Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Ei löydy isää, vaikken todellakaan aseta kohtuuttomia vaatimuksia”

Vierailija
29.09.2016 |

"Väestöliiton tutkija Anneli Miettinen kertoo, että parisuhteessa roikkuminen ilman lopullista sitoutumista on hieman yleistynyt.

”Hieman enemmän on sitä porukkaa, joilla on asuinkumppani eli he ovat avoliitossa tai avioliitossa ja silti he sanovat, että sopiva kumppani puuttuu. Koetaan, että juuri tämä suhde ei olekaan se, mihin haluan sitoutua”, Miettinen kertoo."

"Moni kyselyyn vastannut kuvasi eläneensä pitkässä nuoruudenliitossa, joka päättyi siihen, ettei toinen osapuoli, yleensä mies, halunnutkaan lapsia.

”Olen 33 ja takana on kaksi noin seitsemän vuoden suhdetta. Kumpikaan existä ei sitten halunnutkaan vakiintua, perustaa perhettä. Olihan se sokki kuulla ja tajuta, että ero on tulossa taas”, eräs nainen kertoi."

http://www.hs.fi/kotimaa/a1474863786163?jako=43bf0c55893a1904b232b59967…
Ja kommentti: http://www.hs.fi/mielipide/a1474769702982

Oletko sinä joutunut lykkäämään lapsihaaveitasi? Miksi?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti noikin vaativat ahneuksissan mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua, että mies kelpaa.

Millähän sinä eläisit jos työtätekevät ihmiset eivät sinua elättäisi. Se sossun raha ei tipu taivaasta.

Kelan rahoilla.

Vierailija
22/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta sinkkumiestä tiedätte, jolla olisi elämä kunnossa?

Eli elämä kunnossa, terveet elämäntavat, normaalipainoinen, ei emotionaalista taakkaa (vakavia mt-ongelmia tai tunnelukkoja), halu perustaa perhe, mukava, luotettava, sosiaalisilta kyvyiltään pärjäävä, halu sitoutua yhteen naiseen, ei alkoholiongelmaa, ei syrjäytynyt?

Niinpä. Suhteistahan nuo sitoutumiskykyiset (ja sitoutumishaluiset!) miehet löytyvät kun ikää alkaa olla +25, ei niitä vapaina enää silloin kulje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkinkö naisille maailmassa tärkeintä on itsekkäästi lisääntyminen? Ilmankos miehet ovat alkaneet heräämään siihen, että ei kannata hyppiä naisten pillin mukaan.

Vierailija
24/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti noikin vaativat ahneuksissan mieheltä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua, että mies kelpaa.

Joo, hirveä vaatimus. Onhan se nyt kumma kun ei elämäntapatyötön kelpaa. Johan siinä lapsikin saisi hyvän mallin elämään.

Sellaisen mallin, ettei ole pinnallinen ja ahne. On siinä hyvä malli lapselle.

Joo. Ja etenkin se, ettei itse tarvitse kantaa vastuuta, joku muu varmaan hoitaa kuitenkin.

Vastuu on vanhemmilla. Jos tekee mukulan, siitä mukulasta pitää myös huolehtia.

Vierailija
25/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole löytynyt minullekkaan. Suomalaisissa miehiessä on todellakin jotain vikaa. Heti kun kirjauduin ulkomaiselle nettitreffipalstalle aloin saamaan huomattavan paljon kiinnostusta ulkomaalaisilta miehiltä, tietenkin etäisyys on ison ongelma, mutta kun vertaa niihin suomalaisiin miehiin siellä nettitreffeillä, kyllä se ero on ihan päätä huimaava. Jos on vähänkin sopiva suomalainen mies, niin hänelle minä olen joku saasta, koska naisten "taso" ilmeisesti suomessa on niin kova etä tasokkaita naisia riittää jonoksi asti. Tämä asetelma meni nyt päälaelleen kun olen alkanut tutustumaan ulkomaalaisiin miehiin. Ja puhun nyt eurooppalaisista. Minä olen oikeasti se jota tavoitellaan. He arvostavat suomalaista naista aihan eri tavalla kuin suomalaiset miehet. Ja arvotkin ovat erilaiset, perinteisiä arvoja kunnioitetaan, suomessa miehet ei.

Vierailija
26/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli elämä kunnossa, terveet elämäntavat, normaalipainoinen, ei emotionaalista taakkaa (vakavia mt-ongelmia tai tunnelukkoja), halu perustaa perhe, mukava, luotettava, sosiaalisilta kyvyiltään pärjäävä, halu sitoutua yhteen naiseen, ei alkoholiongelmaa, ei syrjäytynyt?

Niinpä. Suhteistahan nuo sitoutumiskykyiset (ja sitoutumishaluiset!) miehet löytyvät kun ikää alkaa olla +25, ei niitä vapaina enää silloin kulje.

Mikset vaan suoraan myönnä, että kaikki tämä mitataan tulotasossa ja varallisuudessa, kun niin se käytännösä kuitenkin menee?

27/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että ylipaino ja vapaaehtoinen lapsettomuus ovat asioita, joiden perusteella miehen elämä ei ole kunnossa.

Vierailija
28/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sattuma heittelee vääriä ihmisiä väärien ihmisten polulle. Minulla oli alle kolmevitosena vain sellaisia poika- ja miesystäviä, jotka kinusivat minulta "edes yhden" lapsen tekemistä. Minä en koskaan ole halunnut lapsia ja olen sanonut sen aivan suoraan, ja olen aina joutunut itse lopettamaan suhteen. Miehet ovat halunneet jäädä kärkkymään sitä, että joko mieleni muuttuisi tai he saisivat työvoiton painostuksellaan. Onneksi osaan elellä oikein mukavasti sinkkunakin.

Niinpä. Kaikille se lisääntyminen ei ole elämän päämäärä.

Tuntuu hurjalta, jos tuolta aloituksessa mainitulta naiselta on kaksi kertaa mennyt seitsemän vuotta huomata, että mies ei haluakaan lapsia. Kovin perusteellisesti ei ole taidettu noissa suhteissa elämän tavoitteista keskustella.

T: Kolmen lapsen, joka tiesi aina haluavansa lapsia.

Vierailija
29/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole löytynyt minullekkaan. Suomalaisissa miehiessä on todellakin jotain vikaa. Heti kun kirjauduin ulkomaiselle nettitreffipalstalle aloin saamaan huomattavan paljon kiinnostusta ulkomaalaisilta miehiltä, tietenkin etäisyys on ison ongelma, mutta kun vertaa niihin suomalaisiin miehiin siellä nettitreffeillä, kyllä se ero on ihan päätä huimaava. Jos on vähänkin sopiva suomalainen mies, niin hänelle minä olen joku saasta, koska naisten "taso" ilmeisesti suomessa on niin kova etä tasokkaita naisia riittää jonoksi asti. Tämä asetelma meni nyt päälaelleen kun olen alkanut tutustumaan ulkomaalaisiin miehiin. Ja puhun nyt eurooppalaisista. Minä olen oikeasti se jota tavoitellaan. He arvostavat suomalaista naista aihan eri tavalla kuin suomalaiset miehet. Ja arvotkin ovat erilaiset, perinteisiä arvoja kunnioitetaan, suomessa miehet ei.

On sulla kovat luulot itsestäsi. Suomalaisilla naisilla on tietty maine ulkomailla, siksi sinua lähestytään niin hanakasti. Ja eikö vieläkään ole siis löytynyt sitä miestä, vaikka jalustalla mielestäsi prinsessaharhailetkin?

Vierailija
30/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että ylipaino ja vapaaehtoinen lapsettomuus ovat asioita, joiden perusteella miehen elämä ei ole kunnossa.

Miesten elinajanodote on naisia muutoinkin alempi, joten itse urheilullista elämää viettävävä hoikkana naisena en voisi kuvitellakaan perustavani perheen ylipainoisen ja liikuntaa harrastamattoman miehen kanssa.

Vierailija
31/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta taas lapsia haluamattoman miehen etsintäkin oli niin hemmetin hankalaa.

Vierailija
32/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta taas lapsia haluamattoman miehen etsintäkin oli niin hemmetin hankalaa.

Niitä on kyllä paljonkin. Luultavasti olet vain liian ahne primadonna ja siksi ei kelpaa.

33/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten elinajanodote on naisia muutoinkin alempi, joten itse urheilullista elämää viettävävä hoikkana naisena en voisi kuvitellakaan perustavani perheen ylipainoisen ja liikuntaa harrastamattoman miehen kanssa.

Voit haluta kumppanilta vaikka sukkahousuihin pukeutumista ja intohimoista postimerkkeilyn harrastamista, mutta nyt oli kyse siitä, että tuon kommentin mukaan miehellä ei ole "elämä kunnossa", jos hänellä on ylipainoa tai hän ei halua lapsia. Tuo on niin naurettava väite, että kommenttia on tuskin edes luettu ennen Lähetä-napin klikkaamista.

Vierailija
34/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kieltämättä houkuttele, kun suurin osa suhteista päätyy eroon ja mies maksaa kulut. Elareita maksamaan seuraavat 18vuotta, eikä saa huoltajuutta lapseen. Korjatkaa miehen asema näissä eroissa ja huoltajuus asioissa ja katsellaan sitten uudestaan.

Älä mene naimisiin ja kietäydy isyystestistä. Homma hoidettu.

Vierailija
35/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, naisten vaatimukset on aivan mielipuolisia.

Ei sellaisia miehiä ole olemassa kuin muutamia siellä täällä.

Mistä nämä vaatimukset sitten tulevat? En usko naisten luonnostaan olevan niin vaativia. Naiset oppivat ne median tarjoamasta mieskuvasta. Eli tavoittelevat kirjaimellisesti satuprinssejä, joita ei oikeasti ole edes olemassa. Ne miehet on luotu elokuvien käsikirjoittajien aivoissa ja ulkoisesti ammattilaisten maskeerauksella, kuvankäsittelyllä jne.

Vierailija
36/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa korkeakoulutetuissa kavereissa alkaa olla jo huomattava määrä ulkomaalaisten kanssa pariutuneita. Naimisiin ovat myös menneet, osalla lapsia. Nämä miehet eivät ole olleet eurooppalaisia mutta täällä korkeakouluttautuneita, joten ymmärtävät täkäläistäkin elämänmenoa. Ajattelen että aika riski mennä yhteen ihan eri kulttuurista olevan kanssa, mutta mitä jos suomalaisnaisten ja heidän arvomaailma sitten kohtaa paremmin kuin suomalaismiesten kanssa, vaikka juuri tuon perheasian suhteen. Suominaiset ja ulkkarimiehet ovat ylpeitä omasta perheestä ja lapsista, mutta suomimies näkee ne pelkkänä taakkana ja omien harrastusten estäjänä?

Vierailija
37/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, hirveä vaatimus. Onhan se nyt kumma kun ei elämäntapatyötön kelpaa. Johan siinä lapsikin saisi hyvän mallin elämään.

Sellaisen mallin, ettei ole pinnallinen ja ahne. On siinä hyvä malli lapselle.

LOL!

Ajatteleeko joku elämäntapatyötön olevansa jotenkin hyveellisempi, kun tyytyy sossun avustuksiin? Eli ei ole ahne, vähempikin riittää... joo ja onhan se merkki syvällisyydestä ja korkeammasta henkisestä asenteesta elämään! Juu, onhan ne meidän onnettomien rahan perässä juoksijoiden yläpuolella;)

Vierailija
38/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exä löyti uuden alle kuukaudessa uuden tilalle kun jätti minut. Vähän jäi sellanen paskanmaku suuhun, että rakastiko tuo oikeesti ollenkaan. Kohta puoli vuotta erosta eikä vieläkään motivaatiota etsiä itselle uusi.

Vierailija
39/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on kyllä paljonkin. Luultavasti olet vain liian ahne primadonna ja siksi ei kelpaa.

_Oli_ vaikeaa koska miehet eivät osanneet olla mitään mieltä asiasta ja eivät edes kysyttäessä osanneet sanoa haluavatko edes mahdollisesti joskus lapsia, vai eivät tai sitten eivät kokeneet asiaa tärkeänä. Deitti-ilmoituksessanikin kerroin suoraan asiasta, mutta ei auttanut ja yhteydenottoja tuli lapsia haluavilta, jotka olettivat minun muuttavan vain mieleni kun se oikea löytyy tai jahkasivat eivätkä osanneet sanoa edes mitään "ehkää" edes. Nykyisin olen kyllä ahneena ja onnellisena primadonnana avioliitossa unelmieni vela-miehen kanssa.

Vierailija
40/89 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit haluta kumppanilta vaikka sukkahousuihin pukeutumista ja intohimoista postimerkkeilyn harrastamista, mutta nyt oli kyse siitä, että tuon kommentin mukaan miehellä ei ole "elämä kunnossa", jos hänellä on yliainoa tai hän ei halua lapsia. Tuo on niin naurettava väite, että kommenttia on tuskin edes luettu ennen Lähetä-napin klikkaamista.

Sinulla on vapaus pitää kriteerejäni naurettavina jos et kykene ymmärtämään millainen mies on hyvä ehdokas lapsen isäksi - luepa otsikko uudelleen ja yritä ymmärtää kommenttini kontekstissa. Nyt on kyse siitä millaisia miehiä on vapaina kun naisella olisi halua perustaa myös perhe miehen kanssa.

Minua itseäni toki ei paljoa naurata, sillä tuttavapiirissäni kaikki pariutuneet, pitkissä suhteissa olevat miehet täyttävät edellä mainitut kriteerit kun samaan aikaan hyviä miehiä ei yksinkertaisesti enää ole vapaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi