Aloin seurustella, ystävämies suuttui
Olen aika hämmentynyt. Olen ollut vuosia sinkkuna, ja minulla on muutamia hyviä ystäviä, sekä miehiä että naisia. Olen aina pitänyt täytenä kukkupuheena, etteivät miehet ja naiset voisi olla ystäviä keskenään. Miehet ovat ystävinä hiukan erilaisia kuin naiset, ja omat miespuoliset ystäväni ovat aivan ihania ihmisiä. Jos nyt kuvailen heistä kahta tärkeintä, niin toisen kanssa yritin suhdetta kauan sitten, mutta siitä ei tullut mitään. Jäimme hyviksi ystäviksi, ja siitä olen iloinen. Sitten on toinen, jonka tapasin entisen miesystäväni kautta. Me erosimme, mutta jäin kaveriksi tämän exän ystävän kanssa. Tämä toinen on nyt se, joka on suuttunut minulle.
Ystävyytemme on perustunut lähinnä siihen, että opiskelemme samaa alaa (minä tosin olen jo valmistunut, hän ei), pidämme samoista kirjoista, elokuvista, leffoista, musiikista jne. Puhuttavaa on siis aina löytynyt. Enimmäkseen olemme olleet yhteyksissä sähköisten kanavien kautta, mutta saatamme käydä katsomassa yhdessä uuden elokuvan joka kiinnostaa molempia, ja muuta vastaavaa. Olen pyytänyt häneltä apua muutamiin kodin huoltotöihin, joita en ole itse osannut (ja kyllä korvannut tuon pienen vaivan mm. viemällä hänet syömään). Emme ole superläheisiä siinä mielessä että tapaisimme kasvotusten usein, mutta hän on ollut minulle tärkeä, sillä meillä on paljon yhteistä ja meillä on hauskaa aina kun tapaamme.
Nyt sitten on käynyt niin, että minä aloin seurustella uuden miehen kanssa. Tässä alkuhuuman aikoihin tuo ystäväni laittoi viestiä, että mitähän minulle kuuluu, kun en ole hetkeen pitänyt yhteyttä. Kerroin, että olen ollut vähän pää pilvissä, sillä olen tavannut jonkun kiinnostavan.
En olisi uskonut, mitä siitä seurasi. Sain kuulla, että olen tehnyt maailman kamalimman tempun ja hylännyt hänet toisen takia. Olen kuulemma vain pitänyt häntä varalla näinä vuosina kun olemme olleet ystäviä, vain roikottaen häntä mukana kunnes tapaan jonkun paremman.
En voi pukea sanoiksi, miten kauhea olo minulla on. Siis tämä ystävä onkin kuvitellut, että me alamme ennen pitkää seurustella? Eihän asia niin ole, ystäviä me olemme! Hän ei ole koskaan edes vihjaillut, että olisi kiinnostunut viemään suhdettamme toiselle tasolle. Ellei nyt lasketa joissain opiskelijabileissä häneltä saamaani suukkoa. Minulla ei ole romanttisia tunteita häntä kohtaan, enkä ole havainnut sellaisia myöskään hänen puoleltaan.
Niin että nyt minä sitten olen hyväksikäyttäjä ja huijari. Olen äärimmäisen loukkaantunut, että joku voi ajatella minusta tuollaista. Yritin selittää hänelle, että hän on aina ollut minulle rakas ystävä, mutta koskaan ei ole edes vihjattu, että tässä olisi jotain muutakin. Olen ahdistunut ajatuksesta, että minulle tärkeä ihminen on nyt minulle niin vihainen, ja pettynyt minuun asiasta, jonka en tiennyt olevan edes olemassa.
Väkisin tulee mieleen se klisee, etteivät naiset ja miehet voi olla ystäviä. Mutta minä tiedän että voivat, minulla kun on ystävänä myös se toinen mies, jonka kanssa seurustelu ei toiminut. Siinä ei ainakaan ole mitään muita jännitteitä mukana, pelkkää puhdasta kaveruutta. Ja niin olen luullut myös tästä toisesta ystävästä, mutta ilmeisimmin olen ollut väärässä. Hirveän paha mieli on, ja olen loukkaantunut, sillä en tiedä missä kohtaa olen tehnyt virheen. Olen luullut kaiken olevan hyvin :(
Kommentit (357)
Mäkin haluaisin uskoa että ystävyys onnistuu, mut itsellä ennemmin tai myöhemmin "ystävä"miehet on suuttuneet kun asiat ei edisty, hylänneet heti kun ovat löytäneet itselleen naisen tai ahdistelleet muka huomaamattomasti koko "tstövyyden" ajakn, että tota noin... Vaikea uskoa enää siihen, että mies osaa olla naisen ystävä.
Sinulla on siis kaksi miespuolista ystävää.
Toisen kanssa yritit seurustella ja toinen on vihainen kun olet löytänyt seurustelukumppanin.
Ilman muuta mies ja nainen voivat olla vain ystäviä keskenään, tosin sinä et ole sellaista kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis kaksi miespuolista ystävää.
Toisen kanssa yritit seurustella ja toinen on vihainen kun olet löytänyt seurustelukumppanin.
Ilman muuta mies ja nainen voivat olla vain ystäviä keskenään, tosin sinä et ole sellaista kokenut.
Minä nimenomaan olen sen kokenut. Tapasin nettitreffien kautta sen toisen ystävämiehen, ja vaikka tavoitteena aluksi oli parisuhteen syntyminen, kävi aika nopeasti selväksi, että meillä ei ole sellaista kemiaa. Sen sijaan ystävinä juttu toimii todella hyvin. Hän onkin ollut kannustava, kun kuuli minun löytäneen mukavan miehen rinnalleni. Hänestä vaistoan, että hän aidosti haluaa minulle pelkkää hyvää elämässä. Ja minä tunnen samoin häntä kohtaan, joku onnekas nainen saa hänestä upean miehen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin uskoa että ystävyys onnistuu, mut itsellä ennemmin tai myöhemmin "ystävä"miehet on suuttuneet kun asiat ei edisty, hylänneet heti kun ovat löytäneet itselleen naisen tai ahdistelleet muka huomaamattomasti koko "tstövyyden" ajakn, että tota noin... Vaikea uskoa enää siihen, että mies osaa olla naisen ystävä.
Minä kyllä uskon (haluan uskoa) edelleen ystävyyden mahdollisuuteen. Voi olla että se vaatii sen, että osapuolet eivät tunne toisiaan kohtaan minkäänlaista muuta vetoa? Eivät naiset halua kaikkia miehiä ja toisinpäin. Se on hassua, että tässä tapauksessa olen aidosti ollut tietämätön siitä mitä toisen osapuolen päässä liikkuu. Ei hänelle sitten tullut mieleen koskaan mainita asiasta...
Ap
Mulla kävi ihan samanlailla. Kaverimiehellä meni herne nenään ja syvälle, ja sai sit lopulta kakistettua että HÄN oli kuvitellut että meistä tulee pari, mutta ei ollut sit ikinä viitsinyt sanoo sitä ääneen että olisin voinut jo siinä kohtaa sanoa että mulla ei ole mitään romanttisia tunteita häntä kohtaan.
Sain kuulla olevani *itun ämmä ja kaikkee muuta mukavaa, viikonloppusin kännissä se laitteli mulle ihan hirveitä viestejä ja soitteli keskellä yötä ja mä yritin aikani ymmärtää mut siinä kohtaa kun se alko uhkaileen mun kumppania mä vihelsin pelin poikki ja ilmotin ettei tarvi enää ikinä ottaa yhteyttä. Blokkasin sen facesta, whatsappista, instasta ja vaihdoin puhelinnumeroo.
Mun luottamus ihmisiin sai melkosen kolauksen, enkä varmasti tuu enää ikinä kuvitteleen että mies ja nainen vois olla vaan kavereita. Kyllä aika puskista tuli tääkin homma ku oltiin kuitenki tunnettu jo n.10 vuotta. Ottaa vieläkin ihan helvetisti päähän ku mies oli mulle kuitenki tosi hyvä ystävä.
Et ole tehnyt mitään väärää. Jos mies ei saa suutaan auki ollessaan kiinnostunut niin oma on virheensä.
Klassinen kamupoikailmiö. Jotkut naiset kyllä tahalteen roikottaa niitä kamumiehiä vaikka huomaavat että ne on ihastuneita heihin.
Voi kuule, sama täällä. 6 vuotta ollut mieheni kanssa ja heti aluksi yksi kaveri kännissä avautui, miten nykyinen mieheni on täysluuseri eikä ymmärrä miten mä just häneen rakastuin ja lopulta poisti itsensä mun kavereista fb:ssa. Sitten sain lapsia ja pari muutakin on hiljalleen poistanut mua kavereistaan, yhteydenpito oli jo ennen sitä kuihtunut pois. Ei mua haittaa mitenkään, lähinnä vaan huvittaa.
Tuo on seuraus feminismistä kun miehille uskotellaan että olemalla ensin naiselle kaveri ja ystävällinen jne. pääset hänen suosioonsa ja että seksin vonkaaminen on sikamaista ja ei-toivottavaa. Sitten nämä ritarilliset kamupojat päätyy just sinne kamusektorille vaikka ovat tehneet kaiken juuri niin kuin naiset ovat neuvoneet.
Minulla on tasan 2 ystävää, molemmat naisia ja jokunen viikko sitten toinen heistä löysi miehen jonka kanssa ovat nyt parisuhteessa, ei se meidän ystävyys mihinkään hävinnyt, tapaamiset luonnollisesti vähenivät, mutta se kuuluu asiaan, tuolla uudella miehellä oli vaikeuksia aluksi ymmärtää meidän ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on seuraus feminismistä kun miehille uskotellaan että olemalla ensin naiselle kaveri ja ystävällinen jne. pääset hänen suosioonsa ja että seksin vonkaaminen on sikamaista ja ei-toivottavaa. Sitten nämä ritarilliset kamupojat päätyy just sinne kamusektorille vaikka ovat tehneet kaiken juuri niin kuin naiset ovat neuvoneet.
Minusta tuo on oikeastaan vähän petollista niiden miesten puolelta. Siis naisten pitäisi osata päätellä pelkistä ystävyyden osoituksista että mies on kiinnostunut? Maailma on kivoja ja ystävällisiä miehiä pullollaan, ei minulla ainakaan pää kestäisi alkaa arvioimaan ketkä kaikki heistä yrittävätkin viestittää jotain muuta.
Mies, jos olet naisesta kiinnostunut, rohkaistu sanomaan se reilusti ääneen. Näin teki nykyinen kumppanini, ja hyvällä menestyksellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on oikeastaan vähän petollista niiden miesten puolelta. Siis naisten pitäisi osata päätellä pelkistä ystävyyden osoituksista että mies on kiinnostunut? Maailma on kivoja ja ystävällisiä miehiä pullollaan, ei minulla ainakaan pää kestäisi alkaa arvioimaan ketkä kaikki heistä yrittävätkin viestittää jotain muuta.
Mies, jos olet naisesta kiinnostunut, rohkaistu sanomaan se reilusti ääneen. Näin teki nykyinen kumppanini, ja hyvällä menestyksellä.
Ap
Minusta se on petollista, että naiset sanoo haluavansa kiltin miehen joka on ystävällinen eikä vonkaa seksiä, mutta sitten kuitenkaan eivät sellaista halua vaan pöksyt kostuu niistä seksiä vonkaavista pahoista pojista.
Sama homma minulla. Onkohan tämä laajempikin ilmiö? Ja itse voin sanoa, että LUULIN kyllä aina huomaavani, että joku on ihastunut minuun. Miten sekaisin voi joku olla, että ilmeisesti tekee kaikkensa että ei näytä aitoja tunteitaan - mahdollisesti VUOSIIN - ja sitten sä olet se, joka on tehnyt väärin? Mies saa syyttää itseään kyllä.
Neuvo miehelle, joka on tällaisessa tilanteessa: Ota puhelin, soita/laita viesti; hei, mitä luulet, voitaisko me käydä treffeillä, silleen ihan oikeasti? Sen jälkeen nainen sanoo että joo tai ei, jonka jälkeen voitte yrittää oikeasti tai voit jatkaa elämää. Kuten NORMAALIT ihmiset tekee.
Vierailija kirjoitti:
Lol, ei ole kysymys kiltteydestä vaan siitä, että ei ilmaise kiinnostustaan. Virhe ei ole ollut kiltteys, vaan se että ei ole VUOSIIN avannut turpaansa ja sanonut, et hei, voitasko me olla jotain enemmän?
Miten tää on nyt näin vaikeeta, meille muille itsestään selvä asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minusta se on petollista, että naiset sanoo haluavansa kiltin miehen joka on ystävällinen eikä vonkaa seksiä, mutta sitten kuitenkaan eivät sellaista halua vaan pöksyt kostuu niistä seksiä vonkaavista pahoista pojista.
Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta ainakin minä olen seurustellut pelkästään ensiksi mainitsemaasi luokkaan kuuluvien miesten kanssa. Jokainen heistä on ystävällisyydestään ja kiltteydestään huolimatta osannut ilmaista ääneen olevansa kiinnostunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinulla menevät nyt ystävät ja seurustelukumppanit sekaisin.
Sinänsä seksin vonkaaminen kuullostaa omituiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta ainakin minä olen seurustellut pelkästään ensiksi mainitsemaasi luokkaan kuuluvien miesten kanssa. Jokainen heistä on ystävällisyydestään ja kiltteydestään huolimatta osannut ilmaista ääneen olevansa kiinnostunut.
Ap
Joo joo, aivan sama. Fakta on kuitenkin se, että miehille oikeasti uskotellaan että tuollaisesta käyttäytymisestä naiset tykkää, siis tuosta kamupoikailusta. Et voi oikeasti olla niin naiivi ettet tätä ole huomannut? Tämäkin palsta on täynnä näitä "hyi seksinvonkaajamiehet ällöttää", sitten nuoret ja herkät miehet luulee että tuollaisella kamupoikakäytöksellä nainen huomaa että miten hieno mies hän on kun ei vonkaa seksiä jne. Tyhmäähän se on joo, mutta näin siinä vaan käy, jos naiset eivät ole rehellisiä sen suhteen mistä tykkäävät.
"hauskana" anekdoottina voin kertoa, että aloin seurustella maailmankaikkeuden kilteimmän miehen kanssa, joka hyvin jämäkästi ja johdonmukaisesti heti alussa totesi, että ei tässä esim. treffien välissä nyt mitään viikkojen taukoja pidetä, jos ollaan oikeasti tosissaan tutustumassa. Selkeetä, avointa.
Sitten tämä kaverimies muuttui kivasta ja kiltistä kaverista aivan raivohulluksi porsaaksi, joka vittuili, vaikeutti elämääni (vaati jotain kynäänsä takaisin keskellä yötä ja raivosi kun ei saanut ja muuta järkevää), puhui minusta paskaa jne. Että oli ilmeisesti p*llun toivossa esittänyt kivaa muutaman vuoden, ja kuoriutui sitten esiin, kun hänet "petin". Eipä ollut kertaakaan sanonut mitään, tai antanut ymmärtää että kiinnostusta minuun oli. Luojan kiitos, koska luonne olikin sitten jotain ihan muuta, kuin mitä esitti.. :/
Joo, jos kerran ystävämies suuttuu siitä naiselle, ettei mies ITSE ole uskaltanut avata suutaan, vaan kokee, että nainen olisi hänelle jotenkin VELKAA sen parisuhteen (sairas ajatuskin), voi olla parempikin katkaista välit, siis sen naisen siihen mieheen. Itse olen tehnyt tämän, yhteyden katkaisun, ainakin kahden tyypin kohdalla. Parempi niin kaikille.
Myös naispuolinen ystävä voi suuttua kun hänen ystävänsä (nainen) aloittaa seurustelun.