Mikä on ollut kauhein työpaikkasi?
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kehitysvammaisten palvelukoti. Olin ensimmäisessä hoitoalan työssä ja olin nähnyt vain "suloisia downeja". Asukkailla oli todella syviä kehityshäiriöitä. Kaikilla ei esim. toiminut nielurefleksi ja heitä syötettiin letkuin. Vaippoja piti vaihtaa koko ajan. Jos laitettiin "mahantoimitus", ulostetta tuli koko päivän kainaloihin asti.
Sain säännöllisesti lyöntejä asukkailta ja minua kuristettiin. Olin varuillani koko ajan. Sitäkin pahempaa oli jatkuva melu ja huuto.Kerran yksi asukas sotki huoneensa seinät ulosteella. Hän voiteli vartalonsa sillä ja vain silmät näkyivät. Arvatkaa, kuka pesi... Huone haisi sen jälkeen pysyvästi.
We have a winner!
Vierailija kirjoitti:
Opetusalalla ei ole epätavallista, että rehtorina on ääliö, jolla itsellä huikeat 3 kk opettajakokemusta.
1900-luvulta.
Onneksi on OAJ ja luottamusmiehet.
Kiitos. T. Pääluottamusmies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kehitysvammaisten palvelukoti. Olin ensimmäisessä hoitoalan työssä ja olin nähnyt vain "suloisia downeja". Asukkailla oli todella syviä kehityshäiriöitä. Kaikilla ei esim. toiminut nielurefleksi ja heitä syötettiin letkuin. Vaippoja piti vaihtaa koko ajan. Jos laitettiin "mahantoimitus", ulostetta tuli koko päivän kainaloihin asti.
Sain säännöllisesti lyöntejä asukkailta ja minua kuristettiin. Olin varuillani koko ajan. Sitäkin pahempaa oli jatkuva melu ja huuto.Kerran yksi asukas sotki huoneensa seinät ulosteella. Hän voiteli vartalonsa sillä ja vain silmät näkyivät. Arvatkaa, kuka pesi... Huone haisi sen jälkeen pysyvästi.
We have a winner!
Njäh kyllä ton paskan kanssa tulee toimeen, siihen turtuu. Pahinta on huono työilmapiiri. Eräässä kehitysvammaisten tilapäishoitopaikassa oli jo vakkareilla keskenään huonot välit, ja sinne kun meni kesätyöntekijäksi, niin ei ollut hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
We have a winner!
Njäh kyllä ton paskan kanssa tulee toimeen, siihen turtuu. Pahinta on huono työilmapiiri. Eräässä kehitysvammaisten tilapäishoitopaikassa oli jo vakkareilla keskenään huonot välit, ja sinne kun meni kesätyöntekijäksi, niin ei ollut hauskaa.
Siihen aiheeseen en vielä päässytkään... Esim. tahallaan jätettiin iltavuorolaisille aamun hommia. Erästä työntekijää haukuttiin järjestelmällisesti ja hänen työtään sabotoitiin. Kun eräs henkilö tuli kansliaan, kaikki hiljenivät ja mulkoilivat toisiaan.
Eräs it-alan firma. Sen verran pieni etten voi mainita nimeä enkä paikkakuntaa. Pomo oli varmasti narsisti ja teki työpäivistä painajaisia. Jos nyt alan amatöörinä diagnooseja jakelemaan niin hänellä oli varmaan myös adhd. Hirveä yhdistelmä, ikinä ei tiennyt miten ja mitä olisi pitänyt tehdä.Lisäksi toinen työntekijä otti minut silmätikuksi ja sabotoi töitäni mistä ei luonnollisesti voinut pomolle sanoa, koska hänestä firma oli täydellinen. Työsopimuksia tehtiin välittämättä lain kirjaimesta. Omanikin oli kuulemma virheellinen ja minun ei olisi pitänyt suostua siihen, sanoi eräs asioita tunteva ystäväni.
Lopulta otin loparit. Sain onneksi muita töitä, mutta edelleen muistelen kauhulla tuota paikkaa.
Ikea. Tekopirteä henkilökunta, kassan toiminnasta oltiin tehty todella hidasta työntekijälle, vapaatoiveet menivät aina sekaisin ja niitä piti vaihtaa/luovuttaa koko ajan. Koko kassatoiminta oli kuin suoraan 70-luvulta, lopetin kun hermot eivät kestäneet seistä sata metriä pitkän jonon edessä ja hoitaa kymmenen minuutin laskutusta puhelimitse pankin kanssa.
Jos menette IKEAan ja joudutte jonottamaan, älkää haukkuko kassaa. Siinä ei oikeasti voi tehdä nopeasti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs autoliike jossa olin autosihteerinä. 15 automyyjää ja minun piti hoitaa kaikkien kauppojen paperit yms muut liikkeen paperityöt. Jatkuvasti jono asiakkaita tai myyjiä pisteelleni ja aina myyjät (aikuiset miehet kuin kakaroita tuossa liikkeessä) ruikuttamassa milloin mistäkin.
Yksi päivä sain tarpeekseni, haistatin pitkät ja häivyin. Kävin vuoden päästä katsomassa niin minun tilallani olikin KAKSI autosihteeriä.
Ennen siis tein kuten arvelinkin yksin, kahden työt.
Lisättäköön vielä että oli oksettavaa kaikki päivät kuunnella keski-ikäisten automyyjä luusereiden huoraamistarinoita. Moni kehuskeli miten oli taas jossain messureissulla käynyt huorissa ja kehuskeli saaneensa nuorta. Sitten kun tuli puolisot lapsineen käymään niin oltiin taas niin perhettä. Teki mieli mennä naisille kertomaan mitä ovat miehiään, mutta ajattelin että parempi sittenkin olla puuttumatta siitä aiheutuvan sirkuksen vuoksi.
t. sama autosihteeri
Ehkä nykyinen työ. Itse työ on ihan jees, mutta se sosiaalisuuden ja verkostoitumisen korostaminen ahdistaa. Onnistumisista pitäisi laittaa selfie Intraan ja Twitter aktiivisuutta korostetaan. Asiakkaita olisi hyvä haalia myös vapaa-alalla facebookissa ja twitterissä, seurata aktiivisesti somea jos asiakkailla on ongelmia. Ihan kamalaa tekopirteyttä vaaditaan koko ajan, ei riitä että tekee päätyönsä hyvin ja tunnollisesti. Ei tämä varmasti pelkästään minun työpaikan ongelma ole, mutta ahdistaa silti. Tuntuu että tämmöinen epäsosiaalinen ei-someaktiivi on yhteiskunnassa kohta ihan hyödytön.
- Meilahden sairaala. Katosta tippui vettä, paikka umpihomeessa. Henkilökunta homehuuruissa ja sairastelivat sisäilmasta, väsyneitä, riitaisia,...
- Eräs pääkaupunkiseudun kunta. Ei noudatettu työsopimuksia, eikä lakia monessa asiassa. Epäkohtiin ei puututtu, koska kaikki eri tahot olivat tuttuja keskenään. Hyvät välit keskenään tärkeämpiä, kuin lain noudattaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs autoliike jossa olin autosihteerinä. 15 automyyjää ja minun piti hoitaa kaikkien kauppojen paperit yms muut liikkeen paperityöt. Jatkuvasti jono asiakkaita tai myyjiä pisteelleni ja aina myyjät (aikuiset miehet kuin kakaroita tuossa liikkeessä) ruikuttamassa milloin mistäkin.
Yksi päivä sain tarpeekseni, haistatin pitkät ja häivyin. Kävin vuoden päästä katsomassa niin minun tilallani olikin KAKSI autosihteeriä.
Ennen siis tein kuten arvelinkin yksin, kahden työt.
Lisättäköön vielä että oli oksettavaa kaikki päivät kuunnella keski-ikäisten automyyjä luusereiden huoraamistarinoita. Moni kehuskeli miten oli taas jossain messureissulla käynyt huorissa ja kehuskeli saaneensa nuorta. Sitten kun tuli puolisot lapsineen käymään niin oltiin taas niin perhettä. Teki mieli mennä naisille kertomaan mitä ovat miehiään, mutta ajattelin että parempi sittenkin olla puuttumatta siitä aiheutuvan sirkuksen vuoksi.
t. sama autosihteeri
Vaaditaanko alalla kusipäisyyttä? Ainakin eräs tuntemani henkilö työskentelee automyyjänä ja sopii alalle henkisten ominaisuuksiensa puolesta todella hyvin.
Mäkkäri. Työpakkakiusaamista, pahimmat syyllistäjät, kiusaaajat ja paskanjauhajat palkataan esimiehen paikalla :) rikotaan tessiä ja valehdellaan, että olisi hyvä työpaikka. Esim töistä ei saanut lähteä, kun vuoro loppui, läkisääteisiä taukojaan ei saanut pitää. Sopivia työvaatteita ei ollut, oli nöyryyttävää ja myös epäturvallista olla vääränkokoisissa. Esim liian lyhyiden housujen kanssa poltin jatkuvasti nilkkani, kun rasva roiskui. Sekä näytin erittäin typerälle :( uusia ei tilattu monista pyynnöistä huolimatta.
Tunteja ei saanut niin, että palkalla olisi elänyt. Päivät 4 h, 6 krt viikossa. Enempää tunteja ei saanut pyynnäistä huolimatta, palkattiin vaan lisää osa-aikaisia.
Naurattaa tuo suomen parhaat työpaikat -listaus. Ne kysymykset oli kyselyssä niin ympäripyöreitä, että ei voinut huonosti vastata, vaikka jo vastatessa vihasin paikkaa. Esim kysymyksiä syrjitäänkö ihonvärin perusteella - no ei, mutta saikulla olon takia kyllä. Tai kysellään onko työkaverit hyviä, mutta ei että onko esimiehet hyviä.
Itse olin kyllä ahkera ja oikeasti todella hyvä työntekijä, tulin toimeen suurimman osan työkavereista kanssa ja olin hyvällä asenteella töissä. Neljä vuotta jouduin tuon puljun eri toimipisteissä olemaan. Kokemukseni ei ole siis yhdestä mätämunasta, olin yht neljässä eri ravintolassa.
Tässäpä minun kokemuksia mäkkärissä työskentelystä...
Vierailija kirjoitti:
JYSK!! En vaan kykene kusettamaan asiakkaita kirkkain silmin että "tää on tosi hyvä tuote" kun samaan aikaan näet kuinka paljon niitä samoja tuotteita kannetaan takas kun niissä on jotain vikaa/ei toimi/hajos heti. Ja lisäksi työilmapiiri oli vähintäänkin erikoinen, kulissit pidettävä kunnossa mutta seläntakana sellaista kieroilua ja paskapuhetta että vieläkin kuvottaa.
Onneksi lähdin ja takaisin en mene :)
Asiakkaan kusettaminen ei kannata, jos asiakas palauttaa tuotteen ja luottamus firmaan ja sen myyjiin menee. Joku asiakas ei ehkä palauta tuotetta jos siitä on liiaksi vaivaa mutta ei asioi Jyskissä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Eräs S-ryhmän lounasravintola. Suosittu mesta. Meni kahden viikon määräaikaissijaistuksen jälkeen boikottiin omalta osaltani. Olin 19 v.
11 h päivä, 13-00 (piti olla 9 h, 2 h ylitöitä). Ei taukoja. Jos halusi juoda vettä, se piti tehdä keittiön puolella liikkeessä, ei saanut pysähtyä juomaan. Ulkona reilut +25 astetta lämmintä, sisällä ja etenkin keittiössä paljon enemmän. Olin siis vuokrafirman kautta plokkarina mutta jouduin välillä myös törkeän alimiehityksen vuoksi tarjoilemaan. Kun viiden tunnin päättömän juoksemisen jälkeen tiedustelin vuoropäälliköltä missä vaiheessa olisi sopivaa pitää ruokapaussi, ilmoitti hän että "meillä ei ole vuokratyöntekijöillä ollut tapana pitää taukoja." Ok, tein siis pidempää päivää kuin vakityöntekijät mutta vain heidän työpäiväänsä sisältyi tauko. Huom. heilläkin vain yksi noin vartin paussi.
Edellämainittu tilanne ratkesi muuten onneksi sillä, että mestan kokki raivostui vuoropäällikölle kun sattui kuulemaan keskustelumme. Se huusi pää punasena että "tää tyttö on juossu täällä pää kolmantena jalkana monta tuntia ja tehny enemmän ku meijän omat tyypit. Nyt hän istuu alas, lukee vaikka iltalehteä tai mitä ikinä ja mä teen listalta sitä ruokaa mitä hän haluaa syödä, onko selvä!" Vuoropäällikkö poistui takavasemmalle ja mä sain syödä aurajuustohampparini rauhassa.
Ps. Vinkuivat mua takaisin töihin sen parin viikon jälkeen, eivät kuulemma olisi halunneet enää muita tuurareita ollenkaan. Kieltäydyin kohteliaasti.
Vinkuivatko myös mediassa kuinka työttömille ei työ kelpaa ja heillä on vaikeuksia rekrytoida työntekijöitä? Työntekijöiden pitäisi olla tiukempia ja ottaa liittoon tai työsuojeluun helpommin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sanomalehti Kaleva. Jestas sitä paskanpuhumisen määrää...
Olen ollut myös samassa työpaikassa. Sinulla on aika helppoa ollut työelämässä jos tuo on ollut kauhein työpaikkasi.
Pääkaupunkiseudulla eräs keskisuuri It-alan firma. Todella huono työilmapiiri johtuen surkeasta johdosta, joka tahallaan pisti ihmiset toisiaan vastaan. Eräs omistajista täysi narsisti ja nautti siitä kun ihmiset riiteli keskenään. Lain vastaisia työsopimuksia sekä muita törkeitä rikkomuksia. Henkilöiden vaihtuvuus on todella suurta. Onneksi pääsin sieltä pois. Nykyään alan hommissa edelleen mutta pienemmässä yrityksessä, joka on aivan ihana paikka.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalan synnytysosaston siivooja. Stressi on helvetinmoinen: kaikki pitää saada steriiliksi, ettei ole mitään kontaminaatiovaaraa synnyttäjille tai vastasyntyneille. Ja kaikki on tehtävä ihan helkkarin nopeasti etenkin jos on seuraava synnyttäjä jo odottamassa. Niin ja onhan niiden eritteiden siivoaminen aika ällöttävää, ja kaiken steriiliksi saaminen vaivalloista. Ja hoitajat kohtelivat kuin paskaa kengänpohjassa, vaikka heidän työnsä ei olisi mahdollista ilman laitoshuoltajia. Mutta isoin paha oli nimenomaan tuo kiire ja stressi. Koko ajan kummitteli takaraivossa, että mitä jos unohti jotain tai ei ehtinyt tehdä jotain tai muuta, niin niiden äitien ja lasten terveys voi oikeasti olla vaarassa.
Ihana asenne sinulla työhön!
Harmi etteivä työkaverit arvostaneet sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs S-ryhmän lounasravintola. Suosittu mesta. Meni kahden viikon määräaikaissijaistuksen jälkeen boikottiin omalta osaltani. Olin 19 v.
11 h päivä, 13-00 (piti olla 9 h, 2 h ylitöitä). Ei taukoja. Jos halusi juoda vettä, se piti tehdä keittiön puolella liikkeessä, ei saanut pysähtyä juomaan. Ulkona reilut +25 astetta lämmintä, sisällä ja etenkin keittiössä paljon enemmän. Olin siis vuokrafirman kautta plokkarina mutta jouduin välillä myös törkeän alimiehityksen vuoksi tarjoilemaan. Kun viiden tunnin päättömän juoksemisen jälkeen tiedustelin vuoropäälliköltä missä vaiheessa olisi sopivaa pitää ruokapaussi, ilmoitti hän että "meillä ei ole vuokratyöntekijöillä ollut tapana pitää taukoja." Ok, tein siis pidempää päivää kuin vakityöntekijät mutta vain heidän työpäiväänsä sisältyi tauko. Huom. heilläkin vain yksi noin vartin paussi.
Edellämainittu tilanne ratkesi muuten onneksi sillä, että mestan kokki raivostui vuoropäällikölle kun sattui kuulemaan keskustelumme. Se huusi pää punasena että "tää tyttö on juossu täällä pää kolmantena jalkana monta tuntia ja tehny enemmän ku meijän omat tyypit. Nyt hän istuu alas, lukee vaikka iltalehteä tai mitä ikinä ja mä teen listalta sitä ruokaa mitä hän haluaa syödä, onko selvä!" Vuoropäällikkö poistui takavasemmalle ja mä sain syödä aurajuustohampparini rauhassa.
Ps. Vinkuivat mua takaisin töihin sen parin viikon jälkeen, eivät kuulemma olisi halunneet enää muita tuurareita ollenkaan. Kieltäydyin kohteliaasti.
Vinkuivatko myös mediassa kuinka työttömille ei työ kelpaa ja heillä on vaikeuksia rekrytoida työntekijöitä? Työntekijöiden pitäisi olla tiukempia ja ottaa liittoon tai työsuojeluun helpommin yhteyttä.
Varmaankin vinkuivat. Olisi ehdottomasti pitänyt vinkata työsuojeluun, mutta nuori ja hölmö kun olin, jätin sen tekemättä. Ratkaisin asian menemällä muihin töihin. Nykyään olen tietenkin viisampi ja avaan suuni mikäli asiat tehdään räikeästi väärin/laittomasti. Tai vaikka vähemmänkin räikeästi.
Me2 kirjoitti:
niinpäniin kirjoitti:
Posti...jakelussa ja keskuksessa...paikka kuhisi narsisteja esimiehiä ja työkavereita. Pahaa puhuttiin seläntakana ja harjoitettiin hiljaista väkivaltaa (esim. puhuin esimiehen kanssa niin yhtäkkiä esimies hijeni ja ja keskustelu päättyi...syynä työkaveri joka teki otsasta lähtevän iskun). Isekkin osaan nykyisin tempun ja se on todella yleistä sairaissa työpaikoissa. Minustakin tuli työpaikka kiusaaja.
Hei voisitko selittää mulle mikä on "otsasta lähtevä isku"? Ei sillä, että haluaisin kyseisen tempun oppia, en vaan saa kuviteltua, että mitä ihmettä työkaveri teki, ja miksi pomo hiljeni...
Facepalm?
Vierailija kirjoitti:
Me2 kirjoitti:
niinpäniin kirjoitti:
Posti...jakelussa ja keskuksessa...paikka kuhisi narsisteja esimiehiä ja työkavereita. Pahaa puhuttiin seläntakana ja harjoitettiin hiljaista väkivaltaa (esim. puhuin esimiehen kanssa niin yhtäkkiä esimies hijeni ja ja keskustelu päättyi...syynä työkaveri joka teki otsasta lähtevän iskun). Isekkin osaan nykyisin tempun ja se on todella yleistä sairaissa työpaikoissa. Minustakin tuli työpaikka kiusaaja.
Hei voisitko selittää mulle mikä on "otsasta lähtevä isku"? Ei sillä, että haluaisin kyseisen tempun oppia, en vaan saa kuviteltua, että mitä ihmettä työkaveri teki, ja miksi pomo hiljeni...
Facepalm?
Mulle tuli mieleen jonkinasteinen paha mulkaisu. Tarpeeksi puskasta tuleva ja terävän vihainen katse kyllä hyytää ihmisen kuin ihmisen. Kokemusta.
Itiksen Hesburger. Kaikki perustui epäluottamukseen ja kyykytykseen. Ei enää ikinä Heseen!