Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotako siksi, että mies ei suostu osallistumaan päiväkotikuskauksiin?

Vierailija
03.01.2025 |

Otsikkoon noin kirjoitettuna kuulostaa ihan tyhmältä. Mutta noin se tiivistettynä on. Lapsemme isä ei suostu viemään lasta päiväkotiin koskaan aamulla eikä koskaan iltapäivällä hakemaan sieltä. Vaan joudun yksin hoitamaan kaikki päiväkotikuskaukset. Minä kuljen töihin bussilla, mies autolla. Miehen työaika on joustavampi kuin minun, päivät välillä lyhyempiä kuin minun, välillä pidempiä. Päiväkotiin on meiltä vajaa kilsa eli se onneksi on aika lähellä. Mies sanoo syyksi kaikkia mukasyitä miten ei muka ehdi tai pysty. Mikään keskustelu aiheesta ei tuota tulosta, hän pysyy kannassaan ettei vie eikä hae koska ei voi (minun mielestä voisi jos vain viitsisi tai haluaisi). Erotako tässä pitää asian vuoksi? En jaksa enää. Kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa kuka ne päiväkotikuskaukset tekis sen eron jälkeen? 

Vierailija
2/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa kuka ne päiväkotikuskaukset tekis sen eron jälkeen? 

Niinpä, mutta silloin asia ei ehkä enää niin pahasti vi tuttaisi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku juttu tuo on. Jonkun ajan päästä lapsi jo kulkee itsenäisesti kouluun. Todella typerää käytöstä mieheltä kuitenkin. Miten mies voisi kompensoida tuon sinun tekemäsi kuskauksen?

Vierailija
4/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppaa se lapsi sille miehelle aamulla ja juokse karkuun. Ehkä saa sen lapsen päiväkotiin ja toista tarvittaessa.

Vierailija
5/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
6/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai oikeasti mieti, että eroat ja viet lapselta ehjän perheen tuollaisen syyn takia?

Vierailija
7/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempi vie ja toinen hakee. Sovitaan aina päivittäin, viikottain tai tilanteen mukaan mutta molemmat osallistuu. Erolapsen vanhempi vie ja hakee aina omalla viikolla. Kysy mieheltä kumpi vaihtoehto parempi.

Vierailija
8/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit yhtä hyvin kysyä, että eroasitko vanhmmasta, joka halua osoittaa 110% välittävänsä ja huolhtivansa lapsestaan.... Kun sille nyt vähäm vaikuttaa, ettei mies halua.  Tai ainakin olisi kiintoisaa tietää, mikä lapsen päiväkotipäiviin osallistumsiesta joko viejänä ja tai tuojanan noin paljon tökkii ja inhottaa, ettei halua siihen osallistua? - Saattaisi tuolloin erio mielessäni käydä; tosin omalla kohdallani naisesta ja lapseni äidistä.

Vierailija
9/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku juttu tuo on. Jonkun ajan päästä lapsi jo kulkee itsenäisesti kouluun. Todella typerää käytöstä mieheltä kuitenkin. Miten mies voisi kompensoida tuon sinun tekemäsi kuskauksen?

Enpä oikein tiedä miten voisi kompensoida. Kun isoin ongelma on se, että lapsi joutuu olemaan hoidossa niin pitkät päivät, kun minun työpäivät edestakaisine bussimatkoineen on niin pitkät. Että miten mies sitten kompensoisi lapselleen sen, että lapsi joutuu aina heräämään todella aikaisin päiväkotiin ja pääsee sieltä kotiin vasta myöhään iltapäivällä. Ja miten kompensoisi minulle sen, että tunnen hänen olevan epäreilu vapaamatkustaja. Ap

Vierailija
10/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on päättänyt, että teille tekee hyvää kävellä 2 km joka päivä. 

Ehkä hän voisi tehdä aina kaikki ruuat arkisin? Kävelyihin menee varmasti ainakin puoli tuntia. 

Vierailija
11/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai oikeasti mieti, että eroat ja viet lapselta ehjän perheen tuollaisen syyn takia?

Minäkö tässä syyllinen nyt olen? 

Ap

Vierailija
12/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että lapsi ei merkitse miehelle p*skan vertaa. Parempi erota, sitten toki joutuu päästämään lapsen tapaamaan isää ja eiköhän tuollainen isä makaa sohvalla kännykkä kädessä koko ajan, ruokana nakkeja ja ranskalaisia tai haetaan Heseltä. 

Vierailija
13/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuuko mies muuten lapsen asioihin, hänen hoitamiseen, hänen kanssa olemiseen? Jos niin mikä ihme siinä hoitoon viemisessä on niin vaikeaa... Meillä kyllä ollut aina ihan selviö että se vie ketä myöhemmin lähtee ja hakee kumpi aiemmin pääsee, vaikka muuten lapsen asiat on paljon olleet minun vastuulla. Onko jotenkin macho-mies ja ajattelee että on nyt lällyjen hommaa hoitaa hoitokuskauksia? 

Vierailija
14/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi esim. tehdä enemmän kotihommia, kuten siivousta, pyykinpesua jne? Tai sitten maksaa sinulle kompensaationa. 

Vierailija
15/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vanhempi vie ja toinen hakee. Sovitaan aina päivittäin, viikottain tai tilanteen mukaan mutta molemmat osallistuu. Erolapsen vanhempi vie ja hakee aina omalla viikolla. Kysy mieheltä kumpi vaihtoehto parempi.

Tällaisten kyseleminen on ihan turhaa. Mies tietää hyvin, että eron jälkeen miehen ei ole pakko ottaa lasta/lapsia joka toinen viikko luokseen. Hänen yksi ystävä tapaa lapsiaan vain kerran kuussa yhtenä viikonloppuna eikä silloinkaan ota luokseen yöksi. Ja tämä siis vaikka heidän lasten äiti muuta yritti pakotta. Ap

Vierailija
16/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämä on ainut asia mihin isä ei osallistu. Veikkaan että viimeinen naula arkkuun. Meillä lasten isä aina vei aamulla lapset ja minä hain pois. Da daa ollaan vielä naimisissa vaikka lapset ovat jo aikuisia. Kun hommat toimii ja ne jaetaan niin parisuhdekin kukoistaa.

Vierailija
17/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että röyhkeä äijä, itsellä auto käytössä muttei viitsi yhtään "auttaa". Ei voi olla että hän muuten olisi kovin perfect isänä? Kannattaa kyllä arvioida koko mies uudelleen että onko pelkkää riesaa vain tuollaisesta. 

Vierailija
18/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi esim. tehdä enemmän kotihommia, kuten siivousta, pyykinpesua jne? Tai sitten maksaa sinulle kompensaationa. 

En minä kyllä mitään rahaa halua tällaisista. Vaan sitä, että lapsen arki olisi riittävän helppo ja lyhyemmät päivät lapsella. Ap

Vierailija
19/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä ettei mies välitä lapsestanne. Jossain vaiheessa lapsikin tämän vaistoaa, olisiko hyvä vaikka kokeilla erillään asumista? Jos tämäkään ei herätä toimiin niin antaa turjakkeen olla. 

Vierailija
20/192 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako mitenkään muuten lasta?

Ehdota, että mennään juttelemaan jonkun asiantuntijan kanssa  tuosta asiasta. Uhkailet tuollaisella keskustelulla.

Voi olla, että ottaisi pienemmän pahan ja osallistuisi lapsen kuskauksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi