Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljäs lapsi tulossa,aika harva onnittelee.

Vierailija
23.09.2016 |

Hassua kuinka ihmiset kuvittelevat voivansa sanoa mitä vain.Ventovieraat ehdottavat "piuhojen katkaisua" kuullessaan että neljäs tulossa.Töykeää.

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämissäni tapauksissa niitä kolmansia ja neljänsiä lapsia ovat saaneet vain pahasti talousvaikeuksissa olevat perheet, joissa mies tienaa mininipalkkaa ja naiset työskentelevät melkein kymmenettä vuotta yrityksessä kotiäiti. Että näidenkin kohdalla uuden raskauden tullessa olisi parempi sanoa "olen pahoillani" onnittelun sijaan.

Hyvä että tämä tuli selväksi, niin me kaikki osaamme nyt yleistää oikein sinun tietämiesi tapausten perusteella.

Minä puolestaan tunnen yhden nelilapsisen perheen. En usko, että vanhemmat haluaisivat luopua nuorimmasta tyttärestään, koska hän on palstalaisten mielestä liikaa ja ekologinen rasite maailmalle. Onneksi ajattelevat niin, viehättävä ja fiksu tytär kyseessä.

Vierailija
102/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittelet, kun et jaksa olla lastesi kanssa ja haluat pitää yllä ammattitaitoasi. Viet lapset aikaisin päiväkotiin, mahdollisimman pieninä. Lapsesi ovat tottelevaisia, mutta yksinäisiä ja orpoja. Et huomaa sitä. Miksi hankit lisää lapsia?

Yksinäisiä, vaikka on sisaruksia? Orpoja, vaikka on vanhemmat? Onneksi olkoon, olet älykääpiö.

Valitettavaa lastesi puolesta: et halua ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni miettii liikakansoituksen vuoksi jo ensimmäistä saati sitten toista lasta. Jos ihan rehellisen vastauksen haluat, niin neljättä lasta odottava kuulostaa ihmiseltä, joka joko pitää päänsä pensaassa kuulematta mitään maailman uutisista tai sitten on vain välinpitämätön sekä maapalloa että sillä tulevaisuudessa eläviä lapsiaan kohtaan. Kumpikaan ei kuulosta ihannekasvattajalta.

Aika harva oikeastaan miettii liikakansoitusta itse lisääntyessään. Tuo on silkka myytti, ellet todista että niin todella on. Loppuosa tekstiäsi vain paljastaa omat ahdasmieliset ennakkoluulosi.

Omassa tuttavapiirissäni miettii, kuten itsekin olen tehnyt. Tietenkään en voi yleistää koskemaan kaikkia suomalaisia. Ja mitä loppuosaan tulee niin kyllä, jos hankkii monta lasta ei joko välitä liikakansoituksesta eli hankkii monta lasta siitä huolimatta tai ei tiedä siitä. Mitä muita vaihtoehtoja on? Enkä itse pidä kumpaakaan meriittinä.

T. se jolle vastasit

Vierailija
104/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole minun tuttu, koska hän sai jo neljännensä. Mutta en onnitellut koska tilanteessa ei ollut mielestäni mitään syytä onnittuluihin: neljä lasta on tehty parin vuoden välein kolmen eri isän kanssa ja ilmeisesti aina ankkuriksi siihen sen hetkiseen poikaystävään. Tuttu elää tuilla eikä hänellä ole mitään koulutusta, edes peruskoulua ei ole onnistunut suoritamaan.

Onpa sinulla tuttavapiiri. Minä en tunne ketään tuollaista. Itsepähän valitset missä piireissä liikut.

No onpas taas av-mainen kommentti :D Eli kun tuttavapiiriini (=tuntemiini ihmisiin) kuuluu yksi tuollainen, niin se tekee koko muustakin tuttavapiiristäni oudon. Ja hauskaa kun osaat tuon yhden tuntemani ihmisen perusteella kertoa senkin että millaisissa piireissä liikun :D

Kiva kun löydät huumoria jopa kun sinulle irvaillaan. Kyllähän minä tuttavapiiriäsi voin kertomasi perusteella verrata omaani. Lisäksi voi arvioida älykkyyttäsi, kun yhden ainoan tuntemasi henkilön elämäntilanteen perusteella katsot, että sinulla on jotain mielekästä vastattavaa avaajan ketjuun. Miten ihmeessä kuvittelit, että kirjoittamasi kommentti on jotenkin relevantti tähän keskusteluun, kun itsekin nyt myönnät että tunnet vain ja ainoastaan yhden tuollaisen ja muu tuttavapiirisi ei ole outo? Miksi näit tarpeelliseksi kommentoida juuri sen oudon pohjalta? Toimintasi on selittämätöntä.

Hiukan ristiriitainen tuo sinun kommenttisi: sanot että sinä voit kyllä tehdä oletuksia toisen tuttavapiiristä tuon yhden ainoan esimerkin perusteella, mutta samalla sanot että tämä toinen ei voi tehdä oletuksia ap:n tilanteesta tuon yhden ainoan esimerkin perusteella... jos tässä jokin on selittämätöntä, niin tämä sinun logiikkasi.

Ero on siinä, että minä en parkunut sitä että ei saa verrata. Katsos sillä on merkitystä missä järjestyksessä dialogin repliikit esitetään. Kommentoimani henkilö se parkaisi, että noin ei saa tehdä. Minä vain syötin hänelle yllä omaa logiikkaansa ja osoitin kuinka kuutamolla hän oli jo ensimmäisessä kommentissaan.

Jos hän on sitä mieltä, etten saa vetää hänen tuttavapiiristään häntä koskevia johtopäätöksiä, niin olkoot sitten itse yleistämättä muita tuntemiensa outojen pohjalta. Jos hän on sitä mieltä, että hänen sopii yleistää muiden tilannetta epärelevanteilla kertomuksillaan tuntemistaan oudoista, niin olkoon kitisemättä kun häntä kohdellaan samalla tavoin.

Sorry mutta ymmärrätköhän itsekään mistä puhut :D

Vierailija
105/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pysty valehtelemaan. En pysty onnittelemaan asiasta, jota en arvosta.

Toki ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta en pysty samaistumaan, että neljäs lapsi olisi onnea. Tietenkään en käyttäydy töykeästi. En vain onnittele, ja ohjaan keskustelun muualle.

Varsinainen saganordin täällä näköjään. Toivottavasti liikut vain kaltaistesi parissa.

Vierailija
106/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ennen kuin lisäännyt! kirjoitti:

Lapsiesi tulevaisuuden kannalta ihmiskunnan holtiton kasvu  ja  superitsekäs länsimainen kuluttaminen on katastrofaalista. Tämän pitäisi olla selvää, jos vähänkään uskaltaa seurata uutisointia esim. ilmastonmuutoksesta ja muusta luonnon tuhotumisesta ja tunteehan sen jo nahoissaan ihmeellisinä kesä- ja talvisäinä.  Moni muu miettii tänä päivänä jopa sen ensimmäisen hankintaa. Mielestäni neljän lapsen ( = ympäristön uuden kuluttajan) hankinnassa ei siis ole mitään hienoa.

Niin siis afrikassa lisäännytään holtittomasti,ei suomessa.Älä laita rahojasi SPR.n keräyksiin niin teet oman osasi.

Me viljellään omassa paskassa omat perunat,ei lähetä muualle loisimaan.

Myös lapsiperhe voi elää ekologisesti..

Suomessa syntynyt lapsi kuluttaa moninverroin Afrikassa syntyneeseen verrattuna. Ellette sitten muuta mökille ilman sähköjä ja juoksevaa vettä todellakin eläen täysin omavaraisesti mukaan lukien vaatteet, astiat, huonekalut jne...

Kai nyt kaikki nämä kulutuksesta huolestuneet ovat itsekin siivonneet ensin oman elämänsä ennenkuin lähtevät saarnaamaan muille? Teillä ei ole lemmikkejä, asutte siellä mökillä ilman sähköä, juoksevaa vettä ja autoa ja kaikenmaailman turhakkeita kuten älypuhelimia? 😉😘

Jos niin tekisivät, eivät voisi kirjoitella tänne palstalle, joten maailmankuvansa ei koske heitä itseään vaan on tarkoitettu muiden noudatettavaksi.

Vierailija
107/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole minun tuttu, koska hän sai jo neljännensä. Mutta en onnitellut koska tilanteessa ei ollut mielestäni mitään syytä onnittuluihin: neljä lasta on tehty parin vuoden välein kolmen eri isän kanssa ja ilmeisesti aina ankkuriksi siihen sen hetkiseen poikaystävään. Tuttu elää tuilla eikä hänellä ole mitään koulutusta, edes peruskoulua ei ole onnistunut suoritamaan.

Onpa sinulla tuttavapiiri. Minä en tunne ketään tuollaista. Itsepähän valitset missä piireissä liikut.

No onpas taas av-mainen kommentti :D Eli kun tuttavapiiriini (=tuntemiini ihmisiin) kuuluu yksi tuollainen, niin se tekee koko muustakin tuttavapiiristäni oudon. Ja hauskaa kun osaat tuon yhden tuntemani ihmisen perusteella kertoa senkin että millaisissa piireissä liikun :D

Kiva kun löydät huumoria jopa kun sinulle irvaillaan. Kyllähän minä tuttavapiiriäsi voin kertomasi perusteella verrata omaani. Lisäksi voi arvioida älykkyyttäsi, kun yhden ainoan tuntemasi henkilön elämäntilanteen perusteella katsot, että sinulla on jotain mielekästä vastattavaa avaajan ketjuun. Miten ihmeessä kuvittelit, että kirjoittamasi kommentti on jotenkin relevantti tähän keskusteluun, kun itsekin nyt myönnät että tunnet vain ja ainoastaan yhden tuollaisen ja muu tuttavapiirisi ei ole outo? Miksi näit tarpeelliseksi kommentoida juuri sen oudon pohjalta? Toimintasi on selittämätöntä.

Hiukan ristiriitainen tuo sinun kommenttisi: sanot että sinä voit kyllä tehdä oletuksia toisen tuttavapiiristä tuon yhden ainoan esimerkin perusteella, mutta samalla sanot että tämä toinen ei voi tehdä oletuksia ap:n tilanteesta tuon yhden ainoan esimerkin perusteella... jos tässä jokin on selittämätöntä, niin tämä sinun logiikkasi.

Ero on siinä, että minä en parkunut sitä että ei saa verrata. Katsos sillä on merkitystä missä järjestyksessä dialogin repliikit esitetään. Kommentoimani henkilö se parkaisi, että noin ei saa tehdä. Minä vain syötin hänelle yllä omaa logiikkaansa ja osoitin kuinka kuutamolla hän oli jo ensimmäisessä kommentissaan.

Jos hän on sitä mieltä, etten saa vetää hänen tuttavapiiristään häntä koskevia johtopäätöksiä, niin olkoot sitten itse yleistämättä muita tuntemiensa outojen pohjalta. Jos hän on sitä mieltä, että hänen sopii yleistää muiden tilannetta epärelevanteilla kertomuksillaan tuntemistaan oudoista, niin olkoon kitisemättä kun häntä kohdellaan samalla tavoin.

Mikä kohta sinulta jäi ymmärtämättä? Voin kirjoittaa tavuttaen ihan sinua varten.

Vierailija
108/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan eniveis! Uusia pikkukansalaisia tarvitaan aina, muistathan kasvattaa heistä ahkeria ja työtäpelkäämättömiä :)

Vierailija
109/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni miettii liikakansoituksen vuoksi jo ensimmäistä saati sitten toista lasta. Jos ihan rehellisen vastauksen haluat, niin neljättä lasta odottava kuulostaa ihmiseltä, joka joko pitää päänsä pensaassa kuulematta mitään maailman uutisista tai sitten on vain välinpitämätön sekä maapalloa että sillä tulevaisuudessa eläviä lapsiaan kohtaan. Kumpikaan ei kuulosta ihannekasvattajalta.

Aika harva oikeastaan miettii liikakansoitusta itse lisääntyessään. Tuo on silkka myytti, ellet todista että niin todella on. Loppuosa tekstiäsi vain paljastaa omat ahdasmieliset ennakkoluulosi.

Omassa tuttavapiirissäni miettii, kuten itsekin olen tehnyt. Tietenkään en voi yleistää koskemaan kaikkia suomalaisia. Ja mitä loppuosaan tulee niin kyllä, jos hankkii monta lasta ei joko välitä liikakansoituksesta eli hankkii monta lasta siitä huolimatta tai ei tiedä siitä. Mitä muita vaihtoehtoja on? Enkä itse pidä kumpaakaan meriittinä.

T. se jolle vastasit

Sinulta jää ymmärtämättä, että et sinä voi päättää muiden puolesta kuinka monta on monta. Joku voi ajatella päivät pääksytysten pelkästään liikakansoitusta, mutta katsoo että kolme tai neljä ei ole monta. Ne liiat lapset eivät synny Suomeen, missä ympäristömme kestää nykyisen väestön vaan ihan muualle.

Vierailija
110/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. se jolle vastasit

Sinulta jää ymmärtämättä, että et sinä voi päättää muiden puolesta kuinka monta on monta. Joku voi ajatella päivät pääksytysten pelkästään liikakansoitusta, mutta katsoo että kolme tai neljä ei ole monta. Ne liiat lapset eivät synny Suomeen, missä ympäristömme kestää nykyisen väestön vaan ihan muualle.

Mutta ihan yhteiskunnan kannalta olisi erinomaisen hyvä että niitä nelilapsisia perheitä perustaisivat korkeastikoulutetut, hyvintoimeentulevat perheet. He kykenevät huolehtimaan lapsistaan ilman yhtesikunnan suuria tukia, he huolehtivat, että lapset saavat tiedot taidot ja koulutuksen jolla pärjäävät tulevaisuuden yhteiskunnassa. Pienituloiset synnyttävät monet lapsensa paljon karumpaan tulevaisuuteen kuin mikä nykyköyhien tilanne on, valitettavasti näin.

Vierailija
111/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. se jolle vastasit

Mutta ihan yhteiskunnan kannalta olisi erinomaisen hyvä että niitä nelilapsisia perheitä perustaisivat korkeastikoulutetut, hyvintoimeentulevat perheet. He kykenevät huolehtimaan lapsistaan ilman yhtesikunnan suuria tukia, he huolehtivat, että lapset saavat tiedot taidot ja koulutuksen jolla pärjäävät tulevaisuuden yhteiskunnassa. Pienituloiset synnyttävät monet lapsensa paljon karumpaan tulevaisuuteen kuin mikä nykyköyhien tilanne on, valitettavasti näin.

Syntyihän Urho Kekkonenkin köyhään perheeseen ja niin hänestä vaan tuli jopa urheiluministeri. Köyhällekin voi syntyä älykkäitä ja pystyviä lapsia. Aivoilleen voi antaa virikkeitä läpi koko elämän vaikka lapsena ei olisi niitä paletin täydeltä saanut.

Vierailija
112/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kohta sinulta jäi ymmärtämättä? Voin kirjoittaa tavuttaen ihan sinua varten.

Tuota sinun kaksinaismoralismiasi en ymmärrä. Kuten ei varmaan muutkaan alapeukuttajat.

Vierailija
113/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, kun jaksaa kantaa vastuuta isosta perheestä.

Itselläni ei ole lapsia , koska sairastuin lapsentekoiässä ja lääkärit ilmoittivat, että joudun pyörätuoliin jos teen lapsia.

Eli ei me lapsettomat aina olla noita yllä lueteltuja.

Vierailija
114/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. se jolle vastasit

En tietenkään voikaan päättää enkä niin ole väittänytkään, kerroin vain mitä itselleni tulee neljättä odottavasta mieleen.

Suomeen syntynyt lapsi kuluttaa luonnonvaroja monta kertaa Afrikassa syntynyttä lasta enemmän, koska elintaso on täällä niin korkea. Ja suomalaiset kuluttivat oman osansa maailman luonnonvaroista viime vuonna huhtikuussa, kuukausia ennen maapallon keskiarvoa...

Vierailija
115/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia, mutta en pysty samaistumaan, että neljäs lapsi olisi onnea. Tietenkään en käyttäydy töykeästi. En vain onnittele, ja ohjaan keskustelun muualle.

Sulle ei ole kukaan koskaan opettanut käytöstapoja? Eihän toisten onnittelemisen perusteena ole se, haluaisitko SINÄ olla samassa tilanteessa vaan se, että heille on tapahtunut jotain, josta ovat onnellisia ja sinä yhdyt siihen heidän puolestaan.

Minä olen onnitellut uudesta työpaikasta kaveria (alalla jota itse vihaisin, mutta on hänelle kutsumusammatti), 85-vuotiasta mummoani, ex-poikaystävää joka meni miehen kanssa naimisiin, ja kaveria joka sai opiskelupaikan Venäjältä. Mihinkään näistä en pystynyt "samaistumaan" että olisi minulle onnea, mutta kun heille kaikille olivat iloisia asioita, niin olin heidän puolestaan onnellinen.

En silti pysty. Reagoin muutoin ja kysyn jotain, en mitään epäkohteliasta kuitenkaan.

Muutenkaan en kamalasti onnittele ihmisiä.

En välttämättä onnittele ekaakaan lasta, mutta Lapsettomuuden jälkeen onnittelen.

Jos joku on ollut 10 vuotta yhdessä ja menee naimisiin, niin en onnittele kuin häissä kätellessä. Mutta jos joku on pitkän sinkkuuden ja rankan taustan jälkeen menossa naimisiin, niin sitten onnittelen.

Jos vaihdat työpaikkaa lennosta, vaikka opettajana toiseen kouluun, en onnittele. Mutta jos saat vakipaikan 10 vuoden määräaikasuuksien jälkeen, niin sitten kyllä.

Mahdat olla joku tärkeä tyyppi!

Vierailija
116/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen saganordin täällä näköjään. Toivottavasti liikut vain kaltaistesi parissa.

Ihanko oikeasti te haluatte ihmisten onnittelevan teitä, vaikka eivät ole sisäisesti sitä mieltä?

Ihanko oikeasti haluatte tyhjiä sanoja?

Minä en.

En halua, että kukaan kehuu uusia hiuksiani, jos ei oikeasti sitä tarkoita. Enkä halua, että kukaan väittää olevansa onnellinen puolestani, jos sitä ei oikeasti ole.

Vierailija
117/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut mieleen onnitella tuttavanaista, kun tämä ilmoitti odottavansa neljättä saati kun viidettä. Kaikki ovat olleet "vahinkoja". Siis kaikki 5 lasta. Talous aivan kuralla, koti muistuttaa kaatopaikkaa, lasu-ilmoja, alkoholiongelmaa, kaikkea mahdollista ongelmaa. Laskujeni mukaan nainen asunut kolmen eri miehen kanssa parisuhteessa sen jälkeen, kun jätti kahden ensimmäisen lapsensa isän. Lapset eläneet lapsuuden, jossa kodit ja koulut vaihtuvat parin vuoden välein, kotona pyörivät miehet vielä useammin. 

Sinä pyörit erikoisessa tuttavapiirissä. Itse en tunne ketään tuollaista. 

Tuttavapiiri on erikoinen kun se ei ole samanlainen kuin sinulla. Oi mitä järjen jättiläisiä täällä taas pyöriikään...

Vierailija
118/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti te haluatte ihmisten onnittelevan teitä, vaikka eivät ole sisäisesti sitä mieltä?

Ihanko oikeasti haluatte tyhjiä sanoja?

Minä en.

En halua, että kukaan kehuu uusia hiuksiani, jos ei oikeasti sitä tarkoita. Enkä halua, että kukaan väittää olevansa onnellinen puolestani, jos sitä ei oikeasti ole.

No tuollaiset lakonisuudet kuuluu kyllä jossain määrin kohteliaisiin käytöstapoihin. Esimerkiksi on ihan kohteliasta sanoa että "hyvää huomenta/ päivää/ iltaa" vaikka itselläsi olisi kuinka paska olo. Vai oikeastiko sinä tervehdit ihmisiä huonoina päivinä että "huonoa huomenta!". Ihan perustaitoihin kuuluu kyetä toimimaan ihmisten kanssa ihan riippumatta omasta mielialasta.

Vierailija
119/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
120/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. se jolle vastasit

Syntyihän Urho Kekkonenkin köyhään perheeseen ja niin hänestä vaan tuli jopa urheiluministeri. Köyhällekin voi syntyä älykkäitä ja pystyviä lapsia. Aivoilleen voi antaa virikkeitä läpi koko elämän vaikka lapsena ei olisi niitä paletin täydeltä saanut.

Urhon aikaan lainattiin kirjoja ja kirjoitettiin kynillä. Nyt laajassa tietoyhteiskunnassa pärjää ne, jotka ovat tottuneet siinä elämään, käyttämään uusimpia älykoneita ja -kännyköitä, puhumaan kieliä myös käytännössä, nähneet ja kokeneet enemmän kuin mihin vuokralähiössä pystyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi