Kannattaako varatulle ihastukselle kertoa tunteistaan?
Tilanne siis tämä:
Minulla ja eräällä miehellä on ollut työpaikalla pientä flirttiä. Jossain vaiheessa viaton flirtti muuttui "vakavammaksi". En uskaltanut viedä asiaa pidemmälle, koska olemme samassa työpaikassa. Ajattelin, että jos jotain tunnustaisin tai etenisin asian suhteen niin jutun epäonnistuttua olisi vaivaantunutta tavata työpaikalla.
Nyt sitten kyseinen mies on vaihtamassa työpaikkaa. Ajattelin, että jos olen nyt hiljaa niin kadunko sitä joskus. Vaikka en saisi ihastumiselle vastakaikua niin eipä tosiaan tarvitsisi jännittää näkemistä pakkien jälkeen.
Olen miettinyt ja pyöritellyt asiaa kauan. Jos olet ollut samanlaisessa tilanteessa, niin kerro miten tilanne eteni. Kerroitko suoraan ihastumisesta vai kierrellen?
Mies on lapseton ja naimisissa. Minua 12 vuotta vanhempi. Itse olen 25.
Mitä mieltä mammat?
Kommentit (150)
Ei.
Flirttaileva varattu mies on epämiellyttävä. Samoin nainen, joka on kiinnostunut varatusta.
Mies näkee asian luultavasti toisin kuin sä.Hakee vain panoseuraa.Rakkautta runoillen onnistuu saamaan paremmin pillua.Muu ei noita kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kerro voit menettää mahdollisuutesi elämäsi mieheen! Mieti sitä, että mies voi haaveilla sinusta ja kitua liitossaan, koska ajattelee, että SINÄ sinkkuna jotain merkkiä antaisit, jos tuntisit välillänne jotain. Omapa on asiasi, mutta vanhainkodissa turha näitä enää pohtia. Usko pois, tiedän tämän miehenä. Varatut mammat yrittävät estää sinua, koska tietävät, etteivät itse pärjäisi nuoremmalle naiselle. Anna mennä! :) m35
Olen sinkku ja olen koko ikäni ihmetellyt varattuja miehiä, jotka eivät ymmärrä olla uskollisia vaimoilleen.
Ihmettelen myös naisia, jotka jahtaavat varattuja ja perheellisiä miehiä.
Toisaalta huoripukit ja hu*rat ansaitsevat toisensa, mutta vaimojen ja lasten kannalta eivät.
t. Sinkku, järki päässä eikä housuissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tunnustusti eräs varattu mies tunteensa, olin imarreltu. Valehtelin toki että tunnen häntä kohtaan vain kaverellisia tunteita, vaikka todellisuudessa olen ollut häneen ihastunut jo vuosia. Mutta olen perheellinen ja onnellinen enkä kaipaa mitään draamaa, MUTTA kiva että on päiväunia :)
No mutta. Ajattelin myös, että jos ei muuta, niin ehkäpä mun sanat lämmittäis sen mieltä :)
Hassua, mutta pari vuotta sitten tein vastaavan avauksen palstalle (tää tilanne tosiaan jatkunut jo vuosia ). Edelleen välillä mietin että pitäiskö mun tunnustaa tunteeni. .. Että oisha niin miehestä varmasti mukava se kuulla vaikkei se mihinkään ikinä voisikaan johtaa.
Ed.
No minusta olisi ainakin kiva kuulla jos olisin herättänyt tunteita suuntaan tai toiseen. Vaikka tyyppi ei olisikaan elämäni mies, niin olisin imarreltu. Ehkä voisin jotain vihjata, erittäin hienovaraisesti tietenkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tunnustusti eräs varattu mies tunteensa, olin imarreltu. Valehtelin toki että tunnen häntä kohtaan vain kaverellisia tunteita, vaikka todellisuudessa olen ollut häneen ihastunut jo vuosia. Mutta olen perheellinen ja onnellinen enkä kaipaa mitään draamaa, MUTTA kiva että on päiväunia :)
No mutta. Ajattelin myös, että jos ei muuta, niin ehkäpä mun sanat lämmittäis sen mieltä :)
Hassua, mutta pari vuotta sitten tein vastaavan avauksen palstalle (tää tilanne tosiaan jatkunut jo vuosia ). Edelleen välillä mietin että pitäiskö mun tunnustaa tunteeni. .. Että oisha niin miehestä varmasti mukava se kuulla vaikkei se mihinkään ikinä voisikaan johtaa.
Ed.
No minusta olisi ainakin kiva kuulla jos olisin herättänyt tunteita suuntaan tai toiseen. Vaikka tyyppi ei olisikaan elämäni mies, niin olisin imarreltu. Ehkä voisin jotain vihjata, erittäin hienovaraisesti tietenkin :)
Juurikin noin :) Itsekin totesin vain, että ehkä seuraavassa elämässä...
Ed
Vierailija kirjoitti:
Jos et kerro voit menettää mahdollisuutesi elämäsi mieheen! Mieti sitä, että mies voi haaveilla sinusta ja kitua liitossaan, koska ajattelee, että SINÄ sinkkuna jotain merkkiä antaisit, jos tuntisit välillänne jotain. Omapa on asiasi, mutta vanhainkodissa turha näitä enää pohtia. Usko pois, tiedän tämän miehenä. Varatut mammat yrittävät estää sinua, koska tietävät, etteivät itse pärjäisi nuoremmalle naiselle. Anna mennä! :) m35
Mielestäni olisi ehkä jopa outoa, jos kyseinen mies olisi tullut oma-aloitteisesti kertomaan tunteistaan naimisissa ollessaan. Siksi ajattelin vihjaista asiasta ja heittää pallon hänelle. En usko, että kertoo vaimolleen kymmenen vuotta nuoremmasta naisesta, niin kuin joku tossa kertoi. Vaikka tilanne ei johtaisi mihinkään, niin olisi imarreltu :)
Kerro ja tuu sitten tänne itkemään kun sait pakit varatulta.
Katso mielummin, tuleeko mies itse oma-aloitteisesti puhumaan sulle. Ei ehkä kyllä itse kannata mennä tunnustamaan varatulle miehelle tunteitansa, jos et tiedä edes onko hän susta kiinnotunut. Pahimmassa tapauksessa sun kolleegat ja muut tutut saattaa kuulla siitä, heippa vaan maine ja arvostus siinä vaiheessa.
Toinen asia sitten on myös se, haluaako/kannattaako sekaantua varattuun ihmiseen ihan noin ylipäätänsä.. Ainoa ehkä ymmärrettävä syy olis jos avioliitto olis jo "tuhoontuomittu", mutta ilmeisesti ei ole..? Ymmärrän tavallaan että houkutus saattaa olla suuri jos ite on kiinnostunut, mutta ite en kyllä henk.koht. lähtis kolmanneks osapuoleks, en haluais olla mikään hauska pikku sivupano.
Sulla helpottaa kun mies lähtee, muutaman kuukauden päästä et muista koko miestä ja kiität itseäsi ettet tunnustanut mitään.
Onohan yksi ja sama kirjoittanut montakin vastausta tähän ketjuun?
Uskomatonta järjen juoksua taas.
Kuule, vanhemmiten useimmiten kadutaan tekemättömiä asioita. Mä olen jättänyt kertomatta kiinnostukseni monellekin, säännöllisesti käy mielessä että olisiko kuitenkin silloin ja silloin pitänyt avata suunsa... vaan eipä sitä tekemättömäksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Odota että mies kertoo ensin itse tunteistaan sinua kohtaan. Näin et ainakaan "nolaa" itseäsi tai joudu katumaan jälkeenpäin.
On surullista, jos molemmat ovat ihastuneita, mutta kumpikin on hiljaa ja odottaa että se toinen kertoisi ensin. Siinä voi mennä elämä hukkaan molemmilta.
Minkälainen se vaimo sitten on? Ajattelin vaan kun tunnut pitävän itseäsi jotenkin suuressa arvossa vaan sen takia että olet kymmenen vuotta nuorempi. En mä nyt usko että kolmevitoset naiset pitää kaksvitosta sen vaarallisempana kilpakumppanina kun omanikäistään ihan vaan iän perusteella. Melkein päinvastoin.
Ei kyllä ole kyse siitä, että mammat pelkäisi kyseessä olevan heidän mies. Ei ainakaan mun kohdalla, kun mulla ei edes ole miestä vaan nainen :) Mutta elämänkokemuksen pohjalta tässä nyt vaan yrittää suojella nuorempaa naista tekemästä tyhmyyksiä. Niin kauan kun mies on varattu, kyseessä olisi salasuhde ja se tarkoittaisi valheellista elämää molempien osalta. Jos pariskunnan osapuolet ovat kykeneviä valheellisuuteen kerran, he ovat siihen kykeneviä toisenkin kerran. Itse en koskaan luottaisi ihmiseen, joka pettää kumppaniaan vaikka tekisikin sen minun kanssani. Voisin itse jonkun vuoden päästä olla seuraava petetyksi tulemisen kohde. Joku äijä voi itsekkäästä maailmastaan käsin sanoa, että joo paa vaan menemään mutta se olet sinä ap, joka lopulta hinnan maksat, eikä joku pillunkipeä palstan munankantoteline.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen se vaimo sitten on? Ajattelin vaan kun tunnut pitävän itseäsi jotenkin suuressa arvossa vaan sen takia että olet kymmenen vuotta nuorempi. En mä nyt usko että kolmevitoset naiset pitää kaksvitosta sen vaarallisempana kilpakumppanina kun omanikäistään ihan vaan iän perusteella. Melkein päinvastoin.
En tiedä vaimosta mitään. Lähinnä vaan meinasin kommentillani, että jos kaikin puolin normaali ja mukava ja nuorempi nainen tulee kertomaan, että pitää miehestä niin miksi ihmeessä mies kertoisin vaimolleen ja tekisi tytöstä pellen?
Kun minulle suhteessa ollessani yksi tosi komea ja fiksu kundi kertoi pitävänsä minusta sanoin, että kiitos kohteliaisuudesta, mutta seurustelen. Ei tullut mielenkään kertoa asiasta poikaystävälle ja pahoittaa sen mieltä tai nolata tätä kertojaa. Olin imarreltu ja pidin asian omana tietonani.
-AP
Anna varatun olla tai olet todella kuvottava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Anna varatun olla tai olet todella kuvottava ihminen.
Eihän ap olisi ketään väkisin ottamassa, kunhan vain kertoisi tunteistaan. Toinen osapuoli saisi sitten päättää miten reagoi vai reagoiko mitenkään.
No etköhän sä ole ap päätökses jo tehny..
Älä ylläty jos vaimo vähän virnistelee mikäli joskus törmättee mutta eihän siihen kuole! Se mikä ei tapa sattuu niin saatanasti.
Vierailija kirjoitti:
No etköhän sä ole ap päätökses jo tehny..
Kyllä tein. Ajattelin mainita miehelle, että harmittaa hänen lähtönsä!
-AP
Vaikuttaa kyllä siltä, että mammat pelkää kyseessä olevan heidän mies.......