Aloin seurustella, ystävämies suuttui
Olen aika hämmentynyt. Olen ollut vuosia sinkkuna, ja minulla on muutamia hyviä ystäviä, sekä miehiä että naisia. Olen aina pitänyt täytenä kukkupuheena, etteivät miehet ja naiset voisi olla ystäviä keskenään. Miehet ovat ystävinä hiukan erilaisia kuin naiset, ja omat miespuoliset ystäväni ovat aivan ihania ihmisiä. Jos nyt kuvailen heistä kahta tärkeintä, niin toisen kanssa yritin suhdetta kauan sitten, mutta siitä ei tullut mitään. Jäimme hyviksi ystäviksi, ja siitä olen iloinen. Sitten on toinen, jonka tapasin entisen miesystäväni kautta. Me erosimme, mutta jäin kaveriksi tämän exän ystävän kanssa. Tämä toinen on nyt se, joka on suuttunut minulle.
Ystävyytemme on perustunut lähinnä siihen, että opiskelemme samaa alaa (minä tosin olen jo valmistunut, hän ei), pidämme samoista kirjoista, elokuvista, leffoista, musiikista jne. Puhuttavaa on siis aina löytynyt. Enimmäkseen olemme olleet yhteyksissä sähköisten kanavien kautta, mutta saatamme käydä katsomassa yhdessä uuden elokuvan joka kiinnostaa molempia, ja muuta vastaavaa. Olen pyytänyt häneltä apua muutamiin kodin huoltotöihin, joita en ole itse osannut (ja kyllä korvannut tuon pienen vaivan mm. viemällä hänet syömään). Emme ole superläheisiä siinä mielessä että tapaisimme kasvotusten usein, mutta hän on ollut minulle tärkeä, sillä meillä on paljon yhteistä ja meillä on hauskaa aina kun tapaamme.
Nyt sitten on käynyt niin, että minä aloin seurustella uuden miehen kanssa. Tässä alkuhuuman aikoihin tuo ystäväni laittoi viestiä, että mitähän minulle kuuluu, kun en ole hetkeen pitänyt yhteyttä. Kerroin, että olen ollut vähän pää pilvissä, sillä olen tavannut jonkun kiinnostavan.
En olisi uskonut, mitä siitä seurasi. Sain kuulla, että olen tehnyt maailman kamalimman tempun ja hylännyt hänet toisen takia. Olen kuulemma vain pitänyt häntä varalla näinä vuosina kun olemme olleet ystäviä, vain roikottaen häntä mukana kunnes tapaan jonkun paremman.
En voi pukea sanoiksi, miten kauhea olo minulla on. Siis tämä ystävä onkin kuvitellut, että me alamme ennen pitkää seurustella? Eihän asia niin ole, ystäviä me olemme! Hän ei ole koskaan edes vihjaillut, että olisi kiinnostunut viemään suhdettamme toiselle tasolle. Ellei nyt lasketa joissain opiskelijabileissä häneltä saamaani suukkoa. Minulla ei ole romanttisia tunteita häntä kohtaan, enkä ole havainnut sellaisia myöskään hänen puoleltaan.
Niin että nyt minä sitten olen hyväksikäyttäjä ja huijari. Olen äärimmäisen loukkaantunut, että joku voi ajatella minusta tuollaista. Yritin selittää hänelle, että hän on aina ollut minulle rakas ystävä, mutta koskaan ei ole edes vihjattu, että tässä olisi jotain muutakin. Olen ahdistunut ajatuksesta, että minulle tärkeä ihminen on nyt minulle niin vihainen, ja pettynyt minuun asiasta, jonka en tiennyt olevan edes olemassa.
Väkisin tulee mieleen se klisee, etteivät naiset ja miehet voi olla ystäviä. Mutta minä tiedän että voivat, minulla kun on ystävänä myös se toinen mies, jonka kanssa seurustelu ei toiminut. Siinä ei ainakaan ole mitään muita jännitteitä mukana, pelkkää puhdasta kaveruutta. Ja niin olen luullut myös tästä toisesta ystävästä, mutta ilmeisimmin olen ollut väärässä. Hirveän paha mieli on, ja olen loukkaantunut, sillä en tiedä missä kohtaa olen tehnyt virheen. Olen luullut kaiken olevan hyvin :(
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on seuraus feminismistä kun miehille uskotellaan että olemalla ensin naiselle kaveri ja ystävällinen jne. pääset hänen suosioonsa ja että seksin vonkaaminen on sikamaista ja ei-toivottavaa. Sitten nämä ritarilliset kamupojat päätyy just sinne kamusektorille vaikka ovat tehneet kaiken juuri niin kuin naiset ovat neuvoneet.
Minusta tuo on oikeastaan vähän petollista niiden miesten puolelta. Siis naisten pitäisi osata päätellä pelkistä ystävyyden osoituksista että mies on kiinnostunut? Maailma on kivoja ja ystävällisiä miehiä pullollaan, ei minulla ainakaan pää kestäisi alkaa arvioimaan ketkä kaikki heistä yrittävätkin viestittää jotain muuta.
Mies, jos olet naisesta kiinnostunut, rohkaistu sanomaan se reilusti ääneen. Näin teki nykyinen kumppanini, ja hyvällä menestyksellä.
Ap
Minusta se on petollista, että naiset sanoo haluavansa kiltin miehen joka on ystävällinen eikä vonkaa seksiä, mutta sitten kuitenkaan eivät sellaista halua vaan pöksyt kostuu niistä seksiä vonkaavista pahoista pojista.
Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta ainakin minä olen seurustellut pelkästään ensiksi mainitsemaasi luokkaan kuuluvien miesten kanssa. Jokainen heistä on ystävällisyydestään ja kiltteydestään huolimatta osannut ilmaista ääneen olevansa kiinnostunut.
Ap
Joo joo, aivan sama. Fakta on kuitenkin se, että miehille oikeasti uskotellaan että tuollaisesta käyttäytymisestä naiset tykkää, siis tuosta kamupoikailusta. Et voi oikeasti olla niin naiivi ettet tätä ole huomannut? Tämäkin palsta on täynnä näitä "hyi seksinvonkaajamiehet ällöttää", sitten nuoret ja herkät miehet luulee että tuollaisella kamupoikakäytöksellä nainen huomaa että miten hieno mies hän on kun ei vonkaa seksiä jne. Tyhmäähän se on joo, mutta näin siinä vaan käy, jos naiset eivät ole rehellisiä sen suhteen mistä tykkäävät.
Miten tähän kuvioosi sopii se fakta, että on myös olemassa miehiä, joilla ei ole naispuolisia ystäviään kohtaan mitään sen suurempia odotuksia? Vai eikö mielestäsi sellainen tilanne ole mahdollinen?
Minä pidän suorasta puheesta, rehellisyydestä. Olen itsekin jokusen kerran tunnustanut ihastukseni, kun siihen on ollut aihetta. Vastapuolelta ei voi odottaa ajatuksenlukijan taitoja. En ottaisi seurustelukumppaniksi ihmistä, joka ei uskalla puhua asioista suoraan.
Kaiken muun lisäksi kuvittelisin, että on suunnilleen helpoin tapa saada hullun leima, jos alkaa olettaa kaikkien kivojen miesten olevan ihastuneita.
Ap
Mihin kuvioon? Kerroin vain miten jotkut miehet käyttäytyy koska naiset aika yleisellä tasolla heitä neuvovat niin käyttäytymään. En sen enempää enkä vähempää. Ei minua sinun elämäsi kiinnosta.
En ole koskaan kuullut, että miehiä neuvottaisiin esittämään vain kaveria ja hyvää tyyppiä. Sen sijaan mielestäni aina korostetaan sitä, että kannattaa naisille kannattaa olla herrasmies, ja jos kiinnostusta on, tulee asia ilmaista tahdikkaasti ja asiallisesti (eli siis ei mitään epätoivoista vonkaamista). Olet ilmeisesti tulkinnut niin, että herrasmies-tyylisen käytöksen tulisi riittää. Ei se mihinkään riitä, se on kunnollisen ihmisen perusedellytyksiä. Olen minäkin naisena kiltti kaikille, niin miehille kuin naisille, mutta jos toivon jonkun suhteen enemmän, on minun tehtävä asia selväksi tavalla tai toisella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies-nainen- kaverisuhteet ovat jotenkin hassuja. Itselle ei tulisi mieleenkään olla tekemisissä naisten kanssa muuten kuin seurustelumielessä, tosimies ilmaisee suoraan alkuvaiheessa että joko seurustellaan tai katkaistaan välit.
Rajaat tällä periaatteellasi pois aika suuren määrän potentiaalisia ystäviä, mutta se on tietenkin oma valintasi.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä sitä asiaa enää miettiä. Sinä seurustelet nyt toisen kanssa ja huolehdit siitä suhteesta, kaverimiehen oman pään sisäiset myrskyt ovat hänen oma asiansa. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta selitellä tai hyvittää tilannetta, vaan jatkat omaa elämääsi niin kuin parhaaksi katsot. Kaverimies jatkaa omaansa. Jos onnistuu, niin voitte olla vielä kavereita, mutta en sinuna ap sitä suhdetta kovin lämpimänä yrittäisi pitää. Mies paljasti oikeat karvansa ja jotkut ystävyydet loppuvat. Sellaista sattuu ja elämä jatkuu. Yritä sinä siis ap päästä tästä kaverimiehestä eroon myös, se olisi rehellistä nykyistä miesystävääsi ajatellen. Nykyinen tilanteen jahkailu ja itkeminen ei ole reilua tai sitten pistät uuden suhteen katkolle ja jatkatte vasta kun olet päässyt kuiville, jos jatkatte.
Näin. Ei lisättävää
Jotkut ihmiset ovat tuollaisia, jotka eivät saa suutaan auki ajoissa ja sitten suuttuvat kun "tilanne" menee ohi.
En usko miehen ja naisen välisen ystävyyden olevan mahdollista.
Olen työssä, jossa olisi tarpeellista olla mukava, mutta valitettavasti joudun miettimään käytöstäni miesten kanssa (esim. nauramista, kiinnostuneisuutta (esittämistä) vaikka harrastuksesta, positiivisen palautteen antamista). Joo ja todellakaan en tarkoita että (kaikki) miehet ihastuisivat minun, en ole edes kaunis, mutta ahdistun siitäkin että mies kuvittelee, että yritän iskeä häntä. Näitä on.
Pitäisi varmaan sanoa aina kaikille, että ihan ammattini puolesta olen sinulle mukava.:)
Mulle myös on käynyt jotain samanlaista.
Mutta mulla kaverina ei ollut joku ujopiimä mies, vaan sellainen, jolla on joka sormelle naisia, sillä oli useita puolen vuoden suhteita, monesti parikin eri naista yhden viikonlopun aikana.
Se esitti ystävää viitisen vuotta....kuvitelkaa. Ja sitten ilmoitti lopulta, että hän valmistuu kohta, nyt aletaan olla yhdessä, ja se oli valinnut opiskelualansakin sen mukaan millaisen miehen minä haluan ammatin suhteen, kertoi siis kaiken tuon. Eli se oli suunnitellut elämänsä mun ympärille samalla esittäen vain kaveria.
En suostunut tuon paljastuksen jälkeen olemaan enää tekemisissä. Näin sitä nykyisen aviomieheni kanssa pari vuotta tuon jälkeen, tuijotti miestäni vihaisesti, mutta tervehti mua kyllä.
Muhun tuo jätti ikuiset jäljet, vei luottamusta ihmisiin paljon. Se ei siis oikeasti ikinä, koskaan tuonut esille mitään kiinnostusta muhun, enkä minä siihen (koska en ole ollut ikinä siitä kiinnostunut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on seuraus feminismistä kun miehille uskotellaan että olemalla ensin naiselle kaveri ja ystävällinen jne. pääset hänen suosioonsa ja että seksin vonkaaminen on sikamaista ja ei-toivottavaa. Sitten nämä ritarilliset kamupojat päätyy just sinne kamusektorille vaikka ovat tehneet kaiken juuri niin kuin naiset ovat neuvoneet.
Minusta tuo on oikeastaan vähän petollista niiden miesten puolelta. Siis naisten pitäisi osata päätellä pelkistä ystävyyden osoituksista että mies on kiinnostunut? Maailma on kivoja ja ystävällisiä miehiä pullollaan, ei minulla ainakaan pää kestäisi alkaa arvioimaan ketkä kaikki heistä yrittävätkin viestittää jotain muuta.
Mies, jos olet naisesta kiinnostunut, rohkaistu sanomaan se reilusti ääneen. Näin teki nykyinen kumppanini, ja hyvällä menestyksellä.
Ap
Minusta se on petollista, että naiset sanoo haluavansa kiltin miehen joka on ystävällinen eikä vonkaa seksiä, mutta sitten kuitenkaan eivät sellaista halua vaan pöksyt kostuu niistä seksiä vonkaavista pahoista pojista.
Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta ainakin minä olen seurustellut pelkästään ensiksi mainitsemaasi luokkaan kuuluvien miesten kanssa. Jokainen heistä on ystävällisyydestään ja kiltteydestään huolimatta osannut ilmaista ääneen olevansa kiinnostunut.
Ap
Joo joo, aivan sama. Fakta on kuitenkin se, että miehille oikeasti uskotellaan että tuollaisesta käyttäytymisestä naiset tykkää, siis tuosta kamupoikailusta. Et voi oikeasti olla niin naiivi ettet tätä ole huomannut? Tämäkin palsta on täynnä näitä "hyi seksinvonkaajamiehet ällöttää", sitten nuoret ja herkät miehet luulee että tuollaisella kamupoikakäytöksellä nainen huomaa että miten hieno mies hän on kun ei vonkaa seksiä jne. Tyhmäähän se on joo, mutta näin siinä vaan käy, jos naiset eivät ole rehellisiä sen suhteen mistä tykkäävät.
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta pakko tulla korjaamaan yksi virhe.
Seksin vonkaus ON ällöttävää. Seksin vonkauksella tarkoitan sellaista "antaisit nyt"-anelua. Flirttailu ja vietteleminen eivät ole seksin vonkausta. Sinun pitää nyt ihan ensiksi erottaa nämä asiat toisistaan. Varmaan lähes jokainen nainen haluaa tuntea itsensä halutuksi kumppaninsa toimesta. Seksin vonkaaminen ei saa naista tuntemaan itseään halutuksi vaan masturbaation välineeksi. Flirttailu ja kiusoittelu sen sijaan... Ne ovat vähintään mieltä piristäviä, parhaimmillaan johtavat seksiin tai kiinnostuksen heräämiseen.
Naiset ovat niin tottuneita miesten kiinnostuksen kohteena olemiseen, että poika, joka käyttäytyy kuin kaveri, päätyy kaveriksi. Nämä naiset saattavat vielä miettiä, että sopisikohan joku oma ystävä tuolle tyttöystäväksi kun on niin huipputyyppi. Mutta itselle ei, koska on ajateltu, että kiinnostusta ei ole kummaltakaan puolelta.Kiltti pitää olla. Se on ihan perusvaatimus. Kiltteys ei sulje pois seksiä ja parisuhdetta. Se suu pitää sen sijaan osata avata.
Joo, kerro se sille kamupojalle eikä minulle. Minähän tässä vain kerron miksi jotkut miehet käyttäytyy noin kuin ap kuvailee. Naiset on kyllä varsin tekopyhiä näissä asioissa usein ja nuoret ja naiivit miehet/pojat uskoo kaiken mitä heille kerrotaan.
Mä en ole ikinä törmännyt siihen, että nainen uskottelee miehelle, että jos jotenkin nyt todistat itsesi kaverina niin mä lupaan sitten ehkä myöhemmin rakastua suhun. Joskus näin voi toki luonnostaan käydä, en väitä etteikö voisi. Mutta että naiset jotenkin tieten tahtoen uskottelevat miehille näin? En usko. Naiset vaan ovat mielellään vain ystäviä miesten kanssa.
Tämä kilttimiesteeskentely ja kamupoikazone on kyllä molemmat ihan miesten omaa keksintöä, jossa naisella ei ole osaa eikä arpaa. Nainenhan siinä on tullut vedätetyksi, kun on luullut saavansa ystävän ja mies olikin parhaimmillaan vuosia salaa jonkun muun asian perässä.
Ymmärrän, että pakkien saaminen on ikävää ja pelottavaa ja aloitteen teko vaikeaa, kun on jo päässyt lähelle haluamaansa naista, mutta jos haluaa olla muuta kuin kaveri niin pakko se suu on vaan avata, ei sille muuta voi.
Hyvää iltaa, olen Pekka. Olen herrasmies. Avaan ovet, maksan ravintolalaskun, kytken kämppääsi astianpesukoneen ja kattolampun. Tykkään samasta musiikista ja elokuvista kuin sinä. Kuuntelen mielenkiinnolla kun kerrot kaiken ex-poikaystävistäsi sekä kavereidesi ihmissuhdesotkuista. Käytän alkoholia kohtuudella, asun omistusasunnossa ja ajan uudella autolla. Vien sinut treffien jälkeen kotiin ja kerron, että sinulla on hyvin kaunis hame ja upeat kengät. Myös silmäsi on tyylikkäästi miekattu ja hymysi on mitä viehättävin. Ilmoitan kohteliaasti, että olen halutessasi valmis myös seurustelusuhteeseen ja jos päädymme harrastamaan seksiä, minulla ei ole mitään tarttuvia tauteja ja käytän aina ehkäisyä. En jää yöksi nukkumaan viereesi, jos potkit minut seksin jälkeen ulos, mutta tarjoan sinulle mielelläni myös seuraavana aamuna itse valmistamani aamupalan.
Vieläkö tässä jää jotain epäselvää vai pitäisikö jättää jotain sanomatta vai onko jännämies kuitenkin se mitä olet hakemassa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä törmännyt siihen, että nainen uskottelee miehelle, että jos jotenkin nyt todistat itsesi kaverina niin mä lupaan sitten ehkä myöhemmin rakastua suhun. Joskus näin voi toki luonnostaan käydä, en väitä etteikö voisi. Mutta että naiset jotenkin tieten tahtoen uskottelevat miehille näin? En usko. Naiset vaan ovat mielellään vain ystäviä miesten kanssa.
Tämä kilttimiesteeskentely ja kamupoikazone on kyllä molemmat ihan miesten omaa keksintöä, jossa naisella ei ole osaa eikä arpaa. Nainenhan siinä on tullut vedätetyksi, kun on luullut saavansa ystävän ja mies olikin parhaimmillaan vuosia salaa jonkun muun asian perässä.
Ymmärrän, että pakkien saaminen on ikävää ja pelottavaa ja aloitteen teko vaikeaa, kun on jo päässyt lähelle haluamaansa naista, mutta jos haluaa olla muuta kuin kaveri niin pakko se suu on vaan avata, ei sille muuta voi.
Et ole törmännyt koska olet nainen. Kamupoikazone ei ole miesten keksintöä, vaan naisten ja naiset laittavat sinne miehiä, joiden kanssa eivät halua seurustella, mutta ovat muuten mukavia. Miehet eivät laita naisia koskaan mihinkään kamuzoneille, koska jos eivät ole kiinnostuneita ta ihastuneita eivät ota enää kontaktia.
En sano, että toinen on parempi kuin toinen, mutta on myös paskapuhetta, että mitään kilttimies/jännämies-ilmiötä ei olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole törmännyt koska olet nainen. Kamupoikazone ei ole miesten keksintöä, vaan naisten ja naiset laittavat sinne miehiä, joiden kanssa eivät halua seurustella, mutta ovat muuten mukavia. Miehet eivät laita naisia koskaan mihinkään kamuzoneille, koska jos eivät ole kiinnostuneita ta ihastuneita eivät ota enää kontaktia.
En sano, että toinen on parempi kuin toinen, mutta on myös paskapuhetta, että mitään kilttimies/jännämies-ilmiötä ei olisi olemassa.
Juttusi ovat kyllä hirveän ahdistavia. Naiset laittavat kamuzonelle miehiä, jotka ovat kivoja mutta joiden kanssa eivät halua seurustella, okei. Voin kertoa, että maailmassa on huomattavasti enemmän miehiä, joiden kanssa voisin olla ystävä, kuin miehiä, joiden kanssa haluaisin romanttisen suhteen. Uskon saman pätevän myös toisin päin. Onko se siis joku loukkaus tai torjunta, jos haluan olla "vain" jonkun miehen ystävä? Tai pitäisikö minun olla loukkaantunut miespuolisille ystävilleni, kun he eivät halua seurustella kanssani? Olen heidän ystävänsä, mutta en missään kamuzonella. Ystävyys on kullanarvoista, ja arvostan jokaista ystävääni enemmän kuin voin kertoa. Riippumatta siitä, ovatko he miehiä vai naisia. Ja jos joku haluaa enemmän, eikä uskalla sitä kertoa, niin se on kyllä oma syy sitten. Jos taas rohkaistuu kertomaan tunteistaan saamatta vastakaikua, niin sellaista elämä vaan on. Aina eivät tunteet osu yksiin. Sitten sieltä nöyryyttävältä kamuzonelta voi poistua lopettamalla koko ystävyyden.
Jos joskus saan pojan, lupaan kasvattaa hänet herrasmieheksi, jolla on myös tarpeeksi rohkeutta ja itsetuntoa paljastaa tunteensa rehellisesti ihastuessaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet kutsuvat sitä friendzoneksi, naiset ystävyydeksi. Naiset eivät aseta ketään minnekään, miehet asettavat itse itsensä sinne olemalla kertomatta todellisia halujaan. Naiset eivät uskottele mitään, he luulevat saaneensa ystävän. Miehet uskottelevat itse itselleen saavansa ehkä vuosien saatossa jotain muuta kuin ystävyyttä, enkä todella tiedä mistä he sen keksivät. Miehiltä pitää ennemminkin kysyä, miksi he roikkuvat epätyydyttävässä suhteessa ilmaisematta todellisia halujaan. Heillä on täysi vapaus lopettaa ystävyyssuhde tai yrittää muuttaa sen luonnetta niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää iltaa, olen Pekka. Olen herrasmies. Avaan ovet, maksan ravintolalaskun, kytken kämppääsi astianpesukoneen ja kattolampun. Tykkään samasta musiikista ja elokuvista kuin sinä. Kuuntelen mielenkiinnolla kun kerrot kaiken ex-poikaystävistäsi sekä kavereidesi ihmissuhdesotkuista. Käytän alkoholia kohtuudella, asun omistusasunnossa ja ajan uudella autolla. Vien sinut treffien jälkeen kotiin ja kerron, että sinulla on hyvin kaunis hame ja upeat kengät. Myös silmäsi on tyylikkäästi miekattu ja hymysi on mitä viehättävin. Ilmoitan kohteliaasti, että olen halutessasi valmis myös seurustelusuhteeseen ja jos päädymme harrastamaan seksiä, minulla ei ole mitään tarttuvia tauteja ja käytän aina ehkäisyä. En jää yöksi nukkumaan viereesi, jos potkit minut seksin jälkeen ulos, mutta tarjoan sinulle mielelläni myös seuraavana aamuna itse valmistamani aamupalan.
Vieläkö tässä jää jotain epäselvää vai pitäisikö jättää jotain sanomatta vai onko jännämies kuitenkin se mitä olet hakemassa?
Epäselvää näyttää nyt olevan sinulle se, että tyttöystävää ei haeta cv:llä kuten jotain työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt näitä esille ottamiasi asioita, että olisiko minun pitänyt tajuta jotain. Olen sitä mieltä, että ei. Mielestäni me olemme ystäviä, sillä meillä on niin paljon yhteistä. Jos joku naispuolinen ystäväni olisi kiinnostunut esim. samoista elokuvista, kävisin hänen kanssaan elokuvissa aivan kuin tämän miespuolisenkin kanssa. Tämä ystävä ei ole myöskään yrittänyt esim. lisätä tapaamistemme määrää. Olemme tavanneet kasvotusten ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin, ja viestitelleet jonkin verran tapaamisten välissä, enkä sellaisesta tahdista osaisi päätellä kiinnostusta. Minun kokemukseni mukaan tapaamisia yritetään järjestää jatkuvasti, jos kiinnostusta on ilmassa. Ja siis näin on jatkunut vuosia, ilman mitään vinkkiä että toiveita olisi johonkin suurempaan! Erittäin tahdikasta, kyllä, mutta liiallisuuteen saakka. Olen ajoittain miettinyt, voisiko joku ystävistäni sopia hänelle kumppaniksi.
Olen myös pohtinut, olisiko välillemme voinut kehittyä suhde, jos hän olisi ottanut asian puheeksi aiemmin. Luulen, että joskus ystävyytemme alkuaikoina se olisi jopa voinut olla mahdollista. Mutta en koskaan ajatellut asiaa vakavissani silloin, sillä en uskonut että olisi mitään syytä ajatella. En ole kedon kaunein kukkanen tai sellainen, johon jokainen ohikulkija rakastuisi, joten en ota itsestäänselvyytenä että olisin siinä mielessä kiinnostava muiden silmissä.
Ap
Annat kyllä varsin jalon kuvan itsestäsi. Mukavaa jos todella olet niin jalat maassa kuin annat ymmärtää. Jopa omaan ulkonäköösi liittyen suhtaudut vähätellen, siitä moraaliset pisteet. Harmi että menetit ystävän, niitä ei ole koskaan liikaa. Harmi ettet aiemmin ymmärtänyt hänen olleen kiinnostunut sinusta, että olisit voinut torjua hänet suoraan. Ehkä tuollaisten miesten, jotka eivät ymmärrä tehdä aloitetta, kuuluukin jäädä lehdelle soittelemaan. Ikävää tietysti, että hänellä olisi ollut mahikset vuosia sitten, mutta kun kerran lämpenee noin hitaasti, niin itseään saa tietysti syyttää jos odottaa vuosikaudet ja kaiken lisäksi luulee tietyllä tavalla jo seurustelevansa vaikka onkin ollut pelkkä kaveri. Et kertonut, mutta oletan, että et ole seurustellut sinä aikana, kun olette olleet ystäviä. Jos tätä ystävyyttä on jatkunut jo vuosia niin ehkä ei ole kohtuullista olettaa, että sinä odotat hänen aloitettaan niin kauan vaan alat ennemmin tai myöhemmin seurustella. Herkkupalat viedään kuitenkin ennen pitkään.
Tosiystävien ei myöskään kuulu vuodattaa pettymystään ja pahaa oloaan sinulle tai syyllistää jälkeen päin sellaisesta mitä ei koskaan tapahtunut, vaan niellä kaikki tunteet ja olla puolestasi onnellinen.
Onnea uudesta suhteestasi! Toivottavasti osaat nyt itse lukea tilannetta oikein, etkä huomaa yhtäkkiä, että uusi miehesi ei olekaan oikeasti kiinnostunut, että olet ollut niin pää pilvissä että sinulta on mennyt ohi jokin signaali, josta kuka tahansa muu olisi ymmärtänyt että ei tässä mistään vakavasta ole kyse. En sano tätä ollakseni ilkeä tai piikikäs, vaan näin asiat saattavat mennä ja pettymys ja väärinymmärrys voi sattua kenen kohdalle tahansa. Sitten huomaat, kuinka suuri se pettymys on tälle kaverillesi ollut.
(hetero(mies) ja nainen voivat olla ystävia, mutta miehellä on aina taka-ajatuksia, AINA! Sanoi mitä sanoi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäselvää näyttää nyt olevan sinulle se, että tyttöystävää ei haeta cv:llä kuten jotain työpaikkaa.
Ja sulle se, että tässä oli kyse sarkasmista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt näitä esille ottamiasi asioita, että olisiko minun pitänyt tajuta jotain. Olen sitä mieltä, että ei. Mielestäni me olemme ystäviä, sillä meillä on niin paljon yhteistä. Jos joku naispuolinen ystäväni olisi kiinnostunut esim. samoista elokuvista, kävisin hänen kanssaan elokuvissa aivan kuin tämän miespuolisenkin kanssa. Tämä ystävä ei ole myöskään yrittänyt esim. lisätä tapaamistemme määrää. Olemme tavanneet kasvotusten ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin, ja viestitelleet jonkin verran tapaamisten välissä, enkä sellaisesta tahdista osaisi päätellä kiinnostusta. Minun kokemukseni mukaan tapaamisia yritetään järjestää jatkuvasti, jos kiinnostusta on ilmassa. Ja siis näin on jatkunut vuosia, ilman mitään vinkkiä että toiveita olisi johonkin suurempaan! Erittäin tahdikasta, kyllä, mutta liiallisuuteen saakka. Olen ajoittain miettinyt, voisiko joku ystävistäni sopia hänelle kumppaniksi.
Olen myös pohtinut, olisiko välillemme voinut kehittyä suhde, jos hän olisi ottanut asian puheeksi aiemmin. Luulen, että joskus ystävyytemme alkuaikoina se olisi jopa voinut olla mahdollista. Mutta en koskaan ajatellut asiaa vakavissani silloin, sillä en uskonut että olisi mitään syytä ajatella. En ole kedon kaunein kukkanen tai sellainen, johon jokainen ohikulkija rakastuisi, joten en ota itsestäänselvyytenä että olisin siinä mielessä kiinnostava muiden silmissä.
Ap
Annat kyllä varsin jalon kuvan itsestäsi. Mukavaa jos todella olet niin jalat maassa kuin annat ymmärtää. Jopa omaan ulkonäköösi liittyen suhtaudut vähätellen, siitä moraaliset pisteet. Harmi että menetit ystävän, niitä ei ole koskaan liikaa. Harmi ettet aiemmin ymmärtänyt hänen olleen kiinnostunut sinusta, että olisit voinut torjua hänet suoraan. Ehkä tuollaisten miesten, jotka eivät ymmärrä tehdä aloitetta, kuuluukin jäädä lehdelle soittelemaan. Ikävää tietysti, että hänellä olisi ollut mahikset vuosia sitten, mutta kun kerran lämpenee noin hitaasti, niin itseään saa tietysti syyttää jos odottaa vuosikaudet ja kaiken lisäksi luulee tietyllä tavalla jo seurustelevansa vaikka onkin ollut pelkkä kaveri. Et kertonut, mutta oletan, että et ole seurustellut sinä aikana, kun olette olleet ystäviä. Jos tätä ystävyyttä on jatkunut jo vuosia niin ehkä ei ole kohtuullista olettaa, että sinä odotat hänen aloitettaan niin kauan vaan alat ennemmin tai myöhemmin seurustella. Herkkupalat viedään kuitenkin ennen pitkään.
Tosiystävien ei myöskään kuulu vuodattaa pettymystään ja pahaa oloaan sinulle tai syyllistää jälkeen päin sellaisesta mitä ei koskaan tapahtunut, vaan niellä kaikki tunteet ja olla puolestasi onnellinen.
Onnea uudesta suhteestasi! Toivottavasti osaat nyt itse lukea tilannetta oikein, etkä huomaa yhtäkkiä, että uusi miehesi ei olekaan oikeasti kiinnostunut, että olet ollut niin pää pilvissä että sinulta on mennyt ohi jokin signaali, josta kuka tahansa muu olisi ymmärtänyt että ei tässä mistään vakavasta ole kyse. En sano tätä ollakseni ilkeä tai piikikäs, vaan näin asiat saattavat mennä ja pettymys ja väärinymmärrys voi sattua kenen kohdalle tahansa. Sitten huomaat, kuinka suuri se pettymys on tälle kaverillesi ollut.
Olen ollut sinkkuna useita vuosia, koko sen ajan kun olen ollut ystävä tämän miehen kanssa. Kuten mainitsin, hän oli entisen miesystäväni tuttuja. Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että ei ole ollut häneltä kohtuullista ajatella, että minun pitäisi pysyä jotenkin varattuna hänelle. Ja hän taas puheidensa perusteella näyttää uskovan, että minä olen pitänyt häntä varalla. Niin kuin minä sinkkuuteen kyllästyessäni ottaisin vain jonkun ystävistäni, ei rakkaus toimi niin!
Kiitos onnentoivotuksista. Uskon nykyisessä suhteessani olevan kaikki onnellisuuden avaimet. Olen ollut kauan yksin, sillä olen tavallaan kauhean nirso. Haluan juuri sellaisen kivan, kiltin herrasmiehen, joista tässä ketjussa on puhuttu, mutta höystettynä sillä kipinällä joka synnyttää rakkautta ja intohimoa. Sellaisiin miehiin ei usein törmää. Pidän itseäni onnekkaana nyt.
Ap
Olen sinkkunainen. Minusta meidän naisten pitäisi olla myös hieman varovaisia, jos haluamme pelkkää kaverisuhdetta miehen kanssa. Jos töissä kahvitauolla tulen sanoneeksi, että mikähän ihme tiskikoneessa on vikana, kun ohjelma pysähtyy ennen huuhtelua ja mukava miespuolinen työkaveri heti tarjoutuu tulemaan katsomaan vikaa, vastaan huolettomasti, että kyllä se huuhteluohjelma lähtee käyntiin, täytyy vain pari pykälää ite siirtää. Mielestäni se on jo selkeä vihjaus mieheltä siitä, että haluaa olla kaveri ja vähän enemmänkin työn ulkopuolella. Itse en esim. tarjoutuisi tulemaan uunia kuuraamaan tai makutuomariksi verhoja valitsemaan, jos työkaveri edes sellaisia neuvoja alkaisi kysellä. Ja työpaikkaromanssit on melkoista riskinottoa. Joku edellä mainitsikin, että valitsee töissä puheenaiheet tarkkaan. Hyviä ystäviä on sukulaismiehissä, heitä voin tietysti tavata kahden kesken. Miestä en huolisi shoppailukaveriksi, se on naisten juttu kokemukseni mukaan. Kahvittelu jne. on ok, jos ilmassa ei ole sähköä toisen puolelta. Mutta onnistuuko se, ellei ole todella vanha ja luotettu mies?
Älkää nyt yrittäkö, naisen vika. Naisen PITÄÄ antaa pildeä, jos mies on kiltti. Jos mies ei halua pildeä, niin mies on ihan vaan kuspää, kuten normaalisti onkin. Jos joku on sulle kiltti, niin hän näkee vaivaa tekemällä jotain, mihin ei normaalielämässä kykene. Koska normaalielämässä miehet on huo* ittelevia, tyhmiä mulkeroita, jotka hajottaa sun kamat, haukkuu, nälvii ja ilkeilee kaikkia naisia kuin kouluttamaton apina.
Jos he naisesta kiinnostuvat, niin sitten pistetään päälle normaalit käytöstävat ja sitä pimperoa on sitten vaa ropistava. Ihan yksinkertaista.
Niin, vanhalla tarkoitin vanhaa tuttavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Juttusi ovat kyllä hirveän ahdistavia. Naiset laittavat kamuzonelle miehiä, jotka ovat kivoja mutta joiden kanssa eivät halua seurustella, okei. Voin kertoa, että maailmassa on huomattavasti enemmän miehiä, joiden kanssa voisin olla ystävä, kuin miehiä, joiden kanssa haluaisin romanttisen suhteen. Uskon saman pätevän myös toisin päin. Onko se siis joku loukkaus tai torjunta, jos haluan olla "vain" jonkun miehen ystävä?
Ei kannata ahdistua. Tottakai maailmassa on enemmän ihmisiä, joiden kanssa voi olla vain kaveri ja vähemmän niitä joiden kanssa haluaa seurustella. On kuitenkin hankalaa keskustella asiasta, kun miehet kokee, että naisilla on tällainen lähelle päästettävien miesten joukko, jotka saavat kaiken muun paitsi sen seurustelun, ja naiset väittävät että sellaista ei ole olemassakaan. Ja että kenenkään ei pitäisi ahdistua siitä, että joku on sinulle ystävä ja ystävällinen ja mukava ja huomioiva, mutta sanoo, ettei halua sinua, koska ei koe kipinää.
Vierailija kirjoitti:
Aina eivät tunteet osu yksiin. Sitten sieltä nöyryyttävältä kamuzonelta voi poistua lopettamalla koko ystävyyden.
Ap
Tästä asiasta olemme harvinaisen samaa mieltä. Tosin sinä vaikutat nyt loukkaantuneen siitä, että tämä ystävä-miesystäväsi on poistumassa sieltä kamuzonelta, etkä ymmärrä hänen kokemaansa nöyryytystä, jos jatkaisitte ystävyyttänne.
Itsekin kerroit, että et ole pitänyt yhteyttä häneen liiemmin sen jälkeen kun olet alkanut seurustella. Silloin joku muu mies on täyttänyt sen paikan minkä tämä friendzone-mies on aikaisemmin täyttänyt. Vai ajattelitko jatkaa leffassa käymistä muiden miesten kanssa jatkossakin, ja onkohan se ookoo uudelle miesystävällesi?
Mies-nainen- kaverisuhteet ovat jotenkin hassuja. Itselle ei tulisi mieleenkään olla tekemisissä naisten kanssa muuten kuin seurustelumielessä, tosimies ilmaisee suoraan alkuvaiheessa että joko seurustellaan tai katkaistaan välit.