Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori, näkyvä tatuointi voi pilata urasi

Vierailija
18.09.2016 |

Brittiläisissä lehdissä on viime aikoina ollut paljon puhetta kuinka tatuointibuumi on vaikeuttanut nuorten työllistymistä. Monet yritykset eivät halua palkata nuoria joilla on näkyviä tatuointeja esimerkiksi kaulassa tai käsivarsissa.

Kommentit (178)

101/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Itselläni ei ole tatuointeja mutta sen sanon, että katsotaan 10-30 vuoden sisällä millaisiksi nämä asenteet tatuointeja ja lävistyksiä kohtaan muuttuvat, kun nykyiset työnantajat jäävät eläkkeelle tai kupsahtavat ja tällä hetkellä parikymppiset, kenties tatuoidut nuoret tulevat heidän tilalleen.

Nosen ajan nuoret melko varmasti pitävät naurettavan näköisinä näitä ryppyisiä mustenahkoja. Muoti muuttuu ja seuraava sukupolvi ottaa aina pesäeroa edelliseen. Eli silloin trendinä on puhdas kaunis iho ja tatskat ovat menneisyyttä.

No, mitä se ketään silloin haittaa, kun siinä vaiheessa ne työnantajat ovat niitä tatuoituja ja päättäjän asemassa ;) Näin kärjistetysti.

Vierailija
102/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 26-vuotias luokanopettaja ja mulla on Harry Potter -tatuointi korvan takana. Hyvin on töitä riittänyt.

Opettajana varmasti ymmärrät, että sinun subjetkiivinen kokemuksesi ei hetkauta tutkimusta suuntaan tahi toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV:ssä oli kerran juttu kadonneesta amerikkalaisnaisesta, joka menetti äkillisesti muistinsa niin pahasti, että lähti perheensä luota harhailemaan ja lopulta kun hänet löydettiin tuhansien kilometrien päästä, ainoa tapa tunnistaa hänet oli hänen selkäänsä tehty isohko enkelitatuointi. Loppu hyvin. Ainakin tässä tapauksessa oli kysymys suojelusenkelistä eikä kukaan voi moittia tatuoinnin turhuutta.

104/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TessaMe kirjoitti:

TV:ssä oli kerran juttu kadonneesta amerikkalaisnaisesta, joka menetti äkillisesti muistinsa niin pahasti, että lähti perheensä luota harhailemaan ja lopulta kun hänet löydettiin tuhansien kilometrien päästä, ainoa tapa tunnistaa hänet oli hänen selkäänsä tehty isohko enkelitatuointi. Loppu hyvin. Ainakin tässä tapauksessa oli kysymys suojelusenkelistä eikä kukaan voi moittia tatuoinnin turhuutta.

Vähän sama kun ajais autolla ilman turvavyötä ja sitten kolarin tullessa lentäis tuulilasin läpi ja onnellisesti laskeutuis johonkin pehmeeseen sillä välin kun auto räjähti. Sitten siitä vedetään johtopäätös ettei kannata käyttää turvavöitä.

Vierailija
105/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi voi vaarantaa myös terveyden. Myrkkyjä nuokin väritkin on viime kädessä.

Vierailija
106/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin tatuoinnin näkyvälle paikalle juuri siksi, että se karsii nämä paskaduunit, missä ihmistä arvostellaan ulkonäön perusteella.

Tatuointi kertoo minusta rohkeudesta ja pelottomuudesta ottaa tietynlaisia riskejä. Olen nyt lähes 40-v. nainen ja kertaakaan en ole tatskojani katunut. Miksi katuisin elettyä elämää? Minä olen paljon muutakin kuin tämä nahka.

Muistan kun joskus joku fabu tuli kysymään, että olenko ollut vankilassa. Minua nauratti, mutta vastasin vaan huvikseni että "olen". Keskustelu jäi siihen. Ja oli ainoa laatuaan.

Joo. Todella huisin rohkeaa olla osa massaa. Vai meinasitko että neulanpistojen ottaminen on sitä rohkeutta? Kyllä mä odotan työntekijältä sitä älyllistä rohkeutta.

Vierailija
107/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tajua miten joitain jaksaa vuodesta toiseen liikuttaa mitä ihminen omalle iholleen tekee.

Oletteko samoja tyyppejä, jotka kauhsitelevat myös kun ihmiset sheivaavat alapäätään ja joka väliin olette kertomassa miten sheivaamaton on paras koska luonnollisuus ja antibakteerisuus?

Voisko kaikki vaan noudattaa tätä elämänohjetta ja täten tehdä maailmasta siedettävämmän paikan olla:

Elä ja anna muiden elää.

Totta kai kukin saa tehä iholleen mitä haluaa. Mutta ei kannata yllättyä jos se rajoittaa työllistymismahdollisuuksia.

Vierailija
108/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TessaMe kirjoitti:

Meinaatko, että perhe ei olisi enää tunnistanut häntä ilman tatuointia?

Vierailija
109/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työnantaja, jos tatska näkyy T-paita päällä on valinta kohdistunut toiseen hakijaan.

Vierailija
110/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kynällä käteen piirtelyä pidetään outona, mutta musteen hakkaamista ihon alle ei? En ymmärrä.

Vierailija
111/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on sitä itsetuntoa sen verran, ettei kiinnosta mitä ajattelette. Mun tatuoinnin saa piiloon, oon sen itse suunnitellut ja kyllä sitä pitkään harkittiinkin. Ei oo ikinä haitannut elämää, kehuja siitä sen sijaan on sadellut.

Vierailija
112/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TessaMe kirjoitti:

Kuluiko häneltä harhaillessa jossain erämaassa pois sekä sormenjäljet, hampaat,DNA että kasvojen piirteet? On mahtanut olla melkoinen myrsky, jossa on harhaillut!

Vierailija
113/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on sitä itsetuntoa sen verran, ettei kiinnosta mitä ajattelette. Mun tatuoinnin saa piiloon, oon sen itse suunnitellut ja kyllä sitä pitkään harkittiinkin. Ei oo ikinä haitannut elämää, kehuja siitä sen sijaan on sadellut.

Anna kun veikkaan, joku pseudoviisas teksti/sanonta, joka todennäköisesti vielä väärin kirjoitettu: momento meri! Kelpaa kehuakin!

Vierailija
114/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työnantaja, jos tatska näkyy T-paita päällä on valinta kohdistunut toiseen hakijaan.

Olen työnantaja ja jos joku tulisi työhaastatteluun T-paita päällä, kohdistuisi valinta toiseen hakijaan.

Vierailija
115/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun veikkaan, joku pseudoviisas teksti/sanonta, joka todennäköisesti vielä väärin kirjoitettu: momento meri! Kelpaa kehuakin!

On siinä kyllä vähän tekstiäkin, mutta ihan ovat yhden lempikappaleeni sanoja, joissa on minulle voimakas merkitys. Siihen liittyvä kuva puolestaan on symbolinen, ja jota kaikki eivät tietenkään voi ymmärtää. Kaikki asettelusta, koristeista ja kuvasta lähtien itse suunniteltu. Eipä tule vastaan toista samanlaista.

Vierailija
116/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, olen nähnyt ihan briteissäkin poliiseja ym. joilla on tatuointeja käsivarsissa. Todennäköisesti jossain pankkihommissa, jos ei pysty tatuointeja piilottamaan, voi hankaloittaa. Harvoin kuitenkaan ne, jotka haluavat isoja tatuointeja ovat haaveilemessa jostain pankkiurasta.

Mulla ei ole lainkaan tatuointeja, mutta ei ne tatuoinnit ole enää niin "hui hirveää" kuin ne olivat ehkä 20v sitten. 

En kyllä ymmärrä, miten pankissa työskentelevä ei pystyisi piilottamaan isoa tatuointia? Siellähän työskennellään puvut päällä.

Vierailija
117/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä sääliksi käy näitä nuoria, joilla on joku "hieno" pääkallo tatuoitu kaulaan tai muuten näkyvälle alueelle. Ei käynyt mielessä, että jo parin vuoden päästä se on jo aika nolo, saati sitten vanhempana...

Veikkaanpa, että tatuoinnin poistobisnes alkaa kohta kukoistaa, kun noita nuoruuden hölmöilyjä aletaan korjaamaan.

Vierailija
118/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Kävin juuri keväällä läpi 200 kesätyöhakemusta.

Jos hakemuksen kuvassa nuorella isoja tatuointeja/kasvolävistyksiä. Poistin nämä hakemukset.

Haluamme reippaan ja raikkaan näköisiä nuoria. Asiakaskuntamme koostuu vanhemmista ihmisistä. Eihän nämä henkilöt koskaan saaneet syitä miksi karsiutuivat pois.

Vierailija
119/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 3300€ /kk bruttona, olen 25v nainen kenellä on 11 tatuointia joista 10 näkyvällä paikalla, joten you do the math.

Vierailija
120/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 3300€ /kk bruttona, olen 25v nainen kenellä on 11 tatuointia joista 10 näkyvällä paikalla, joten you do the math.

Ei näitä ihmisiä voi edes parodioida, kun tekevät sen itse omilla teksteillään paljon paremmin. Mitä oikein luulet tämän tekstisi todistavan? Aiemmin oli maininta tatuointien mahdollisesta korrelaatiosta alemman älykkyystason kanssa ja ei ainakaan tällä hetkellä näytä myytiltä se asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi