Mikä on ollut kauhein työpaikkasi?
Kommentit (494)
N-Clean. Tein aiemmin samoja siivouskohteita erään toisen firman kautta, mutta N-Cleanin työntekijänä siivouksen laajuuden pysyessä samana työaikaa pudotettiin jopa yli tunnilla per kohde. Kyseessä oli paikkoja, joiden siivoukseen oli mitoitettu 1-2h, vaikka todellisuudessa ne olisivat vaatineet 2.5-4h siivousaikaa. Jos tuli ylityötä, niin joutui selittämään, miksi on tullut yliaikaa, eikä työntekijöille haluttu missään nimessä maksaa ekstraa mistään. Esimiehet ja ohjaajat vauhtuivat jatkuvasti eikä suomalaisia tai suomen kielen taitoisia työkavereita juuri ollut. Usein ohjeistukset sai pelkästään englanniksi. Viimeinen pisara oli itselle se, että sain kuulla ohjaajaltani olevani amatööri, vaikka asiakkailta sain aina kehuja ja minusta yritettiin pitää kynsin ja hampain kiinni, koska tuuraajien jäljiltä kaikki oli aina päin helvettiä. Tavaroiden toimitukset ja pyykkiasiatkin hoidettiin mahdollisimman hankalasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me2 kirjoitti:
niinpäniin kirjoitti:
Posti...jakelussa ja keskuksessa...paikka kuhisi narsisteja esimiehiä ja työkavereita. Pahaa puhuttiin seläntakana ja harjoitettiin hiljaista väkivaltaa (esim. puhuin esimiehen kanssa niin yhtäkkiä esimies hijeni ja ja keskustelu päättyi...syynä työkaveri joka teki otsasta lähtevän iskun). Isekkin osaan nykyisin tempun ja se on todella yleistä sairaissa työpaikoissa. Minustakin tuli työpaikka kiusaaja.
Hei voisitko selittää mulle mikä on "otsasta lähtevä isku"? Ei sillä, että haluaisin kyseisen tempun oppia, en vaan saa kuviteltua, että mitä ihmettä työkaveri teki, ja miksi pomo hiljeni...
Facepalm?
Mulle tuli mieleen jonkinasteinen paha mulkaisu. Tarpeeksi puskasta tuleva ja terävän vihainen katse kyllä hyytää ihmisen kuin ihmisen. Kokemusta.
Voi teitä mammat. Henkilö tarkoitti varmastikin klassista Zidane-puskua, eli sitä kun kopsautetaan toista otsaan omalla otsalla. Tuntuu aika kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on kova ja maailma kovenee kokoajan, tätä ei varmaan saisi täällä kertoa koska täällä lienee äitejä ja nuoria ja opiskelijoita, mutta kylmä totuus on se kansainvälisellä uralla suomalaiset nuoret eivät enää pärjää.
Vaikka meidän nykynuoret ovat paljon kielitaitoisempi ja paljon koulutetuimpia kuin me vanhemmat olimme ikinä, kun maailmalle lähdimme, mutta nykypäivän nuorilla ei kestä pää eikä asenne kansainvälissä hommissa kun uraa lähdetään tekemään.
Olen isossa monikansallisessa yrityksessä töissä, ulkomailla, ja ennen tähänkin yritykseen ja maahan tuli jatkuvasti suomalaisia jotka pääsi ylenemään omilla tahoillaan ja meillä on täällä varsin hieno suomi-seura, mutta enää vuosikymmeneen ei ole kukaan suomalainen päässyt urapolkuun kiinni. Tulevat harjoittelijaksi ja lopettavat siihen tai päätyvät tarjoilijoiksia vaikka olisi millaiset paperit.
Kyllä jatkuvasti tulee uusia kykyjä ja nousijoita, enemmän kuin koskaan aikaisemmin, mutta kukaan ei ole Suomesta enää.
Kansainvälinen peli erittäin kovaa, se henkilö joka siivosi sitä hirveää-huonetta, ja se henkilö joka oli huolissaan synnytyssalin puhtaudesta, kun noi yhdistää saa kuvan siitä millaista on edetä kansainvälisellä uralla tänä päivänä.
Voi LOL mikä vanha kurppa siellä suputtaa :-D
Engel silloin aikoinaan, kun se vielä oli sillä nimellä. Siivoustyötä tein. Eipä itse työssä mitään pahaa ollut, mutta kun joka asiassa piti yrittää kusettaa. Esim. että mun olisi pitänyt muka ilmaiseksi siirtyä kohteiden välillä, siis ilman palkkaa ja omalla kustannuksella. Ehei, pistin Engelin maksamaan siirtymäajan palkan (80 %) ja bussiliput, enkä turhaa kiirehtinyt juoksemalla pysäkille, vaan kävelin ihan rauhallisesti ja odotin seuraavan bussin.
Voin vain kuvitella, miten moni kiltisti omaan piikkinsä kulutti päivisin aikaa matkustamalla kohteesta toiseen.
Oikeastaan vielä ikävämpi työpaikka oli sellainen grillivaunu torilla. Sitä pyöritti pariskunta, jotka oli molemmat niin lihavia, että teki tiukkaa mahtua vaunuun jomman kumman kanssa. Rouva oli mukava, mutta mies rasvaisia juttuja puhuva ja seksuaalisesti vihjaileva sekä kusettaja. Pimeästi tietysti halusivat maksaa. Se sopi silloiseen elämäntilanteeseen, mutta enpä enää moista hommaa tekisi. Vanhoja edellisen päivän harmaaksi vetistyneitä höyrymakkaroita ei saanut heittää menemään, vaan ne piti uppopaistaa makkaraperuna-annoksiin. Ei niissä mitään makkaran makua enää ollut.
Tätä ketjua lukemalla viimein tajuaa, miten tärkeää hyvä työilmapiiri on. Myös oma kokemukseni vahvistaa sen, että raskainta ja tylsintäkin työtä jaksaa, jos on kivat työkaverit ja hyvä ryhmähenki. Olen tavallaan nyt unelmieni työssä, mutta olen joutunut karvaasti toteamaan, kuinka omaa motivaatiota nakertaa painostava ilmapiiri ja suorastaan psykopaattiset työ"kaverit".
Eräässä korkeakoulussa konttorin puolella. Ihan hirveitä työ'kavereita'. Olin nuori ja niin minut pistettiin tekemään muidenkin työt. Silloin tehtiin käsipelillä ja minulla tuli kynästä kova patti sormeen kun piti aamusta klo 8:sta monesti iltaan myöhään tehdä ylitöinä. Lisäksi oltiin ilkeitä, ei muistettu nimeä vaikka oltiin samassa huoneessa vaan sanottiin, että 'tyttö' tee sitä ja tee tätä vaikka olin n. 25 v.
Hirveä paikka. Pliis olkaa vähän armollisempia nuorille työkavereillenne. Itkin iltaisin koko ajan.
Eräs kirjasto, jossa on jäätävän huono työilmapiiri. Työ itsessään on varsin mukavaa, mutta tuolla paikassa alkaa laskemaan sekunteja, että pääsee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klaukkalassa yksi päiväkoti.
Työntekijät ottivat minut kohteeksi.
Tein silloin kaiken väärin, ihan kaiken.
Jouduin mennä psykologin puheille etten tee itselleni mitään :(
Asuin yksin, enkä tuntenut Klaukkalassa silloin ketään.
Onneksi ymmärsin itse irtisanoa ja muuttaa pois sieltä.Sama kokemus, mutta firmasta. Hirveää, onneksi häivyttiin molemmat!
Nuorena n. 20 v. olin eräässä konttorissa töissä vuoden verran juuri yo:ksi tultuani. Eräs nainen otti minut silmätikukseen ja haukkui minua muille ja jopa minulle itselleni. Ihan hirveätä painostusta. En tehnyt mitään mikä olisi aiheuttanut sen mutta hän oli kuulemma sellainen, että haukkui aina uuden työntekijän. Olin nuori ja kokematon ja itkeskelin kotona. Muistan aina kun isä sanoi, että semmoisesta työpaikasta pitää lähteä pois, eihän sitä kukaan kestä jos koko ajan haukutaan. Kiitos isä sinne ylös.
Eräs kahvila. Aamulla kun meni töihin krapulainen omistajarouva mulkaisi kelloa ( en myöhästynyt koskaan). Ei puhunut mitään koko päivänä tai jos jotain oli pakko sanoa mutisi sen vaivalloisesti ulos. Kotiin lähtiessäni saattoi sanoa moikat. Oli kai niin katkera kun piti maksaa palkkaa, pimeitä keikkoja kyllä rouva teetätti joissa itse ryyppäsi tiskin alta asiakkaan juomia.
Pankin puhelinpalvelun asiakaspalvelija. Päivittäistä huorittelua ja korvaan huutamista, vittuilua ja henkilökohtaisia uhkauksia asiakkailta. Kun ensimmäisen huorittelu huutelu puhelun saa alta pois, jonossa pärisee 15 muuta puhelua. Sen lisäksi paska työyhteisö, jossa uusia työntekijöitä ei edes yritetty ottaa mukaan porukkaan, vaan jätettiin häpeilemättä ulkopuolisiksi. Teknologia ei ikinä toiminut, aina joku laite tai järjestelmä kaatunut. Esimiehiltä taas jatkuvaa niskaan hengitystä tavoitteista.
Eräs rakennustarvikeliike. Asiakkaat tinkaa alennusta, mulla ei ollut oikeutta antaa. Lisämyyntiä olisi pitänyt yrittää tehdä ja tyrkytellä ties mitä teippirullia. Työilmapiiriä kehuttiin ihan hirveesti ja työkaverit oli mukavia, mutta joihinkin asioihin suhtautuminen oli outoa. Esim sairauspoissaolot kertoo automaattisesti motivaation puutteesta ja porukka kehuskeli sillä, kuinka monta vuotta ovat painaneet ilman saikkua. Varmaan tulevat flunssassakin töihin.
Niin asiakkaina kuin työkavereinakin muutamia vanhoja pervoja, jotka tuntui nauttivan siitä, että saivat mut jutuillaan hämilleen tai vaivaantuneeksi. Kauppa käy lähinnä kesäisin, joka talvi yt:t ja lomautukset.
Ison ketjun ravintolan keittiö. Kiirettä, uhkailua, huutoa, laiskoja pomoja, lähenteleviä harjoittelijoita...... Siksi vaihdoin kokonaan alaa.
Huh, kamalaa, mitä työkokemuksia teiltä löytyy! Onneksi itse olen elämäntapatyötön.
Malmin sairaalan osastot A2 ja A4. Ei enää ikinä koko sairaalaan.
Postikeskuksessa lajittelukoneella. Huhhuh miten ilkeetä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkkäri. Työpakkakiusaamista, pahimmat syyllistäjät, kiusaaajat ja paskanjauhajat palkataan esimiehen paikalla :) rikotaan tessiä ja valehdellaan, että olisi hyvä työpaikka. Esim töistä ei saanut lähteä, kun vuoro loppui, läkisääteisiä taukojaan ei saanut pitää. Sopivia työvaatteita ei ollut, oli nöyryyttävää ja myös epäturvallista olla vääränkokoisissa. Esim liian lyhyiden housujen kanssa poltin jatkuvasti nilkkani, kun rasva roiskui. Sekä näytin erittäin typerälle :( uusia ei tilattu monista pyynnöistä huolimatta.
Tunteja ei saanut niin, että palkalla olisi elänyt. Päivät 4 h, 6 krt viikossa. Enempää tunteja ei saanut pyynnäistä huolimatta, palkattiin vaan lisää osa-aikaisia.
Naurattaa tuo suomen parhaat työpaikat -listaus. Ne kysymykset oli kyselyssä niin ympäripyöreitä, että ei voinut huonosti vastata, vaikka jo vastatessa vihasin paikkaa. Esim kysymyksiä syrjitäänkö ihonvärin perusteella - no ei, mutta saikulla olon takia kyllä. Tai kysellään onko työkaverit hyviä, mutta ei että onko esimiehet hyviä.
Itse olin kyllä ahkera ja oikeasti todella hyvä työntekijä, tulin toimeen suurimman osan työkavereista kanssa ja olin hyvällä asenteella töissä. Neljä vuotta jouduin tuon puljun eri toimipisteissä olemaan. Kokemukseni ei ole siis yhdestä mätämunasta, olin yht neljässä eri ravintolassa.
Tässäpä minun kokemuksia mäkkärissä työskentelystä...
Tismalleen samat kokemukset tuosta ketjusta! Ennemmin sahaan jalkani irti kuin työskentelen Mäkkärillä...
Eräs kansainvälinen pörssiyhtiö, joka toimii Vantaalla. En uskalla laittaa nimeä, mutta oli ahdistavin ja kamalin työpaikka ikinä. Tunsin oloni lähinnä rangaistusvangiksi.
Parikymmentä vuotta sitten, Lahden Tapanilan vanhainkoti. Jouduin seuraamaan läheltä kiusaamista ja jouduin kohteeksi itsekin (laitosapulaisen sijaisena olin pohjasakkaa). En osannut tehdä asialle mitään, kärsin vain nahoissani. Sittemmin opiskelin ja työskentelen nykyään itse sote-alan esimiestehtävissä. Teen kaikkeni ettei alaisillani ole samanlaista helvettiä kuin minulla aikanaan oli, kiusaamiseen tms. epäasialliseen käytökseen puutun välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Malmin sairaalan osastot A2 ja A4. Ei enää ikinä koko sairaalaan.
A2 ja A4 olivat aikanaan myös Hatanpään sairaalan persläpiosastot.
Puhelinmyynti, en todellakaan saanut niin paljon rahaa kuin myin ja ilmapiiri oli aina tosi huono ja työajat ihan ihmeelliset ärsytti soittaa jengille joskus 20.00.