Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffi-ilmoitus vs. todellisuus :(

Vierailija
28.09.2016 |

Miten ihmeessä miehet kehtaa antaa netissä itestään niin väärän kuvan? Esim. kerran treffasin tyypin joka kertoi olevansa pankissa johtavassa asemassa töissä, elämäntapaliikkuja ja sporttinen vartalo. No paikalle ilmestyi epävarman oloinen vatsakas heppu lököttävissä farkuissa ja linttaan astutuissa tennareissa. Ei herranjumala. Naamakuvan olin nähnyt, mutta sen ottamisesta oli ainakin 20 kiloa aikaa. Onko tuttu ilmiö?

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on valehdella, koska se taatusti tappaa mielenkiinnon? Pääset yksille treffeille, muttet koskaan toisille. Sitäkö valehtelijat haluaa?

Vierailija
42/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuttua mulle. Olen tavannut Tinderistä kymmeniä miehiä ja aina ovat näyttäneet siltä miltä näyttivät kuvissakin. No ehkä pari on ollut vähän "rumemman" näköisiä kuin kuvissa, muttei mitenkään pahasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos mies ei erikseen ilmoita pituutta on hän lyhyt.

Useilla on kuvat olleet muutaman vuoden vanhoja! Aika usein näyttää livenä vanhemmalta ja joskus olen tapaamisella iän kysynyt uudestaan. Lisäksi työtilannetta on liioteltu.

Harvemmin deitti ylittää annetut odotukset...

Itse mielummin olen 'positiivinen yllätys'. Koko deittiurani alkupuolella en antanut itsestäni selkeää kuvaa ennen tapaamista.

Vierailija
44/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti. Oli aihe mikä tahansa niin lopussa päästään aina vänkäämään siitä ylipainosta/ painosta yms. Sitten jotenkin erikoista, että jollekin on iso juttu se, onko ihminen 170 ja risat vai 180 cm? No itse olen lyhyt nainen, asialla ei  ole suurta merkitystä, mutta joillekin se on näköjään ihan dealbreaker.

Joka tapauksessa good luck kaikille vaan siihen puolisojahtiin. Itse olen siitä leikistä hypännyt jo aikaa päivää sitten ulos.

Olen 180cm pitkä nainen ja mielestäni olisi erittäin outoa mennä treffeille esim. alle 170-senttisen kanssa.. Ei pari senttiä haittaa mutta tuleehan se valehtelu pituudesta kuitenkin ilmi :D Onneksi en käykään missään nettitreffeillä

Vierailija
45/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään tuntuu että kaikenlainen kirjoittelu ennen treffejä on täysin typerää. Tämänkin kertomani miehen kanssa oli viestitelty pari viikkoa hänen ollessa ulkomailla, ja juttu luisti tosi kivasti. Olin ehtinyt rakennella hänestä jo vaikka mitä mielikuvia. Joten jos joskus vielä nettitreffailen niin etsin itse kiinnostavat profiilit ja kysyn kahville. Kemia livenä ratkaisee eikä mikään lempiruokien vatvominen viikkotolkulla. Ap

Erittäin hyvä oivallus ja vielä paikkansa pitävä. Harmittavasti suurta osaa treffikansasta ei saa tapaamaan livenä ilman sitä viikkojen kirjoittelua koska pitää tutustua ensin. wtf? Siellähän voi olla pahimmassa tapauksessa vaikka joku kaveri/sisko/veli kirjoittamassa. Ja vaikka ei olisikaan niin itse ainakin ajattelin keskustella suun välityksellä treffeillä ja suhteessa. Enkä kirjoittamalla. On tullut huomattua, että kirjoitustaito ei korreloi usein mitenkään suullisen ulosannin kanssa.

Tein aikoinaan saman huomion, kun vanhanaikaiset kirjeenvaihtopalstat olivat vielä -90-luvulla käytössä. Ne, jotka olivat ihan sikahyviä kirjoittajia, olivat livenä aika turn-off.  Aika harva oli livenä hyvä keskustelija, eli ne oli niitä takarivin hiljaisia nörttejä. Pari oli, seurustelimme toisen kanssa vuoden, mutta kaatui erinäisistä syistä ja toisen kanssa deittailin pari kuukautta, mutta hän oli sen verran täynnä itseään, että väsähdin siihen "Minä olen kunnon mies" itsensäkorostamiseen. Lopulta laajensin käsityksiäni ja tapasin miehen, jonka kirje oli aika lyhyt ja vähän kömpelö. Mutta mies oli kiva, ja olemme olleet  aviossa kohta 18 vuotta. Ei se osaa kirjeitä kirjoittaa vieläkään,  paitsi kerran se kirjoitti mulle hääpäiväpuskaan rakkausrunon :).

Kokemuksia kyllä tuli, että valehdeltiin, minkä ehdittiin. Ei minua miehen pieni maha haittaa. Mutta miksi valehdella painoa 30 kilon edestä? Luuletko minua sokeaksi? Miksi valehdella olevasi yliopisto-opiskelija, kun lipsautat, että "täytyy täyttää työkkärin lappu".

Ja miksi helvetissä nämä tyypit vastaavat ilmoitukseen, jossa etsitään rehellistä,  mukavaa, raitista, luonnossa liikkuvaa, koirista tykkäävää, vapaata miestä kumppaniksi.  Oli "olen kiireinen yrittäjä, vastaukset postilokeroon ja soittaa saa vain tähän prepaidnumeroon" = haluan vierasta, olen naimisissa enkä halua jäädä vaimolle kiinni,  

"Olen ollut toista vuotta linnassa. Minulla on kaksi lasta ja ex-vaimo, sinne en astu jalallanikaan, tarvitsisin vapauduttuani puuronkeittäjän" = miksi et tapaa lapsiasi, oletko exvaimon muusiksi hakkaamisesta linnassa? Mukava? Rehellinen..hmm...?, ynnä muuta ynnä muuta.

nim. "Auringonkukka"

Vierailija
46/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö ja status taas naisille kaikki kaikessa.

No miksi sinä sitten syydät valheita ulkonäöstäsi ja statuksestasi suut ja silmät täyteen?

Vierailija
47/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle yksi mies väitti olevansa 180 cm, mut todellisuudessa oli 10 cm lyhyempi. Puolusteli, et kaikkihan nyt vähän värittää 😉

Mulle käynyt ihan sama!! Laitoin jopa korkkarit, kun miehen piti olla päätä mua pidempi.. Ei sitten ollut; korkeintaan 165 piilokorot alla :D 

Vierailija
48/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet valehtelevat tai 'värittävät', koska naisilla on nykyään niin tiukat kriteerit, että peruspertin treffeille pääsy jää haaveeksi jos on 100% rehellinen. Jos nainen ehtii ihastua niin siinä vaiheessa saa paljon anteeksi. Itse taistelin pitkään tätä toimintatapaa vastaan koska olen uskonut rehellisyyteen, mutta ikävä kyllä maailma ei enää palkitse rehellisyyttä.

Mistä asiasta valhetelemalla löysit sitten naisen?

Itse olen lopettanut tapailun ensimmäiseen kertaan, jos mies on valehdellut. En todellakaan aloittaisi suhdetta edes toisien deittien verran, jos alusta asti valehdellaan. Mitäköhän sitten jatkossa. O_o

Esimerkkinä voisi heittää vaikka koulutuksen tai ammatin. Pituuttakin voi värittää kunhan ei ahnehdi liikaa. Ihmisen on vaikea havaita 5-10 cm pituuseroja toisessa ihmisessä ilmoitettuun pituuteen verrattaessa ellei satu itse olemaan juuri samanpituinen tai hyvin lähellä.

Tottakai liian räikeät valheet tai piilottelut (esim. merkittävä ylipaino) huomaa heti ja sellaisia kannattaa yleensä välttää, mutta epätoivoinen ihminen tekee joskus epätoivoisia asioita.

Kyllä tuossa on ihan vain kyse siitä että valehtelija valehtelee. Aivan turhaan kaunistelet. Ja olet täysi hölmö kun kuvittelet, että 10 sentin pituuseroa ei muka huomaa. Minä huomasin aivan helposti, mutta en sanonut siitä mitään ensitreffeillä. Hän oli valehtelija, mutta käyttäydyin silti hyvin. En hänen takiaan, vaan itseni. Hänelle jäi luulo, että minä en huomannut mitään ja kemiat eivät vain kohdanneet kun toisia treffejä ei tullut.

Vierailija
49/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet valehtelevat tai 'värittävät', koska naisilla on nykyään niin tiukat kriteerit, että peruspertin treffeille pääsy jää haaveeksi jos on 100% rehellinen. Jos nainen ehtii ihastua niin siinä vaiheessa saa paljon anteeksi. Itse taistelin pitkään tätä toimintatapaa vastaan koska olen uskonut rehellisyyteen, mutta ikävä kyllä maailma ei enää palkitse rehellisyyttä.

Itse olen lopettanut tapailun ensimmäiseen kertaan, jos mies on valehdellut. En todellakaan aloittaisi suhdetta edes toisien deittien verran, jos alusta asti valehdellaan. Mitäköhän sitten jatkossa. O_o

Esimerkkinä voisi heittää vaikka koulutuksen tai ammatin. Pituuttakin voi värittää kunhan ei ahnehdi liikaa. Ihmisen on vaikea havaita 5-10 cm pituuseroja toisessa ihmisessä ilmoitettuun pituuteen verrattaessa ellei satu itse olemaan juuri samanpituinen tai hyvin lähellä.

Tottakai liian räikeät valheet tai piilottelut (esim. merkittävä ylipaino) huomaa heti ja sellaisia kannattaa yleensä välttää, mutta epätoivoinen ihminen tekee joskus epätoivoisia asioita.

Kyllä tuossa on ihan vain kyse siitä että valehtelija valehtelee. Aivan turhaan kaunistelet. Ja olet täysi hölmö kun kuvittelet, että 10 sentin pituuseroa ei muka huomaa. Minä huomasin aivan helposti, mutta en sanonut siitä mitään ensitreffeillä. Hän oli valehtelija, mutta käyttäydyin silti hyvin. En hänen takiaan, vaan itseni. Hänelle jäi luulo, että minä en huomannut mitään ja kemiat eivät vain kohdanneet kun toisia treffejä ei tullut.

Lisään vielä tähän, että tuo oli ainut kerta kun treffikumppani oli valehdellut. Kävin kymmenillä treffeillä. Olin kyllä hyvin tarkka siitä, kenen kanssa lähden, eli se saattaa selittää että sain huijarit karsittua jo ennen tapaamista.

Vierailija
50/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, että pyöristää pituutta ylöspäin siten, että 178-senttinen sanoo olevansa 180-senttinen. Mutta sitä en tajua, että jos itse selkeästi sanoo olevansa 175-senttinen ja mies kertoo olevansa 10 senttiä minua pidempi, mutta onkin oikeasti lyhyempi kuin minä, niin miten tuosta ei jäisi kiinni..? Paino kiloina ei ole niin oleellinen, sitä on niin vaikea arvioida, mutta jos selkeästi vatsakas sanoo kroppaansa sporttiseksi (ei edes normaaliksi!), niin mistäköhän lajista mahtaa olla kysymys? Ja kyllä ammatin valehteleminen on aika iso juttu sekin. En tarkoita, että olisi niiden lääkäreiden ja juristien perässä, mutta mitä liikkuu miehen mielessä, jos kertoo olevansa lääkäri ja treffeillä paljastuukin, että on vaikka metallimies. Metallimiehessä ei ole mitään vikaa, valehtelijassa on.[/quote

Kuten sanottua niin överiksi ei kannata vetää, mutta jotkut miehet eivät enää välitä sillä heille se edes treffeille pääsy on viimeinen oljenkorsi.

Naiset muuten esiintyvät keskustelupalstoilla empaattisina ja vakuuttelevat, että kyllä tavallinen mies kelpaa kunhan on rehellinen, mutta se totuus näin miehen silmin on hiukan erilainen. Vasta nyt kun on paperiviisas ja ikää kertynyt niin vaaka alkaa kääntyä toiseen suuntaan ja naiset vilkuilla kiinnostuneemmin. Nuorena piti tehdä ihan järkyttävästi töitä että pääsi edes juttusille naisten kanssa.

Älä usko kaikkea mitä keskustelupalstoilla sanotaan. Esim Ylilaudan jonnet tuomitsivat päihteiden käytön yksiselitteisesti, kun tuosta Asema-aukion surmasta keskusteltiin. Todellisuudessa noin 89 prosenttia jonneista käyttää päihteitä ja heistä 10 prosenttia lähes joka päivä.

Vierailija
51/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä miehet kehtaa antaa netissä itestään niin väärän kuvan?

Ja tätähän eivät naiset tietenkään tee lainkaan :-D

Vierailija
52/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sanottiin, että tämä koskisi vain naisia?

Tästä kohdasta?

"Miten ihmeessä miehet"

Vierailija
53/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti. Oli aihe mikä tahansa niin lopussa päästään aina vänkäämään siitä ylipainosta/ painosta yms. Sitten jotenkin erikoista, että jollekin on iso juttu se, onko ihminen 170 ja risat vai 180 cm? No itse olen lyhyt nainen, asialla ei  ole suurta merkitystä, mutta joillekin se on näköjään ihan dealbreaker.

Joka tapauksessa good luck kaikille vaan siihen puolisojahtiin. Itse olen siitä leikistä hypännyt jo aikaa päivää sitten ulos.

Kyllä sillä on merkitystä, jos valehtelee. Itse olen 175cm pitkä nainen ja jos joku mies olisi esim. 175cm myös niin ei se haittaa, mutta jos sanoisi olevansa 185 ja näkisin heti, että on sen 175 minkä itsekin olen niin siitä valehtelusta jäisi huono kuva kyllä.

Puoliso on löytynyt jo aikaa sitten.

Vierailija
54/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sanottiin, että tämä koskisi vain naisia?

Tästä kohdasta?

"Miten ihmeessä miehet"

Edelleen, tuossa ei sanota, että naiset eivät tekisi jotain. Siihen ap ei ottanut yhtikäs mitään kantaa. 

Huoh tätä lukutaidon ja argumentoinnin tasoa taas...

Vierailija
55/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä jotkut naisetkin tekee tätä, en tiedä kun treffailen vaan miehiä. Itse laitan kuitenkin max viikon vanhan kuvan ja kerron tiedot rehellisesti, jopa vähän vähätellen koska mieluummin tosiaan yllätän positiivisesti livenä niinkuin joku jo kirjoittikin. Ap

Vierailija
56/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kohtalo on ollut kaikilla minunkin väärän ikäisillä/pituisilla/painoisilla deiteilläni. Sanoin vain, että tuntuu siltä, että ei tästä tule mitään. Että jatkakaa vain valehtelua, niin karsinta on jatkossakin helpompaa. :)

Vierailija
57/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, että pyöristää pituutta ylöspäin siten, että 178-senttinen sanoo olevansa 180-senttinen. Mutta sitä en tajua, että jos itse selkeästi sanoo olevansa 175-senttinen ja mies kertoo olevansa 10 senttiä minua pidempi, mutta onkin oikeasti lyhyempi kuin minä, niin miten tuosta ei jäisi kiinni..? Paino kiloina ei ole niin oleellinen, sitä on niin vaikea arvioida, mutta jos selkeästi vatsakas sanoo kroppaansa sporttiseksi (ei edes normaaliksi!), niin mistäköhän lajista mahtaa olla kysymys? Ja kyllä ammatin valehteleminen on aika iso juttu sekin. En tarkoita, että olisi niiden lääkäreiden ja juristien perässä, mutta mitä liikkuu miehen mielessä, jos kertoo olevansa lääkäri ja treffeillä paljastuukin, että on vaikka metallimies. Metallimiehessä ei ole mitään vikaa, valehtelijassa on.

Kuten sanottua niin överiksi ei kannata vetää, mutta jotkut miehet eivät enää välitä sillä heille se edes treffeille pääsy on viimeinen oljenkorsi.

Naiset muuten esiintyvät keskustelupalstoilla empaattisina ja vakuuttelevat, että kyllä tavallinen mies kelpaa kunhan on rehellinen, mutta se totuus näin miehen silmin on hiukan erilainen. Vasta nyt kun on paperiviisas ja ikää kertynyt niin vaaka alkaa kääntyä toiseen suuntaan ja naiset vilkuilla kiinnostuneemmin. Nuorena piti tehdä ihan järkyttävästi töitä että pääsi edes juttusille naisten kanssa.

Luuletko että sinut empatian vuoksi otetaan elämänkumppaniksi? Myötätunnosta? Koska olet tavallinen mies? No ihan varmasti ei oteta. Enkä minä kyllä ole milloinkaan väittänyt että minulle kelpaisi tavallinen mies. Enkä ole milloinkaan seurustellut tavallisen miehen kanssa. En käsitä naisia jotka sanovat kumppaninsa olevan tavallinen mies. Miten elämän suurin rakkaus voisi olla "tavallinen"? Mahdotonta.

Mielenkiintoinen menetelmä sinulla muuten. Olet kovasti kuunnellut mitä naiset sanovat netissä (eli että tärkeintä on että mies on rehellinen, muulla ei ole väliä) ja tuloksena valehtelet kaiken mistä uskot että et jää kiinni. Tavoitteenasi saada kahdet treffit kerralla: ensimmäiset ja viimeiset.

Vierailija
58/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä miehiä ei vaan ole, tai sitten ne on tosi rumia.

Muutama vuosi sitten tuli ohjelma parittomat tms. Siinä koulutetut naiset etsivät miehiä. Ja kukaan miehistä ei ollut komea, joita ne naiset löysivät.

Vierailija
59/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen parittomat oli taattua yleä. Ei kai kukaan luullutkaan, että siitä ohjelmasta puoliso löytyisi.

Vierailija
60/148 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, että pyöristää pituutta ylöspäin siten, että 178-senttinen sanoo olevansa 180-senttinen. Mutta sitä en tajua, että jos itse selkeästi sanoo olevansa 175-senttinen ja mies kertoo olevansa 10 senttiä minua pidempi, mutta onkin oikeasti lyhyempi kuin minä, niin miten tuosta ei jäisi kiinni..? Paino kiloina ei ole niin oleellinen, sitä on niin vaikea arvioida, mutta jos selkeästi vatsakas sanoo kroppaansa sporttiseksi (ei edes normaaliksi!), niin mistäköhän lajista mahtaa olla kysymys? Ja kyllä ammatin valehteleminen on aika iso juttu sekin. En tarkoita, että olisi niiden lääkäreiden ja juristien perässä, mutta mitä liikkuu miehen mielessä, jos kertoo olevansa lääkäri ja treffeillä paljastuukin, että on vaikka metallimies. Metallimiehessä ei ole mitään vikaa, valehtelijassa on.

Luuletko että sinut empatian vuoksi otetaan elämänkumppaniksi? Myötätunnosta? Koska olet tavallinen mies? No ihan varmasti ei oteta. Enkä minä kyllä ole milloinkaan väittänyt että minulle kelpaisi tavallinen mies. Enkä ole milloinkaan seurustellut tavallisen miehen kanssa. En käsitä naisia jotka sanovat kumppaninsa olevan tavallinen mies. Miten elämän suurin rakkaus voisi olla "tavallinen"? Mahdotonta.

Mielenkiintoinen menetelmä sinulla muuten. Olet kovasti kuunnellut mitä naiset sanovat netissä (eli että tärkeintä on että mies on rehellinen, muulla ei ole väliä) ja tuloksena valehtelet kaiken mistä uskot että et jää kiinni. Tavoitteenasi saada kahdet treffit kerralla: ensimmäiset ja viimeiset.

Nyt sovitat suuhuni sellaisia sanoja, jotka eivät sinne kuulu. Ensinnäkään en ole väittänyt valehtelevani kaikesta mistä ei jää kiinni enkä tietoisesti toimi juuri päinvastoin mitä naiset netissä toivovat. Olen kertonut tosiasioita elävästä elämästä ja niistä on todettavissa, että vaikka naiset antavat netissä itsestään empaattisen ja helposti lähestyttävän kuvan, niin todellisuudessa kuitenkin naisia ohjaavat edelleen alkukantaiset ahneet vaistot. Siinä ei alkuvaiheessa miehen rehellisyys tai lempeys merkkaa mitään. Mies sitten joko tyytyy tilanteeseen ja toivoo kelpaavansa jollekulle tai sitten tekee niin kuin pelimiehet ja kertoo naisille juuri niitä asioita mitä nämä haluavatkin kuulla. Ei ehkä kauhean rehellistä, mutta miehen näkökulmasta toimivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi