Kannattaako varatulle ihastukselle kertoa tunteistaan?
Tilanne siis tämä:
Minulla ja eräällä miehellä on ollut työpaikalla pientä flirttiä. Jossain vaiheessa viaton flirtti muuttui "vakavammaksi". En uskaltanut viedä asiaa pidemmälle, koska olemme samassa työpaikassa. Ajattelin, että jos jotain tunnustaisin tai etenisin asian suhteen niin jutun epäonnistuttua olisi vaivaantunutta tavata työpaikalla.
Nyt sitten kyseinen mies on vaihtamassa työpaikkaa. Ajattelin, että jos olen nyt hiljaa niin kadunko sitä joskus. Vaikka en saisi ihastumiselle vastakaikua niin eipä tosiaan tarvitsisi jännittää näkemistä pakkien jälkeen.
Olen miettinyt ja pyöritellyt asiaa kauan. Jos olet ollut samanlaisessa tilanteessa, niin kerro miten tilanne eteni. Kerroitko suoraan ihastumisesta vai kierrellen?
Mies on lapseton ja naimisissa. Minua 12 vuotta vanhempi. Itse olen 25.
Mitä mieltä mammat?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt siis niin, ettei varatulle saa sanoa mitään positiivista hänestä itsestään? Eli jos tyyppi sattuu olemaan mukava, komea, reilu ja hauska, niin näitä juttuja ei saa mainita ääneen, ihan vaan siksi koska toinen on varattu?
Omasta mielestäni tuo nyt ei haittaa, jos kyse on ihan ystävien keskeisestä satunnaisista kehusta, mutta siinä on aina se riski, että saatetaan käsittää väärin. Itsekkin sinkkuna ihan huomaamattani olen sanonut asioita vstakkaiselle sukupuolelle joka on tulkinnut sen täysin väärin enkä ole heti edes tajunnut sitä, koska itselleni kyse on ollut ihan pelkästä ystävällisyydestä tai ihan vain asiakkaana olevista asioista mitä muutkin joutuvat hoitamaan pois altaan, eikä sen kummempaa.
Aloittajalle taas olen sitä mieltä, että ei kannata mennä rakkauden tunnustuksia tunnustelemaan tälle miehelle, jos hän ihan tarkoituksella yrittää pääsä hänestä eroon vaihtamalla työpaikkaa. Saattaa olla että nolaat vain itsesi ja teidän välit menee hyvin kiusallisiksi. Vaikka mies sinut nyt huolisikin rakkauden tunnustuksen jälkeen, niin mistä voit olla varma ettei toisen naisenkanssa samaa temppua mitä sinulle teki?
No ei pidä kertoa. Mitä ihmeen järkeä siiinä olisi? Anna varatun olla. Pitää sinua pikkup....una.
Minä ainakaan en nyt keväällä tuntenut oloani mitenkään hyväksi kun työn kautta tuttu henkilö kertoi ihastuneensa minuun. Olen varattu enkä ole mitenkään ilmineerannut että olisin kiinnostunut em ihmisestä. Nykyään kartan häntä niin paljon kuin voin. Tuo henkilö vielä sitten suutahti minulle kun tyrmäsin hänet sanomalla että tiedolla ei ole minulle merkitystä. Muuta kuin kiusaannuttavaa.
Kaikkea ei tarvi kertoa
Mieheni ei kyllä halua mollata ketään tai tehdä pelleä ihmisestä, joka käyttäytyy asiallisesti häntä kohtaan. On kertonut yhdestä lähestymisestä, joka tuli tutun taholta ja todennut, että ystävällisesti kertoi, että on tosiaan naimisissa (mikä tieto oli tutullakin) ja aikoo ollakin, mutta kiitos tästä päivän piristyksestä. Ei koskaan naurettu tälle ihmiselle tai mitään tai mollattu. Se oli hänen ratkaisu ja aina voi asiallisesti suhtautua näihin.
Itellä tilanne toisinpäin. Olen ihastunut varattuna sinkkumieheen, joka myös mieheni kaveri. Tunnustin humalassa tunteeni ja mies sanoi tykkäävänsä myös minusta, mutta vetosi kaveruuteen mieheni kanssa. Eli vaikka eroaisin, meistä ei mitään voi tulla.
Kannattaa. Olen huonossa suhteessa enkä petä, mutta jos joku tulee kertomaan minulle olevansa ihastunut minuun ja haluavansa kokeilla tulisiko meistä pari, lähden huonosta suhteestani. Mutta ilman sitä että joku tulee tekemään edes tuon verran aloitetta, en lähde tästä mihinkään... ;)
Oikeita ongelmia taitaa ketjun aloittajalla olla, mutta ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Itellä tilanne toisinpäin. Olen ihastunut varattuna sinkkumieheen, joka myös mieheni kaveri. Tunnustin humalassa tunteeni ja mies sanoi tykkäävänsä myös minusta, mutta vetosi kaveruuteen mieheni kanssa. Eli vaikka eroaisin, meistä ei mitään voi tulla.
Voi harmi. Tyly tilanne kieltämättä.....
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oikeita ongelmia taitaa ketjun aloittajalla olla, mutta ei kerro.
Millaisia ongelmia? :)
-ap
Älä mene, ainakaan minä en varattuna haluaisi kuulla vaan olisin mielummin tietämättä, kiusallista... Varsinkin jos pitää sinua ihan ok-tyyppinä ja kuitenkin tuollaisesta on puolisolle kerrottava niin sinusta tulee äkkiä ainakin parisuhteen keskinäisen pilan kohde ja se ei ehkä tunnu kivalta vaikka olisi itse se kuka kustannuksellasi pilailee jos on pilankohdetta aiemmin ok-mukavana pitänyt...
En tiedä, mutta näin ainakin itse ihastuksen kohteena ajattelisin ja olen ajatellut...
En nyt ymmärrä ollenkaan miksi niin moni nainen väittää täällä, että mies kertoo heti iskuyrityksestä vaimolleen ja kertojasta tulee yhteinen pilkan kohde. Mitä pilkattavaa siinä on, jos reilu parikymppinen, hyvännäköinen ja kaikin puolin mukava naisenalku tulee juttusille? Luulen, että jos mies oikeasti kertoo vaimolleen tästä, vaimoa ei siinä vaiheessa hirveästi enää naurata...
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä ollenkaan miksi niin moni nainen väittää täällä, että mies kertoo heti iskuyrityksestä vaimolleen ja kertojasta tulee yhteinen pilkan kohde. Mitä pilkattavaa siinä on, jos reilu parikymppinen, hyvännäköinen ja kaikin puolin mukava naisenalku tulee juttusille? Luulen, että jos mies oikeasti kertoo vaimolleen tästä, vaimoa ei siinä vaiheessa hirveästi enää naurata...
Samaa mietin....
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kerro vaan. Mies on vain imarreltu. Rakastaa tietysti vaimoaan koko sydämestään niin ei juttu etene siitä ;)
Kadut loppuelämäsi jos et kerro.
Ite sain aikanaan vastaavassa tilanteessa vastakaikua, mutta silti hävettää. Koska se akka sai tietää ja juoruili koko kylälle, niin miehen piti valita se eikä mua.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti moni mies kertoo. Onko se jotenki ihan uskomatonta :D
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Olen huonossa suhteessa enkä petä, mutta jos joku tulee kertomaan minulle olevansa ihastunut minuun ja haluavansa kokeilla tulisiko meistä pari, lähden huonosta suhteestani. Mutta ilman sitä että joku tulee tekemään edes tuon verran aloitetta, en lähde tästä mihinkään... ;)
Ja sama seuraavassa suhteessa, ja seuraavassa jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On uskomatonta. Eikä nuoressa, kauniissa ja fiksussa naisessa ole mitään pilkattavaa ;)
Miehenä en todellakaan ole kertonut vaimolle työkavereiden suunnalta tulleista muutamista lähentelyistä. Ei sen nyt ihan kaikkea tarvitse tietää. Vaikken ole pettämiseen sortunut, niin en halua että vaimo alkaa miettimään uskaltaako sitä ukkoa noihin työpaikan juhliin jne. päästää lainkaan, kun toiset naiset siellä vokottelevat.
En kerro vokotteluyrityksistä, sillä en halua pahoittaa puolisoni mieltä turhaan.
[quoUte=Vierailija]Minulla vähän sama tilanne. Pahinta on, että miehen vaimo vaikuttaa aika kamalalta riivinraudalta, joka ei tippaakaan arvosta sitä, minkälainen aarre hänellä on. Siis tämä sen perusteella, mitä mies paljastaa sivulauseissa. Minä kyllä arvostaisin, kerään vain rohkeutta siirtoon. Sydäntä kyllä särkee, kun kuulen niitä juttuja.[/quote]
Vieläkö joku tosiaan lähtee tähän "vaimoni ei ymmärrä minua" - halpaan? Miten monesti se onkaan nähty, on kalasteltu yhdenyönjuttua, on etsitty uutta huumaa. Tiedän yhdenkin duden, jolla kierrossa oli n. viidessä vuodessä neljä "hirveää akkaa", ne muuttui kummallisesti kaikki vuorollaan ihanista lumoojattarista rasittaviksi riivinraudoiksi sitä mukaa kun seuraava astui kuvioon, ihmeen huono tuuri äijällä... Tai olisko kyse kuitenkin jostain muusta? Ekan ja tokan kohdalla epäilyttää, kolmannella muuttuu jo aika noloksi touhu.
No koko ajanhan nämä mammat haukkuvat miehiään täällä, joten kai tuo ihan vilpitöntä ihmettelyä on.