Mauste, jota inhoat?
Minulla ne ovat kademumma ja kumina. Kaikki on pilalla jossa on niitä. Valkosipuli on joskus hyvää ja joskus ällöttää.
Kommentit (123)
Kumina on pahaa, juustokumina hyvää.
Tuore korianteri. Oksennus tulee välittömästi, jos syön jotain, jossa on korianteria.
En keksi oikeastaan mitään maustetta mistä en oikein käytettynä tykkäisi. Ehkä setsuanin pippuri on sellainen, mutta voi johtua siitä, että sitä on ollut niin tuhdisti maistamissani parissa ruoassa. Maku on ok mutta kihelmöivä, puuduttava tunne ja metallinen jälkimaku ei miellytä.
Sen sijaan useat mausteseokset ovat yök, kuten kaikki aromisuolat, sitruunapippurit, grillimausteet ja pääosa Suomessa myytävistä keltaisista tunkkaisista "curry" pulvereista. Yyh.
Kumina ja timjami. Molemmat häiritseviä ja läpitunkevia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ne ovat kademumma ja kumina. Kaikki on pilalla jossa on niitä. Valkosipuli on joskus hyvää ja joskus ällöttää.
Kademummahan vie kalatkin vedestä.
Vierailija kirjoitti:
Valkopippuri tosiaan haisee navetalta. Fenkoli ja kumina on myös sellaisia, joita en itse ruokiin lisäile. Salvia myös vähän outo. Kaikki muut mausteet käy, myös jeera ja varsinkin ihana sahrami.
Jaa mutta tuohan taitaa selittää sen miten eräs niiden Makula salaattien kastikkeista haisee ihan lantalalle.
Laitan sen kastikepussin aina suoraan roskiin.
Minäkin kuulun niihin, joiden suussa korianteri maistuu Fairyltä. Vahinko! Tilli ja maustepippuri (ei siis mustapippuri) eivät myöskään kuulu suosikkeihini. Basilika, etenkin tuore, on niin läpitunkevan voimakas että peittää kaikki muut maut. Mutta itse tehty pesto maistuu kyllä!
Basilika ylenmäärin käytettynä, esim. joissain täytetyissa patongeissa tai leivissä ihan hirveä. Hyvin käytettynä jossain ruuassa menettelee.
Korianteria, rosmariinia, kuminaa ja sitruunaruohoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuore korianteri. Oksennus tulee välittömästi, jos syön jotain, jossa on korianteria.
Mahdat olla suosittua ateriointiseuraa...
Korianteri, kumina, kurkuma. Vielä on joku jonka nimeä en tiedä, mutta siitä tulee minulta heti oksennus. En vain inhoa sitä vaan kehoni ei voi sietää sitä ja tulee heti ylös.
Täh? En inhoa mitään on vain mausteita joista pidän ja mausteita joista en niinkään pidä. Kardemumma on hyvää vastapaistetuissa munkeissa, kumina on taivaallista hyvässä ruisleivässä, anis on parhaimmillaan pernodissa, valkosipuli monissa yhteyksissä, maustepippuri vertaansa vailla possun kylkirullassa, valkopippuri sopii kaikkeen, viherpippuri on extraa esim. lasagnessa ja monissa liharuuissa, sitruuna sopii kalaan ja esim. teehen ja minttu smak, sinappi sopii säilykkeisiin ja sinappina makkaralle, timjamia olen viimeksi opetellut ja sopii liharuokiin, meirami kaalilaatikkoon ja hernekeittoon, sipuli kuuluu vakiovarusteena kaikkiin ruokiin.
Tässä näin aluksi, katselen vielä mitä muita on haukuttu.
Onpa täällä paljon kuminan inhoajia. Itse tykkään kovasti. Mutta ei ihmekään kun mun suosikkinäkkärin valmistus lopetettiin, siis kuminalla maustettu pieni pyöreä :(
Mietin pitkään mitä maustetta inhoaisin eikä mitään meinannut tulla mieleen, mutta sitten muistin kamaluuden: rosepippuri.
Ykkösinhokki on rakuuna. Hyvä kakkonen on korianteri.
Onkohan mun hajuaistissa jotain vialla kun mun mielestä basilika haisee ihan kissanpisulle 😐 Hyvää se tosin on