla keskustaan 20min.
Toi Vuosaaren luonto-alue on vain aika pieni kun kartasta katsoo ja vertaa vaikka Keskuspuistoon. Itselle se on ollut ihan pettymys, kuitenkin porukkaa asuu aika paljon täällä ja suurin osa isoja kerrostaloja, joten porukkaa riittää myös luonto-alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siellä nyt vaan on. Viimeksi alkuviikosta kun kävin siellä niin vanha raunio on valloitettu ja siellä on joko asunnottomia tai romanikerjäläisiä jotka ovat tehneet sinne asunnon.
Mustavuori nyt ei ole edes Helsingissä eikä todellakaan mikään lähialue. Mutta sinne johtavat entiset metsät on osittain jo tuhottu ja tuhotaan edelleen. Joten koko Mustavuorella ei ole enää mitään merkitystä jos puhutaan Mellunmäen viheralueista.
Sama asia on Vartiokylänlahti.
Mustavuori on Helsingissä ja pitää olla aikamoinen laiskimus, jos se on Mellunmäestä nähden liian kaukana. Matkaa on muutama sataa metriä. Tuskin sinne ihan lähiaikoina ollaan rakentamassa, kun iso osa on luonnonsuojelualuetta, eikä niille kallioille kovin helppo ole rakentaa muutenkaan. Toki metsää on lähempänäkin siinä Mellunmäen/Länsimäen ja Westerkullan peltojen välissä. Jos ei nuo metsät ole tarpeeksi, niin varmaan kannattaa muuttaa pois kaupungista. Loppu Suomi kun on metsää täynnä. En myöskään kutsuisi Länsimäentien toista puolta betoniviidakoksi. Laaja rauhallinen pientaloalue, jossa lenkkipolkuja, kallioita ja metsiköitä riittää. Minulle riitti ulkoilumaastoja ihan riittämiin kun siellä suunnalla asuin, mutta jaksankin kävellä kerrostalon pihaa kauemmaksi.
Hyi kamala noi kaikki alueet. En muuttaisi mihinkään noista!
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala noi kaikki alueet. En muuttaisi mihinkään noista!
Et vain ymmärrä hyvän päälle :)
Onkohan meillä jotkut rinnakkaistodellisuus-ostarit kun ei siellä nistejä näy... Juoppoja joo istuvat rivissä siinä Alepan edessä mutta eivät mitään häiriötä aiheuta, omassa porukassaan pysyvät, olisko peräti kerran mun täällä asuessa tapeltu ravintolan edessä...