Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori, näkyvä tatuointi voi pilata urasi

Vierailija
18.09.2016 |

Brittiläisissä lehdissä on viime aikoina ollut paljon puhetta kuinka tatuointibuumi on vaikeuttanut nuorten työllistymistä. Monet yritykset eivät halua palkata nuoria joilla on näkyviä tatuointeja esimerkiksi kaulassa tai käsivarsissa.

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 3300€ /kk bruttona, olen 25v nainen kenellä on 11 tatuointia joista 10 näkyvällä paikalla, joten you do the math.

No eipä ihme, että sulla on tatuointeja. Kirjoittaminen ei ainakaan kuulu toimenkuvaasi :) Todistit juuri todeksi väitteen, että mitä enemmän tatuointeja, sitä tyhmempi tyyppi.

Vierailija
122/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoitujen ja tatuoimattomien välillä on se ero (niiden itse tatuointien lisäksi), etteivät tatuoidut arvostele tatuoimattomia sen perusteella, ettei heillä ole tatuointeja. Ei ole mitään syytä olla palkkaamatta jotakuta tatuointien takia. Minulla on tasan yksi tatuointi, joka peittyy hiuksilla/korkeakauluksisella paidalla, se ei työhaastattelussa näy. Olen tehnyt asiakaspalvelutyötä, myös vanhusten kanssa, ja useimmiten juurikin nämä vanhukset ovat ihailleet kaunista tatuointiani (risti). Jos joku sitä kauhistelee, niin kauhistelkoot, olen ottanut sen vain ja ainoastaan itseäni varten eikä minua kiinnosta työskennellä ihmiselle, joka arvostelee minua ulkoisten seikkojen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ketjun aloittaja, mulle on ihan se ja sama onko ihmisillä tatskoja vai ei, vaikken ole ikinä nähnyt kuin yhden tosi hienon ja kantajalleen sopivan.

Olin pari vuotta sitten osana rekryprojektia jossa tunnettu rahoitusalan yritys palkkasi uutta VP:tä. Loppusuoralla oli kaksi pätevää naista toisella tatuointi joka jatkui jonkin verran kämmenselkään. Firman ylemmästä johdosta koostuvat päätttäjät valitsivat melkein yksimielisesti tatuoimattoman, itse puolsin sitä toista vaikka ymmärsinkin että monet asiakkaamme eivät olisi siitä pitäneet, 

Tietenkin tuolle tatuoidulla naiselle sanottiin ettei saanut paikkaa koska toisella oli enemmän kokemusta. 

Vierailija
124/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TessaMe kirjoitti:

TV:ssä oli kerran juttu kadonneesta amerikkalaisnaisesta, joka menetti äkillisesti muistinsa niin pahasti, että lähti perheensä luota harhailemaan ja lopulta kun hänet löydettiin tuhansien kilometrien päästä, ainoa tapa tunnistaa hänet oli hänen selkäänsä tehty isohko enkelitatuointi. Loppu hyvin. Ainakin tässä tapauksessa oli kysymys suojelusenkelistä eikä kukaan voi moittia tatuoinnin turhuutta.

Kuluiko häneltä harhaillessa jossain erämaassa pois sekä sormenjäljet, hampaat,DNA että kasvojen piirteet? On mahtanut olla melkoinen myrsky, jossa on harhaillut!

Hän ei ollut tehnyt rikosta, joten DNA ei ollut rekisteröitynä valtakunnalliseen tietokantaan. Toisaalta hän ei ollut myöskään kuollut, joten verikokeita ei otettu. Eikä poliisi voi ryhtyä kaikkien elävienkään hampaita tutkimaan ja verikokeita tekemään ilman syytä. Muistaakseni tuo enkelitatuointi huomattiin sairaalassa ja sieltä ilmoitettiin poliisille muistinsa menettäneen tuntomerkkinä, koska henkilö ei todellakaan muistanut mitään henkilötietojaan (20-30 vuotias nainen). Olihan henkilö tietysti kadonneeksi rekisteröity ja etsintöjäkin oli tehty useamman osavaltion alueella.  

Vierailija
125/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen tatuoitu ravintolapäällikkö ja työskentelen lyhythihaisessa. Ennemmin tatuointeja katson kun huonoja tekoripsiä tai viiden sentin pakkelikerrosta.

Vierailija
126/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ketjun aloittaja, mulle on ihan se ja sama onko ihmisillä tatskoja vai ei, vaikken ole ikinä nähnyt kuin yhden tosi hienon ja kantajalleen sopivan.

Olin pari vuotta sitten osana rekryprojektia jossa tunnettu rahoitusalan yritys palkkasi uutta VP:tä. Loppusuoralla oli kaksi pätevää naista toisella tatuointi joka jatkui jonkin verran kämmenselkään. Firman ylemmästä johdosta koostuvat päätttäjät valitsivat melkein yksimielisesti tatuoimattoman, itse puolsin sitä toista vaikka ymmärsinkin että monet asiakkaamme eivät olisi siitä pitäneet, 

Tietenkin tuolle tatuoidulla naiselle sanottiin ettei saanut paikkaa koska toisella oli enemmän kokemusta. 

Kertoo aika paljon työnantajasta, jos ei näe tatuointien taakse. Toki siitä voidaan keskustella, millainen tatska on asiallinen. Hakaristi missä tahansa torppaa työnhaun mutta kaunis ja hyvintehty kuva kämmenselässä ei.

Vierailija
127/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aiheeseen on turha tuhlata ruutia. Tämä on niitä, joihin nuoret eivät osaa vastata muuta kuin: Mutku mä haluun! Mutku mulla on oikeus!

Minua puistattavat niin tatuoinnit kuin kasvolävistyksetkin. Näin "kaunistautuneita" nuoria en palkkaisi, jos olisin työnantaja.

Vierailija
128/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit on nykyaikaa! Mun työnantajat ovat innoissaan kyselly tatuoinneistani ja kehuneet niitä. Olen asiakaspalvelualalla. Pitää olla aika kapeakatseinen ihminen jos ei hyväksy tatuointeja 

Vierailija
129/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit on nykyaikaa! Mun työnantajat ovat innoissaan kyselly tatuoinneistani ja kehuneet niitä. Olen asiakaspalvelualalla. Pitää olla aika kapeakatseinen ihminen jos ei hyväksy tatuointeja 

Nykyaikaa? Muodit tulevat tietyissä aikajatkumoissa takaisin ja taas katoavat.

<https://fi.wikipedia.org/wiki/Tatuointi&gt;

PS. Rva. Beckham on poistanut selkätatuointissa, jotta voisi olla uskottavampi bisneksissään.

Vierailija
130/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit saa helposti meikattua piiloonkin. Minä en pääse tärkeään myyntityöhön koskaan kasvojen alueen vamman takia. Jos tatuoinnit aiheuttavat epäluottamusta, niin niin tekee ilmeisesti myös tahaton ilmeettömyyskin/erikoinen ulkonäkö. Oksettaa tuollainen asennoituminen, niin tatuointeihin kuin ulkonäköön muutenkin. Siisteyttä ja hygieniaa voi ja pitääkin edellyttää, mutta joku raja sentään.

Vierailija
131/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon työnantajasta, jos ei näe tatuointien taakse. Toki siitä voidaan keskustella, millainen tatska on asiallinen. Hakaristi missä tahansa torppaa työnhaun mutta kaunis ja hyvintehty kuva kämmenselässä ei.

Jaa että budhalaisia ja hinduja saa sitten syrjiä vai?

https://en.wikipedia.org/wiki/Sauwastika

Vierailija
132/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asiakaspalvelualasi" voi melkein arvata.

Vierailija
133/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolapuolella varmasti työvoimapula, kun sinne tatuoidut kelpaavat.

Muutaman kerran on ihan paikan valinnut sillä perusteella, ettei tarjoilija ole tatuoitu. Eikä sekään aina onnistu, muutaman kerran luullut, että ollut naturel-tarjoilija, mutta sitten ollut se tatska piilossa ruokalistan tms takana. En nyt ole paikkaa vaihtanut, mutta todennut, ettei toiste tarvitse käydä.

Tietysti kehitys on kehittynyt, että siisti vähän tatuoitu ei aiheuta inhon väreitä kun on niitä lävistyspellejä. Pikku vinkkinä ravintoloitsijoille, että kasvolävistys ja siitä tulehtunut iho ei ole paras käyntikortti ruokaravintolalle.

Vierailija
134/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi tatuoitu opettaja, jolla tatuointeja (tällä hetkellä) muutama kappale. Kaikkia olen harkinnut pitkään ja hartaasi enkä yhtäkään ole katunut. Kaikki saisin myös halutessani piiloon, mutten ole kokenut tarvetta siihen. Tiedostan että yhä on ihmisiä joita tatuoinnit järkyttävät, mutta toivon että ehkä omieni avulla edes jonkun käsitys muuttuu siitä että tatuoitu olisi jotenkin huonompi ihminen.

Vierailija
135/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jalassa näkyvä tatuointi (esim. avokkaat ja sukkikset-yhdistelmällä näkyy) ja vakivirka tuomioistuimessa.

Ei ole ollut päätöskeskusteluissa asialistalla se kertaakaan.

Vierailija
136/178 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden keskustelujen pointti on saada muut ihmiset katumaan sellaista päätöstä, jota ei itse uskalla tehdä.

T. henkisesti tatuoitu

Vierailija
137/178 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun ongelma kun en ikinä tule hankkimaan tatskaa

Vierailija
138/178 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi naurattaa AP! Eiköhän ne tatuoinnit ala olemaan ihan arkipäivää ja täysin hyväksyttäviä. Tässä mennään ajassa koko ajan eteenpäin, ei taaksepäin. Ei pitäisi sinun persettäsi(ja perseen ihoasi) kutittaa jos jollain toisella tatuointeja sattuukin olemaan.

Ja minusta näitä voisi verrata vaikka muihinkin pysyviin iho-ongelmiin, kuten pahoihin palovammoihin ja pigmentteihin-pilaavatko nekin "rumuudellaan" työnsaantimahdollisuuksia?

Vierailija
139/178 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään vuotta 2018, ei kovin ajankohtainen aihe enää. Tulevaisuudessa vielä vähemmän.

Vierailija
140/178 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä siivoojana, baarissa, tilitoimistossa, kioskilla, kaupassa, apteekissa (kassalla) ja terveyskeskuksessa. Tatuointini näkyvät ja... no, ei siinä mitään. Ei ole kukaan sanonut poikkipuolista sanaa. Ikää on 40v. eli jokunen työvuosi on jo takana.

Jossain valkokaulustyössä pukeudutaan pitkähihaisiin kauluspaitoihin ja muihin peittäviin vaatteisiin. Ei siinä tatuoinnit haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä