Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet viikkoon 10******

06.03.2006 |

Huomenta kaikille!!

Kyllä meni bussi lakon takia kaikki suunnitelmat uusiksi. Neuvola olisi ollut kahdeksalta, mutta jouduin perumaan sen kun en pääse millään kun ei linja-autot kulje. No sain siirrettyä sen kolmeksi ja töihin menen sitten vailla neljään. Kävely tekee nykyisin aika kipeää. jalat on takaa kipeät ja lantioon pakottaa. Masuakin välillä repii, mutta pakko sitä on kävelläkin. Onko muilla vastaavaa!?? Yöllä sattuu vaihtaa asentoa. Mulla paino on noussut huimaan vauhtia, mutta luulen että se lähtee syntymän jälkeen yhtä nopeasti kuin tulikin. Äidillänikin oli vastaavanlainen odottaessaan meitä. Paino nousi parikymmentä kiloa ja sitten se lähtikin. Kerron sitten huomenna neuvola kuulumiset...! =) Jes, enää viikko niin pääsee omaan kotiin muuttamaan. Mutta kamala sitä siivoamista ennen kuin sinne kehtaa mitään viedä. Hirsi talo, niin jokainen hirsi on pestävä erikeen ja pyyhittävä. No sitten se palkitsee kun nukutaan ensimmäinen yö uudessa sängyssä ja saan ruveta laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen. Ihanaa. =) Tämän kuun lopussa lähdetään miehen kanssa lomalle katin kultaan. Saa viikonlopun olla ihan kahden. Uiden ja syöden. =) Välillä kun jää ajattelemaan, kuinka lähellä se on jo loppuen lopuksi, kun saamme omat nyyttimme kainaloomme. =) Mutta minä luulen että tämä ei kovin helposti tule täältä, kun nyt tähän asti on ollut niin hiljaa... tai sitten se tulee oikein ryminällä. No täytyy ruveta aamu teelle, vaikkakin yhdesti olen nen jo juonut, mutta kun meni suunnitelmat uusiksi tuon perhanan lakon takia. Keskiviikkona kauan ansaittu vapaa päivä.

Heidi 26+6

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietysti kiva, että viikot vaihtu taas yhtä suurempaan lauantaina, mutta muuten tulossa pitkä viikko.

Kohta lähetään tyttöjen kanssa kävelemään kelaan. Onneks ei matkaa ole ku semmoset 2km, mutta tuleehan siellä keskustassa sitte käveltyä eestaas... Ja illalla on selkä kipee!!! Nyt vihdoin ja viimein vien sen lapun sinne, että saan pakkauksen :D Sitä avustusta pitää vissiin hakea kaks kuukautta ennen laskettua, että kiire meinas tulla. Meinasin keskittää kaikki käynnit kelaan kerralla, mutta ei onnistukkaan. No täytyy sitten vaan mennä uudestaan.

Kiitos sympatioista :D Vaikka täytyy myöntää, että aika helpolla pääsee nyt kun noita tenavia on jo kolme. Nuorinkin täyttää jo kaks ja sujuvasti leikkii isompien kanssa (5v ja 4v) Tietysti pukemista, riisumista ja sensemmosta on aika paljon. Ja aina kun ehtii sohvalle istumaan, niin yks huutaa pyyhkimään, toinen haluaa vettä ja kolmas on kiivenny tiskipöydälle... Ja yöllä ei vois vähempää kiinnostaa kammeta sängystä ylös, kun jollain on joku murhe. Tulee sitten pyydettyä ne viereen.

Kävely on oikeestaan se vaativin urakka. Muutenkin jomottaa ja kolottaa ja kun tuo 4v ei varsinkaan näillä pakkasilla jaksa kävellä, niin tuplilla pakko lähteä. Onneks ei oo kauheen iso jötkäle, vaan kyllä se 14 kiloakin tuntuu... Olispa äkkiä pyöräilykelit! Onneks vauva syntyy toukokuussa, niin sillon voi jo pyöräillä isommat, ettei tarvii enää seisomalautaa laittaa tupliin :S Sillon oli lauta esikoisella, kun kolmas synty ja kyllä kilot karisi!! Kolme tenavaa, pari kauppakassia ja vaunut. Nopee laskutoimitus *surrrsurrrsurrr* Yhteensä ne paino reilut 60kg.

Supistuksia on nyt oolu taas aika paljon, mutta liitoskivuilta oon säästyny kokonaan toistaseks! No vielä nekin ehtii. Neuvola on vasta 20. päivä ja siellä sitte katotaan taas se sf-mitta ja jos ei vieläkään oo lahteny kasvamaan, niin sitte ultraan.

Sairaalakassia en oo edes miettiny vielä. Viimeks heittelin jotain kasaan äkkiä sitten ku vedet oli jo menny. Sitteri pitäis pestä ja miettiä mihin laittaa sängyn. Vaikka luultavasti kyllä kopassa nukkuu tämäkin, niinku kaikki muutkin. Vaunujen kantokoppa on vieläkin pianon päällä kolmosen jäljiltä, eli valmiina tulokasta odottamassa :D

Voisin jaaritella vaikka tunnin, mutta kai se on lähettävä sinne kelaan...

Nalluri ja ötö 29+2

Vierailija
42/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä maanantait on aina niin ikäviä. Tuntuu ettei jaksais yhtään istua töissä.

Mulla on taas viime aikoina mielikuvitus laukannut turhan kovaa. Olen miettinyt että miksi maha ei ole kasvanut, kaikilla muilla on jo valtava maha. Onko mun vauva lopettanut kasvamisen. Onko sillä kaikki kunnossa. Miksi en tunne potkuja ylhäällä jos vauva kerta on perätilassa. Kaikkea sitä tulee pienessä päässä pohdittua. Kun ensin maha kasvoi niin vauhdilla ja nyt tuntuu että se on ollut viimeiset 2 kuukautta saman kokoinen.

Onneksi minulla on torstaina neuvolalääkäri, siellä voi tuntoja vähän purkaa. Mies aikoi lähteä mukaan jotta tulee kaikki vaivat sanottua mitä mulla on. Onkohan sillä lääkärillä tarpeeksi aikaa sen listan kuuntelemiseen. ;)

Mukavaa viikonalkua!

Red_Cat & Möykky 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viimeksi neuvolassa täti sanoi vauvan olen rt:ssä ei pt:ssä kuten tuohon aiemmin kirjoitin. :)

Vierailija
44/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullu tohon kirjottamiseen taukoa, lukemassa olen kyl käyny kaikki pinot.

joku masennus on iskeny ,ei kiinnosta yksinkertaisesti mikään...

mut hengissä sentään ollaan ja vauva voi masussa hyvin. liitoskivut vaan ovat jotain ihan järkyttävää ja koko viikonlopun tais supistella, varma en voi olla mut luulisin niitä supisteluiksi.

tässä viimesimmät neuvola kuulumiset:

30+1

verenpaine 124/70

hemppa 126

pissa puhdas

sf-mitta 26 (ihan keskikäyrällä)

syke 145-165 (oli just kauhee jumppa meneillään)

ja se paino iiks! +1050 viikossa ja neuvolan täti ei vieläkää sanonut mitään. tai sano se et jos mua itteeni hirvittää niin yritä liikkua enenmän ja herkkuja vähemmälle. ei pitäny mitään saarnaa.

kiloja kuitenkin nyt tullu jo se kymmenen.

outoo kun seuraava neuvola on jo ens viikon tiistaina , ei tarvi kauaa odotella kun pääsee taas tarkastaan kaikki. toivottavasti painoa ei olis tullu ihan niin paljoo...

siitä tampere-tapaamisesta. mulle voi tulla ongelma jos lakko jatkuu. busseja kyl kulkee kangasalta treelle mut en tiiä kuinka hyvin.

mieheltäkään en kyytiä voi saada.

mut toivotaan et lakko loppuu.

nyt ulos pienelle happihyppelylle!

ihanan keväinen ilma.

meppe81 ja ruoto32rv

Vierailija
45/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen nopeasti tuntuvat nää viikot menevän eteenpäin! Yks viikko on aina ihan hujauksessa ohi. Eilen yritin täyttää jotain superhelppoa sudokua, mut luovutinm kun ei pää pelaa entiseen malliin:(

Kiitos vaan sympatioista, kyllä täälläkin tää toinen odotus on ollut rankempi kun eka, mutta johtuu suurimmaksi osaksi kyllä levon puutteesta! Mut Stellis, älä vielä sano, ettei sisaruksia heti perään:) Mulle ainakin tuli entistäkin kovempi vauvakuume, kun toi esikoinen rupes liikkumaan, eikä ollut enää sellanen pieni vauva.

Sairaalakassia en minäkään uhoamisesta huolimatta oo vielä jaksanut pakata. Luultavasti oottelen sinne käynnistyspäivään saakka;) Oon nimittäin aika varma, ettei tämäkään lapsi halua itse tulla ulos. Tässäkään raskaudessa ei oo juuri suppareita ollut!

Lauralle voimia! Kyllä se omakin huoli helpottaa ja lapset on yleensä tosi sopeutuvaisia.

Ja Red_Cat oon huomannu, et aina on joko liian pieni tai liian iso masu! Mullakin oli eka raskaudessa tosi pieni masu. Äitiyshousutkin otin käyttöön vasta rv 24! Oli muuten paljon kivempi toi pieni masu. Nyt jään joka paikkaan isosta vatsastani kiinni ja selkä vaivoja on tuhat kertaa enemmän:(

Jaa, ruoka-aikahan tässä on ja sit kauppaan!

pricilla 26+6 (jeah, huomenna vaihtuu viikot)

Vierailija
46/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli ilmoitus, että äitiyspakkaus on postissa noudettavissa! Kiva! Tekisi mieli heti laukata noutamaan, mutta pitänee malttaa... kauppareisulla sitten.

Tuossa olin äippäpolilla niiden sokeriarvojen takia. Eipä siellä kummempia, dietillä jatketaan, hyvin on dietti purrut. Hih, dietti joo, kuuluuhan siihen kaikki se suklaa jota olen syönyt ja muut makeat ;D. On meinaan hieman tuo ruokavalio lipsunut, mutta onneksi arvot oli hyvät. joo. Tässä sitten muut tiedot:

Rv.28+5

Pisu puhdas

Verenpaine 126/80

Sikiön arvioitu paino. 1,5

Vettä normaalisti, syke ja liikkeet ok

RT

On se vaan jännää... Siis nyt on hieman ruvennut hirvittämään, tähän asti olen ajatellu, että pähkynä syntyy sitten joskus kesän alussa. Mutta kääk nythän on jo Kevät! joo...

Mites se Tampereen tapaaminen, joko tarkka päivä on sovittu? Ja paikka? Kyselee poissa ollut.

Typy ja pähkynä

Vierailija
47/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan aika menee kauhean nopeasti. Mietin tässä just että ens vuonna tähän aikaan meillä on jo melkein vuoden vanha taapero (sekä tietysti esikoinen)! Ja kun tietää kuinka nopeasti vuodet menee, niin hui:). Vauva-aika menee kyllä niin nopeasti ohi...

Mulla on huomenna lääkäri. Kiva juttu, kun saa sitten tietää onko mikä tilanne kohdunsuulla. Supistuksia tulee ainakin ihan kiitettävästi. Uutena vaivana ilmaantui tossa viikonloppuna närästys. Aivan kauheeta! Tällästä ei viimeks ollut ollenkaan.

Mä en ole vielä laittanu sairaalakassia valmiiks. Eikä ole vielä aikomuksenakaan. Huhtikuun alussa muutetaan uuteen asuntoon, niin sinne on sitten tilaa ruveta laittelemaan vauvan tavaroitakin paikoilleen pikku hiljaa. Täytyy varmaan sitten muuton yhteydessä inventoida noi esikoisen vanhat vaatteet, niin tietää tarviiko mitään uutta ostaa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-äiskä-04 rv 28+1

Vierailija
48/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas maanantai. Viikot menee tosissaan nopsaan. Kiitos myös täältä sisarussympatioista. Mentiin tänään taksilla muskariin, kun matka on edestakaisin vähän liian raskas. Vähän kyllä nolotti siinä muskarin pihassa, mutta pulkalla tultiin kotiin ja olo on nyt mitä mainioin.

Mun vanhemmat on eroamassa ja en ole sekaantunut asiaan mitenkään aiemmin, mutta viikonloppuna kirjoitin molemmille kirjeen. Tänään tuli äidiltä sähköposti, josta ilmeni, että oli mennyt herne nenään. Rasittavaa. Tässä elämäntilanteessa ei tosiaankaan huvita alkaa vatvoon niiden ongelmia. Saa nähdä menikö välit pidemmäksi aikaa, mutta ikävä näitä on miettiä ja lasten kannalta olisi mukavaa, että kaikki sujuisi parhain päin.

Nyt alan ommella keittiöön uusia verhoja. Otin tänään tonttuverhon pois... Mukavaa mahankasvatusta kaikille ja vaivatonta oloa!

elli 27+5

Vierailija
49/49 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin kirjoitellut, mutta seuraillut ja lukenut olen. Joten jos joukkoon mahtuu niin voisin silloin tällöin alkaa kirjoitella toukotoiveisiin :)

Odottelen toista lasta (esikoinen synt 7/04) ja ikäeroa tulee se 1v9kk nyt kun tämä toinen syntyy toukokuun alkupuoliskolla. Rv tällä hetkellä 31+0.

Tänään kävin neuvolassa, kaikki muuten hyvin paitsi että hb on tipahtanut alas ja rautakuurille jouduin.

RR 122/80

Hb 109

sykkeet 140-150 (kuten jokakerta ennen tätäkin)

sf-mitta 27

painoa tullut nyt +445g/vko kaikkiaan nyt reilu viitisen kiloa rask. alusta

Mitään vauvakamoja en ole saanut vielä laiteltua.. Mites te muut, onko vauvantavarat jo paikoillaan? Ensi viikolla ajattelin urakan aloitella. Pitää kaivaa ne pienenpienet vauvan vaatteet tuolta varaston perukoilta ja alkaa pesemään ja silittämään :D Johan tuo laskettuaikakin alkaa pikkuhiljaa lähestymään, huh :)

Terv. S ja sintti rv 31+0