”Ei löydy isää, vaikken todellakaan aseta kohtuuttomia vaatimuksia”
"Väestöliiton tutkija Anneli Miettinen kertoo, että parisuhteessa roikkuminen ilman lopullista sitoutumista on hieman yleistynyt.
”Hieman enemmän on sitä porukkaa, joilla on asuinkumppani eli he ovat avoliitossa tai avioliitossa ja silti he sanovat, että sopiva kumppani puuttuu. Koetaan, että juuri tämä suhde ei olekaan se, mihin haluan sitoutua”, Miettinen kertoo."
"Moni kyselyyn vastannut kuvasi eläneensä pitkässä nuoruudenliitossa, joka päättyi siihen, ettei toinen osapuoli, yleensä mies, halunnutkaan lapsia.
”Olen 33 ja takana on kaksi noin seitsemän vuoden suhdetta. Kumpikaan existä ei sitten halunnutkaan vakiintua, perustaa perhettä. Olihan se sokki kuulla ja tajuta, että ero on tulossa taas”, eräs nainen kertoi."
http://www.hs.fi/kotimaa/a1474863786163?jako=43bf0c55893a1904b232b59967…
Ja kommentti: http://www.hs.fi/mielipide/a1474769702982
Oletko sinä joutunut lykkäämään lapsihaaveitasi? Miksi?
Kommentit (89)
No siis, kyllä mulle sopisi se että mies jäisi lasten kanssa kotiin ja hoitaisi siivoukset, pyykkäykset ja ruoat. Itse tienaan kyllä sen verran että pärjätään. Se taas tietenkään ei käy että minä hoidan kaiken ja mies ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestenhän tässä kannattaa ulkomaille suunnata.
Ei tuo auta mitään. Ulkomaalaiset naiset ovat ihan yhtä ahneita ja pinnallisia kuin suomalaiset naiset.
Ne on rehellisiä, raha merkkaa ja se sanotaan ääneen.
Onhan se sinällänsä kunniakkaampaa, ettei rahan perässä juoksemista kiistetä ahneiden suomiakkojen tapaan. Mutta ei se silti tuollaisten naisten vastenmielisyyttä mihinkään poista.
Minusta tuntuu että sinä olet homo, ystävä kallis. Mitä jos myöntäisit sen itsellesi?
Tämä onkin ihan uusi.
"sä oot vähä niinku homo, jos et sä suostu ahneen ja pinnallisen naisen vaatimuksiin".
Sinä sanoit naisia vastenmielisiksi. Heteromiehen sanomaksi se on outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattaa suunnata ulkomaille tai hankkia ulkomaalainen mies Suomesta vaikka opiskelukuvioista. Kaikki voittaa.
Niin, ulkomaillahan on ihan normaalia, että nainen on elättinä miehen siivellä.
Sekö on tavoitteenasi?
sittten kun miehet alkaa imettää tisseillään ja olemaan raskaana ja kantaa ne 3 lasta , niin tule puhumaan että tuo naisen oleminen kotona lapsia hoitamassa on väärin. Siihen asti...mene töihin!
Onko naisille tullut joku kolmen lapsen kiintiö? Mistä lähtien? Miksi et tehnyt miljoonaomaisuutta ennen lasten hankintaa? Eikö rahkeet riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo auta mitään. Ulkomaalaiset naiset ovat ihan yhtä ahneita ja pinnallisia kuin suomalaiset naiset.
Onhan se sinällänsä kunniakkaampaa, ettei rahan perässä juoksemista kiistetä ahneiden suomiakkojen tapaan. Mutta ei se silti tuollaisten naisten vastenmielisyyttä mihinkään poista.
Minusta tuntuu että sinä olet homo, ystävä kallis. Mitä jos myöntäisit sen itsellesi?
Tämä onkin ihan uusi.
"sä oot vähä niinku homo, jos et sä suostu ahneen ja pinnallisen naisen vaatimuksiin".
En kaikkia. Ainoastaan niitä, jotka ahneuksissaan vaativat mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua, että mies kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin ihan uusi.
Naisethan eivät koskaan hauku miehiä...
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta sinkkumiestä tiedätte, jolla olisi elämä kunnossa?
Eli elämä kunnossa, terveet elämäntavat, normaalipainoinen, ei emotionaalista taakkaa (vakavia mt-ongelmia tai tunnelukkoja), halu perustaa perhe, mukava, luotettava, sosiaalisilta kyvyiltään pärjäävä, halu sitoutua yhteen naiseen, ei alkoholiongelmaa, ei syrjäytynyt?
Niinpä. Suhteistahan nuo sitoutumiskykyiset (ja sitoutumishaluiset!) miehet löytyvät kun ikää alkaa olla +25, ei niitä vapaina enää silloin kulje.
Meinaatko että sinkkunaiset sitten täyttävät yleensä tuon listan kohdat? :D :D :D
-sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole löytynyt minullekkaan. Suomalaisissa miehiessä on todellakin jotain vikaa. Heti kun kirjauduin ulkomaiselle nettitreffipalstalle aloin saamaan huomattavan paljon kiinnostusta ulkomaalaisilta miehiltä, tietenkin etäisyys on ison ongelma, mutta kun vertaa niihin suomalaisiin miehiin siellä nettitreffeillä, kyllä se ero on ihan päätä huimaava. Jos on vähänkin sopiva suomalainen mies, niin hänelle minä olen joku saasta, koska naisten "taso" ilmeisesti suomessa on niin kova etä tasokkaita naisia riittää jonoksi asti. Tämä asetelma meni nyt päälaelleen kun olen alkanut tutustumaan ulkomaalaisiin miehiin. Ja puhun nyt eurooppalaisista. Minä olen oikeasti se jota tavoitellaan. He arvostavat suomalaista naista aihan eri tavalla kuin suomalaiset miehet. Ja arvotkin ovat erilaiset, perinteisiä arvoja kunnioitetaan, suomessa miehet ei.
On sulla kovat luulot itsestäsi. Suomalaisilla naisilla on tietty maine ulkomailla, siksi sinua lähestytään niin hanakasti. Ja eikö vieläkään ole siis löytynyt sitä miestä, vaikka jalustalla mielestäsi prinsessaharhailetkin?
kuule ei ole kovat luulot itsestäni. Vaan näen itseni ihan tavallisena naisena, jolla on normaalipainoinen vartalo, harrastan liikuntaa, kauniit kasvot, ja korkeasti koulutettu, syvällisiä ajatuksia. Suomessa meitä on miljoonia. Siitä systä en kelpaa kovin helposti samanvertaisille suomalaisille miehille. Ulkomaaliset sen sijaan arvostavat juuri minunkaltaista vaaleverikköä, se on heille eksoottista. Suomalaisilla miehillä todellakin on tuo prisnssisyndrooma.
Vastaan tähän nyt korkeakoulutettuna miehenä: Ensinnäkin en voisi ottaa naista joka haukkuu tuolla tavalla suomalaisia miehiä. En todellakaan voisi kuvitella sinua kasvattamaan poikaani. Toisekseen on todella säälittävää että syytät miehiä siitä että oma tasosi ei riitä. Samalla tavalla katkeraa kuin lyhyt mies joka vihaa naisia kun he tykkäävät pitkistä miehistä. Olet säälittävä ihminen. Syyt miksi joku koulutettu mies ei halua sinua löytyvät paljon muustakin kuin ulkonäöstä. Se, että pidät itseäsi niin syvällisenä ja sivistyneenä ei tarkoita että oikeasti olisit sitä. Tai no kirjaviisas voit ollakin. Mutta luonne ei kummoiselta vaikuta.
Itse olen ollut tuo "karkuri", joka ei pitkässä suhteessa sitten halunnutkaan lisääntyä. Vaikka suhde oli oikein hyvä, niin jätin miehen kun tiesin, että hän haluaa sitä perinteistä lähiöunelmaa ja itse en. Hän sitten eron jälkeen nopeasti löysikin uuden ja meni naimisiin, kuten olin toivonutkin :) Kyllähän monesti noita todella hyviäkin miehiä vapautuu vielä kolmenkympin jälkeen, kun naiset ei tajua, mitä heillä on ;)
Kyllä minulle ainakin elätettävä nainen kelpaa.
Ongelma vain on siinä, että keskiluokkainen mies on suominaisten mielestä liian köyhä.