Kerro joku asia mistä sinulle on jäänyt trauma/pelko?
Se voi olla MIKÄ TAHANSA! :)
Olin joskus lapsena jossain välimerellisessä maassa ja sukelsin rannasta kohti merta. Uin tietysti liian pitkälle kunnes vähän matkan päässä edessä oli jokin todella leveä verkko/verkkoaita. Sen toisella puolella oli (minun lapsena) näkökulmasta suuri hai. Tuli pieni kiire uida takaisin rantaan. Sen jälkeen en ole mereen mennyt vaikka mitään hengenhätää ei ollutkaan. Mut turha sitä oli enää minulle selittää. Mietin sitä vielä tänäkin päivänä jos näen meren.
Kommentit (83)
Ehkä leimein juttu mut Kauna-elokuvasta jäi joku pelkotila päälle ja se vainos mua vuosia. Etenkin unissa tai silloin kun oli pimeää.
En uskalla aikuisenakaan lähestyä naisia, koska tytöt antoi nuorena niin ilkeitä pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla aikuisenakaan lähestyä naisia, koska tytöt antoi nuorena niin ilkeitä pakkeja.
Pakko sanoa...
Eli syytät muita ihmisiä elämäsi kurjuudesta. Otapa hiukan vastuuta elämästäsi. Juu, ihan itse.
Eksyin kerran isästä kaupasta ja sit jouduttiin kuuluttamaan "Maija-Pekka odottaa iskäänsä infopisteellä". Olin jotain 5v ja luulin et isä oli menetetty ikiajoiksi (kyseessä oli iso kauppa). :D
Meitä peloteltiin lapsena niin, että vintin yläkerran tasanteella oli vanhaan kampaamopäähän laitettu pirun naamari. Semmoinen todella aidon näköinen punainen suonikas paholaisen pää, joka haisikin kamalalle. Nyt kun näin samanlaisen naamarin kaupassa, tuli oikein kunnon kylmät väreet ja säikähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa...
Eli syytät muita ihmisiä elämäsi kurjuudesta. Otapa hiukan vastuuta elämästäsi. Juu, ihan itse.
Eli sun mielestä tosia voi kohdella kuinka vaan niinkö? No kuulepa idiootti, olet varmaan myös ruma ja lihavakin. Äläkä nyt itke siellä, ihan oma elämäs on ja vastuun kannat sinä itse.
Lastenelokuvista ja sarjoista jääny isoimmat mieleenpainaumat. Ei ne traumoja ole mut kyllä ne vieläkin kuumottelee.
Minulla on suuri haifobia ja alko sydän hakkaa tuhatta ja sataa ap:n aloitukseta, huh.....
Vierailija kirjoitti:
Ehkä leimein juttu mut Kauna-elokuvasta jäi joku pelkotila päälle ja se vainos mua vuosia. Etenkin unissa tai silloin kun oli pimeää.
Minulla sama! Pelottaa aina katsoa portaikon keskeltä alas jos siellä näkyy se leuaton tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ollut huonosti kasvatettuja tyttöjä, jotain av-mammojen jälkeläisiä selkeesti. Tsemppiä!
PS Aion opettaa mun pojalle, että tyttöjä pitää kohdella hyvin, mutta saman pitää toimia myös toisin päin! Mitä tahansa ei tarvii sietää. Vink vink "pikku prinsessojen" äidit...
Mun isän jutuista ku olin pieni/nuori. Uskonnollinen alkoholistihihhuli, yliluonnolliset / jeesusjutut, pelkäsin kauan että jeesus ilmestyy mulle tai että jumala osoittaa merkkejä olemassaolostaan, se oli kamalaa aikaa. Onneksi tulin järkiini enkä enää usko niihin juttuihin, mutta silti välillä tulee pelkotiloja pimeässä ja yksin.
The Ring!
Onneksi nykytelkassa ei oo sitä 'lumisadetta'...
http://cdn3-www.comingsoon.net/assets/uploads/2016/04/RingBar640.jpg
Isäni ja isoveljet olivat niin väkivaltaisia että nykyään pelkään miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suuri haifobia ja alko sydän hakkaa tuhatta ja sataa ap:n aloitukseta, huh.....
Voi kutsua jo melkeinpä fobiaksi (kuten itsekin sanoit) jos pelkkä lukeminenkin aiheuttaa noin voimakkaan reaktion. Tsemppiä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ollut huonosti kasvatettuja tyttöjä, jotain av-mammojen jälkeläisiä selkeesti. Tsemppiä! <3
PS Aion opettaa mun pojalle, että tyttöjä pitää kohdella hyvin, mutta saman pitää toimia myös toisin päin! Mitä tahansa ei tarvii sietää. Vink vink "pikku prinsessojen" äidit...
Pojista pitää kasvattaa jännämiehiä, eikä mitään tytöille kivoja olevia kilttimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ja isoveljet olivat niin väkivaltaisia että nykyään pelkään miehiä.
Älä nyt, vastuuta vaan omasta elämästä, muu on turhaa lapsellista vinkumista, ainakin näiden täydellisten teräsmammojen mielestä...
Joku muisto siitä kun hyppäsin järveen laiturilta ja upposin niin syvälle ja yllättäen mutapohjaan, etten meinannu päästä sieltä ylös. Tuntui kirjaimellisesti siltä että muta ja ne kasvit siellä nielaisi mut.
Voi tähän löytyy vaikka kuinka monta.
Yksi nyt kuitenkin on huutaminen, kotona lapsena meille huudettiin aina, joka asiasta, ilman syytä. Aikuisena menin ihan lukkoon kun joku huusi minulle. Yksi työpaikka oli sellainen jossa kuuntelin pomon huutoa vuosikausia, yksi päivä kasasin itseni ja sanoin rauhallisesti hänelle että jos hän vielä kerrankin huutaa minulle niin minä puukotan hänet. Tämä ilmeisesti tepsi koska hän rauhoittui ja minä lähdin toiseen työpaikkaan :)
Vanhempien aiheuttamat traumat jättää lapseen jäljen mutta nekin on korjattavissa, se vaan saattaa viedä yllättävän kauan :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa...
Eli sun mielestä tosia voi kohdella kuinka vaan niinkö? No kuulepa idiootti, olet varmaan myös ruma ja lihavakin. Äläkä nyt itke siellä, ihan oma elämäs on ja vastuun kannat sinä itse.
:D Nyt kyllä naurattaa.
Et voi olla tosissasi? Ethän? Sano että et?
Kuka täs on väittänyt, että ihmisiä sais kohdella miten vain? Sisälukutaito heikohko?
taloyhtiön putkiremontti