Aloin seurustella, ystävämies suuttui
Olen aika hämmentynyt. Olen ollut vuosia sinkkuna, ja minulla on muutamia hyviä ystäviä, sekä miehiä että naisia. Olen aina pitänyt täytenä kukkupuheena, etteivät miehet ja naiset voisi olla ystäviä keskenään. Miehet ovat ystävinä hiukan erilaisia kuin naiset, ja omat miespuoliset ystäväni ovat aivan ihania ihmisiä. Jos nyt kuvailen heistä kahta tärkeintä, niin toisen kanssa yritin suhdetta kauan sitten, mutta siitä ei tullut mitään. Jäimme hyviksi ystäviksi, ja siitä olen iloinen. Sitten on toinen, jonka tapasin entisen miesystäväni kautta. Me erosimme, mutta jäin kaveriksi tämän exän ystävän kanssa. Tämä toinen on nyt se, joka on suuttunut minulle.
Ystävyytemme on perustunut lähinnä siihen, että opiskelemme samaa alaa (minä tosin olen jo valmistunut, hän ei), pidämme samoista kirjoista, elokuvista, leffoista, musiikista jne. Puhuttavaa on siis aina löytynyt. Enimmäkseen olemme olleet yhteyksissä sähköisten kanavien kautta, mutta saatamme käydä katsomassa yhdessä uuden elokuvan joka kiinnostaa molempia, ja muuta vastaavaa. Olen pyytänyt häneltä apua muutamiin kodin huoltotöihin, joita en ole itse osannut (ja kyllä korvannut tuon pienen vaivan mm. viemällä hänet syömään). Emme ole superläheisiä siinä mielessä että tapaisimme kasvotusten usein, mutta hän on ollut minulle tärkeä, sillä meillä on paljon yhteistä ja meillä on hauskaa aina kun tapaamme.
Nyt sitten on käynyt niin, että minä aloin seurustella uuden miehen kanssa. Tässä alkuhuuman aikoihin tuo ystäväni laittoi viestiä, että mitähän minulle kuuluu, kun en ole hetkeen pitänyt yhteyttä. Kerroin, että olen ollut vähän pää pilvissä, sillä olen tavannut jonkun kiinnostavan.
En olisi uskonut, mitä siitä seurasi. Sain kuulla, että olen tehnyt maailman kamalimman tempun ja hylännyt hänet toisen takia. Olen kuulemma vain pitänyt häntä varalla näinä vuosina kun olemme olleet ystäviä, vain roikottaen häntä mukana kunnes tapaan jonkun paremman.
En voi pukea sanoiksi, miten kauhea olo minulla on. Siis tämä ystävä onkin kuvitellut, että me alamme ennen pitkää seurustella? Eihän asia niin ole, ystäviä me olemme! Hän ei ole koskaan edes vihjaillut, että olisi kiinnostunut viemään suhdettamme toiselle tasolle. Ellei nyt lasketa joissain opiskelijabileissä häneltä saamaani suukkoa. Minulla ei ole romanttisia tunteita häntä kohtaan, enkä ole havainnut sellaisia myöskään hänen puoleltaan.
Niin että nyt minä sitten olen hyväksikäyttäjä ja huijari. Olen äärimmäisen loukkaantunut, että joku voi ajatella minusta tuollaista. Yritin selittää hänelle, että hän on aina ollut minulle rakas ystävä, mutta koskaan ei ole edes vihjattu, että tässä olisi jotain muutakin. Olen ahdistunut ajatuksesta, että minulle tärkeä ihminen on nyt minulle niin vihainen, ja pettynyt minuun asiasta, jonka en tiennyt olevan edes olemassa.
Väkisin tulee mieleen se klisee, etteivät naiset ja miehet voi olla ystäviä. Mutta minä tiedän että voivat, minulla kun on ystävänä myös se toinen mies, jonka kanssa seurustelu ei toiminut. Siinä ei ainakaan ole mitään muita jännitteitä mukana, pelkkää puhdasta kaveruutta. Ja niin olen luullut myös tästä toisesta ystävästä, mutta ilmeisimmin olen ollut väärässä. Hirveän paha mieli on, ja olen loukkaantunut, sillä en tiedä missä kohtaa olen tehnyt virheen. Olen luullut kaiken olevan hyvin :(
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
"hauskana" anekdoottina voin kertoa, että aloin seurustella maailmankaikkeuden kilteimmän miehen kanssa, joka hyvin jämäkästi ja johdonmukaisesti heti alussa totesi, että ei tässä esim. treffien välissä nyt mitään viikkojen taukoja pidetä, jos ollaan oikeasti tosissaan tutustumassa. Selkeetä, avointa.
Sitten tämä kaverimies muuttui kivasta ja kiltistä kaverista aivan raivohulluksi porsaaksi, joka vittuili, vaikeutti elämääni (vaati jotain kynäänsä takaisin keskellä yötä ja raivosi kun ei saanut ja muuta järkevää), puhui minusta paskaa jne. Että oli ilmeisesti p*llun toivossa esittänyt kivaa muutaman vuoden, ja kuoriutui sitten esiin, kun hänet "petin". Eipä ollut kertaakaan sanonut mitään, tai antanut ymmärtää että kiinnostusta minuun oli. Luojan kiitos, koska luonne olikin sitten jotain ihan muuta, kuin mitä esitti.. :/
Siis tämän tekstin perusteella ymmärsin, ettei mitään kaveruutta tuossa alussa ole tapahtunutkaan? Kaverimies ja kilttimies eivät ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on seuraus feminismistä kun miehille uskotellaan että olemalla ensin naiselle kaveri ja ystävällinen jne. pääset hänen suosioonsa ja että seksin vonkaaminen on sikamaista ja ei-toivottavaa. Sitten nämä ritarilliset kamupojat päätyy just sinne kamusektorille vaikka ovat tehneet kaiken juuri niin kuin naiset ovat neuvoneet.
Minusta tuo on oikeastaan vähän petollista niiden miesten puolelta. Siis naisten pitäisi osata päätellä pelkistä ystävyyden osoituksista että mies on kiinnostunut? Maailma on kivoja ja ystävällisiä miehiä pullollaan, ei minulla ainakaan pää kestäisi alkaa arvioimaan ketkä kaikki heistä yrittävätkin viestittää jotain muuta.
Mies, jos olet naisesta kiinnostunut, rohkaistu sanomaan se reilusti ääneen. Näin teki nykyinen kumppanini, ja hyvällä menestyksellä.
Ap
Minusta se on petollista, että naiset sanoo haluavansa kiltin miehen joka on ystävällinen eikä vonkaa seksiä, mutta sitten kuitenkaan eivät sellaista halua vaan pöksyt kostuu niistä seksiä vonkaavista pahoista pojista.
Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta ainakin minä olen seurustellut pelkästään ensiksi mainitsemaasi luokkaan kuuluvien miesten kanssa. Jokainen heistä on ystävällisyydestään ja kiltteydestään huolimatta osannut ilmaista ääneen olevansa kiinnostunut.
Ap
Joo joo, aivan sama. Fakta on kuitenkin se, että miehille oikeasti uskotellaan että tuollaisesta käyttäytymisestä naiset tykkää, siis tuosta kamupoikailusta. Et voi oikeasti olla niin naiivi ettet tätä ole huomannut? Tämäkin palsta on täynnä näitä "hyi seksinvonkaajamiehet ällöttää", sitten nuoret ja herkät miehet luulee että tuollaisella kamupoikakäytöksellä nainen huomaa että miten hieno mies hän on kun ei vonkaa seksiä jne. Tyhmäähän se on joo, mutta näin siinä vaan käy, jos naiset eivät ole rehellisiä sen suhteen mistä tykkäävät.
1. Parisuhteet -Naisen pitää alentaa rimaansa, eikä miehen nostaa omaansa.
2. Raiskaukset - Naisen pitää pitää peittävämpiä vaatteita, eikä miehen oppia pois väkivaltaisista alkukantaisista himoistaan.
3. Kaveripoikasuhteet - Naisen pitää lukea ajatuksia, eikä miehen avata suutansa siitä, että kiinnostaa.
= Naisen pitää ottaa vastuu miehestä, mies ei pysty kehittymään millään saralla. Jännä että tämä fiksumpi ja kyvykkäämpi sukupuoli ihan itse itsensä aina alentaa lapsen tasolle...
Ihanuus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hauskana" anekdoottina voin kertoa, että aloin seurustella maailmankaikkeuden kilteimmän miehen kanssa, joka hyvin jämäkästi ja johdonmukaisesti heti alussa totesi, että ei tässä esim. treffien välissä nyt mitään viikkojen taukoja pidetä, jos ollaan oikeasti tosissaan tutustumassa. Selkeetä, avointa.
Sitten tämä kaverimies muuttui kivasta ja kiltistä kaverista aivan raivohulluksi porsaaksi, joka vittuili, vaikeutti elämääni (vaati jotain kynäänsä takaisin keskellä yötä ja raivosi kun ei saanut ja muuta järkevää), puhui minusta paskaa jne. Että oli ilmeisesti p*llun toivossa esittänyt kivaa muutaman vuoden, ja kuoriutui sitten esiin, kun hänet "petin". Eipä ollut kertaakaan sanonut mitään, tai antanut ymmärtää että kiinnostusta minuun oli. Luojan kiitos, koska luonne olikin sitten jotain ihan muuta, kuin mitä esitti.. :/
Siis tämän tekstin perusteella ymmärsin, ettei mitään kaveruutta tuossa alussa ole tapahtunutkaan? Kaverimies ja kilttimies eivät ole sama asia.
Niin, siis tuo kaverimies suuttui kun löysin itselleni muun miehen. Josta halusin tuoda ilmi, että ei ollut mikään jännämies, joten siitä ei ollut kyse. En roikottanut kaverimiestä varalla, kun metsästin jotain alfaa (vttu näitä termejä...). Kilttimies kelpasi oikein hyvin, kun hän itse oli johdonmukainen meidän kanssakäymisen suhteen ja pelasi avoimin kortein. Samalla kun kaverimies oli ollut pari vuotta turpakiinni-ihastunut, ja sitten suuttui kun en tiennyt tästä mitään, vaan "kehtasin" jonkun toisen hänen tilalleen ottaa..
No eipä tuossa mitään ihmeellistä. Olen heteronainen ja ollut pitkään naimisissa ja on lapsia. Nyt sitten joku aika sitten naistyötoveri kertoi ihastuneensa minuun ja kysyi että miten on? Olemme olleet työtovereita 10 vuotta. Olin aivan ihmeissäni. Työpaikassamme noi 100 työntekijää ja en ole em henkilön kanssa työpari tai mitään sinne päin. Yksi työtoveri muiden joukossa.
Sanoin että en ole kiinnostunut. No nyt tuo työtoveri on minulle suuttunut ja v.....lee joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuossa mitään ihmeellistä. Olen heteronainen ja ollut pitkään naimisissa ja on lapsia. Nyt sitten joku aika sitten naistyötoveri kertoi ihastuneensa minuun ja kysyi että miten on? Olemme olleet työtovereita 10 vuotta. Olin aivan ihmeissäni. Työpaikassamme noi 100 työntekijää ja en ole em henkilön kanssa työpari tai mitään sinne päin. Yksi työtoveri muiden joukossa.
Sanoin että en ole kiinnostunut. No nyt tuo työtoveri on minulle suuttunut ja v.....lee joka välissä.
Oho, vähän erikoisempi :O
No mulla on tilanne, jossa useita kaveripoikia tai - miehiä nyt oikeastaan todellakin ikänsä puolesta nyt ainakin. Yhdenkään kanssa en parisuhteeseen alkaisi, mutta itse tuntuvat olevan minusta kiinnostuneita. Mua ei noi miehet kiinnosta seurustelukumppaneina yhtään, koska haluaisin vähän miehekkäämmän ja sellaisen kuin niin....exäni.
Exästä en tiedä enää kuitenkaan. Molemmat ollaan vapaita tällä hetkellä.
Tai sitten kaveri piti ap:ä varalla, katsasteli samalla, löytyykö jotain suurempaa, johon viitsisi kunnolla heittäytyäkin. Suuttui kun turvallinen vara katosi. Se on tosi tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on seuraus feminismistä kun miehille uskotellaan että olemalla ensin naiselle kaveri ja ystävällinen jne. pääset hänen suosioonsa ja että seksin vonkaaminen on sikamaista ja ei-toivottavaa. Sitten nämä ritarilliset kamupojat päätyy just sinne kamusektorille vaikka ovat tehneet kaiken juuri niin kuin naiset ovat neuvoneet.
Minusta tuo on oikeastaan vähän petollista niiden miesten puolelta. Siis naisten pitäisi osata päätellä pelkistä ystävyyden osoituksista että mies on kiinnostunut? Maailma on kivoja ja ystävällisiä miehiä pullollaan, ei minulla ainakaan pää kestäisi alkaa arvioimaan ketkä kaikki heistä yrittävätkin viestittää jotain muuta.
Mies, jos olet naisesta kiinnostunut, rohkaistu sanomaan se reilusti ääneen. Näin teki nykyinen kumppanini, ja hyvällä menestyksellä.
Ap
Minusta se on petollista, että naiset sanoo haluavansa kiltin miehen joka on ystävällinen eikä vonkaa seksiä, mutta sitten kuitenkaan eivät sellaista halua vaan pöksyt kostuu niistä seksiä vonkaavista pahoista pojista.
Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta ainakin minä olen seurustellut pelkästään ensiksi mainitsemaasi luokkaan kuuluvien miesten kanssa. Jokainen heistä on ystävällisyydestään ja kiltteydestään huolimatta osannut ilmaista ääneen olevansa kiinnostunut.
Ap
Joo joo, aivan sama. Fakta on kuitenkin se, että miehille oikeasti uskotellaan että tuollaisesta käyttäytymisestä naiset tykkää, siis tuosta kamupoikailusta. Et voi oikeasti olla niin naiivi ettet tätä ole huomannut? Tämäkin palsta on täynnä näitä "hyi seksinvonkaajamiehet ällöttää", sitten nuoret ja herkät miehet luulee että tuollaisella kamupoikakäytöksellä nainen huomaa että miten hieno mies hän on kun ei vonkaa seksiä jne. Tyhmäähän se on joo, mutta näin siinä vaan käy, jos naiset eivät ole rehellisiä sen suhteen mistä tykkäävät.
Miten tähän kuvioosi sopii se fakta, että on myös olemassa miehiä, joilla ei ole naispuolisia ystäviään kohtaan mitään sen suurempia odotuksia? Vai eikö mielestäsi sellainen tilanne ole mahdollinen?
Minä pidän suorasta puheesta, rehellisyydestä. Olen itsekin jokusen kerran tunnustanut ihastukseni, kun siihen on ollut aihetta. Vastapuolelta ei voi odottaa ajatuksenlukijan taitoja. En ottaisi seurustelukumppaniksi ihmistä, joka ei uskalla puhua asioista suoraan.
Kaiken muun lisäksi kuvittelisin, että on suunnilleen helpoin tapa saada hullun leima, jos alkaa olettaa kaikkien kivojen miesten olevan ihastuneita.
Ap
No mitäpä sitä asiaa enää miettiä. Sinä seurustelet nyt toisen kanssa ja huolehdit siitä suhteesta, kaverimiehen oman pään sisäiset myrskyt ovat hänen oma asiansa. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta selitellä tai hyvittää tilannetta, vaan jatkat omaa elämääsi niin kuin parhaaksi katsot. Kaverimies jatkaa omaansa. Jos onnistuu, niin voitte olla vielä kavereita, mutta en sinuna ap sitä suhdetta kovin lämpimänä yrittäisi pitää. Mies paljasti oikeat karvansa ja jotkut ystävyydet loppuvat. Sellaista sattuu ja elämä jatkuu. Yritä sinä siis ap päästä tästä kaverimiehestä eroon myös, se olisi rehellistä nykyistä miesystävääsi ajatellen. Nykyinen tilanteen jahkailu ja itkeminen ei ole reilua tai sitten pistät uuden suhteen katkolle ja jatkatte vasta kun olet päässyt kuiville, jos jatkatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinulla menevät nyt ystävät ja seurustelukumppanit sekaisin.
Sinänsä seksin vonkaaminen kuullostaa omituiselta.
Naisillahan ne menee sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
2. Raiskaukset - Naisen pitää pitää peittävämpiä vaatteita, eikä miehen oppia pois väkivaltaisista alkukantaisista himoistaan.
3. Kaveripoikasuhteet - Naisen pitää lukea ajatuksia, eikä miehen avata suutansa siitä, että kiinnostaa.
= Naisen pitää ottaa vastuu miehestä, mies ei pysty kehittymään millään saralla. Jännä että tämä fiksumpi ja kyvykkäämpi sukupuoli ihan itse itsensä aina alentaa lapsen tasolle...
Ihme vuodatus ilmeisen lukutaidottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Miten tähän kuvioosi sopii se fakta, että on myös olemassa miehiä, joilla ei ole naispuolisia ystäviään kohtaan mitään sen suurempia odotuksia? Vai eikö mielestäsi sellainen tilanne ole mahdollinen?
Minä pidän suorasta puheesta, rehellisyydestä. Olen itsekin jokusen kerran tunnustanut ihastukseni, kun siihen on ollut aihetta. Vastapuolelta ei voi odottaa ajatuksenlukijan taitoja. En ottaisi seurustelukumppaniksi ihmistä, joka ei uskalla puhua asioista suoraan.
Kaiken muun lisäksi kuvittelisin, että on suunnilleen helpoin tapa saada hullun leima, jos alkaa olettaa kaikkien kivojen miesten olevan ihastuneita.
Ap
Mihin kuvioon? Kerroin vain miten jotkut miehet käyttäytyy koska naiset aika yleisellä tasolla heitä neuvovat niin käyttäytymään. En sen enempää enkä vähempää. Ei minua sinun elämäsi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta pakko tulla korjaamaan yksi virhe.
Seksin vonkaus ON ällöttävää. Seksin vonkauksella tarkoitan sellaista "antaisit nyt"-anelua. Flirttailu ja vietteleminen eivät ole seksin vonkausta. Sinun pitää nyt ihan ensiksi erottaa nämä asiat toisistaan. Varmaan lähes jokainen nainen haluaa tuntea itsensä halutuksi kumppaninsa toimesta. Seksin vonkaaminen ei saa naista tuntemaan itseään halutuksi vaan masturbaation välineeksi. Flirttailu ja kiusoittelu sen sijaan... Ne ovat vähintään mieltä piristäviä, parhaimmillaan johtavat seksiin tai kiinnostuksen heräämiseen.
Naiset ovat niin tottuneita miesten kiinnostuksen kohteena olemiseen, että poika, joka käyttäytyy kuin kaveri, päätyy kaveriksi. Nämä naiset saattavat vielä miettiä, että sopisikohan joku oma ystävä tuolle tyttöystäväksi kun on niin huipputyyppi. Mutta itselle ei, koska on ajateltu, että kiinnostusta ei ole kummaltakaan puolelta.
Kiltti pitää olla. Se on ihan perusvaatimus. Kiltteys ei sulje pois seksiä ja parisuhdetta. Se suu pitää sen sijaan osata avata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta pakko tulla korjaamaan yksi virhe.
Seksin vonkaus ON ällöttävää. Seksin vonkauksella tarkoitan sellaista "antaisit nyt"-anelua. Flirttailu ja vietteleminen eivät ole seksin vonkausta. Sinun pitää nyt ihan ensiksi erottaa nämä asiat toisistaan. Varmaan lähes jokainen nainen haluaa tuntea itsensä halutuksi kumppaninsa toimesta. Seksin vonkaaminen ei saa naista tuntemaan itseään halutuksi vaan masturbaation välineeksi. Flirttailu ja kiusoittelu sen sijaan... Ne ovat vähintään mieltä piristäviä, parhaimmillaan johtavat seksiin tai kiinnostuksen heräämiseen.
Naiset ovat niin tottuneita miesten kiinnostuksen kohteena olemiseen, että poika, joka käyttäytyy kuin kaveri, päätyy kaveriksi. Nämä naiset saattavat vielä miettiä, että sopisikohan joku oma ystävä tuolle tyttöystäväksi kun on niin huipputyyppi. Mutta itselle ei, koska on ajateltu, että kiinnostusta ei ole kummaltakaan puolelta.Kiltti pitää olla. Se on ihan perusvaatimus. Kiltteys ei sulje pois seksiä ja parisuhdetta. Se suu pitää sen sijaan osata avata.
Joo, kerro se sille kamupojalle eikä minulle. Minähän tässä vain kerron miksi jotkut miehet käyttäytyy noin kuin ap kuvailee. Naiset on kyllä varsin tekopyhiä näissä asioissa usein ja nuoret ja naiivit miehet/pojat uskoo kaiken mitä heille kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Hienoa ettet edes yritä peitellä miesvihaasi. Lisää tällaista avoimuutta, niin ehkä tuo kamupoikailmiökin saadaan kitkettyä maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
...opiskelemme samaa alaa (minä tosin olen jo valmistunut, hän ei), pidämme samoista kirjoista, elokuvista, leffoista, musiikista jne. Puhuttavaa on siis aina löytynyt. Enimmäkseen olemme olleet yhteyksissä sähköisten kanavien kautta, mutta saatamme käydä katsomassa yhdessä uuden elokuvan joka kiinnostaa molempia, ja muuta vastaavaa. Olen pyytänyt häneltä apua muutamiin kodin huoltotöihin, joita en ole itse osannut (ja kyllä korvannut tuon pienen vaivan mm. viemällä hänet syömään). Emme ole superläheisiä siinä mielessä että tapaisimme kasvotusten usein, mutta hän on ollut minulle tärkeä, sillä meillä on paljon yhteistä ja meillä on hauskaa aina kun tapaamme...
...Hän ei ole koskaan edes vihjaillut, että olisi kiinnostunut viemään suhdettamme toiselle tasolle. Ellei nyt lasketa joissain opiskelijabileissä häneltä saamaani suukkoa...
Tuota tuota. Sori nyt AP, mutta olet ehkä ollut vähän sokea. Jos te molemmat olette olleet sinkkuja, käytte kahdestaan leffassa, syömässä, hän tekee sulle kotihommia ja suukottelee opiskelijabileissä, eikö tuo nyt ole jälkeenpäin katsoen ihan selvä tapaus. Kyseessä on siis ujo kundi, joka ei uskalla sanoa ääneen että on ihastunut. Ei ole tietenkään sun oma vika, jos et ole hänestä kiinnostunut, mutta et ole tainnut sitä hänelle koskaan sanoa myöskään.
Aivan tavallisille, tavallisen näköisille miehille, maailma ei ole mikään smörgåsbord, josta poimii naisia omien halujen mukaan. Olet oikeasti ollut sille miehelle unelmien täyttymys ja hän on saanut juuri sitä kaipaamaansa huomiota sinulta, mitä on toivonutkin vastakkaiselta sukupuolelta. Ota huomioon, että olet todennäköisesti hänen ainoa naispuoleinen ystävä. Ei ole kovin kaukaa haettua, että hän on koko ajan toivonut, että se ystävyys syventyisi, pääsisi panemaan, jne. Aika tahdikas kaveri sinänsä, että ei ole sitä suoraan myöskään ehdottanut vaan odottanut, että nainen tekee aloitteen seksiin.
Kerron tämän vain siitä kokemuksesta, että olen itse ollut useiden naisten tällainen hyvä miesystävä, jonka kanssa heillä ei ole ollut mitään aikeita olla kavereita enempää. Joka kerta kun olen sitten kertonut, että olisin ollut kiinnostunut jostain muustakin kuin kaveeraamisesta, on tullut pakit ja ystävyys päättynyt. Koskaan en ole jäänyt perään itkemään, enkä vainonnut tai huoritellut, mutta katkeruus on jäänyt enkä nykyisin enää lähde naisten kanssa mihinkään kahvittelijashoppailijamiehen rooliin. Siihen voivat etsiä itselleen jonkun homomiehen, josta ei ole pelkoa, että haluaisi mitään sen enempää.
Mainitaan nyt vielä sekin, että ennen uskalsin ottaa duunikavereihinkin aivan eri lailla kontaktia, kun työskentelin sellaisessa työpaikassa, jossa syntyi paljon pariskuntia. Nykyisin kun olen sen verran porvarillisessa duunissa ja asemassa työssäni, että koen menettäväni oikeasti jotain, jos en voisi syystä tai toisesta jatkaa siellä, en uskalla enää ottaa mitään muuta kuin aivan platonisia aiheita työkavereideni kanssa puheeksi. Ettei kukaan vaan ajattele, että olisin heistä ihmisinä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Olisko sulla heittää jotain lähdettä väitteellesi että miehiä neuvotaan osoittamaan ainoastaan platonista kiinnostusta jos haluaa naista saada? Väittäisin itse että kultainen keskitie on ihan hyvä. Ei tarvitse vongata pillua eikä olla pelkkää kaveria vaan voi asiallisesti kertoa kiinnostuksestaan. Vaikka trollihan sä kai olitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...opiskelemme samaa alaa (minä tosin olen jo valmistunut, hän ei), pidämme samoista kirjoista, elokuvista, leffoista, musiikista jne. Puhuttavaa on siis aina löytynyt. Enimmäkseen olemme olleet yhteyksissä sähköisten kanavien kautta, mutta saatamme käydä katsomassa yhdessä uuden elokuvan joka kiinnostaa molempia, ja muuta vastaavaa. Olen pyytänyt häneltä apua muutamiin kodin huoltotöihin, joita en ole itse osannut (ja kyllä korvannut tuon pienen vaivan mm. viemällä hänet syömään). Emme ole superläheisiä siinä mielessä että tapaisimme kasvotusten usein, mutta hän on ollut minulle tärkeä, sillä meillä on paljon yhteistä ja meillä on hauskaa aina kun tapaamme...
...Hän ei ole koskaan edes vihjaillut, että olisi kiinnostunut viemään suhdettamme toiselle tasolle. Ellei nyt lasketa joissain opiskelijabileissä häneltä saamaani suukkoa...
Tuota tuota. Sori nyt AP, mutta olet ehkä ollut vähän sokea. Jos te molemmat olette olleet sinkkuja, käytte kahdestaan leffassa, syömässä, hän tekee sulle kotihommia ja suukottelee opiskelijabileissä, eikö tuo nyt ole jälkeenpäin katsoen ihan selvä tapaus. Kyseessä on siis ujo kundi, joka ei uskalla sanoa ääneen että on ihastunut. Ei ole tietenkään sun oma vika, jos et ole hänestä kiinnostunut, mutta et ole tainnut sitä hänelle koskaan sanoa myöskään.
Aivan tavallisille, tavallisen näköisille miehille, maailma ei ole mikään smörgåsbord, josta poimii naisia omien halujen mukaan. Olet oikeasti ollut sille miehelle unelmien täyttymys ja hän on saanut juuri sitä kaipaamaansa huomiota sinulta, mitä on toivonutkin vastakkaiselta sukupuolelta. Ota huomioon, että olet todennäköisesti hänen ainoa naispuoleinen ystävä. Ei ole kovin kaukaa haettua, että hän on koko ajan toivonut, että se ystävyys syventyisi, pääsisi panemaan, jne. Aika tahdikas kaveri sinänsä, että ei ole sitä suoraan myöskään ehdottanut vaan odottanut, että nainen tekee aloitteen seksiin.
Kerron tämän vain siitä kokemuksesta, että olen itse ollut useiden naisten tällainen hyvä miesystävä, jonka kanssa heillä ei ole ollut mitään aikeita olla kavereita enempää. Joka kerta kun olen sitten kertonut, että olisin ollut kiinnostunut jostain muustakin kuin kaveeraamisesta, on tullut pakit ja ystävyys päättynyt. Koskaan en ole jäänyt perään itkemään, enkä vainonnut tai huoritellut, mutta katkeruus on jäänyt enkä nykyisin enää lähde naisten kanssa mihinkään kahvittelijashoppailijamiehen rooliin. Siihen voivat etsiä itselleen jonkun homomiehen, josta ei ole pelkoa, että haluaisi mitään sen enempää.
Mainitaan nyt vielä sekin, että ennen uskalsin ottaa duunikavereihinkin aivan eri lailla kontaktia, kun työskentelin sellaisessa työpaikassa, jossa syntyi paljon pariskuntia. Nykyisin kun olen sen verran porvarillisessa duunissa ja asemassa työssäni, että koen menettäväni oikeasti jotain, jos en voisi syystä tai toisesta jatkaa siellä, en uskalla enää ottaa mitään muuta kuin aivan platonisia aiheita työkavereideni kanssa puheeksi. Ettei kukaan vaan ajattele, että olisin heistä ihmisinä kiinnostunut.
Olen miettinyt näitä esille ottamiasi asioita, että olisiko minun pitänyt tajuta jotain. Olen sitä mieltä, että ei. Mielestäni me olemme ystäviä, sillä meillä on niin paljon yhteistä. Jos joku naispuolinen ystäväni olisi kiinnostunut esim. samoista elokuvista, kävisin hänen kanssaan elokuvissa aivan kuin tämän miespuolisenkin kanssa. Tämä ystävä ei ole myöskään yrittänyt esim. lisätä tapaamistemme määrää. Olemme tavanneet kasvotusten ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin, ja viestitelleet jonkin verran tapaamisten välissä, enkä sellaisesta tahdista osaisi päätellä kiinnostusta. Minun kokemukseni mukaan tapaamisia yritetään järjestää jatkuvasti, jos kiinnostusta on ilmassa. Ja siis näin on jatkunut vuosia, ilman mitään vinkkiä että toiveita olisi johonkin suurempaan! Erittäin tahdikasta, kyllä, mutta liiallisuuteen saakka. Olen ajoittain miettinyt, voisiko joku ystävistäni sopia hänelle kumppaniksi.
Olen myös pohtinut, olisiko välillemme voinut kehittyä suhde, jos hän olisi ottanut asian puheeksi aiemmin. Luulen, että joskus ystävyytemme alkuaikoina se olisi jopa voinut olla mahdollista. Mutta en koskaan ajatellut asiaa vakavissani silloin, sillä en uskonut että olisi mitään syytä ajatella. En ole kedon kaunein kukkanen tai sellainen, johon jokainen ohikulkija rakastuisi, joten en ota itsestäänselvyytenä että olisin siinä mielessä kiinnostava muiden silmissä.
Ap
Hmm, jotain etua tästä rumana naisena olemisesta. Ei ole pelkoa että miespuoliset kaverit ihastuisivat.
Vaan ei siinä, olisin silti mieluummin kaunis...