Mauste, jota inhoat?
Minulla ne ovat kademumma ja kumina. Kaikki on pilalla jossa on niitä. Valkosipuli on joskus hyvää ja joskus ällöttää.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Roseepippuri on kauheaa. Maistuu ihan päänsäryltä :)
+viherpippuri
+kapris
+hillosipuli
Muuta pahaa ei ole vielä tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Täh? En inhoa mitään on vain mausteita joista pidän ja mausteita joista en niinkään pidä. Kardemumma on hyvää vastapaistetuissa munkeissa, kumina on taivaallista hyvässä ruisleivässä, anis on parhaimmillaan pernodissa, valkosipuli monissa yhteyksissä, maustepippuri vertaansa vailla possun kylkirullassa, valkopippuri sopii kaikkeen, viherpippuri on extraa esim. lasagnessa ja monissa liharuuissa, sitruuna sopii kalaan ja esim. teehen ja minttu smak, sinappi sopii säilykkeisiin ja sinappina makkaralle, timjamia olen viimeksi opetellut ja sopii liharuokiin, meirami kaalilaatikkoon ja hernekeittoon, sipuli kuuluu vakiovarusteena kaikkiin ruokiin.
Tässä näin aluksi, katselen vielä mitä muita on haukuttu.
Ja jatkuu...
Selleri, liperi ja palsternakka aivan loistavia keiton maustajia samoin kuin tilli ja persilja joista persilja sopii myös melkein mihin vaan; leivän päälle, salaattiin, kastikkeisiin, koristeeksi melkein mihin ruokaan tahansa. Paprika grillaukseen, chili tacoihin, vanilja kastikkeisiin esim. makunystyröitä hivelevään omena-kaurapaistoksen kastikkeeksi. Sitruunamelissa loistava yrttitee raaka-aine. Thai sweetchili-kastike on superhyvää esim. hampurilaisen välissä tai jauhomakkaran päällä, samoin kuin göransin kebabkastike.
Tässä teille negat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roseepippuri on kauheaa. Maistuu ihan päänsäryltä :)
+viherpippuri
+kapris
+hillosipuli
Muuta pahaa ei ole vielä tullut vastaan.
Persilja, tilli ja selleri. Yöööks.
Se garam masala sekoitus. Tai sitten en vaan osaa käyttää sitä :D
Yksittäisistä mausteista kumina ja maustesekoituksista grillimauste.
Vierailija kirjoitti:
Curry. Haisee vanhan miehen kainalohieltä.
Eläköön kiveshiki!
Vierailija kirjoitti:
Persilja, tilli ja selleri. Yöööks.
Nää on muuten parhaita mausteita, et kypsy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korianterista en minäkään pidä. Se harmittaa, koska thai-ruoka muuten maistuu. Yritän opetella tykkäämään korianterista.
Todennäköisesti et opi. Joka kolmas ihminen maistaa korianterin saippuan makuisena, eikä se muutu miksikään koska johtuu geeneistä.
Ei muuten pidä paikkaansa. Muistan kun olin lomalla Egyptissä vuonna 1989 ja ihmettelin, mitä on tämä vihreä ruuassa joka maistuu saippualta. Kun korianteri myöhemmin tuli muotiin Suomessa, olen oppinut käyttämään sitä reippaasti ja tykkään sekä mausta että tuoksusta. Saattaa kyllä täkäläinen kasvihuonekorianteri olla miedompaa kamaa kuin alkuperäisillä kasvusijoilla.
Valkosipuli maistuu tosi rahvaanomaiselta.
Minttu. Tillin liikakäyttö ärsyttää myös.