Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljäs lapsi tulossa,aika harva onnittelee.

Vierailija
23.09.2016 |

Hassua kuinka ihmiset kuvittelevat voivansa sanoa mitä vain.Ventovieraat ehdottavat "piuhojen katkaisua" kuullessaan että neljäs tulossa.Töykeää.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittelet, kun et jaksa olla lastesi kanssa ja haluat pitää yllä ammattitaitoasi. Viet lapset aikaisin päiväkotiin, mahdollisimman pieninä. Lapsesi ovat tottelevaisia, mutta yksinäisiä ja orpoja. Et huomaa sitä. Miksi hankit lisää lapsia?

Yksinäisiä, vaikka on sisaruksia? Orpoja, vaikka on vanhemmat? Onneksi olkoon, olet älykääpiö.

Valitettavaa lastesi puolesta: et halua ymmärtää.

Ei minulla ole lapsia. Valitettavaa jos sinulla on.

Vierailija
142/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista miten erilaisia stereotypioita ihmisillä on nelilapsisista perheistä. Itse en montaakaan tiedä, mutta kaikkia tietämiäni perheitä yhdistää erittäin korkea tulo- ja elintaso. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että useimmiten ihmiset ovat tekemisissä kaltaisensa kanssa.

Odotan juuri neljättä lastani vähän reilu kolmikymppisenä. Minulla ja miehelläni on korkeakoulutus ja hyvät, vakituiset työpaikat. Taloudellinen tilanne on hyvä, olemme jopa pystyneet säästämään lapsilisät lapsille itselleen. Tähän mennessä kaikki, joille olemme kertoneet perheenlisäyksestä, ovat onnitelleet. Samahan se minulle on, mitä mieltä oikeasti asiasta ovat, mutta aikamoista junttiutta ja käytöstapojen puutetta osoittaisi olla onnittelematta.

Onnea sinullekin ap!

Todella hyvä, että elintasonne ei ole ainoastaan miehesi kannettavana. Täällä ketjuja siitä todellisuudesta, jossa tuo 3-4 äiti jätettynä yksinhuoltajana totuttautuu elämään pienillä tuloillaan miehen innon lasten taloudelliseen tukemiseen romahdettua uuden rakkauden myötä. Puolet liitoista päätyy eroon, ja arjesta pitää selvitä myös silloin, kahden asunnon ja kahden keittiön mallissa. Mutta kun siihen on varaa myös ero tai irtisanomisten tullessa, niin hienoa kun lapsikatraan jaksaa tehdä ja elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut mieleen onnitella tuttavanaista, kun tämä ilmoitti odottavansa neljättä saati kun viidettä. Kaikki ovat olleet "vahinkoja". Siis kaikki 5 lasta. Talous aivan kuralla, koti muistuttaa kaatopaikkaa, lasu-ilmoja, alkoholiongelmaa, kaikkea mahdollista ongelmaa. Laskujeni mukaan nainen asunut kolmen eri miehen kanssa parisuhteessa sen jälkeen, kun jätti kahden ensimmäisen lapsensa isän. Lapset eläneet lapsuuden, jossa kodit ja koulut vaihtuvat parin vuoden välein, kotona pyörivät miehet vielä useammin. 

Jotai se susta kertoo kun olet tollasen tuttava. Ettet olis itsekin wt ?

Vierailija
144/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut mieleen onnitella tuttavanaista, kun tämä ilmoitti odottavansa neljättä saati kun viidettä. Kaikki ovat olleet "vahinkoja". Siis kaikki 5 lasta. Talous aivan kuralla, koti muistuttaa kaatopaikkaa, lasu-ilmoja, alkoholiongelmaa, kaikkea mahdollista ongelmaa. Laskujeni mukaan nainen asunut kolmen eri miehen kanssa parisuhteessa sen jälkeen, kun jätti kahden ensimmäisen lapsensa isän. Lapset eläneet lapsuuden, jossa kodit ja koulut vaihtuvat parin vuoden välein, kotona pyörivät miehet vielä useammin. 

Jotai se susta kertoo kun olet tollasen tuttava. Ettet olis itsekin wt ?

Ohis mutta naurattaa tämä kun täällä matamit kuvittee voivansa analysoida yhden tuttavan perusteella että millainen henkilö toinen on. Siis tuttavallahan viitataan toisen tuntemaan henkilöön, ei tämän ystävään tai edes kaveriin. Eihän kukaan pysty vaikuttamaan kaikkien tuttaviensa sosiaaliseen statukseen saati valikoimaan tuttaviaan - tunnet ne henkilöt, jotka tunnet. Vai siis tekeekö se sinustakin wt:n jos satut olemaan vaikka samassa työpaikassa wt:n kanssa?

Vierailija
145/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ennen kuin lisäännyt! kirjoitti:

Lapsiesi tulevaisuuden kannalta ihmiskunnan holtiton kasvu  ja  superitsekäs länsimainen kuluttaminen on katastrofaalista. Tämän pitäisi olla selvää, jos vähänkään uskaltaa seurata uutisointia esim. ilmastonmuutoksesta ja muusta luonnon tuhotumisesta ja tunteehan sen jo nahoissaan ihmeellisinä kesä- ja talvisäinä.  Moni muu miettii tänä päivänä jopa sen ensimmäisen hankintaa. Mielestäni neljän lapsen ( = ympäristön uuden kuluttajan) hankinnassa ei siis ole mitään hienoa.

Niin siis afrikassa lisäännytään holtittomasti,ei suomessa.Älä laita rahojasi SPR.n keräyksiin niin teet oman osasi.

Me viljellään omassa paskassa omat perunat,ei lähetä muualle loisimaan.

Myös lapsiperhe voi elää ekologisesti..

Suomessa syntynyt lapsi kuluttaa moninverroin Afrikassa syntyneeseen verrattuna. Ellette sitten muuta mökille ilman sähköjä ja juoksevaa vettä todellakin eläen täysin omavaraisesti mukaan lukien vaatteet, astiat, huonekalut jne...

Kai nyt kaikki nämä kulutuksesta huolestuneet ovat itsekin siivonneet ensin oman elämänsä ennenkuin lähtevät saarnaamaan muille? Teillä ei ole lemmikkejä, asutte siellä mökillä ilman sähköä, juoksevaa vettä ja autoa ja kaikenmaailman turhakkeita kuten älypuhelimia? 😉😘

Hei, tässähän kyseinen henkilö kaipasi onnitteluja, kun oli hommaamassa neljättä lasta. Neljäs lapsi hommataan aivan puhtaasti itsekkäistä syistä ja lapsi tulee noin 80 vuotisen elinkaarensa aikana kuluttamaan massiivisesti luonnonvaroja ja tuhoamaan ilmastoa. Pitäisikö meidän yhtä lailla onnitella pariskuntaa, joka päättää ostaa vielä neljännen 15 l/sadalla kuluttavan katumaasturin.  Kaksikin riittäis pariskunnalle, mutkun ne katumaasturit ovat niin ihania, ei sillä ympäristöllä ja tulevilla sukupolvilla ole niin väliä.... Neljäs lapsi kertoo siis minulle itsekkyydestä ja/tai sivistymättömyydestä!

Vierailija
146/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä viimeistää kolmannesta lapsesta pitäisi ruveta ottamaan joku haittavero. Ihmisiä on jo ihan liikaa. Paras oli max kahden lapsen politiikka iha maailmanlaajuisesti.

Vierailija
147/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua mitalia enkä muutakaan.Jos sinä kysyt ulkomuotoni perusteella onko tulossa vauva ja minä kerron uteluun sen olevan neljäs,ymmärrän "joo" tai "okei" tai "onnea". Sitä en ymmärrä miksi joku rupeaa voivottelemaan tai jopa kiinnostuu mieheni ja minun ehkäisystä tai sänkyhommista.

En ole kenenkään teistä tuttava,tuttavat ja sukulaiset onnittelee koska tietävät kuinka ihana paikka meidän perhe on vauvalle.

no tuntemani neljän lapsen vanhemmat on aika kovia kyselemään ja vihjailemaan sänkyhommistani koska olen sinkku. ehkä saattaisin heittää jotain takaisin jossain vaiheessa.

btw. joku määritteli lapsilukumäärän näin, ja olen ihan samaa mieltä:

1lapsi: kuin olisi kotieläin

2 lasta: perhe

3 lasta: parisuhteelle ja omalle elämälle riskitekijä (3 lapsen perheessä riittää siis työtä ja jaksamista vaaditaan)

4 lasta: friikkiyden rajamailla ;)

kyllä se noin menee

No meille lapset ovat perheenjäseniä...perhe...en tiedä oletko ikinä kuullut mutta joskus käy niin että ollaan onnellisia ja tyytyväisiä kun on ihana perhe.

Ja musta on friikkiä jos joku ei saa lapsia,yleensä aina ne on

1.mielenterveyspotilaita

2.huumeiden käyttäjiä

3.mahoja

4.homo/lesbo

Mut meillä tuttavissa/suvussa syy joku noista.Yhtäkään normaalia lapsetonta en tunne....

Hyi vittu että sä oot kuvottava ihminen.

Vierailija
148/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä onnittelemista siinä on, oli eka tai viides? Kaikkiin tuollaisiin ilmoituksiin reagoin kyllä että "aha". Mitä se mulle kuuluu montako lasta sulla on. On mulla itellänikin lapsia, ihan toivottuja, enkä siltikään kiitoksia kalastele keltään.

Niin, eipä kuulu sulle muiden syntymäpäivät, naimisiinmenot, työpaikan saannit, kykykilpailuissa voittamiset, lapsen ylioppilaaksitulot ynnä muutkaan iloiset asiat ihmiset elämässä, joten mitäpä sitä nyt yhdestä uudesta kersastakaan onnittelemaan. Yhtä tyhjää kaikki. Eikä niistä onnitteluista muutenkaan ole mitään hyötyä, saattaa sille onniteltavalle vaan tulla hyvä mieli, mutta paskaaks sen väliä.

Vierailija
149/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua mitalia enkä muutakaan.Jos sinä kysyt ulkomuotoni perusteella onko tulossa vauva ja minä kerron uteluun sen olevan neljäs,ymmärrän "joo" tai "okei" tai "onnea". Sitä en ymmärrä miksi joku rupeaa voivottelemaan tai jopa kiinnostuu mieheni ja minun ehkäisystä tai sänkyhommista.

En ole kenenkään teistä tuttava,tuttavat ja sukulaiset onnittelee koska tietävät kuinka ihana paikka meidän perhe on vauvalle.

Suomalaiset ovat niin liikuttavan tosissaan aina. "Empatia" tarkoittaa kirjaimellisesti sinun paikallesi asettumista, ja koska ihan se oma tärkeä itse ei halua neljättä lasta, niin käytös on sen mukaista.  

Vierailija
150/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI ap sinua pitäisi onnitella???

Tulet vain kuormittamaan Suomen valtion menoja sikiämällä holtittomasti koko ajan lisää.

Vierailija
151/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea neljännestä! :)

Vierailija
152/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis olla laissa säädetty että max 3 lasta. Jotkut nimittäin pakenee työelämää sikiämällä...

Vierailija
153/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on ihan sairas. Miksi on ok hankkia 1-2 lasta, mutta ei enempää? Vain siksi koska kulutetaan niin paljon luonnonvaroja? No miksi ne kaksi lasta sitten saa kuluttaa, mutta se neljäs ei? Ymmärtäisin jos oltaisiin jossain kehitysmaassa jossa väestönkasvu on ihan holtitonta. Minulla ei nyt ole faktoja mutta Suomen väestö pienenee tulevaisuudessa aika lailla kun suuret ikäluokat alkavat kuolla kupsahtaa ja lapsia hankitaan vain enintään pari. Ja osa ihmisistä on sellaisia jotka eivät ikinä edes halua lasta.

Ei sekään nyt kovin hyvä syy mielestäni ole että "no kun se naapurin wt-muijaki elelee neljän penskansa kanssa pelkillä tuilla". Minä tiedän monta perhettä (eivät ole lestadiolaisia) joissa on 3, 4 tai enemmänkin lapsia ja tasapainoisia ovat, hyvin riittävät rahat ja kovaa vauhtia lapsista on kasvamassa täyspäisiä yhteiskunnan jäseniä.

Vierailija
154/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kuinka ihmiset kuvittelevat voivansa sanoa mitä vain.Ventovieraat ehdottavat "piuhojen katkaisua" kuullessaan että neljäs tulossa.Töykeää.

En minä piuhojen katkaisemista ehdottelisi, mutta en minäkään odottelisi onnitteluita, jos olisin menossa neljättä kertaa naimisiin.

Vierailija
155/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kommentoisi ollenkaan, siis en onnittelisi. Jos en tosin kauhistelisikaan kuin enintään mieleni pohjalla. 

Miksi muuten pitäisi onnitella, ap??

Vierailija
156/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisen negatiivisia asenteita täälläkin on joillain. Kyllä sen nyt ymmärtää ettei mitään alkoholisti-yh:ta onnittele, mutta miten se nyt on niin vaikeaa muuten olla ihan peruskohtelias ja hyväksyä toisten ratkaisut. Jos perheessä on asiat kunnossa niin miksi ei?

Jos joku tekee abortin tai on vela niin se on sitä upeaa itsemääräämisoikeutta, mutta jos toinen tahtoo neljä lasta ja saa ja kykenee elättämään ilman erityisapuja niin miten se nyt voi olla kenellekään ongelma?! Ja ne lapset kuitenkin on niitä jotka tulevaisuudessa tätä yhteiskuntaa pyörittää ja meidänkin vaippoja vaihtaa.

T. 3 lapsen äiti

Justiin täällä toisessa ketjussa valitti kolmen lapsen äiti, kun ei kestä 2-vuotiaan kitisemistä, ja se häiritsee hänen ja vauvan yhdessäoloa, ja ajatteli pistävänsä 2-vuotiaan hoitoon sen vuoksi.

Vierailija
157/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisen negatiivisia asenteita täälläkin on joillain. Kyllä sen nyt ymmärtää ettei mitään alkoholisti-yh:ta onnittele, mutta miten se nyt on niin vaikeaa muuten olla ihan peruskohtelias ja hyväksyä toisten ratkaisut. Jos perheessä on asiat kunnossa niin miksi ei?

Jos joku tekee abortin tai on vela niin se on sitä upeaa itsemääräämisoikeutta, mutta jos toinen tahtoo neljä lasta ja saa ja kykenee elättämään ilman erityisapuja niin miten se nyt voi olla kenellekään ongelma?! Ja ne lapset kuitenkin on niitä jotka tulevaisuudessa tätä yhteiskuntaa pyörittää ja meidänkin vaippoja vaihtaa.

T. 3 lapsen äiti

Justiin täällä toisessa ketjussa valitti kolmen lapsen äiti, kun ei kestä 2-vuotiaan kitisemistä, ja se häiritsee hänen ja vauvan yhdessäoloa, ja ajatteli pistävänsä 2-vuotiaan hoitoon sen vuoksi.

Meillä oli sukulaislikka, joka sai toisen lapsensa 2 v esikoisen jälkeen. Esikoinen oli pistettävä hoitoon, jotta vauvakin saisi kokea, mitä on olla yksin äidin kanssa. Sittemmin molemmat lapset on tyystin ollet isovanhempien hoidettavina, sikäli kun eivät ole olleet päivähoidossa. Kun isovanhemmat lähtivät etelänreissuun aamuyöstä, oli siksikin yöksi laitettu lapset mummolaan hoitoon, ja lasten teini-ikäinen täti oli myöhästynyt koulustas, kun oli joutunut vahtimaan lapsia aamupäivään asti.

Vierailija
158/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitäis olla laissa säädetty että max 3 lasta. Jotkut nimittäin pakenee työelämää sikiämällä...

Näin on.

Vierailija
159/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Itsellänikin on 4 lasta. Nyt kun olen 5-kymppinen, niin vähän harmittaa, ettei ole enempää lapsia. Minulla on hyvä ammatti, pystyin hoitamaan omia lapsiani useita vuosia kotona ja tulimme kohtuullisesti toimeen, omilla palkkatuloilla. Iso perhe on hieno asia! Ole iloinen lapsistasi!

Vierailija
160/162 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lapset ovat ihania ja jokainen tietysti saa tehdä niin monta kuin jaksaa kasvattaa. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää esim. jonkun lestadiolaisäidin vilpitön mielipide: kuinka monta lasta olisi ollut ihanteellinen määrä? On hienoa, että isommat sisarukset hoivaavat pienempiään, mutta jäävätkö he useinkin täysin heidän vastuulleen ja kasvatettaviksi? Ja naisena kysyn, miten kroppa kestää jatkuvat raskaudet ja synnytykset?

Googlaa vähintään viisi lasta synnyttäneiden terveys, niin saat ihan tutkittua tietoa asiasta. En nyt saa linkitettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän