Hans Välimäki teki sen taas, asiakasta aliarvioiva ruoka uudessa ravintolassa.
Vahingossa menin lounaalla Hans Välimäen uuteen pastaravintolaan Hki Itäkeskuksessa.
En tiennyt että se oli Välimäen.
Järkytyin.
Tilasin pasta Carbonaran.
Se oli vetistä soosia pastan seassa.
Kun sitten kysyin tiskiltä, että saisinkon nähdä, että mitä valmistusaineita käytätte pastoihin, niin myyjä/tarjoilija kierteli ja kaarteli asiaa.
Lopulta sanoin, että minun kuuluu tietää mitä pastaan on laitettu, koska minulla on ruoka-aineallergioita.
Kassan tyttö vastasi, että "meitä on kielletty näyttämästä näitä valmistusainelistoja, mutta minulla on ne tässä". Ei siis näyttänyt vaikka olisin halunnut katsoa.
Vaati yksilöimään, että minkä pastan valmistusaineet haluan tietää.
Sanoin, että kaikkien pastojen valmistuaineet, koska pitää tietää jatkossa mitä voin tilata.
Sepä ei käynyt. Lopulta kun tivasin, niin hän luki minulle pasta carbonaran balmistuaineet.
ja arvatkaa mitä: se pasta ei ole pasta carbonaaraa nähnytkään.
Myyjä kertoi kastikkeiden heillä olevan valkokastikkeita! Eli Välimäen pasta carbonaaraan ei tule kermaa, eikä munaa vaan se liru kastike on saostettua maitoa !
On se helppo mydä AITOA pastaa vilunkipelillä.
Aitoon pasta carbonaaraan tulee nimittäin oikeasti kermaa ja munaa, ja se on ihanan herkullista se pasta silloin. Ainkain kun minulle sitä on joku valmistanut. Ja Italiassa.
Väliämäen pastassa oli vetinen liru maitokastike.
Miksi ne piilottelee sitä valmistusainelistaa?
Jotenkin maistui sitäpaitsi natriumglutamaatti (eli aromisuola) siinä kastikkeessa ja sain päänsäryn ko. annoksen jälkeen. Natriumglutamaatti aiheuttaa päänsärkyä minulle.
Viimeinen kerta kun menen Välimäen puljuun.
Kommentit (64)
Välimäestä tuli mulkku niiden tähtien jälkeen. Ihan järkyttävän yliarvostettu "huippukokki". Nauratti kun yksi päivä katselin kaupassa Välimäen kuvalla varustettua paistinpannua. Hinta oli reilusti yli satasen. Siinä vieressä oli sitten sellainen kympin keraaminen pannu. Otin keraamisen ja toimii vielä vuosien jälkeenkin ihan helvetin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli kasa herjauksia kokkia kohtaan. Sama kirjoittaja useissa eri viesteissä.
Eiköhän teksti kerro enemmän kirjoittajasta, kuin kokista ja ruoasta...
Suosittelen, ap, että kokkaat jatkossa itse pastaruokasi, niin tiedät varmasti, mitä ruoassa on.
Niin kokkaankin. En olisi mennyt koko ravintolaan jos olisin tiennyt että se on Välimäen pulju.
Hankalista asiakkaista puheen ollen...
Kai siellä ravintolan sivuilla on palautemahdollisuuskin?
Yksikään somekohu kun ei ole vielä tähän mennessä pitänyt paikkaansa, missään.
Meinaat että Välimäki lukee Vauvapalstaa, etsii sinut käsiinsä, lahjoittaa sinulle miljoonan ja muuttaa tapansa?
Jos ette usko, niin tilatkaa se carbonara. Se on liru vetinen kastike siinä.
Kyllä carbonaran kuuluu olla rasvaista ja tuntua ihanan pehmeältä suussa, eikä vetiseltä lirulta.
Lisäksi ne pekonin palat oli hirvittävän isoja, sellaisia kahden peukalonkynnen kokoisia.
Minusta pasta Carbonarassa pekoni kuuluu olla pieneksi silputtu, että se antaa tasaisesti makua koko ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Edelliselllä kerrallahan Välimäki yritti rahastaa ihmisiä hanavedestä kiskomalla siitä maltaita. Nyt sentään oli kraana, mistä sai pahvimukiin ottaa vettä. Mutta hieman hankalaa oli pahvimukilla ottaa sitä vettä edes, kun se pahvimuki meni lyttyyn koko ajan kun yritti sitä automaattia mukilla painaa.
Epähygieenisesti joudun sormella painamaan sitä vesihanan paniketta, jotta sain vettä mukiin.
PAHVIMUKEJA tuon tason ravintolassa? Ei voi vittu olla tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti saa tekstini (aloituslaatikko) kopioida ja jakaa vaikka vacebookissa.
Jäämme odottamaan Hans Välimäen kommentteja asiasta.
Miksi et itse jaa, odotatko raastupaa??
Vierailija kirjoitti:
Parhaan Pasta Carbonaran sain kauan sitten Tony's Delissä, josta Sikke Sumari omisti osan.
Annos oli niin hyvä, ettei söin melkein lautasenkin. Maukkain pastaruoka, jonka olen koskaan syönyt.
Tony's Delin toinen omistaja on Tony Ilmoni, Siken aviomies.
Onpa läpinäkyvä avaus.
Negatiivisella moukka-avauksella yritetään kiskoa ihmisiä barrikadeille puhumaan Välimäen puolesta.
Samaa taktiikkaa käyttää palstan mode Pipsa mainostaessaan blogiaan ja esiintyessään muka omana kiusaajanaan.
se välimäen midhill hampparipaikka joutui lopettamaan somekohun vuoksi toimintansa koska porukka ei suostunut maksamaan kraanavedestä niin paljoa
ja se piti paikkansa, että se kraanavesi oli niin kallista
Jos ruoka nyt aloittajan mielestä on niin paskaa karponaaaaaaraaa, niin ei se ravintolakaan kauaa menesty.
Tällä aloittajalla taitaa olla ihan muut motiivit mesoamiseensa, kuin raaka-aineet. Arvaan mä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliselllä kerrallahan Välimäki yritti rahastaa ihmisiä hanavedestä kiskomalla siitä maltaita. Nyt sentään oli kraana, mistä sai pahvimukiin ottaa vettä. Mutta hieman hankalaa oli pahvimukilla ottaa sitä vettä edes, kun se pahvimuki meni lyttyyn koko ajan kun yritti sitä automaattia mukilla painaa.
Epähygieenisesti joudun sormella painamaan sitä vesihanan paniketta, jotta sain vettä mukiin.Laaturavintola ja pahvimuki? Pahvimukeihin törmään lähinnä Hesburgereissa tai kun haen take away-kahvin. En tosin käy ravintoloissa usein mutta edullisessa ravintolassa ja kahviloissakin olen saanut veden lasissa.
Kyllä minuakin ärsytti se pahvimuki josta vettä ryypiskellä, ällöttävä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olikaan pointtisi ? En tajua. Kerrotko vielä ne ravintolat, joissa roikkuu kaikkien nähtävillä reseptit ja raaka-aineet?
Amicassa, tässä esimerkki: http://www.amica.fi/ravintolat/ravintolat-kaupungeittain/joensuu/careli…
Klikkaamalla ruuan nimeä saat esille joka ikisen valmistusaineen ja sama toimii Amican kaikissa ravintoloissa. Tosin nää on lounaspaikkoja ja ruuan taso lounasruokaa, mutta tämä on esimerkillistä toimintaa. Jos ruoka on pahaa, tuskin kukaan sitä reseptiä haluaa varastaa.
Kysynpä vaan, että miksi myyjälle ei ole annettu oikeutta näyttää sitä laminoitua lappua, jossa oli ne valmistusaineet? herättää heti epäilyn.
Olisi vaan reilusti näyttänyt.
Kysyin siksikin valmistusaineet, koska aistin jo heti aluksi, että tämä ei ole pasta carbonaaraa vaikka sitä tilasin.
Samanlaista pastakonseptia yritti S-ryhmä Rossojen oheen vuosia sitten, mutta silloin se ei lähtenyt lentoon. Aika jännä että listalla on vain yksi vegepasta.
Minä taas sain päänsäryn tekstistäsi! Viimeisen kerran kun luen aloituksiasi!
Eiku jaa, onhan siellä tomaattipohjainenkin vegepasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epähygieenisesti joudun sormella painamaan sitä vesihanan paniketta, jotta sain vettä mukiin.Laaturavintola ja pahvimuki? Pahvimukeihin törmään lähinnä Hesburgereissa tai kun haen take away-kahvin. En tosin käy ravintoloissa usein mutta edullisessa ravintolassa ja kahviloissakin olen saanut veden lasissa.
Kyllä minuakin ärsytti se pahvimuki josta vettä ryypiskellä, ällöttävä.
Tuo Itiksen pastaravintola on nimenomaan halpa pikaruokaravintola.
Aloittaja pettyi kun ei saanut viulumusiikkia, kristalleja ja valkoisia pöytäliinoja 6/7/10 euron hintaan annoksen koosta riippuen.
Se siitä.
Laaturavintola ja pahvimuki? Pahvimukeihin törmään lähinnä Hesburgereissa tai kun haen take away-kahvin. En tosin käy ravintoloissa usein mutta edullisessa ravintolassa ja kahviloissakin olen saanut veden lasissa.