Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mauste, jota inhoat?

Vierailija
25.09.2016 |

Minulla ne ovat kademumma ja kumina. Kaikki on pilalla jossa on niitä. Valkosipuli on joskus hyvää ja joskus ällöttää.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitää inhokkeja, kaikki maistuu hyvältä jos niitä käyttää oikein. Esimerkiksi joku mun lempimausteistaki maistuu pahalta, jos sitä laittaa liikaa ruokaan. Tasapaino ja makujen syvyys on se avain herkulliseen ruokaan.

Joitakin mausteita on tosi helppo laittaa liikaa, joten uskon et osan viha tiettyä maustetta kohtaan johtuu juuri tosta. Etenki jos se on ensikosketus kyseiseen mausteeseen.

Vierailija
122/123 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti kirjoitti:

Ei oo mitää inhokkeja, kaikki maistuu hyvältä jos niitä käyttää oikein. Esimerkiksi joku mun lempimausteistaki maistuu pahalta, jos sitä laittaa liikaa ruokaan. Tasapaino ja makujen syvyys on se avain herkulliseen ruokaan.

Joitakin mausteita on tosi helppo laittaa liikaa, joten uskon et osan viha tiettyä maustetta kohtaan johtuu juuri tosta. Etenki jos se on ensikosketus kyseiseen mausteeseen.

Samaa mieltä, hyvin käytettyinä kaikki ovat syötäviä. Keskimäärin kuitenkin tuore korianteri, rakuuna, tilli ja rosepippuri vaativat vähän enemmän käyttäjiltään jotta ruoka olisi hyvää. Erityisesti tillin liikakäyttö ärsyttää, miksi ihmeessä sitä pitää tunkea oletusarvoisesti tässä maassa jokaiseen ruokaan missä on mereneläviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trassie, trafasie eli indonesialainen mädätetty katkaraputahna. Ostin joskus pienen paketillisen jotain ruokakokeilua varten ja paketin avattua koko keittiö haisi joltain kalafestareiden ja krapulabajamajan sekoitukselta. Ei enää ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä