Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä ihmiset on hassusti pukeutuneet näillä keleillä!

Vierailija
24.09.2016 |

Yllättävän monella näin eilen jo villakangastakkeja mutta osa tarkeni t-paidassa. Toki aamulla niin kuin itsekin lähden on jo kylmää mutta silti nuo molemmat ääripäät tuntui vähän suureellisilta...

Mitä itselläsi oli eilen päällä (ulkona)?

Mulla oli siis pitkät housut ja fleecevuorinen Icepeakin ulkoilutakki, huivi kaulassa muttei vielä hanskoja. Teini kyllä kaivoi jo pipon ja hanskat mukaansa kun lähti koulun jälkeen ulos kavereineen.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen päällä lounaisessa Suomessa farkut, t-paita, ohut mutta tuulenpitävä takki (auki), varrettomat sukat ja kevyet kengät (ei vielä syksymallia, kun on ollut kuivaa). Ihanaa aikaa, kun ei ole liian kuuma!

Vierailija
62/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pyöräilin 15 km aamu-seitsemältä pilvisessä +3 asteen lämpötilassa.

Ihan oli farkut, fleece-takki ja tuulenpitävä takki päällä. Kypäränaluspipo ja pitkät hanskat, jalassa lenkkarit. Paluumatka iltapäivällä samoissa kamppeissa, hyytävä koillistuuli piti huolen siitä, että pipokin pysyi päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvatakki

Vierailija
64/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kuuma vielä takissa mutten kehtaisi sitä riisuakaan sillä monilla on jopa toppatakit päällä! Minä hikoilen pelkässä ohuessa takissa. Jotain vikaa täytyy mun kehossa olla kun tulee herkästi kuuma.

Aamulla tosin on ihanan raikasta ja sopiva lämpötila.

Vierailija
65/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terminen syksy on jo alkanut joten pukeutukaa järkevästi 😇

Jos minua ei palele, miksi pukeutuisin?

Vierailija
66/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vilustuminen ei tule aina suoraan palelemisen tunteen seurauksena? Ei haittaa, ei ole mun menetys.

Vierailija
67/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monella näin eilen jo villakangastakkeja mutta osa tarkeni t-paidassa. Toki aamulla niin kuin itsekin lähden on jo kylmää mutta silti nuo molemmat ääripäät tuntui vähän suureellisilta...

Mitä itselläsi oli eilen päällä (ulkona)?

Mulla oli siis pitkät housut ja fleecevuorinen Icepeakin ulkoilutakki, huivi kaulassa muttei vielä hanskoja. Teini kyllä kaivoi jo pipon ja hanskat mukaansa kun lähti koulun jälkeen ulos kavereineen.

Käytännössä kesävaatteet vielä. Kaksi paitaa t alla ja pitkähihainen päällä. Takki ja housut tietenkin. Pipo on tämän ajan kätevin lisävaate mitä en ole vielä käyttänyt. Aaamulla kun on kylmä se pelkkä pipon lisääminen lämmittää paljon ja iltapäivällä kun lämpenee se mahtuu helposti taskuun tai hihaan.

Mitä ideaa on laittaa pitkähihaisen alle kaksi t-paitaa?

Joko ilmaisin itseni huonosti tai olet saatanan tyhmä. Kaksi paitaa joista toinen on pitkähihainen. Taidat olla niitä vitun kielipoliiseja joille pitää piirtää kuva että ymmärtävät mitä tarkoitetaan?

Kyllä minäkin käsitin viestisi niin, että sulla on kaksi paitaa alla ja sit pitkähihainen päällä. Vaan ehkä meitä on sitten kaksi tyhmää. Lohdutamme itseämme sillä, että emme käytä kuitenkaan alatyylisiä sanoja keskustelupalstalle kirjoittaessamme...

Vierailija
68/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo ihan kunnon paksu talvitakki päällä, emmä rupea ohuissa trensseissä palelemaan ku mulla on kylymä!

Vierailija
69/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vilustuminen ei tule aina suoraan palelemisen tunteen seurauksena? Ei haittaa, ei ole mun menetys.

En vilustu. Sairastan flunssan kerran kymmenessä vuodessa.

Vierailija
70/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä on niitäkin, jotka kävelevät kesälenkkareissa myös 30 asteen pakkasilla. Eri asia sitten onko se järkevää. Mä en tykkää palella, en kesällä enkä talvella ja pukeudun siten, ettei kylmä tule. Välikausitakki on käytössä ja lämmintä kaulahuivia oon ajatellut kaivaa esille. Mä ole kyllä toisaalta Lapissa kasvanut ja tajuan, ettei kylmettyminen ole mikään leikin asia.

Vierailija
71/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tämä aihe sopivaan saumaan: Olen ensi viikolla Suomessa muutaman päivän ja ihmettelin, mitä pukea ylle. Vilukissana otankin sitten pitkähihaisen t-paidan, farkut, paksut sukkahousut, kaulaliinan, nilkkurit ja tietenkin niihin nilkkasukat, merinovillainen neule ylle ja veskaan kevytuntuvatakki pussissaan = sen saa siitä nopeasti ylle.

Vierailija
72/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

O onkin miettinyt joskus että mitähän noi ihmiset ajattelee kun mulla on ollut pipo aikaisemmin päässä kuin niillä.

Sitten tajusin, ettei ihmisten mielipiteillä ole väliä. Ulkona pukeudutaan kelin mukaan.. tämä tarkoittaa myös sitä, että pukeudutaan oman henkilökohtaisen tarpeesi mukaan. Eikö se ole vähän lapsellista ajatella etten voi laittaa pipoa vaikka tiedän että MINÄ voin tulla sairaaksi, kun ei kehtaa? Kyllä pitäisi uskaltaa.

Näin kesän loputtua on vaikea pukeutua sopivasti. Aamulla ja illalla voi olla todella kylmä, mutta päivällä kun lounastat, onkin ihan paahtavaa välillä.

Joskus näkee että ihmisiä hymyilyttää kun mulla on pipo päässä silloin kun heillä ei.

Mulla oli jo välihousut kesällä, samoin äidilläni. Olenko hassu?

Syitä miksi ihmisellä voi olla enemmän vaatteita: reumatyyppiset kivut, alttius vilustumiseen tai lenssun jälkitauteihin, kylmäurtikaria, huonohko verenkierto jaloissa, käsissä, helposti kuivuvat iho jne.

Vierailija
73/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja vielä mainitakseni..

Omistan useita villakangastakkeja. Villakangastakkeja on eri paksuisia ja osa niistä on todella kylmiä, osa tarpeeksi paksuja pakkaseenkin..

Jos joku ei tiennyt.

Vierailija
74/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytuntuvatakkeja on alkanut näkyä katukuvassa aika paljon. Olenkin miettinyt olisiko sellainen hyvä takki välikausitakiksi, eli nyt syksyksi ennen kuin pakkaset tulee, vai onko ne liian kuumia? Paistuuko niissä pluskeleillä, jos pitää vähänkin pidempään kävellä?

Vierailija
75/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen... tais olla marimekon raidallinen puuvillainen paita, lidlin juoksuhousut, urheilusukat, feikkicroksit. En kyllä ollut ulkona kuin sen verran, että siirryin talosta autoon, autosta kauppaan, kaupasta autoon, autosta työpaikan ovelle jne, eli nopeita siirtymisiä sisätiloista sisätiloihin. Tänään kävelyllä t-paita, ratsastustakki, verkkarit, urheilusukat ja lenkkarit, ei pipoa tai hanskoja tai kaulahuivia.

Vierailija
76/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään koko päivä ulkona. Eilen oli t-paita, huppari ja siinä päällä ohut liivi, collegehousut ja varsikengät. Tuli vähän kylmä niin tänään vaihdoin aluspaidan pitkähihaiseksi. Edelleen palelsi hieman, mutta ei niin paljon kuin eilen.

Vierailija
77/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut (bomber) untuvatakki ja huivi.

Vierailija
78/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohut (bomber) untuvatakki ja huivi.

Täällä oli 9 °C.

Vierailija
79/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuilla, t-paidalla ja hupparilla mennään. Tänään tuli vastaan nainen, jolla oli yllään pitkä, lähes nilkkoihin asti ulottuva untuvatakki - tuli hiki pelkästä näkemisestä.

Vierailija
80/102 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen vielä pärjännyt farkuilla/collegehousuillla ja toppi+huppari yhistelmällä. 

Iltalenkilla koirien kanssa kyllä kevyt takki tulee tänään käyttöön, eilen oli jo aika viileää myöhään illalla. 

Villakangastakkia käytän vain pakkasten tultua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi