Aloin seurustella, ystävämies suuttui
Olen aika hämmentynyt. Olen ollut vuosia sinkkuna, ja minulla on muutamia hyviä ystäviä, sekä miehiä että naisia. Olen aina pitänyt täytenä kukkupuheena, etteivät miehet ja naiset voisi olla ystäviä keskenään. Miehet ovat ystävinä hiukan erilaisia kuin naiset, ja omat miespuoliset ystäväni ovat aivan ihania ihmisiä. Jos nyt kuvailen heistä kahta tärkeintä, niin toisen kanssa yritin suhdetta kauan sitten, mutta siitä ei tullut mitään. Jäimme hyviksi ystäviksi, ja siitä olen iloinen. Sitten on toinen, jonka tapasin entisen miesystäväni kautta. Me erosimme, mutta jäin kaveriksi tämän exän ystävän kanssa. Tämä toinen on nyt se, joka on suuttunut minulle.
Ystävyytemme on perustunut lähinnä siihen, että opiskelemme samaa alaa (minä tosin olen jo valmistunut, hän ei), pidämme samoista kirjoista, elokuvista, leffoista, musiikista jne. Puhuttavaa on siis aina löytynyt. Enimmäkseen olemme olleet yhteyksissä sähköisten kanavien kautta, mutta saatamme käydä katsomassa yhdessä uuden elokuvan joka kiinnostaa molempia, ja muuta vastaavaa. Olen pyytänyt häneltä apua muutamiin kodin huoltotöihin, joita en ole itse osannut (ja kyllä korvannut tuon pienen vaivan mm. viemällä hänet syömään). Emme ole superläheisiä siinä mielessä että tapaisimme kasvotusten usein, mutta hän on ollut minulle tärkeä, sillä meillä on paljon yhteistä ja meillä on hauskaa aina kun tapaamme.
Nyt sitten on käynyt niin, että minä aloin seurustella uuden miehen kanssa. Tässä alkuhuuman aikoihin tuo ystäväni laittoi viestiä, että mitähän minulle kuuluu, kun en ole hetkeen pitänyt yhteyttä. Kerroin, että olen ollut vähän pää pilvissä, sillä olen tavannut jonkun kiinnostavan.
En olisi uskonut, mitä siitä seurasi. Sain kuulla, että olen tehnyt maailman kamalimman tempun ja hylännyt hänet toisen takia. Olen kuulemma vain pitänyt häntä varalla näinä vuosina kun olemme olleet ystäviä, vain roikottaen häntä mukana kunnes tapaan jonkun paremman.
En voi pukea sanoiksi, miten kauhea olo minulla on. Siis tämä ystävä onkin kuvitellut, että me alamme ennen pitkää seurustella? Eihän asia niin ole, ystäviä me olemme! Hän ei ole koskaan edes vihjaillut, että olisi kiinnostunut viemään suhdettamme toiselle tasolle. Ellei nyt lasketa joissain opiskelijabileissä häneltä saamaani suukkoa. Minulla ei ole romanttisia tunteita häntä kohtaan, enkä ole havainnut sellaisia myöskään hänen puoleltaan.
Niin että nyt minä sitten olen hyväksikäyttäjä ja huijari. Olen äärimmäisen loukkaantunut, että joku voi ajatella minusta tuollaista. Yritin selittää hänelle, että hän on aina ollut minulle rakas ystävä, mutta koskaan ei ole edes vihjattu, että tässä olisi jotain muutakin. Olen ahdistunut ajatuksesta, että minulle tärkeä ihminen on nyt minulle niin vihainen, ja pettynyt minuun asiasta, jonka en tiennyt olevan edes olemassa.
Väkisin tulee mieleen se klisee, etteivät naiset ja miehet voi olla ystäviä. Mutta minä tiedän että voivat, minulla kun on ystävänä myös se toinen mies, jonka kanssa seurustelu ei toiminut. Siinä ei ainakaan ole mitään muita jännitteitä mukana, pelkkää puhdasta kaveruutta. Ja niin olen luullut myös tästä toisesta ystävästä, mutta ilmeisimmin olen ollut väärässä. Hirveän paha mieli on, ja olen loukkaantunut, sillä en tiedä missä kohtaa olen tehnyt virheen. Olen luullut kaiken olevan hyvin :(
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Suurin häviäjä tässä kuviossa on mielestäni AP, jolle on nyt ikävästi tullut selväksi, että ystävyys ei miehen puolelta ollut aitoa vaan vain pillutoivoista esitystä. Parempi jättää tuollainen "ystävä" omaan arvoonsa.
Onpa kipeä asenne. Toivottavasti kukaan mies ei koskaan tykkää sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin häviäjä tässä kuviossa on mielestäni AP, jolle on nyt ikävästi tullut selväksi, että ystävyys ei miehen puolelta ollut aitoa vaan vain pillutoivoista esitystä. Parempi jättää tuollainen "ystävä" omaan arvoonsa.
Onpa kipeä asenne. Toivottavasti kukaan mies ei koskaan tykkää sinusta.
Mitä pahaa on siinä, että toivoo ystäviltään rehellisyyttä?
Näköjään kaikki palstan friendzonettajat peukuttamassa täällä...itse olen kerran joutunut friendzonelle ja sen jälkeen päätin ettei niin käy enää. Oli sen verran ikävä kokemus ja syy kokemukseen löytyy juurikin tästä lässynlässyn-propagandasta jota feministit ym. tahot toitottavat. Nykyään on mahtavaa katsoa naisten ilmeitä kun yrittävät heruttaa kaikenlaisia palveluksia "antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa" -meiningillä, mutta tajuavat lopulta ettei mitään tapahdu ellei pelisäännöistä sovita selvästi etukäteen. Etsiköön jonkun toisen uhrin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kaikki palstan friendzonettajat peukuttamassa täällä...itse olen kerran joutunut friendzonelle ja sen jälkeen päätin ettei niin käy enää. Oli sen verran ikävä kokemus ja syy kokemukseen löytyy juurikin tästä lässynlässyn-propagandasta jota feministit ym. tahot toitottavat. Nykyään on mahtavaa katsoa naisten ilmeitä kun yrittävät heruttaa kaikenlaisia palveluksia "antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa" -meiningillä, mutta tajuavat lopulta ettei mitään tapahdu ellei pelisäännöistä sovita selvästi etukäteen. Etsiköön jonkun toisen uhrin itselleen.
Et siis halua ketään naispuolista ystäväksesi? Naiset ovat mielestäsi vain hyväksikäyttö mielessään liikkeellä, jos eivät ole parisuhdemielessä miehestä kiinnostuneita? Aika jäätävä asenne elämään ja ihmisiin. Toivottavasti en koskaan törmää kaltaiseesi mieheen.
Minulla olisi myös hyvin petetty ja kummallinen olo, jos ystävästäni selviäisi jotain tuollaista. Erityisesti, jos kyse on läheisetä ystävästä.
Ystävien edessä kun paljastaa itsestään niitä puolia, joita ei ihan kaikille hyvänpäiväntutuille näytä. Ystäville uskoutuu, heidän kanssaan voi itkeä ja nauraa, jakaa salaisuuksia ja puhua vaikeista asioista.
Sitten vuosien jälkeen ystävä ilmoittaisikin tuolla tavalla syytellen, että olen vain leikkinyt hänellä tai pitänyt häntä varalla, loukkaisi minua todella syvästi ja oloni olisi todella hyväksikäytetty. Että mies onkin teeskennellyt ystävyyttä päästäkseen pöksyihini tai ollut ihastunut eli salannut minuun liittyvää erittäin tärkeää asiaa minulta itseltäni.
Miesten pitäisi ymmärtää, ettei tuo tilanne ole sille naisellekaan mitenkään helppo, sillä tuossa menettää luottamuksen ja ehkä yhden todella tärkeän ihmisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua raukkaa, aika vähissä ovat nyt perustelusi. :D Ja hyvännäköisyyskö takaa, että olisin huomannut muitakin kuin avuliaita työkavereita...? Tsori, nyt naurattaa. No joo, ehkä en ole tosi hyvännäköinen, mutta näen hyvin ja siltikään minulla ei ollut vaikeaa olla siellä töissä. Huomasitko muuten sanaleikin? Tuskinpa, mutta jatkan silti.
En huomannut. Olet sanankäytössä ja sukkeluudessasi Runebergin luokkaa. Koen pelkoa verbaalisen lahjakkuutesi edessä. Seksuaalisesti tietysti haluan sinua sitäkin enemmän nyt kun pistit minut aloilleni.
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko, että kaikki nuo miehet olisivat olleet vapaita ja edes suurinpiirtein ikäisiäni? Ja että varatut miehetkin (juu, todella monet miehet ovat löytäneet itselleen naisen vaikka sinä et ehkä ole saanut siitä omakohtaista kokemusta) olisivat olleet juuri minun pildeni perään?
Taisin jo aikaisemmin sanoa, että et todennäköisesti ole ollut kovin hyvännäköinen kun miehet eivät ole sinua yrittäneet. Varattu tai vapaa mies, 18v tai 68v. Hyvännäköinen nainen saa aina miehiltä huomiota. Omaan kyllä sen verran omaakin kokemusta että huomiota on tullut annettua ja pildeä puolestaan saatua. Korostan vielä, että 90% miesvoittoisessa työpaikassa ihan nätti, sievä, ujo, parikymppinen saa varmasti huomiota miehiltä. Jokin noista ominaisuuksista sulla on todennäköisesti uupunut, jos kukaan ei ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin ja olen nyt ihan kivan näköinen ja tuossa firmassa työskennellessäni kävin muutaman miehen kanssa treffeillä, parin kanssa seurustelin ja tadaa, yhden kanssa olen yhä vieläkin. Yhdessä olemme olleet jo viitisentoista vuotta ja perustaneet perheen, mutta eihän se tietenkään jonkun mielestä tätä tilannetta muuta. Olisiko minun pitänyt "pelastaa" siellä ollessani niitä raukkoja avuliaita miehiä ja suoda heille suosiotani etteivät he olisi vain pahoittaneet mieltään?
Koet selvästi ylemmyyden tunnetta entisiä kanssatyöntekijöitäsi kohtaan, vaikka kukaan ei omien sanojesi mukaan edes kiinnittänyt sinuun mitään huomiota. Älä enää ole katkera vaan nauti tadaa-miehesi seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että on olemassa erilaisia ihmissuhteita ja tapoja olla ihmisten kanssa? Kaikki mies/naisystävyydet eivät ole seksuaalisia, ei todellakaan. Välini naapureiden miehiin ei ole missään tapauksessa seksuaalinen, välini työssä tapaamiini ihmisiin, 7-100 vuotiaisiin, ei ole seksuaalinen, vaan olemme tasavertaisia ihmisiä, joilla on jokaisella elämänsä. En ajattele jokaisesta vastaantulijasta onko hän kiinnostunut minusta vai ei, mutta jos sinä ajattelet, niin se on sinun oma ongelmasi. Yritä parantua siitä tai ehkä ikä tekee tehtävänsä. :) N39
Onhan se täysin mahdollista olla naapureihin tai työkavereiden suhteen täysin neutraali kaikessa mielessä, mutta että sulle ei koskaan kukaan antanut lovee siellä duunissa, sitä mä ihmettelen. Vai oliko se sun nykyine mies sun entinen duunikaveri, menin jo sekaisin.
Minä ajattelen vastaantulevista ihmisistä että ovatko he kiinnostuneita minusta vain siinä tapauksessa että olen itse kiinnostunut heistä. Yleensä en tunne vastaankäveleviä ihmisiä henkilökohtaisesti. Enkä koe sitä ongelmalliseksi enkä voi siitä parantua, koska parantumisen pitäisi lähteä minusta itsestäni.
Itse puhun kaverimiesten kanssa nykyää vain netissä sillä olen huomannut saman ilmiön.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo nämä redpill mielikuvitustarinat, kukaan ei usko teitä, arvaa miksi, koska me muut eletään irl.
Tämäkin aloitus on oikean ihmisen oikea kokemus, ei siihen tarvitse tulla kertomaan teidän that happened satuja, ihan oikeasti, pysykää siellä lasten foorumeilla.
Mulle ei ole kukaan kaverimies tehnyt sen kummempia palveluksia, mulla on perhe, isä ja äiti, sisaruksia, ne tekee mulle palveluksia, niin kuin muillekin naisille, ei jotkut mystiset redpill kaverimiehet, joita esiintyy vain teidän mielikuvituksessa.
Joskus vain väsyy lukemaan teidän pikkujonnejen redditista kopioituja "totuuksia". Tämä on aikuisten foorumi, ei pikkupoikien, joten en jaksa lukea teidän juttuja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Autatko sä miespuolisia ystäviäsi esim. muutossa ja odotatko heiltäkin sitten seksiä tai parisuhdetta vastapalveluksena?
Taitaapi olla aika lapsellista sivuuttaa se seikka, että miesten ja naisten välillä on hyvin helpolla sukupuoleen perustuvia jännitteitä. Itse olen ollut hyvin varpaisillani, kun on tullut tarve selittää, että olemma vain-ystäviä. Mies ja nainen voivat olla ystävät, mutta on suorastaan typerää odottaa, etteikö siihen ainakin jossain määrin liittyisi myös jonkinlainen pariutumisen halu. Kun sen ymmärtää ja myöntää, on jo helpompi pitää kiinni rajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autatko sä miespuolisia ystäviäsi esim. muutossa ja odotatko heiltäkin sitten seksiä tai parisuhdetta vastapalveluksena?
Kyllähän Martti, Timo, Reino ja Antti vetää Jorman perseeseen junan porukalla, jos Jorma tarvitsee apua muutossa, se on se maksu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua raukkaa, aika vähissä ovat nyt perustelusi. :D Ja hyvännäköisyyskö takaa, että olisin huomannut muitakin kuin avuliaita työkavereita...? Tsori, nyt naurattaa. No joo, ehkä en ole tosi hyvännäköinen, mutta näen hyvin ja siltikään minulla ei ollut vaikeaa olla siellä töissä. Huomasitko muuten sanaleikin? Tuskinpa, mutta jatkan silti.
En huomannut. Olet sanankäytössä ja sukkeluudessasi Runebergin luokkaa. Koen pelkoa verbaalisen lahjakkuutesi edessä. Seksuaalisesti tietysti haluan sinua sitäkin enemmän nyt kun pistit minut aloilleni.
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko, että kaikki nuo miehet olisivat olleet vapaita ja edes suurinpiirtein ikäisiäni? Ja että varatut miehetkin (juu, todella monet miehet ovat löytäneet itselleen naisen vaikka sinä et ehkä ole saanut siitä omakohtaista kokemusta) olisivat olleet juuri minun pildeni perään?
Taisin jo aikaisemmin sanoa, että et todennäköisesti ole ollut kovin hyvännäköinen kun miehet eivät ole sinua yrittäneet. Varattu tai vapaa mies, 18v tai 68v. Hyvännäköinen nainen saa aina miehiltä huomiota. Omaan kyllä sen verran omaakin kokemusta että huomiota on tullut annettua ja pildeä puolestaan saatua. Korostan vielä, että 90% miesvoittoisessa työpaikassa ihan nätti, sievä, ujo, parikymppinen saa varmasti huomiota miehiltä. Jokin noista ominaisuuksista sulla on todennäköisesti uupunut, jos kukaan ei ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Olin silloin ja olen nyt ihan kivan näköinen ja tuossa firmassa työskennellessäni kävin muutaman miehen kanssa treffeillä, parin kanssa seurustelin ja tadaa, yhden kanssa olen yhä vieläkin. Yhdessä olemme olleet jo viitisentoista vuotta ja perustaneet perheen, mutta eihän se tietenkään jonkun mielestä tätä tilannetta muuta. Olisiko minun pitänyt "pelastaa" siellä ollessani niitä raukkoja avuliaita miehiä ja suoda heille suosiotani etteivät he olisi vain pahoittaneet mieltään?
Koet selvästi ylemmyyden tunnetta entisiä kanssatyöntekijöitäsi kohtaan, vaikka kukaan ei omien sanojesi mukaan edes kiinnittänyt sinuun mitään huomiota. Älä enää ole katkera vaan nauti tadaa-miehesi seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että on olemassa erilaisia ihmissuhteita ja tapoja olla ihmisten kanssa? Kaikki mies/naisystävyydet eivät ole seksuaalisia, ei todellakaan. Välini naapureiden miehiin ei ole missään tapauksessa seksuaalinen, välini työssä tapaamiini ihmisiin, 7-100 vuotiaisiin, ei ole seksuaalinen, vaan olemme tasavertaisia ihmisiä, joilla on jokaisella elämänsä. En ajattele jokaisesta vastaantulijasta onko hän kiinnostunut minusta vai ei, mutta jos sinä ajattelet, niin se on sinun oma ongelmasi. Yritä parantua siitä tai ehkä ikä tekee tehtävänsä. :) N39
Onhan se täysin mahdollista olla naapureihin tai työkavereiden suhteen täysin neutraali kaikessa mielessä, mutta että sulle ei koskaan kukaan antanut lovee siellä duunissa, sitä mä ihmettelen. Vai oliko se sun nykyine mies sun entinen duunikaveri, menin jo sekaisin.
Minä ajattelen vastaantulevista ihmisistä että ovatko he kiinnostuneita minusta vain siinä tapauksessa että olen itse kiinnostunut heistä. Yleensä en tunne vastaankäveleviä ihmisiä henkilökohtaisesti. Enkä koe sitä ongelmalliseksi enkä voi siitä parantua, koska parantumisen pitäisi lähteä minusta itsestäni.
Anteeksi, mutta en jaksanut lukea kirjoitustasi. Jaksaakohan joku toinen? XD Olen myös pahoillani siitä (not), että joudun lähtemään pois luotasi ja en jaksa alkaa väittelemään kanssasi tästä aiheesta enää. Viisaampi väistää. Pärjäilehän! Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autan, mutta miespuoliset kaverit vastaavat palvelukseen samanlaisella palveluksella. Ei siis ole tarvetta feministifantasiasi toteuttamiseen. Naispuolisista "ystävistä" harvemmin kukaan tarjoutuu tekemään mitään palveluksia, mutta niitä kyllä odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autan, mutta miespuoliset kaverit vastaavat palvelukseen samanlaisella palveluksella. Ei siis ole tarvetta feministifantasiasi toteuttamiseen. Naispuolisista "ystävistä" harvemmin kukaan tarjoutuu tekemään mitään palveluksia, mutta niitä kyllä odotetaan.
Huomautan täältä sivusta, että niinä parina kertana kun olen ko. ystävän apua johonkin pyytänyt, olen vienyt hänet syömään. Mutta se ei kai sinulle riittäisi palkkioksi, vaan sänkyyn olisi päästävä?
Otathan myös huomioon, että naisetkin voivat tehdä ystävänpalveluksia miehille. Esimerkkinä mainitsemani housujen lyhentäminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis halua ketään naispuolista ystäväksesi? Naiset ovat mielestäsi vain hyväksikäyttö mielessään liikkeellä, jos eivät ole parisuhdemielessä miehestä kiinnostuneita? Aika jäätävä asenne elämään ja ihmisiin. Toivottavasti en koskaan törmää kaltaiseesi mieheen.
Minulla on naispuolisia tuttavia ja viihdyn naisten seurassa, mutta ystävikseni en naisia halua koska heillä ei useinkaan ole mitään annettavaa (heh) ystävyyssuhteessa. Sitä päätyy vaan seuralaiseksi ja naisen tunnekuohujen likasankoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sua alapeukutetaan, koska olet selvästi minijonne 13v lassukka in training, eikä kukaan usko sua, kaikki tietää kyllä ettei sulla ole oikeaa elämä jonkun ylilaudan ulkopuolella ja sut halutaan vaan pois täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomautan täältä sivusta, että niinä parina kertana kun olen ko. ystävän apua johonkin pyytänyt, olen vienyt hänet syömään. Mutta se ei kai sinulle riittäisi palkkioksi, vaan sänkyyn olisi päästävä?
Otathan myös huomioon, että naisetkin voivat tehdä ystävänpalveluksia miehille. Esimerkkinä mainitsemani housujen lyhentäminen.
Ap
Vaikutat kaikin puolin täydelliseltä ihmiseltä, koska oikeassa elämässä naispuoliset ystävät eivät tee tuollaisia palveluksia kaverimiehille. Voit nyt taputtaa itseäsi olalle.
Mies, joka ei kykene ystävyyteen kuin toisten miesten kanssa on jotenkin henkisesti vammautunut tai alun perin vajaa.
En haluaisi sellaista miestä elämääni.
Mitä sellaisella miehellä tekee avioliitossa? Joskus vanhana on halut hiipuneet, ja silloin ystävyys jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikutat kaikin puolin täydelliseltä ihmiseltä, koska oikeassa elämässä naispuoliset ystävät eivät tee tuollaisia palveluksia kaverimiehille. Voit nyt taputtaa itseäsi olalle.
Siis miten niin naiset eivät tee ystävänpalveluksia miehille, missä maailmassa oikein elät? Todellakin tekevät, aivan naurettavaa väittää muuta. Minä olen ollut muuttoapuna miehille, olen kyydinnyt kouluun jalkansa katkaissutta miespuolista ystävää jne., nämä nyt äkkiseltään tulivat mieleen. Emme me ole ensisijaisesti sukupuolemme määrittämiä, olemme kaikki ihmisiä. Ja ihmiset auttavat ystäviään, jos tarve tulee.
Ap
Mies ei saanut vastakaikua tunteilleen, vaikka yritti suukotella jne. Viihdyitte kuitenkin yhdessä ja hän tottui siihen. Nyt alat seurustella ja hän jää sivuun. Tämä on aika väistämätöntä ja eikä kumpikaan minusta ole tehnyt väärin toista kohtaan. Silti vuosien salaiset toiveet ja pettymys purkautuvat nyt kerralla. Hänen on se kestettävä, mutta et voi vaatia peittelemään niin, ettet ollenkaan saisi tietää. Eivät ihmiset voi tunteitaan täysin hallita. Tulos voi olla ystävyyden jatkuminen tai katkeaminen, lähinnä riipuen siitä, miten hän yrittää pettymyksestä selvitä. Olisi tyhmää etsiä tästä väärää ja oikeaa.