Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 41-vuotias liian vanha isäksi?

Vierailija
28.09.2016 |

Otsikossa kysymys, lapsen äiti olisi 28v.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, samoin kuin +40 v. nainen on liian vanha äidiksi. Tehkää ne muksut nuorena, eikä vasta, kun ollaan pappa/mummoiässä. Sairasta.

Vierailija
2/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki. Sinulla on vielä aikaa miettiä isäksi tulemista toiset 41-vuotta, niin kuin eräs Kuhmolainen herrasmies. Vanhempana osaa ottaa lunkimmin isän hommat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei

Vierailija
4/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksamista on niin ei ole liian vanha. Onhan siinä hyviäkin puolia tehdä lapset vanhempana. On tukevampi taloudellinen tilanne ja enemmän elämänkokemusta. Parikymppinen isä ehkä helpommin luovuttaa ja lähtee kuin nelikymppinen?

Vierailija
5/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! En vois kuvitellakaan.

Vierailija
6/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin erilaisia nelikymppisiä, jotkut nuoria ja nuorekkaita, jotkut vanhoja ja väsyneitä. Riippuu kunnosta, painosta, koulutuksesta/työstä, onko ex-vaimoa ja lapsia jne jne.

Jos ja kun lapsi pääsee ylioppilaaksi, on isä 60 v - joidenkin ylioppilaiden isovanhemmat ovat sen ikäisiä.

Vierailija
7/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä, mut saattaa siinä iässä olla jo halua omaan aikaan, varsinkin jos on jo aikaisempia lapsia. Olen lähipiirissä nähnyt tällaisen uusioperheen, jossa isällä on edellisestä suhteesta lapsi, jo täysikäinen ja nuorin on 4. Aika vauhdikas ja eloisa tapaus tämä lapsi. Iski halu olla rauhassa ja ukko läksi puoleksi vuodeksi Espanjaan. Siinä jäi lapsi ja vaimo odottamaan suomeen kun ei voinut töistä lähteä. Miehellä vissiin joku vuorotteluvapaa päällä. Eli riippuu aika paljon ihmisestä :)

Vierailija
8/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v. ja ainoa lapseni on 17v, lähtee armeijaan ensi kesänä. En tajua kuka jaksaa tässä iässä enää niitä paskavaippoja ja yövalvomisia mutta hei, kukin tavallaan....

Et olisi eka etkä vika papparainen jonka nuori nainen naruttaa tuohon puuhaan ;)

Vierailija
9/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 51-v ja ihan hyvä isä on. Oma isäni on jo 77-v, ja kyllä hänkin isästä käy.

Vierailija
10/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele , ensit kuuntelet itkua, hoidat 24/7 sinappikonetta. Et saa nukuttua. Hei hei seksielämä. Rahat menee, ei vapaa-aikaa. Uhmaa ja kiukkua. Kun saavutat yli 50 vuoden iän , siellä asuu ovia paiskoja teini. Huippuu 😂

Vierailija
11/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja varmasti jaksaisin vauvanhoitoa. Olen nuorekas ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Mutta NYT on aika nauttia erilaisesta elämästä 10v ja 12v lasten kanssa ja harrastaa itse jotain ja muutenkin nauttia kiireettömästä elämästä ilman yöheräilyjä tai päiväkoteja. Minulla ei siis vaan enää ole kiinnostusta vauva- ja taaperoarkeen.

Vierailija
12/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, nuori nainen, niinpä tietysti :D

Vierailija
13/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei välttämättä, mut saattaa siinä iässä olla jo halua omaan aikaan, varsinkin jos on jo aikaisempia lapsia. Olen lähipiirissä nähnyt tällaisen uusioperheen, jossa isällä on edellisestä suhteesta lapsi, jo täysikäinen ja nuorin on 4. Aika vauhdikas ja eloisa tapaus tämä lapsi. Iski halu olla rauhassa ja ukko läksi puoleksi vuodeksi Espanjaan. Siinä jäi lapsi ja vaimo odottamaan suomeen kun ei voinut töistä lähteä. Miehellä vissiin joku vuorotteluvapaa päällä. Eli riippuu aika paljon ihmisestä :)

No huh huh :D Kyllähän tossa ois naisella pitänyt hälytyskellot soida jos miehellä ennestään lapsi ja eronut.. Näkeekö mies sitä aiempaa lasta koskaan?

Vierailija
14/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vanha, miehenin on 39 emmekä voi hankkia lapsia vielä moneen vuoteen. Olen itse 21v ja haluan ensin valmistua ja tehdä töitä rauhassa ilman lapsia.

Vierailija
15/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 37 ja itse olen 28, esikoinen alle vuoden ikäinen. Olemme myös puhuneet, että olisi ihanaa jos lapsia olisi useampi. Empä ole ikinä ajatellut, että mieheni olisi liian vanha. Ja todennäköisesti tulee olemaan 40 kun vielä lapsia toivotaan.

Vierailija
16/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot kohtuu jarru

Vierailija
17/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus silloin kun olin kolmikymppinen ja minulla ei ollut lapsia,tuli työkavereiden kanssa puheeksi lastensaamisikä. Jäi mieleen jostain syystä vanhemman kollegan sanat: kun tulee vanhempana äidiksi, niin on aikaa olla äiti. Ei enään tarvi keskittyä muuhun. En sillloin oikein ymmärtänyt, mutta nyt 35- vuotiaana äidiksi tulleena ymmärrän mitä hän tarkoitti. Omasta kokemuksesta sanon, että voi olla oikeinkin hyvä ikä tulla isäksi. Ja senkin olen huomannut, että vanhemmuus ei lopu vauvavuoteen. Eli aika moni nelikymppinen on isä, vaikka olis saanut lapsen kolmikymppisenä.

Vierailija
18/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliks käy naistas. Eikö se nuorempaa miestä saanut itselleen?

t. aidosti ihmettelevä

Vierailija
19/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nalli lentää niin mikäs siinä..

Vierailija
20/102 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on. Minä annoin lapset adoptioon 40 täytettyäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan