Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mauste, jota inhoat?

Vierailija
25.09.2016 |

Minulla ne ovat kademumma ja kumina. Kaikki on pilalla jossa on niitä. Valkosipuli on joskus hyvää ja joskus ällöttää.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korianteri, koska minulla on sille herkät geenit.

Monet teistä muista siis maistatte sen eri tavalla.

Pohjoissa geeneissä on enemmän korianterille herkkiä kuin eteläisissä.

Piti ihan hakea jääkaapista tuore korianterin lehti maistiaiseksi :D. Niin onhan siinä samantyyppinen maku kuin joissain yleisissä käsienpesuaineissa on haju, siitä varmaan assosiaatio. Mutta minusta saippuaisuus käy vain hetken ja muuttuu sitten sitrusmaiseksi kirpeydeksi. Korianteri on ihana piristysruiske keitoissa tai taboulehissa. Sehän ei tietääkseni mausta koko ruokaa kuten vaikka pippuri vaan on sellainen hetkellinen pilkahdus kun tulee lusikoiduksi suuhun. Ikäänkuin duurisointu kaikkien mollien keskellä :D

Vierailija
62/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meirami

Siitä tulee aina,aina, mieleen muisto siitä ikuisesta lihakeitosta, niistä epämääräisistä jänteisistä ja läskisistä lihaklimpeistä.

Aromisuola saa nykyään inhonväristyksiä myös aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon kuinka tahansa kallista mutta sahrami on mielestäni kauheaa. Sitä käytetään vain, jos halutaan pilata hyvä leivonnainen tai ruoka. Asuessani Ruotsissa inhosin kahvihetkiä joulun alla, kun joka suunnasta tyrkytettiin lussekattereita, jotka ovat sahramilla maustettuja pullia. Sahramipannukakku on myös pahaa, samoin sahramilla maustettu kalakeitto ja moni muu ruokahirvitys, jota olen kohteliaisuuttani joutunut syömään. Onneksi Suomessa ei kyseistä maustetta kovin usein käytetä.

Vierailija
64/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparjuuri

Niin kitkerä,pistävä ja inhottavan hyökkäävä. Mitä pahaa mun kieli on ikinä sille tehny?

Vierailija
65/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumina :(

Vierailija
66/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunaruoho.

Haisee ja maistuu Fairylle.

Vierailija
67/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi allekirjoittaman tuota. T: kittilä

https://blog.23andme.com/23andme-research/cilantro-love-hate-genetic-tr…

Vierailija
68/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkuma ja korianteri

Vierailija
69/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeera eli juustokumina on sellainen, josta en ainakaan vielä ole oppinut pitämään. 

Vierailija
70/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa muutamaan kertaan mainittu curry on maustesekoitus. Olisi kiintoisaa tietää, mitä ainesosaa siinä sekoituksessa tarkemmin inhotaan? Korianteria, kurkumaa, sarviapilaa, juustokuminaa, mustapippuria vai mitä?

Vierailija
71/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan hakea jääkaapista tuore korianterin lehti maistiaiseksi :D. Niin onhan siinä samantyyppinen maku kuin joissain yleisissä käsienpesuaineissa on haju, siitä varmaan assosiaatio. Mutta minusta saippuaisuus käy vain hetken ja muuttuu sitten sitrusmaiseksi kirpeydeksi. Korianteri on ihana piristysruiske keitoissa tai taboulehissa. Sehän ei tietääkseni mausta koko ruokaa kuten vaikka pippuri vaan on sellainen hetkellinen pilkahdus kun tulee lusikoiduksi suuhun. Ikäänkuin duurisointu kaikkien mollien keskellä :D

Sinulla on jokin hiukan herkkä geenivariantti.

Omani on sitä tyyppiä, että jos hiukankin on korianteria ruoassa, niin mikään muu ei maistu kuin se ja selvä saippuaan viittaava maku siinä on. Avasin English Leather -saippuapaketin ja muut kehuivat miten se haisee todella hyvälle, mutta itse jouduin laittamaan sen kuukaudeksi tuulettumaan ennen kuin kykenin käyttämään sitä. Saippuaiset hajut ja maut ovat siis minulle jo pienissä määrin ihan sietämättömiä.

Vierailija
72/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumina menettelee mutta juustokumina (jeera) on kamalaa.

Vierailija
73/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeera eli juustokumina on sellainen, josta en ainakaan vielä ole oppinut pitämään. 

Haisee pesemättömille sukille, jotka on unohdettu komeron nurkkaan. Ei siis tuoreille, vaan nimenomaan pesemättöminä säilytetyille.

Vierailija
74/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet jo täällä mainitut mullakin:

Korianteri, maistuu saippualle.

Jeera, hikisukat.

Liika muskottipähkinä.

Minttu ei vaan sovi makuna ruokiin, jälkiruuassa ok.

Samoin joulumausteet ruuassa.

Valkopippuri, kun oli lapsena ainoa mauste kotona.

Tilli alkaa jo menetellä, kunhan ei ole liikaa.

Selleri juureksissa.

Rakuunaan totuin muutaman kerran jälkeen.

Vierailija
75/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korianteri on minun suussani todella vahva paha maku. Yksi lehti ruassa saa koko ruoan syömäkelvottomaksi ja maistuu putkään suussa. Olen mielestäni varsin kaikkiruokainen, mutta korianteriruoka on pitänyt heittää roskiin.

Vierailija
76/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anis ja rosmariini, hyi kamala!

Vierailija
77/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopippuri tosiaan haisee navetalta. Fenkoli ja kumina on myös sellaisia, joita en itse ruokiin lisäile. Salvia myös vähän outo. Kaikki muut mausteet käy, myös jeera ja varsinkin ihana sahrami.

Vierailija
78/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Basilika, pelkkä haju ällöttää.

Basilika tuo mieleen mummolan kasvimökin. Yksi parhaimmista tuoksuista/mauista minulle =)

Vierailija
79/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri, rose- ja viherpippuri. Sekä minttu ruuassa (minttuhyytelö, hyi helvetti, pilaa lampaan kuin lampaan.

Vierailija
80/123 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianterin lehdet. En halua saippuaa ruokaani, kiitos!

(siemenet ok).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi