Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjoita tänne sellainen FB-päivitys, mikä saa sut ärsyyntymään

Vierailija
21.09.2016 |

Aloitan: Vastarakastuneiden päivitykset, joissa on siirapin lisäksi aivan liikaa informaatiota

"Taas ihana päivä tänään rakkaan kanssa <3 <3 Kohta saunaan ja sitten vähän... ;)"

Kommentit (339)

Vierailija
281/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kans joskus mietin tuntemattomien kuviin kommentoituja oot kaunis, ihana pirkko, rakas ystävä. Mutta sitten hoksasin että todennäköisesti nämä ihmiset oikeasti ovat ihania ihmisiä, varsinkin kun noin kehutaan vaikka henkilö ei olisikaan mikään missi.

Munkin ystävät, aviomies ja lapsi ovat maailman parhaimmat, kauneimmat ja ihanimmat.

Vierailija
282/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut tmv omalle puolisolle joka on siinä vieressä; " Hyvää syntymäpäivää ihku raksu Sami". Jos ei osaa onnitella suoraan vaan se pitää tehdä fb:n kautta niin milläköhän tolalla kommunikaatil muuten mahtaa olla...

Sehän on sillä tolalla että kaikki muutkin asiat ruoditaan fb:ssä muiden ihmisten ilona :D Esim. erotilanteet... Jotkut myötähäpeää ja yrittää saada kommenttisotaa loppumaan, jotkut tekee popcorneja ja seuraa sivusta suuresti huvittuneina... T:jälkimmäisen ryhmän edustaja :D

...tietenkin tämä pätee vain silloin kun se ero jossain kohtaa tulee. Puolisoiden jatkuva someihkutus ja pusukuvapostailu ärsyttävät. Tiedän myös erään henkilön, joka lähti suoraan alttarilta toisen miehen matkaan, mutta on exänsä kanssa ihan hyvissä väleissä ja fb-kaverina. Tämä muutenkin loukattu ja petetty ex saa sitten nauttia rouva tuuliviirin päivityksistä muotoa "en olisi koskaan uskonut että ketään voi rakastaa näin paljon! En tiennytkään että voisin olla näin onnellinen! Mun rakas on maailman ihanin ihminen, joka päivä itken onnesta kun sain juuri hänet!" Joo hyvä heille mutta entinen pitkäaikainen kumppani ei varmaan tunne oloaan kovin kivaksi :S

(ja olen itse todella onnellinen ja kiitollinen ettei oma ex harrasta samaa uuden puolisonsa kanssa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut tmv omalle puolisolle joka on siinä vieressä; " Hyvää syntymäpäivää ihku raksu Sami". Jos ei osaa onnitella suoraan vaan se pitää tehdä fb:n kautta niin milläköhän tolalla kommunikaatil muuten mahtaa olla...

Ehkä kaikki eivät makaa kotona työttömänä, vaan se toinen parista on ehkä töissä, työmatkalla tms. ja joutuu pitämään yhteyttä netin välityksellä, koska se häiritsee työntekoa vähemmän, toimii paremmin ja on halvempaa? Miksei sillon vois onnitellakin suoraan seinälle?

Vierailija
284/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mietelauseet, jotka lainattu suurilta filosofeilta tyyliin Jutta gustavsberg tms. Maisemakuvat omalta mökiltä, joita kaikkien sitten pitää kehua vaikkei mitään ainutlaatuista Suomen järvimaisemassa olekaan. "Olen niin ylpeä lapsistani"- tyyliset kirjoitukset, postaukset heidän hartastusmenestyksistään..ketä kiinnostaa oikeasti? Omahyväiset postaukset "so effective today" missä juoksulenkit tehty jo ennen aamuseiskaa.oikeastaan, ihan tosi harvoin kukaan postaa mitään mistä oikeasti kiinnostuit todella

Vierailija
285/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

283; jos luit kommentin, huomasit että kyse oli juuri niistä tapauksista joidsa puoliso on läsnä. Kuvissa saatetaan juoda juhla-ateriaa yhdessä ja sitten onnitellaan seinälle. Typerää mielestäni.

Vierailija
286/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaverilistalla yksi, joka postaa päivittäin kuvan ruuastaan, heti perään sama blogin fb-sivun kautta ja sitten vielä jaetaan se blogin fb-sivulla oleva postaus omasta profiilista. Siis sama kuva kolmesti samoilla teksteillä. :D

Vierailija
287/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eniten ärsyttää ihmiset jotka jaksaa lähes jokainen päivä kertoa, mikä päivä nyt on menossa ja kuinka ovat - yllätys yllätys - lähdössä töihin.

"Noniin se ois viikonloppu purkissa ja nyt ollaankin matkalla kohti työmaata!"

" Töihin lähössä, hyvää tiistaita kaikille!"

"Että tämmöstä tähän keskiviikkoon... Jospa loppupäivä menis töissä vähän paremmin..."

"Torstai on toivoa täynnä, onhan tuo viikonloppukin jo ihan nurkan takana! Tunnin lenkki vedetty ja sitten töihin."

"Se ois työviikko paketissa ja nyt viikonlopun viettoon"

Sitten taas maanantaina: "Kylläpäs viikonloppu meni taas nopsaan, nyt sitä jaksaa taas ahertaa viikon töissä!"

Lähti pari kaveria poistoon jokin aika sitten kun meni hermot noihin. Kiitos vaan, tiedän kyllä itsekin mikä viikonpäivä on menossa ilman että sinä siitä joka helvetin aamu ilmoitat, ja onhan se tullut tässä parin vuoden aikana jo selväksi että sinä käyt töissä joka ikinen arkipäivä. Ei koskaan mitään uutta auringon alla.

Minulla on yksi kaveri, joka tekee tätä sellaisilla aforismikuvilla. Ihan jokaikinen aamu löytyy päivitys, jossa on joku "hyvää tiistaita ystävät" tai "iloisin mielin viikonloppuun" kissan tai minionin kuvan kanssa.

Vierailija
288/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kuukauden ajan yksi reilusti ylipainoinen kaveri hehkutti laihdutusprojektiaan.

"Aamulla vedettyy 100km lenkki, illalla uudestaa! #fitforlife #newme"

"Alkaiskohan jo treenaamaan marathonin ;)"

"Iha kevyempi elämä <3"

"Senttejä lähtenyt vyötäröltä nyt 12cm!!!!"

Sitten kaikki tälläiset päivitykset loppuivat, niinkuin myös tämä projektikin. En ymmärrä miksei voi aloittaa ihan itsekseen, eikä hehkuttaa facessa kun sitten tuloksia ei tulekaan.

Yhdessä ryhmässä joku muija kiillotti sädekehäänsä kun oli jollekin spurgulle soittanut ambulanssin MUTTA oli ottanut myös tästä omassa ördessään makaavasta spugesta kuvan, jota jakoi päivityksen yhteydessä.

"Ääähhh...Kehtaanko lähtee tässä lookissa ihmisten ilmoille?" Sitten on joku perse tissi tyrkky kuva.

Vierailija
289/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka h..vetti lukee toisten päivityksiä,tai päivittää omiaan. Ketä kiinnostaa. Olen varmaan ainoa maailmassa joka ei ole fb.ssä enkä tule olemaan. Hankkikaa elämä ja eläkää sitä.

Vierailija
290/339 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli paras

Vierailija
291/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavia karikatyyreja tässä ketjussa :D

Tai en tiedä onko ne edes karikatyyreja.

Vähän OT, mutta musta on mielenkiintoista huomata, miten moni selvästi (ehkä tietoisesti, ehkä ei) rakentaa itsestään tietynlaista kuvaa julkaisemalla fb:ssä tietynlaisia juttuja. Esim. pari fb-kaveria kertoilevat lähes aina vain omista hassuista (ja sinällään ihan viihdyttävistä) sähläilyistään. Niitä on ihan hauska lukea, mutta välillä iskee jo epäusko. Siis jos jatkuvasti sattuu juttuja, jotka on tasoa "taas lähdin kotoa ilman avaimia ja unohdin puhelimenkin, ja huomasin pukeneeni housut väärin päin ja laittaneeni eriparikengät jalkaan. Tyypilliseen tapaani toivotin naapurille lämmintä huomenta vaikka oli ilta :'D Piti lähteä Helsinkiin, mutta astuinkin vahingossa sitten Porvoon junaan, voi mua hömelöä!"

Yksi on sitten sellainen perinteinen humble braggaus, kun ihminen ei juuri koskaan päivitä mitään mutta aina kun päivittää, siihen sisältyy ilmeinen leijuminen. Siis esim. nuorelta ihmiseltä: "Brysselissä työreissulla, sattuuko kukaan oleen maisemissa huomenna klo 14-17?" (Jos siellä Brysselissä sattuu omia kavereita asumaan/hengaamaan, niin luulisi olevan kätevämpää kysyä heiltä suoraan, jos nyt ei puoli kaveripiiriä siellä asu niin kuin ei ainakaan tässä tapauksessa asu :D) Tai "mikähän tässä mun vuosimallin 2015 Audissa on kun palaa valo että pitäisi viedä merkkihuoltoon?" (No oisko vaikka valon merkitys se että pitäisi viedä merkkihuoltoon?:D)

Vierailija
292/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No just" tai "Mulle ei vittuilla!!!"

Vierailija
293/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ne "ai että oli ihana ilta! Tuli juotuu ja naurettuu ja parannettua maailmaa. Kiitos minttu, liisa, martta, Ninnu ja Sanna <3 Kiitos myös ihana mummi joka mahdollustit tämän kaiken vahtimalla mun murua <3 #tyttöjenilta #bileet #ystävät <3mumminmuru Ja blaa".

Niin noloja jotenkin vetää hirveet kiitospuheet julkisesti. Ihan ku ei vois missään käydä ilman että siitä pitää tehdä päivitys. Ja toiseks, miksei vois kiittää ihan henkilökohtaisesti niitä seuralaisia vaikka kotiin lähtiessä. Aina hirvee numero tehtävä jos jossain käy vaikka iltaa istumassa. Ja kyllä, minutkin on tägätty tuollaiseen ja vaikka rakastan ystäviäni niin tuollaiset hävettää.

Ja jos niihin on vielä tungettu se ällöttävän teennäinen hymiö missä on silmät sydäminä, Mielummin joka lauseen jälkeen. Tulee vaan sellainen viba ettei uskota itsekään omaan lässytykseen vaan pitää boostata asia tuollaisten hyi saakeli -hymiöiden ymppäämisellä. Niin feikkiä ettäh.

Vierailija
294/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota fb:stä tai lakata ukemasta päivityksiä ja elää tätä aitoa elämää, kirjoittaa kirjeitä ja soittaa puhelimella jne.

Ohis mutta miksi niin moni ilmoittaa soittavansa puhelimella jollekin? Mikä on se toinen tai kolmas vaihtoehto sitten? Kenkä? Peruna?

Vierailija
295/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-koirapäivitykset  ( pidän koirista , mutta mutta)

-itsensä kehuminen " rivien välissä" ( kuntoilu, siivoaminen, osallistuin taas lapsen koululuokan talkoisiin ja tein kaikki, leipominen)

-tekosyvällisyys ja tekopositiivisuus

-kaikenlainen tekopirteys, " maailman ihanimpien superpusufrendien kanssa ihanalla kylmällä lasillisella ihanaa luonnonrauhaa, tykkää elämästä, moiskin nam nam, rakastaa..."

-jatkuvat lomapäivitykset ( lomaan 2 viikkoa, loma alkaa, loma puolivälissä, loma loppuu mutta ihana arki alkakoon)

-selfiet ja kuvat, joita valittu 6  tuntia, jotta keski-ikäinen nainen näyttäisi niissä mahdollisimman upealta eikä vain olisi epäedullinen kuvakulma ( ketä kiinnostaa oikeesti)

- itse asiassa tosi moni asia ärsyttää, siksi en nykyään juuri kovin usein jaksa käydä facessa

Ai että pitäisi laittaa itsestään mahdollisimman "todenmukainen" ja nuhjuinen kuva itsestään? ;) Mä luulen, että aika moni kuitenkin haluaa laittaa ainakin julkiseksi sen vähän edustavamman kuvan itsestään. Nämä selfiehirmut ovat tietenkin asia erikseen.

Kiinnostaisi muuten tietää, millaisia päivityksiä tähän ketjuun vastanneet itse tekevät? Itseänikin ärsyttävät tietyt päivitykset, mutta olisi mielenkiintoista kuulla mitkä ovat teidän mielestänne niitä oikeanlaisia ja epä-ärsyttäviä päivityksiä? Itse kuulun tähän ärsytysryhmään, joka postaa linkkejä uutisiin tai artikkeleihin, laitan myös koirakuvia ja matkakuvia ilman pitkiä selityksiä sivulleni, tosin aika harvoin. Joitakin varmaan ärsyttää myös tykkäilyni, jos ne muille näkyvät. 

Vierailija
296/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herätys vasta kello kuudelta (circuit venähti eilen yli kahden yöllä - ei vaan voinu lopettaa!) Omasta maasta saadusta luomutattarista 2-vuotias Pankko-Jankko haudutteli koko perheelle puurot, 3-v Miisa-Liisa puristi isän Papua-Uudesta Guineasta itse tekemällään purjeveneellä hakemista macadamia-pähkinöistä maidot puuroon. Kahdeksan maissa alettiin maalailla omasta punamullasta tehdyllä värillä meidän taloa, pienimmät maalaili alhaalta tietty. Itse siinä ohessa viimeistelin väitöskirjaani muinaisenglannin epäsuorista kysymyslauseista. Sydäntä raastaa, että pitää tietokonetta käyttää. Onneksi mieheni Patteri-Petteri polki minulle sähköä maalatessaan. Iltapäivällä kerättiin tauolla kottikärryt täyteen suppilovahveroita ja kanttarelleja. Oi sitä syysmetsän hehkua! Maalasin taukopaikalla 20 akvarellia maisemista. Palailtiin kotiin ja syötiin villiyrttisalaatit, lämmitettiin sauna (puut keräiltiin metsästä).Illalla vielä juostiin puolimaraton- samalla päivitettiin lasten tietoja moolimassoista että pärjäävät sitten 10 vuoden päästä yläkoulussa. Nukkumaan päästiin kahden maissa kun lapset innostuivat debatoimaan niin kiihkeästi YKn turvallisuusneuvoston tilannepäivityksestä. Uusi päivä, uudet kujeet!

Vierailija
297/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka h..vetti lukee toisten päivityksiä,tai päivittää omiaan. Ketä kiinnostaa. Olen varmaan ainoa maailmassa joka ei ole fb.ssä enkä tule olemaan. Hankkikaa elämä ja eläkää sitä.

Sen sijaan pyörit täällä av-palstalla lukemassa tuntemattomien "päivityksiä", jos mistä aiheesta??

Vierailija
298/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa sopivasti jonkun kaverin kaverin päivitys eteen.

"Valkosipulikeitto kiehahtelee viehkeästi hellalla,lohifile punastelee kainosti rönsyävän tillipeitteen ja keltaisena hehkuvien sitruunoiden alla...miten niin mä rakastan ruokaa ja sen tekemistä😂😂😂ai niin ja sauna ja paljukin lämpee tälle iltaa💖"

Vierailija
299/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vittu eivät taas sossussa tajunneet kenen muroihin kusivat"

"Eipä saanut sit mico toimintaterapiaa, tää mamma on nyt laatinut satasivuisen valituksen, eivät kyl tienneet kenen kaa lähtivät leikkimään"

Vierailija
300/339 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se tunne kun tein asiaa x ja tapahtui asia x, KOSKA ripulipaska."

Mikä v***n tunne, kerro se tunne! Tapahtumat herättää ihmisissä eri tunteita, en voi tietää, mikä tällä kertaa just sulla on akuutisti päällä. Koska ripuli TEKI MITÄ? Jatka sitä lausetta, "ripuli tuli housuun", "ripuli ei tullut housuun", "ripuli haisi ruusuilta".

Se tunne, kun joudun lukemaan fb-päivityksiä, koska aivovamma.